onlangs in duitsland 170 km/h gereden voor ongeveer 60 km lang. (tomtom navigator snelheid, 162 km/h) auto rijdt echt lekker en na 2 minuten heb je niet eens meer in de gaten dat je te hard rijdt. verbruik aan gas is niet echt veel hoger dan normale snelheid. ik had zelfs nog 1500 toeren te gaan tot het rooie vlak. alleen die vliegen he, voorruit zat onder die vliegenzooi.
zijn er nog meer van die snelheidsduivels??
groet,
martin
170 km/h
-
- 2nd Gear member
zie berichtje "de eerste 7000 km" in de v50 index.mvdkant schreef:onlangs in duitsland 170 km/h gereden voor ongeveer 60 km lang. (tomtom navigator snelheid, 162 km/h) auto rijdt echt lekker en na 2 minuten heb je niet eens meer in de gaten dat je te hard rijdt. verbruik aan gas is niet echt veel hoger dan normale snelheid. ik had zelfs nog 1500 toeren te gaan tot het rooie vlak. alleen die vliegen he, voorruit zat onder die vliegenzooi.
zijn er nog meer van die snelheidsduivels??
groet,
martin
Eric
Volvo 245 GLT 1988 (in Sweden)
Volvo S60 R T-5 2002 (in sweden)
Volvo V70 2.5 TDI Europe line, 1998
Volvo 855 2.5 10V, 1994
Volvo V70 Professional Pack 2009, Black Stone solid, Cranberry (rood) leer
Volvo 945 GLE 2.3i 1991
Volvo V50 2.0D 2005
Volvo 480 ES 1.7 1989
Volvo 480 TURBO 1990
Volvo S60 R T-5 2002 (in sweden)
Volvo V70 2.5 TDI Europe line, 1998
Volvo 855 2.5 10V, 1994
Volvo V70 Professional Pack 2009, Black Stone solid, Cranberry (rood) leer
Volvo 945 GLE 2.3i 1991
Volvo V50 2.0D 2005
Volvo 480 ES 1.7 1989
Volvo 480 TURBO 1990
- volvoruud
- 3rd Gear member
- Contacteer:
Ik rij eerlijk gezegd regelmatig 160-170 cruise-snelheid :oops: Hij zit zo op de 170. Boven de 170 gaat het iets langzamer. Maarja, het is dan ook maar een 1.8.
En nee, boetes krijg ik niet zo gek veel
Hij lust dan eigenlijk wel een slokje benzine meer, maar inderdaad niet overdreven veel. Het meest vervelende is eigenlijk dat boven de 170 het wind-geruis flink toeneemt. Maar dat is via de radio volume knop te herstellen :razz:
Voor de rest merk je absoluut aan de 440-460 dat ze echt werk ervan hebben gemaakt om hem lekker op de snelweg te laten rijden. Het comfort en de wegligging blijft op zeer hoog niveau.
Over de snelheidsduivel:
Je bent niet echt een snelheidsduivel als je 170 rijdt als de situatie het toe staat. Je bent een snelheidsduivel als je te hard rijdt. Dit dus wanneer de situatie het niet toelaat. Dit doe ik dus absoluut niet. Ik ben dus geen snelheidsduivel, ik rij hard, niet te hard. 120 of 100 (sommige zelfs 80) op de snelweg vind ik buiten de spits-uren echt te langzaam.
En nee, boetes krijg ik niet zo gek veel

