Pagina 2 van 2
Geplaatst: 29.12.2007 - 19:30
door rene1969
v70rene, ik denk dat de prijs die jij noemde ook een goede prijs is hoor alleen heb ik nog andere dingetje die ik graag wil en ook geld kosten. Als je ze op marktplaats zet ben je ze zo kwijt.
succes met de verkoop
Geplaatst: 29.12.2007 - 20:16
door V70Rene
Ok mooi, blijkbaar zijn de kleuren niet altijd gelijk. Toch zelf maar aan de klus gezien je eerdere PM? Bumper eraf valt ook erg mee is met 15 min los.
Ik denk dat ik het zelf ga proberen als ik tijd heb , zag een beetje op tegen het verzieken van het geheel , wellicht valt het mee !! Hoe zag jou bedrading van de Xenon eruit , want ik ga nog wel een setje bestellen om vooraf in te bouwen.
Weet niet waarom ook de draden van de knipper en stelmotor ook in het schema staan? Die passen namelijk gewoon nog en het is alleen de licht aanvoer die anders is
Ze stonden op de tekening die ik kreeg , dus ik heb een combi gemaakt met jou info.
Mocht je het kunnen testen en waar ik benieuwd naar ben is als je de stelmotortjes van de oude lamp op de nieuwe zet. Of de lampen dan nog steeds tegengesteld werken? Je kan het stelmotortje 25 graden draaien en dan kan hij eruit (bajonet sluiting).
De lampen blijven tegengesteld werken daar de motor op zn kop zit tov de oude motor , hier is niets aan te veranderen , niet zo erg lijkt me .
Grtz
P.S. rene1969 , ik denk dat ik de lampen wel kwijt raak , misschien iemand van het forum .Hoop het eigelijk ook , daar ik ze liever aan een forumlid verkoop.
Geplaatst: 30.12.2007 - 12:14
door gjburg
Ok bedankt voor het testen van de motortjes. Ik had al zo'n vermoeden maar ik had het als enige niet geprobeerd. Ik heb namelijk ook draden al een keer veranderd maar zonder resultaat.
De xenon die ik besteld had was net als alle andere setjes met een rubberen doorvoer-ring voor in de lampdop. Hierin een gat geboord van 22 mm geloof ik. De afsluitdop met de draden doorheen gedaan lamp aangesloten met de contastekkers op de aanvoer, xenon geplaatst, dop erop.
Vervolgens uit de onderkant van de lamp waar nu een soort fake connector nu zit. Rechthoekje weg gezaagd zodat de twee kabels uit de lampdop er langs kunnen en de ballast met één schroef en tiewrap vast gezet in de originele housing. Anders gaat het bijna niet aangezien de schroefgaten niet overeen komen met de originele volvo ballasts. Gewoon een beetje creatief zijn.
Geplaatst: 30.12.2007 - 13:45
door Carfreak
Wat een operatie! Ik denk dat ik deze modificatie tzt gewoon weer door de specialist hier om de hoek laat doen. Kost een paar centen maar dan heb ik wel meteen goed en met garantie. Mijn xenon heb ik daar ook laten inbouwen. De set is nu bijna twee jaar oud en is overgeplaatst uit mijn vorige auto. Vorige week onder garantie nog een nieuwe balast gekregen!
Geplaatst: 03.01.2008 - 17:32
door V70Rene
Ik heb nog steeds 1 set voor geintereseerde , prijs is bekend denk ik wel voor de meeste , wel incl. verzendkosten.
De sidemarker is al meegesoldeerd op het stadslicht , en de stekker draden al voorbereid voor de stekker op de auto. Dus een ideale modificatie voor mensen die een 2001 model lampen wilt vervangen door een 2005 model lampen.
De beide lampen hebben geen afgebroken pootjes , en nagenoeg geen steenslag/pitjes.
Forumleden met interesse kunnen een PM sturen , ik verkoop ze liever aan een forumlid dan iemand op MP.
Mochten de forum moderators hier een advertentie in zien , mijn excuses.
Grtz
Geplaatst: 06.01.2008 - 16:18
door V70Rene
Ik heb vandaag even mn lichten getest op een trein trafo , op de 4 draden van de stekker , maar alleen de combinatie van geel/ dun zwart ( stadslicht en sidemarker) werkt.
Klopt het dat een Dimlicht lamp en een grootlicht lamp meer spanning behoeven of zouden ze kapot zijn en moet het gewoon werken ??
Edit , ze werken wel , echter zeer zwak......zwaardere trafo er aan.
Affin ik test nog wat .
Geplaatst: 06.01.2008 - 17:16
door gjburg
Nee ze hebben allemaal zo'n 12 volt nodig alleen heeft de trafo te weinig vermogen (stroom) om de halogeenlamp te voeden. Deze is 55watt / 12 volt = 4.58 Ampere.
De trafo is misschien maar 1000 mA = 1A en kan dus niet het gewenste vermogen leveren aan de lamp waardoor de lamp zwak brandt en de trafo overbelast wordt. Dit is voor korte tijd prima om uit te vinden welke draad voor welke lamp is. Maar door de overbelasting zal deze erg warm worden en vervolgens doorbranden als je dit te lang doet.
Geplaatst: 15.02.2008 - 13:35
door V70Rene
Ik heb nog steeds 1 set voor geintereseerde . De sidemarker is al meegesoldeerd op het stadslicht , en de stekker draden al voorbereid voor de stekker op de auto. Dus een ideale modificatie voor mensen die een 2001 model lampen wilt vervangen door een 2005 model lampen.
De beide lampen hebben geen afgebroken pootjes , en nagenoeg geen steenslag/pitjes.
Ook voor een S60 heb ik nog een heldere koplamp liggen ( links )
Forumleden met interesse kunnen een PM sturen , ik verkoop ze liever aan een forumlid dan iemand op MP.
Mochten de forum moderators hier een advertentie in zien , mijn excuses.
Geplaatst: 15.02.2008 - 15:34
door Paul
Op je onderschrift plaatje zie ik die nieuwe koplampen niet....
Geplaatst: 16.02.2008 - 01:04
door V70Rene
Paul schreef:Op je onderschrift plaatje zie ik die nieuwe koplampen niet....
Heb namenlijk voor mezelf een originele xenon lamp model 2005 gevonden

