Kijk adeguaat. \:D/Forza Volvo schreef:Sorry,,,moest natuurlijk ff op onderzoek uit,,,zie link http://www.trafikken.dk/wimpdoc.asp?pag ... eed_limits
Hans
170 km/h
- Johan Braziltraveller
- 4th Gear member
- Berichten: 935
- Lid geworden op: 24.03.2005 - 19:49
- Locatie: Eindhoven
VOLVO 440 1.8i '96
- Michel740Turbo
- 5th Gear member
- Berichten: 1777
- Lid geworden op: 23.06.2005 - 10:31
- Locatie: Brecht
- Contacteer:
Geeft niet maar in zweden mag je echt maar 110, 120 wordt er wel getolereerd maar harder niet. Let Op! ze staan regelmatig mer saabies en v70's in keerlussen langs de weg. en de bekeuringen zijn niet zo als in NL :shock:Forza Volvo schreef:Sorry,,,moest natuurlijk ff op onderzoek uit,,,zie link http://www.trafikken.dk/wimpdoc.asp?pag ... eed_limits
Hans
>edit<
Nog wat handige sites van vägverket http://www.vv.se/
verkeers borden http://www.vv.se/filer/publikationer/sv ... en_eng.pdf
- Volvo C30 D2 driv-e R-design 08-2011
- Ford Focus C-Max 1.6tDci 05-2004 For Sale
- Volvo 740 2.0i TIC (B200ET) 1986 RIP'10
- Volvo 440 1.8i NordicSportline 1994 RIP'07
- Ford Focus C-Max 1.6tDci 05-2004 For Sale
- Volvo 740 2.0i TIC (B200ET) 1986 RIP'10
- Volvo 440 1.8i NordicSportline 1994 RIP'07
- ps-amazon
- 6th Gear member
- Berichten: 4593
- Lid geworden op: 29.09.2004 - 15:05
- Locatie: Loonse en Drunense Duinen
- Contacteer:
let op in Finland, daar zijn alle politieauto's uitgerust met video en laser, dus ook als je een tegemoetkomende politieauto ziet is je snelheid al gemeten; de hoogte van de bekeuring is inkomensafhankelijk (hoe dat met buitenlanders werkt weet ik niet, kon me er nog net onderuitlullen); als je door de politie staande wordt gehouden (om welke reden dan ook) moet je altijd blazen, uit eigen ervaring weet ik dat één glaasje wijn bij de lunch nog net wordt geaccepteerd.....
- Robbert242DL
- 2nd Gear member
- Berichten: 139
- Lid geworden op: 10.04.2005 - 17:01
- Locatie: Etten-Leur
Ik wil me ook nog al eens in Belgie laten gaan, de pakkans is daar nog steeds vele malen kleiner als in NL. Totdat ze je inderdaad pakken dan lach je niet meer... Maar 190 van Breda naar Brussel is 's ochtends om 6 uur heerlijk te doen hoor! Hij wil alleen niet harder op gas...
Volvo 242 DL 1978
Volvo 940 I.C. Aut 1996
Volvo 940 I.C. Aut 1996
- fluz
- 3rd Gear member
- Berichten: 340
- Lid geworden op: 05.11.2004 - 10:58
- Locatie: Utrecht
't blijft kicken als je auto bij 250 in de begrenzer loopt
.
Natuurlijk doe je dit eigenlijk alleen in duitsland, de wegen in nederland worden dan opeens erg smal.
Dit maar 1 keer in Nederland gedaan (dom, dom ](*,) ), want dat had me natuurlijk de auto kunnen kosten. Dit was wel op een zondagochtend in de buurt van Leeuwarden, met een locale rechercheur in de auto, die me verzekerde dat op dat traject niet gecontroleerd werd.