Hij lust dan eigenlijk wel een slokje benzine meer, maar inderdaad niet overdreven veel. Het meest vervelende is eigenlijk dat boven de 170 het wind-geruis flink toeneemt. Maar dat is via de radio volume knop te herstellen :razz:
Voor de rest merk je absoluut aan de 440-460 dat ze echt werk ervan hebben gemaakt om hem lekker op de snelweg te laten rijden. Het comfort en de wegligging blijft op zeer hoog niveau.
Over de snelheidsduivel:
Je bent niet echt een snelheidsduivel als je 170 rijdt als de situatie het toe staat. Je bent een snelheidsduivel als je te hard rijdt. Dit dus wanneer de situatie het niet toelaat. Dit doe ik dus absoluut niet. Ik ben dus geen snelheidsduivel, ik rij hard, niet te hard. 120 of 100 (sommige zelfs 80) op de snelweg vind ik buiten de spits-uren echt te langzaam.
------------------------------------------------
Volvo 440 1.8i Sports-Line '94
kijk ook eens op www.volvowereld.nl
Volvo 440 1.8i Sports-Line '94
kijk ook eens op www.volvowereld.nl
- ps-amazon
- 6th Gear member
- Contacteer:
dagelijks 165 op de A50, veel harder gaat de oliestook niet, wel 1 op 17
-
- 2nd Gear member
wat me trouwens opviel in duitsland is dat ik op dat hele stuk van pakweg 60km geen enkele auto heb zien rijden. ik werd ook niet ingehaald. het was tussen 23:30 en 00:00 uur. van kamp lintfort tot aan de nl grens (a57).
kom ik terug in nederland is het weer hetzelfde liedje zoals altijd, druk, druk en nog eens druk. kom ik aan bij nijmegen, rij ik een fatsoenlijke 120, gooit een of andere boerenl#l zijn auto (opel astra station, vrij nieuw kenteken) naar de linkerbaan met 80 km/h :violent1: omdat de snelweg ging aftakken. hij had nog ongeveer 400 meter tot aan het verdrijvingsvlak. ter plekke was ik de enige met hem. toen wist ik het zeker, ik was weer terug in nederland. zucht :?
ligt het trouwens aan mij of rijden ze in het buitenland een stuk fatsoenlijker?? ik ben van mening dat we hier in nl als een stel zoutzakken over de weg voortbewegen met oogkleppen op.
pas geleden was ik in frankrijk van metz naar strasbourg. die fransen reden normaal en gaven me de ruimte toen ik de weg aan het zoeken was. fransen notabene waar ik van dacht dat ie in de regel rijden als italianen. kunnen sommigen hier in nl nog wat van leren.
groet,
martin
kom ik terug in nederland is het weer hetzelfde liedje zoals altijd, druk, druk en nog eens druk. kom ik aan bij nijmegen, rij ik een fatsoenlijke 120, gooit een of andere boerenl#l zijn auto (opel astra station, vrij nieuw kenteken) naar de linkerbaan met 80 km/h :violent1: omdat de snelweg ging aftakken. hij had nog ongeveer 400 meter tot aan het verdrijvingsvlak. ter plekke was ik de enige met hem. toen wist ik het zeker, ik was weer terug in nederland. zucht :?
ligt het trouwens aan mij of rijden ze in het buitenland een stuk fatsoenlijker?? ik ben van mening dat we hier in nl als een stel zoutzakken over de weg voortbewegen met oogkleppen op.
pas geleden was ik in frankrijk van metz naar strasbourg. die fransen reden normaal en gaven me de ruimte toen ik de weg aan het zoeken was. fransen notabene waar ik van dacht dat ie in de regel rijden als italianen. kunnen sommigen hier in nl nog wat van leren.
groet,
martin
je voelt je lekkerder in een volvo 460 !
- Johan Braziltraveller
- 4th Gear member
Volgens mij is ruimte de X-factor. Maar zelfs met 170 ben ik in Duitsland vriendelijk doch dringend naar recht gedirigeerd omdat iemand met groot licht er toch langs wilde...(geen politie dus).
VOLVO 440 1.8i '96
-
- 2nd Gear member
in duitsland is dit inderdaad heel normaal :roll:braziltraveller schreef:Volgens mij is ruimte de X-factor. Maar zelfs met 170 ben ik in Duitsland vriendelijk doch dringend naar recht gedirigeerd omdat iemand met groot licht er toch langs wilde...(geen politie dus).
al rij je 200, voor sommigen is dit nog te langzaam
maar in duitsland heb je veelal de ruimte (als je niet in het roergebied zit) vooral in de avonduren
gr,
martin
je voelt je lekkerder in een volvo 460 !
- Michel740Turbo
- 5th Gear member
- Contacteer:
zodra ik het grens bordje deutschland zie gaat hij bij mij ook naar de grond alleen wordt mij vriendin dus gek :?
Ik vind het wel jammer dat die 1800 bij volle bepakking op houd bij 5000 toeren en 190 km/h :razz:
Ik vind het wel jammer dat die 1800 bij volle bepakking op houd bij 5000 toeren en 190 km/h :razz:

