Pagina 2 van 2
Geplaatst: 01.12.2007 - 12:44
door Oceanracer
Of juist anders om? Als het een softwarematige instelling is, moet deze met de juiste wil ook uit te schakelen zijn.
Geplaatst: 01.12.2007 - 12:52
door paQ
nou idd...
maar dus niet zonder tegenwerking vooraf van Volvo...
en dan ook nog zeker betalen voor het uitschakelen

Geplaatst: 01.12.2007 - 16:00
door asta
Ik vermoed dat de lampen uitschakelen omdat de weerstand waarde niet klopt.
Lampenset is ok dat heb je bewezen.
Je kan als "TIJDELIJKE" oplossing ervoor kiezen om er twee weerstanden tussen te zetten die 15 watt overbruggen.
Als dat het probleem is dan weet je waar je het in moet aanpassen, wellicht dat de volvo kan aanpassen dat je xenon lampen hebt (in de centrale unit in te stellen, hangt van model af) of je zal b.v. zoals Target levert een virtual ballast moeten plaatsen die de centrale computer laat weten dat er gewonen Halogeen lampen geplaatst zijn.
Probleem zal denk ik zijn dat jij al een set hebt liggen en die niet zomaar zal passen met de virtual ballasts.
Als je de kans hebt, verkoop de huidige set en schaf die van Target aan, bewezen is dat deze op ook de allernieuwste C30 zonder problemen werkt.
Zie het C30 forum hiervoor.
Geplaatst: 01.12.2007 - 20:58
door gevanje
Heb vandaag een aftermarket set laten inbouwen. De hoogteregeling komt nog, het was een relatief erg dure set (425) 4300 K licht, echt echt wit, je zit geen verschil in kleur maar wat een licht. Super. Ook voor de negatievelingen onder ons absoluut geen verblinding! Wie het niet gelooft kom kijken en overtuig je. De lichtmelding is professioneel opgelost. Maar ja de inbouwer heeft TU elektrotechniek dus weet er wel 'iets' van.
Geplaatst: 01.12.2007 - 23:13
door bart simpson
Als die TU-er iets van een E-keur kan verwerven op zijn constructie begin ik er pas iets van geloof aan te hechten
Geplaatst: 01.12.2007 - 23:39
door bart simpson
D.M schreef:+++t blijft behelpen+++ schreef:tiens nu snap ik waarom je het tegen komt
dat was de makkelijkste die er bij zat. als je zelfs die niet begrijpt.
nou vooruit:
Aftermarket = bagger!
het wordt niet voor niks verboden.
Ik heb geen idee hoe je aan deze wijsheid komt De overheid staat het tot op dit moment toe dus je argument is gebakken lucht.
Het is niet verboden geworden omdat controle op een goede werking ervan een probleem zou zijn, dat betekend nog niet dat het daardoor ineens wel toegestaan is, goedgekeurd is en ook nog veilig is.
Geplaatst: 03.12.2007 - 11:33
door marcvr
Toen ik nog een langharige was met puisten op mijn kop reden de meeste wagens nog rond met "ballon lampjes". Als ik me niet vergis waren dat lampen van 40/45 watt. Wat? ja juist ja. Dan kwamen de eerste hellogeen lampen op de markt, eerst in nieuwe voertuigen en daarna los te koop in zowat elke autoonderdelenzaak. Er was nog geen internet en moesten het hebben van mond aan mond reclame met ook alle soorten discussies tussen voor en tegenstanders zoals nu hier op dit forum.
Degenen die geproeft hadden van die nieuwe lampen waren direct overtuigd en de anderen bleven maar verder dobberen met hun kaarslampjes.
Had op dit forum ook al wat gelezen over xenon lampen en vorig jaar besloot ik dan deze ook te monteren in mijn S80, bouwjaar 2002; een maand later kocht ik me een tweede set, de lampen werden zonder enige afregeling gemonteerd en kort daarop was het tijd voor de jaarlijkse autokeuring: ok!
Ieder zijn mening nu over het al of niet verblinden door de xenon's maar ik heb eigelijk nog géén reacties gekregen van tegemoetkomend verkeer dat deze lampen verblinden.
Als je nu 100 kg in je koffer gooit dan ga je natuurlijk de hemel verlichten maar om die reden staat er een hoogteregelaarschakelaarknop :error: in het voertuig en ik zal in dit geval zeker niet ontkennnen dat de xenon's, als deze dan niet kunnen versteld worden inderdaad meer verblinden. Dit was vorige eeuw zo ook reeds met de hellogeen lampen.
Als we nu met zijn allen eens gaan deel uitmaken van het verkeer in de plaats van autorijden zijn we al een grote stap in de goede richting. o.a zorgen dat koplampen van jouw auto proper zijn, ramen altijd goed gepoetst, je mistlampen (voor en achter) enkel branden wanneer echt nodig, je goede ruitenwissers hebt...en de eigenaars van xenon moeten er voor zorgen dat deze niet te hoog afgesteld staan.
Zijn we met zijn allen weer blij dat we nog kunnen rijden, voor zolang dit nog kan!?
grtz
Geplaatst: 03.12.2007 - 16:59
door asta
Wat mij erg opvalt is dat 99% van de mensen hier die Xenon willen ook erg begaan zijn met het inbouwen en zich inzetten om geen overlast te zijn voor anderen op de weg.
Als de inbouw dan ook met die gedachtegang uitgevoerd word kan ik alleen maar zeggen chapau!
Geplaatst: 03.12.2007 - 17:06
door bart simpson
asta schreef:Wat mij erg opvalt is dat 99% van de mensen hier die Xenon willen ook erg begaan zijn met het inbouwen en zich inzetten om geen overlast te zijn voor anderen op de weg.
Als de inbouw dan ook met die gedachtegang uitgevoerd word kan ik alleen maar zeggen chapau!
99% wil feller licht voor weinig geld.
Geplaatst: 03.12.2007 - 17:53
door Quota
Hmmm. dan behoor ik toch tot die 1%....
Geplaatst: 03.12.2007 - 18:48
door Oceanracer
Quota schreef:Hmmm. dan behoor ik toch tot die 1%....
Voor veel geld weinig licht?