Natuurlijk doe je dit eigenlijk alleen in duitsland, de wegen in nederland worden dan opeens erg smal.
Dit maar 1 keer in Nederland gedaan (dom, dom ](*,) ), want dat had me natuurlijk de auto kunnen kosten. Dit was wel op een zondagochtend in de buurt van Leeuwarden, met een locale rechercheur in de auto, die me verzekerde dat op dat traject niet gecontroleerd werd.

-
- 4th Gear member
- Berichten: 564
- Lid geworden op: 12.01.2005 - 23:03
- Locatie: Maasbree
Kun je zon locale rechercheur niet ergens bestellen of zo? Lijkt me namelijk ook wel handig voor in de kofferbak, als ik me weer eens niet in kan houden!
(niet dat mijn 440 de 250 ooit gaat halen of zo, maar mijn rijbewijs kwijtworden gaat nog wel lukken)

Volvo V50 DRIVe S/S Pro Edition R-Design 2012, Winterline, Black Sapphire Metallic, trekhaak, sunblinds.
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20778
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Ja dat klopt, maar in Nederland is de max 120 en op sommige stukken mag je ook maar 100.Forza Volvo schreef: Wat is de maximale snelheid in Denemarken dan???
Ben toch al 5 keer van Rodbyhaven naar Kopenhagen gereden en mocht toch echt niet harder als 110.
Hans
Idem Frankrijk max 130, sommige stukken 110 of zelfs 90 (Metz en met radarkasten) (en dan bij regen nog weer 20 km minder.
@fluz
Die locale rechercheur heeft er dan zeker voor gezorgd dat de videowagen ook op stal stond want die hebben ze daar wel degelijk.
Ik heb namelijk regelmatig in die omgeving gereden en ben ook regelmatig op de snelwegen videocontrole en radarcontrole tegengekomen.
Maar ik wil mijn top nog altijd een keer uitproberen in Duitsland, 's nachts op de A28 heb ik al eens de 180 aangetikt maar hij had nog over.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
- Rsport
- 3rd Gear member
- Berichten: 378
- Lid geworden op: 12.05.2005 - 15:11
- Contacteer:
Afgelopen weekend op vakantie in duitsland de top van de 480T getest. volgens de boekjes moet ie 205km/h halen op top, de wijzer wou niet meer verder draaien (net zoals ie ook niet onder de nul valt) dan 220km/h de auto zelf ging naar het gevoel nog wel langzaam aan sneller.
De kmteller afwijking meegenomen geen slechte score al zeg ik het zelf.
Verbruik over 1610,6km van afgelopen weekend met daarbij 2x topsnelheid testen en verder autobaan veel 150/160 gereden en op de bergwegen veel volgas ipv terugschakelen (ja ik ben lui
) toch nog 1:11,76 gescored, zeer netjes vind ik zelf

De kmteller afwijking meegenomen geen slechte score al zeg ik het zelf.
Verbruik over 1610,6km van afgelopen weekend met daarbij 2x topsnelheid testen en verder autobaan veel 150/160 gereden en op de bergwegen veel volgas ipv terugschakelen (ja ik ben lui



-
- 1st Gear member
- Berichten: 49
- Lid geworden op: 05.08.2005 - 02:31
- Locatie: Putten
- Contacteer:
Ik heb mijn 480t op 180 gehad bij ongeveer 4000/4500 toeren, de 850 max 220, in duitsland wel te verstaan..
Een oude Porche 911 turbo (93) zat te drukken.. :twisted:
Hij gaf bij 200 op, ben er maar ff stoer langsgegaan..
Toch heb ik mezelf voorgenomen om geen wedstrijdjes meer te doen, zeker niet in NL..
Een oude Porche 911 turbo (93) zat te drukken.. :twisted:
Hij gaf bij 200 op, ben er maar ff stoer langsgegaan..