- Volvo C30 D2 driv-e R-design 08-2011
- Ford Focus C-Max 1.6tDci 05-2004 For Sale
- Volvo 740 2.0i TIC (B200ET) 1986 RIP'10
- Volvo 440 1.8i NordicSportline 1994 RIP'07
-
- 2nd Gear member
Afgelopen vrijdag met 2 volvo's(850 t5 getuned en mijn s80) ca 220 gereden op de a12 bij ede.
Linke soep en niet echt verstandig maar effe lekker zin in.
Volgende week naar Kroatie via duitsland en dan gaat ie effe helemaal onderin,ben benieuwd naar de top.
Naar Limburg rij ik ook regelmatig 170/180 maar het gaat een keer fout met een fotootje natuurlijk.
Linke soep en niet echt verstandig maar effe lekker zin in.
Volgende week naar Kroatie via duitsland en dan gaat ie effe helemaal onderin,ben benieuwd naar de top.
Naar Limburg rij ik ook regelmatig 170/180 maar het gaat een keer fout met een fotootje natuurlijk.
gr peter
- Forza Volvo
- 2nd Gear member
LET OP!!!!!!!!!
Volgende week Vrijdag nacht van Oldenzaal naar Padborg een blije Volvo
rijder die het eens eenkeer gaat uittesten hoe hard z,n XC 70 rijd.
Dan zijn we namelijk op doorreis naar Zweden(gaan in Freidrichshafen de
boot op naar Goteborg).
Alleen in Denemarken mag je maar 110 op de autobaan dus dan is de
snelheid er wel uit.
Maar pas op in de BRD,het schijnt dat men bewust met de vakantie tijd extra controleert op snelheid met name in de baustelle.
Hans.
Volgende week Vrijdag nacht van Oldenzaal naar Padborg een blije Volvo
rijder die het eens eenkeer gaat uittesten hoe hard z,n XC 70 rijd.
Dan zijn we namelijk op doorreis naar Zweden(gaan in Freidrichshafen de
boot op naar Goteborg).
Alleen in Denemarken mag je maar 110 op de autobaan dus dan is de
snelheid er wel uit.
Maar pas op in de BRD,het schijnt dat men bewust met de vakantie tijd extra controleert op snelheid met name in de baustelle.
Hans.
V 70 T5 Mobilytiline
- Michel740Turbo
- 5th Gear member
- Contacteer:
@ Forza Volvo
Nee hoor er zij stukken waar je 130 mag en ik weet dat omdat ik al twee keer met de auto naar Linköping (S) ben geweest
Waarvoor met de boot via de bruggen is ook erg mooi en niet eens zo duur.
Nee hoor er zij stukken waar je 130 mag en ik weet dat omdat ik al twee keer met de auto naar Linköping (S) ben geweest

Waarvoor met de boot via de bruggen is ook erg mooi en niet eens zo duur.
- Volvo C30 D2 driv-e R-design 08-2011
- Forza Volvo
- 2nd Gear member
Dat is in Zweden dat je 130 mag toch????
Wat is de maximale snelheid in Denemarken dan???
Ben toch al 5 keer van Rodbyhaven naar Kopenhagen gereden en mocht toch echt niet harder als 110.
Hans
Wat is de maximale snelheid in Denemarken dan???
Ben toch al 5 keer van Rodbyhaven naar Kopenhagen gereden en mocht toch echt niet harder als 110.
Hans
V 70 T5 Mobilytiline
- gelebanaan
- 4th Gear member
- Contacteer:
ik reed meestal 20 te hard op de snelweg dat is gewoon een lekker snelheid om vlotjes door te rijden.
In duitsland heb ik hem getest en daar ging het redelijk hard.

Dit was trouwens 210 op de gps.
In duitsland heb ik hem getest en daar ging het redelijk hard.

Dit was trouwens 210 op de gps.
- gelebanaan
- 4th Gear member
- Contacteer:
Dat verhaal doet me denk aan een rid met de toyota mr2 club nederland daar was een meeting in duitsland op de terug weg lekker met een paar leden door blazen over de snelweg en jahoor in een schiet er een besteld bus naar links. Een hollander echt niet tegeloven die heeft gewoon echt niet gekeken en dan kom je aan met 220+ en hij rijd 120 was goed dat er recht ruimte was anders hadden er meerder auto's in gezeten.mvdkant schreef:wat me trouwens opviel in duitsland is dat ik op dat hele stuk van pakweg 60km geen enkele auto heb zien rijden. ik werd ook niet ingehaald. het was tussen 23:30 en 00:00 uur. van kamp lintfort tot aan de nl grens (a57).
groet,
martin
- Forza Volvo
- 2nd Gear member
Sorry,,,moest natuurlijk ff op onderzoek uit,,,zie link http://www.trafikken.dk/wimpdoc.asp?pag ... eed_limits
Hans
Hans
V 70 T5 Mobilytiline