Pagina 2 van 4
Geplaatst: 01.02.2008 - 18:02
door Auk
Haha! ja, maar sommige hadden t wel weer

Geplaatst: 01.02.2008 - 18:04
door storm480
er zijn 2 verschillende stekkers voor de mistlampen gemaakt. als je achter je richtingaanwijzers zoekt zitten ze er wel. vergeet idd ook niet het relais te plaatsen.
ik wil geen diepgaande discussie voeren over het wel of niet...maar bij die van mij (én die van mijn zus...beide "S" modellen uit resp '94 en '95) was het al voorbereid. je moet alleen de knipperlicht units wel even weghalen...de kabels zaten "opgevouwen".
De S modellen zijn destijds gemaakt om de bereikbaarheid wat te vergroten...en dan was 45000 florijnen nog steeds een heel bedrag...
grtzz Erwin
Geplaatst: 01.02.2008 - 19:21
door Auk
Nouja, we hebben al een flinke discussie hier gaande hé!
M'n auto ligt, zoals je kan zien in m'n project topic, al helemaal uit elkaar, maar geen bekabeling te vinden voor mistverlichting

Geplaatst: 01.02.2008 - 19:35
door rene en erica
ga morgen een drukzender bij wouter halen,dus als het goed is doet de mijne het morgen.
Geplaatst: 02.02.2008 - 15:47
door rene en erica
heb er net een drukgever in mijn blok gedraait.het draadje van de andere sencor overgezet,dat werkt allemaal weer.maar er moet dus ergens een loose draad zijn (geel) die ik nergens kan vinden.de enige gele draad in de kabelboom gaat naar onderen rechts van het olie filter.als ik deze los haal heb ik geen olietemperatuur meer op het infocentrum dus dat kan hem niet zijn.de stekker achter het dashbord licht er ook al dus leek het me logies dat het in de motorruimte ook aanwezig moet zijn.iemand tips?????????????
Geplaatst: 03.02.2008 - 22:30
door storm480
als het goed is ligt bij je dinamo-kabelboom ook een gele draad. Volgens mij is dat em...
grtzz Erwin
Geplaatst: 03.02.2008 - 22:50
door SchoutenCC
Als hij niet reeds aanwezig was en niet weggeknipt (haal evt. iets van de tape/ander soort bescherming weg om te kijken of er een restje is) kun je hem natuurlijk opnieuw construeren.
Als ik het goed lees heb jij een '89, dan zou het volgens het werkplaatshandboek pinnetje 4 van stekker c39 zijn (mits ik het goed lees - beetje slechte kwaliteit). Kijk anders even of die geel is en volg vanaf daar. Indien leeg, plaats een nieuwe draad?
Geplaatst: 03.02.2008 - 23:45
door rene en erica
de draad die het moet zijn kan ik nergens vinden,ik heb een heel stuk kabelboom afgepelt.ik denk niet dat de draad nog verder in de kabel zit.er is mij bij een 2ltr. S aan gewezen van hoe en wat dus dacht ik dat het bij mijn ES zeker aanwezig zou zijn.ik denk dat ik maar een nieuwe kabel van de drukmeter naar het klokje ga trekken.
Geplaatst: 08.08.2008 - 23:05
door ginafje
Heb ook in mijn 480 een oliedruk en voltmeterset geplaatst van een 460 maar ook alleen de voltmeter werkt alleen.De bedrading is compleet orgineel van de sensor vertrekt een oranje draad en het 4polige stekkertje lag ook bij de radio.Mijn 480 is van 1995 - 2.0I ES.Wat denken jullie ivm de oliedrukmeter?