Toch heb ik mezelf voorgenomen om geen wedstrijdjes meer te doen, zeker niet in NL..
----------------------------------
Volvo 850 T-5r + 480 Turbo
----------------------------------
Volvo 850 T-5r + 480 Turbo
----------------------------------
- fluz
- 3rd Gear member
- Berichten: 340
- Lid geworden op: 05.11.2004 - 10:58
- Locatie: Utrecht
"Volgas" is altijd zuiniger dan terugschakelen (minder toeren), vandaar de nette score.Rsport schreef:op de bergwegen veel volgas ipv terugschakelen (ja ik ben lui) toch nog 1:11,76 gescored, zeer netjes vind ik zelf
![]()

Dus geld besparen door lui te zijn...


- Forza Volvo
- 2nd Gear member
- Berichten: 184
- Lid geworden op: 10.05.2005 - 21:53
- Locatie: Hof van Twente
:? Zoals ik al eerder schreef zou ik m,n 2.5 Turbo ff uitproberen op de Duitse autobahn maar heb het niet gedaan daar ik ook nog 3 kinderen achterin had.
Op een gegeven moment reed ik al 190 km/h wat ik al hard genoeg ging gaan met de kids die op de achterbank lagen te slapen.
Ik geloof als ik hem verder door had getrapt dat hij vlot zo,n 250 zou halen daar ik nog genoeg toeren over had.
Het is een fantastische reisauto over lange afstanden(heb in Zweden 4800km gereden) en geen centje pijn bij wie dan ook.
Denk dat ik hem nog wel eenkeer uitprobeer als ik er alleen in zit
Groeten Hans
Op een gegeven moment reed ik al 190 km/h wat ik al hard genoeg ging gaan met de kids die op de achterbank lagen te slapen.
Ik geloof als ik hem verder door had getrapt dat hij vlot zo,n 250 zou halen daar ik nog genoeg toeren over had.
Het is een fantastische reisauto over lange afstanden(heb in Zweden 4800km gereden) en geen centje pijn bij wie dan ook.
Denk dat ik hem nog wel eenkeer uitprobeer als ik er alleen in zit

Groeten Hans
V 70 T5 Mobilytiline
- Forza Volvo
- 2nd Gear member
- Berichten: 184
- Lid geworden op: 10.05.2005 - 21:53
- Locatie: Hof van Twente
Oja,,,,,,,het verbruik lag over de hele vakantie genomen:
9.4 per 100km
9.4 per 100km
V 70 T5 Mobilytiline
- pierre
- 4th Gear member
- Berichten: 536
- Lid geworden op: 20.02.2005 - 01:07
- Locatie: Abbekerk
http://img352.imageshack.us/img352/2459 ... rg0667.jpg
Bepakt en bezakt met mn 460 na de Grote Prijs van Europa in Duitsland
Bepakt en bezakt met mn 460 na de Grote Prijs van Europa in Duitsland
- Michel740Turbo
- 5th Gear member
- Berichten: 1777
- Lid geworden op: 23.06.2005 - 10:31
- Locatie: Brecht
- Contacteer:
Ja goed he ben zo ook een keer naar leipzig gegaan met bepakking + twee vrouwen en bepakking :shock: en nog 195km halen 