Geplaatst: 03.12.2007 - 19:23
door asta
Veel en weinig is maar relatief, definier mj maar eens veel en weinig licht !

Geplaatst: 04.12.2007 - 08:58
door Garfield
Ik volg deze discussie in deze en andere threads hier en op het 850-forum met grote interesse. Jammer dat er wat mensen erg ongenuanceerd reageren. Ik ga er in principe van uit dat mensen hier op een verantwoordelijke mensen mee omgaan (of in ieder geval Volvo-rijders ?

)
Anyway, ik zou best voor relatief weinig geld meer licht willen hebben (wie niet denk ik bijna), maar alleen als dat geen problemen oplevert voor mij (kosten, onderhoud, legaliteit) en voor andere weggebruikers (verblinden).
Als we de discussie nu voeren rondom de inhoudelijke zaken en niet bij voorbaat mensen al afschieten omdat ze gewoon interesse hebben in iets en dat willen verkennen, dan hebben we allemaal wat gewonnen.
Geplaatst: 04.12.2007 - 09:36
door Quota
Garfield schreef:Ik volg deze discussie in deze en andere threads hier en op het 850-forum met grote interesse. Jammer dat er wat mensen erg ongenuanceerd reageren. Ik ga er in principe van uit dat mensen hier op een verantwoordelijke mensen mee omgaan (of in ieder geval Volvo-rijders ?

)
Anyway, ik zou best voor relatief weinig geld meer licht willen hebben (wie niet denk ik bijna), maar alleen als dat geen problemen oplevert voor mij (kosten, onderhoud, legaliteit) en voor andere weggebruikers (verblinden).
Als we de discussie nu voeren rondom de inhoudelijke zaken en niet bij voorbaat mensen al afschieten omdat ze gewoon interesse hebben in iets en dat willen verkennen, dan hebben we allemaal wat gewonnen.
+1
Geplaatst: 04.12.2007 - 23:04
door paQ
+2
Geplaatst: 25.12.2007 - 14:54
door hkl073
Ik heb gisteren xenon in laten bouwen bij een klein bedrijfje in odiliapeel (bij uden/volkel), ben er heel erg content mee, ook met de service die was perfect. Lag niet direct naast de deur voor mij, maar ik wil het graag goed hebben. Ik heb de Pilot HID conversion kit met 4300K verlichting in laten bouwen en gelijk witte ledjes voor de stadsverlichting erin laten zetten. Alles zeer netjes weggewerkt voor 250 euro en 2 jaar garantie op de lampen.
www.ffcarsystems.nl
's-avonds een stille donkere weg opgezocht en mijn lampen goed afgesteld, en dan nog een tikje lager zodat ik zeker weet dat andere weggebruikers geen hinder ondervinden. Want ik heb daar ook een behoorlijke hekel aan.
Ik heb de verlichting gezien in de demo auto van de inbouwer (8000K) en die waren veel te blauw. Leuk voor de patsers om te kunnen zeggen dat ze xenon hebben ](*,) Ik heb de verlichting voor mezelf, omdat ik merk dat ik savonds wat minder zie. Het licht is mooi wit (4300K) en heb ondervonden dat deze meer licht geven dan mijn 100 watts die ik in mijn grootlicht heb zitten.