Geplaatst: 09.08.2008 - 12:20
door rene en erica
ik heb mijn oliemeter ook nog steeds niet aan de praat.nu hoor ik net dat bij de oudere modellen het een oranje draad is.nu heb ik inderdaad een stekker over met een bruine en een oranje draad.die stekker is rond,de stekker die aan de oliedrukzender zit is bijna vierkant.wie o wie heeft het antwoord??
en als ik het plaatje hierboven goed begrijp zit de sensor aan de achterkant (schutbord kant) van het blok.ik heb mijn sensor links bij het oliefilter.
Geplaatst: 09.08.2008 - 21:31
door Iroll
4polige stekkertje lag ook bij de radio.Mijn 480 is van 1995 - 2.0I ES.Wat denken jullie ivm de oliedrukmeter?
De meterjes hebben een 6 pins aansluiting toch? Hoe heb je de 4 polige stekker aangesloten op de metertjes?
Geplaatst: 09.08.2008 - 21:57
door Auk
Het unitje heeft 6 pinnetjes inderdaad, maar de turbo heeft 6kabeltjes en de ongeblazen versies hebben 4 kabeltjes liggen.
Zitten dus 2 loze aansluitingen op de unit.
Geplaatst: 10.08.2008 - 11:14
door Iroll
Zitten dus 2 loze aansluitingen op de unit.
Precies, maar hoe heeft hij de stekker aangesloten? Ik had hem na demontage ook verkeerd om zitten en toen deed de voltmeter het wel maar de oliedruk deed het niet. Dus misschien is dit bij Ginafje ook het geval.
Geplaatst: 10.08.2008 - 13:21
door Auk
Volgens mij kun je de stekkers maar op één manier aansluiten. Bij mij zitten er op alle units een soort "afdakje" boven de pinnetjes dat schuift zo in de stekker.
Maargoed, blijkt bij deze dus dat er meer versies aansluitingen zijn.
Geplaatst: 10.08.2008 - 14:28
door Iroll
Hier kan je zien welke draden waar aangesloten moeten zitten:
Geplaatst: 10.08.2008 - 20:32
door rene en erica
mijn stekker in het dashbord heeft 4 draden.positie 1 en 2 zit niets,3 is geel,4grijs/bruin,5 is grijs/wit en 6 is bruin.maakt het ook iets uit of je de klokjes uit een turbo in een es zet???
Geplaatst: 10.08.2008 - 20:58
door Iroll
Je leest de bedrading verkeerd om volgens mij, dan klopt het wel zoals op de schets: 5&6 zit niets, 4=geel, 3=niets, 2=grijs/wit en 1=bruin! Grijs bruin,3 dus, geen idee waar die vandaan komt. Loop het bedradingsschema na zou ik zeggen. Misschien ligt die er voor de boost meter van een turbo?
Geplaatst: 10.08.2008 - 21:01
door Auk
Grijs/bruin is inderdaad iets voor de turbo modellen.
De rest van de kleuren kan ik wel een plek geven.
Geplaatst: 10.08.2008 - 22:19
door ginafje
Bij mijn 480 ES van 1995 zit gewoon een 4 polige stekker en geen 6.
Heb vanmiddag eens de stekker omgedraaid aan de klokken maar dan slaat de oliedruk meter wanner je het contact omdraait gelijk helemaal uit en blijft zo,ook met draaiende motor en de voltmeter gaat ook verder uit(ZIE FOTO)Vanaf de sensor naast het oliefilter vertrekt een oranje draad,de 4 polige stekker binnen begint met 1 GEEL dan 2 BRUIN/GRIJS is licht dan 3 GRIJS/WIT is + dan 4 BRUIN.Wie weet de juiste volgorde voor aansluiting aan het klok setje (het setje is van een 460).Ps wat vinden jullie van de inbouw orgineel bakje aangepast aan de zijkanten 2 plaatjes omgezet en bekleed met carbonlook , het gat iets groter gemaakt want het set van een 440-460 is is iets dikker :roll:
Geplaatst: 11.08.2008 - 08:29
door SchoutenCC
Draad 3, de grijs-bruine, is voor de rheostaat (scrabble!) oftewel de dashboardverlichtingsdimmer. Staat niet in elk schema aangegeven, enkel die waarin de dimmer expliciet wordt vermeld.
@ginafje, heb je wel zeker weten de juiste drukgever (en dus niet de schakelaar) - je meters staan nu nl. precies goed voor die conclusie...