- Volvo C30 D2 driv-e R-design 08-2011
- Ford Focus C-Max 1.6tDci 05-2004 For Sale
- Volvo 740 2.0i TIC (B200ET) 1986 RIP'10
- Volvo 440 1.8i NordicSportline 1994 RIP'07
- Ford Focus C-Max 1.6tDci 05-2004 For Sale
- Volvo 740 2.0i TIC (B200ET) 1986 RIP'10
- Volvo 440 1.8i NordicSportline 1994 RIP'07
- Lucien
- 2nd Gear member
- Berichten: 131
- Lid geworden op: 20.01.2005 - 22:01
Beste Scheurijzers,
Ik woon ongeveer 1 uur van de Duitse grens in de buurt van Den Bosch) en ga erg regelmatig daar naar toe. De rit rijd ik dan met 'n lease A4 diesel. Zou het liever met m'n Volvo doen maar dan wordt het voor eigen rekening.
Zie daar erg vaak en zeker in deze tijd NL'ers die niet genoeg in de spiegel kijken. En dan wordt het soms 'wat krap'.
De boardcomputer van de Audi heeft twee standen: De huidige rit en het totaal sinds de laatste reset. Die laatste stand laat een gemiddelde snelheid van 99km/h zien, gemeten over >50.000km. Kom daar maar eens om als je je km's vreet in Nederland....
Daarvoor gaat het gas er dan ook wel flink op. Op een ritje Huis-zuid Duitsland vv (1500km op een dag) kun je dan een gemiddelde halen van bijna 150km/h.
Let er echter wel op dat je de snelheidsbeperkende bordjes ziet want met 240km/h houd je je ogen toch zoveel mogelijk op de weg voor je gericht en dan kan het zomaar gebeuren dat je er achteraf achter komt dat je daar maar 130 of minder mocht.
Uiteraard zijn wij ons ervan bewust dat je in Duitsland dan wel hard mag rijden, maar je boven de 130km/h 'meer verantwoordelijk' worden gehouden. Dus als iemand opeens naar links komt en het gaat mis, reken er dan niet automatisch op dat dat niet jouw schuld was. Er zijn in de afgelopen jaren helaas een aantal zeer aansprekende helaas dodelijke ongevallen geweest, onder andere met een Mercedes bij Stuttgart, die een ander zo had laten schrikken dat die verongelukte zonder dat de Mercedes iets geraakt had. Daarbij kun je dus schuld hebben!
Al die wijsheid heeft me niet kunnen weerhouden onderstaande foto te maken...

Is wel altijd even wennen als je dan in NL terug bent. Gelukkig is er cruisecontrol anders had ik toch wel erg veel prenten gekregen.
Ik woon ongeveer 1 uur van de Duitse grens in de buurt van Den Bosch) en ga erg regelmatig daar naar toe. De rit rijd ik dan met 'n lease A4 diesel. Zou het liever met m'n Volvo doen maar dan wordt het voor eigen rekening.
Zie daar erg vaak en zeker in deze tijd NL'ers die niet genoeg in de spiegel kijken. En dan wordt het soms 'wat krap'.
De boardcomputer van de Audi heeft twee standen: De huidige rit en het totaal sinds de laatste reset. Die laatste stand laat een gemiddelde snelheid van 99km/h zien, gemeten over >50.000km. Kom daar maar eens om als je je km's vreet in Nederland....
Daarvoor gaat het gas er dan ook wel flink op. Op een ritje Huis-zuid Duitsland vv (1500km op een dag) kun je dan een gemiddelde halen van bijna 150km/h.
Let er echter wel op dat je de snelheidsbeperkende bordjes ziet want met 240km/h houd je je ogen toch zoveel mogelijk op de weg voor je gericht en dan kan het zomaar gebeuren dat je er achteraf achter komt dat je daar maar 130 of minder mocht.
Uiteraard zijn wij ons ervan bewust dat je in Duitsland dan wel hard mag rijden, maar je boven de 130km/h 'meer verantwoordelijk' worden gehouden. Dus als iemand opeens naar links komt en het gaat mis, reken er dan niet automatisch op dat dat niet jouw schuld was. Er zijn in de afgelopen jaren helaas een aantal zeer aansprekende helaas dodelijke ongevallen geweest, onder andere met een Mercedes bij Stuttgart, die een ander zo had laten schrikken dat die verongelukte zonder dat de Mercedes iets geraakt had. Daarbij kun je dus schuld hebben!
Al die wijsheid heeft me niet kunnen weerhouden onderstaande foto te maken...