, denk dat ik op zoek ga naar zn broertje en die dan ga plaatsen. Ik zoek er dus nog eentje...vandaar dat de halogeen set weg mag ...Dus wie nog zoekt, en de modificatie uit wil voeren..
Geplaatst: 22.02.2008 - 20:57
door V70Rene
Paul schreef:Op je onderschrift plaatje zie ik die nieuwe koplampen niet....
Ik heb nu de heldere 2005 xenon set compleet , echter heb ik nog een vraagje voor inbouwen van deze set.
Is het zo dat er in de 2005 modellen een andere shunt in de auto , om een storing op de board computer niet weer te geven , of heeft een 2005 model xenonlamp een weerstand ingebouwd zodat de storing niet optreed.
Het zijn dus originele Volvo Xenon Lampen , geen immitatie.
Ook heb ik van die LED stadslichtjes gekocht , helder wit. Wie weet of deze een storing geeft op de boardcomputer.
Wie weet hier nog een antwoord op.
Geplaatst: 23.02.2008 - 14:16
door Carfreak
Ik had net de fotootjes van de inbouw geplaatst en lees nu dat je de 2e originele lamp erbij hebt

Geplaatst: 23.02.2008 - 14:53
door V70Rene
Carfreak schreef:Ik had net de fotootjes van de inbouw geplaatst en lees nu dat je de 2e originele lamp erbij hebt

Jawel, maar je hebt geen antwoord op mijn vraag ??
Heb jij trouwens een melding gekregen dat je dimlicht kapot is met de aftermarkt xenon , ik nl niet op mijn setje. Die had ik al in huis voordat ik de 2e koplamp gevonden had.
Had dit setje in Hong Kong besteld voor de onwaarschijnlijke prijs van 89 euro incl. een set reserve lampen en een setje heldere led stadslichtjes.
Geen storing op de board computer toen ik het aangesloten had , niet definitief ingebouwd.
Geplaatst: 25.02.2008 - 13:21
door Carfreak
V70Rene schreef:Carfreak schreef:Ik had net de fotootjes van de inbouw geplaatst en lees nu dat je de 2e originele lamp erbij hebt

Jawel, maar je hebt geen antwoord op mijn vraag ??
Heb jij trouwens een melding gekregen dat je dimlicht kapot is met de aftermarkt xenon , ik nl niet op mijn setje. Die had ik al in huis voordat ik de 2e koplamp gevonden had.
Had dit setje in Hong Kong besteld voor de onwaarschijnlijke prijs van 89 euro incl. een set reserve lampen en een setje heldere led stadslichtjes.
Geen storing op de board computer toen ik het aangesloten had , niet definitief ingebouwd.
Mijn BC gaf een foutmelding vanwege het verschil in spanning. Hij dacht dat er een lamp kapot was. Verder geen melding in de BC. Zo je vraag beantwoord?
Geplaatst: 25.02.2008 - 19:43
door V70Rene
Carfreak schreef:
Mijn BC gaf een foutmelding vanwege het verschil in spanning. Hij dacht dat er een lamp kapot was. Verder geen melding in de BC. Zo je vraag beantwoord?
Niet geheel , maar wel bedankt. Mijn vraag was eigenlijk of een 2005 Volvo met originele xenon een andere shunt heeft , omdat deze van nature geen storing geeft op de BC. Wellicht heeft een originele wel een weestand in de ballast ingebouwd ,of een ander type shunt ??
Nog wel een vraagje aan een ieder die het antwoord weet....
Is de kunststof voorkant van de koplamp te vervangen of niet . Ik heb er eentje met een kras aan de zijkant , en een kleine barst erin. Heeft de dealer deze als vervanging ??
Geplaatst: 25.02.2008 - 23:11
door Paul
Die hoort ook die storing te geven hoor, heb bij mijn vader de orginele xenonlampen destijds in laten bouwen. Heb daar heel topic over (moet je even zoeken)
Geplaatst: 25.02.2008 - 23:12
door Paul
Geplaatst: 26.02.2008 - 00:16
door arnoud
Paul, heb jij trouwens toevallig onder in een schoenendoos nog de rekening van dat verloopkabeltje wat ze gebruikt hebben? Ben benieuwd naar het partnummer....?
Geplaatst: 26.02.2008 - 07:40
door Paul
75 euro, parttnummer weet ik niet uit mijn hoofd (natuurlijk)
maar als je in Vadis kijkt of dat nieuwe systeem, dan moet je even de S60/V70R pakken en dan inzoomen op die lichten dan zit er dus een verloopkabel.