Is wel altijd even wennen als je dan in NL terug bent. Gelukkig is er cruisecontrol anders had ik toch wel erg veel prenten gekregen.
Greetz,
Lucien
Lucien
- menjo
- 7th Gear member
- Berichten: 6186
- Lid geworden op: 18.02.2005 - 17:55
- Locatie: Los Angeles
Tja als ik een vrachtwagen in haal in Duitsland en erachter rijdt nog een auto laat ik zowiezo al het gas los zodat ik niet met al te veel snelheidsverschil in haal. Ook Duitsers zijn trouwens niet al te sterk in het in de spiegels kijken, maar dan met name bij invoegstroken. Die overigens over het algemeen veel te kort zijn daar.Lucien schreef:Zie daar erg vaak en zeker in deze tijd NL'ers die niet genoeg in de spiegel kijken. En dan wordt het soms 'wat krap'.
Ik dacht zelfs dat je altijd aansprakelijk bent als je harder dan 130 ging, maar kan het mis hebben.Uiteraard zijn wij ons ervan bewust dat je in Duitsland dan wel hard mag rijden, maar je boven de 130km/h 'meer verantwoordelijk' worden gehouden. Dus als iemand opeens naar links komt en het gaat mis, reken er dan niet automatisch op dat dat niet jouw schuld was.
Ja, dat was tussen Stuttgart en Karlsruhe meen ik. Ik rij daar regelmatig en op bepaalde stukken is het ook niet echt verantwoord om veel harder dan 130 te rijden (smalle weg, 2 banen, slecht wegdek, bochtig, sterk glooiend). Die man (Turbo Joerg ofzo) reed daar wel 300 met een McLaren SLR en ging 2 of 3 jaar de gevangenis in. Dat verhaal heb ik iig zo van een van mijn collegas gehoord.Er zijn in de afgelopen jaren helaas een aantal zeer aansprekende helaas dodelijke ongevallen geweest, onder andere met een Mercedes bij Stuttgart, die een ander zo had laten schrikken dat die verongelukte zonder dat de Mercedes iets geraakt had. Daarbij kun je dus schuld hebben!
De onbeperkte snelheden staan in elk geval wel sterk ter discussie in Duitsland.
- Lucien
- 2nd Gear member
- Berichten: 131
- Lid geworden op: 20.01.2005 - 22:01
Dat van die Mercedes klopt. Het was op de A5. Het was in een situatie waarbij de racer niet is gestopt.
De discussie was of de verdachte die dus is veroordeeld zelf had gereden. Hij ontkende.
De wagen scheen echter een dermate uniek exemplaar te zijn geweest dat er maar een paar chauffeurs betrokken bij dit ongelijk konden zijn. Allen ontkenden...
De discussie was of de verdachte die dus is veroordeeld zelf had gereden. Hij ontkende.
De wagen scheen echter een dermate uniek exemplaar te zijn geweest dat er maar een paar chauffeurs betrokken bij dit ongelijk konden zijn. Allen ontkenden...
Greetz,
Lucien
Lucien
- Caerbannog
- 5th Gear member
- Berichten: 1154
- Lid geworden op: 08.09.2005 - 23:20
- Locatie: Niekerk (wk)
- Contacteer:
Foei allemaal, jullie weten dat hardrijden niet mag! :evil:
Als je een zwarte Volvo 480 voorbij ziet komen; nu net gewassen...
Dan kan dat.
Dan kan dat.
- Michel740Turbo
- 5th Gear member
- Berichten: 1777
- Lid geworden op: 23.06.2005 - 10:31
- Locatie: Brecht
- Contacteer:
Hoor hem ...zie avatar :razz: 

- Volvo C30 D2 driv-e R-design 08-2011
- Ford Focus C-Max 1.6tDci 05-2004 For Sale
- Volvo 740 2.0i TIC (B200ET) 1986 RIP'10
- Volvo 440 1.8i NordicSportline 1994 RIP'07
- Ford Focus C-Max 1.6tDci 05-2004 For Sale
- Volvo 740 2.0i TIC (B200ET) 1986 RIP'10
- Volvo 440 1.8i NordicSportline 1994 RIP'07