Je grote slurpende Volvo de deur uit?

Stel hier alle niet-technische Volvo-zaken aan de orde. Technische vragen stel je in de rubriek van het betreffende model.
J
3rd Gear member

op zich is mijn 2.0T niet echt zuinig, maar zolang we t kunnen lappen blijf ik er van genieten
Black Sheep: There's always one crazy motherfucker in the family
ferretje
4th Gear member

De kosten van het autorijden zitten niet in de brandstof maar in verzekering belastingen en afschrijvingen.

Ik rijd in mijn auto van mijn eigen zaak 25.000 km per jaar en gebruik dan ongeveer 3000 brandstof.
Stel dat ik de 2/3 van de brandstof (benzine) ga gebruiken in dezelfde auto.
Dat scheelt dan 1.000 liter tegen € 1,16 (shell express exclusief BTW)
Dat scheelt dan € 1.160 euro per jaar. Mijn bijtelling blijft even hoog. De fiscus betaalt 52% mee. (lagere winst) Netto-besparing € 557 per jaar.

Totale autokosten € 1.100 per maand maal 12 is €13.200 + brandstof € 3.480 (= 3000*1.16) besparing dus 557/16680 = 3.3%

Kortom 1/3 brandstofkosten minder scheelt 3,3% autokosten per jaar.

Om het geld hoef je het dus niet te doen.... althans ik niet.
Volvo Amazon Estate 1968, Tesla Model X, Citroen 2CVSpecial Grijs (1984)
Walter
Geartronic member
Contacteer:

kan ook een Prius ter compensatie nemen... Zie je een Reeuwijk veel, hebben ze een Range Rover een een Prius om naar de sportclub te gaan. Buurman nu ook, rijdt een Lexus LS430 én een Prius...

Nou dan kan ik lekker Volvo blijven rijden, ben ik beter af ddan hun gemiddelde. En dan heb ik het niet over de accu's van die prius...
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
HSRN850
4th Gear member

De meeste hier hebben nog de luxe, dat ze er gewoon voor kunnen kiezen, ookal is het duurder. Ik gooi de 850 normaal gesproken om de anderhalve week vol voor ongeveer 85 euro. Nu ga ik over 2 maanden verhuizen en moet ik 20 km verder naar mijn werk rijden. De 850 wordt voor mij dan onbetaalbaar (ik ben 21). En het ergste is, dat er voor mij bij Volvo niet echt een geschikt alternatief is. Zou graag een S70 automaat op g3 willen, maar dat wil niet zeggen dat ik die dan wel kan betalen...
'92 850 GLT 2.5 20V, 291.500km
'96 850 2.5 10V Autom. G3 383.000km
'86 244 GL B230

Pa: '13 V60 PIH Pure Limited
Cocky
3rd Gear member

Laten we ons geen illusies maken: een volvo heeft iets meer nodig aan de pomp. Maar wat krijgen we er niet allemaal voor terug? veiligheid, imago (zoals iemand het hier zo mooi verwoordde :D) en de bijna onraakbare zekerheid dat wat je bestemming ook is, je er zonder problemen op aankomt met je degelijke volvo.

Ik zag iemand praten over overschakelen op LPG? Dat raad ik af! Mijn (nog even) huidige wagen rijdt LPG, en IK HAAT HET!! Bij ons in belgie vragen ze 150euro extra tax per jaar op LPG, plus je zit met een aantal extra kosten zoals de driejaarlijkse controle die je om en bij de 350euri kost en ik kan je garanderen, hij drinkt zoals een koebeest water (ook als je LPG weer eens op is en je even moet ploeteren op benzine..)! Ik mocht steeds om de 260km iets van een 36liter LPG gaan tanken!! En om de drie tankbeurten LPG giet ik er nog eens 10 liter benzine bij (omdat de wagen start -en de eerste meters op benzine rijdt tot de motortemperatuur hoog genoeg is). Om dan nog maar te zwijgen over de ondermaatse rijprestaties.. Daarom dat ik me ook deze week een lekkere V50 2.0D heb gekocht, ok ok, de diesel stijgt ook, maar al die andere kosten vallen grotendeels weg!! En het rijdt ook veeeeel lekkerder!

Ik vind de reclames op tv dezer dagen wel lachen: je ziet twee mannen gaan tanken, één LPG de ander gewone brandstof, de één betaalt 30 euro, en de ander staat te schreien bij 100euro, zo steken ze de mensen de ogen uit, een zuivere indoctrine! maar wat ze er niet bijvertellen is dat die kerel met zijn LPG wss verder mag rijden om te KUNNEN tanken (pomp vinden..) en dat hij drie keer zoveel aan diezelfde pomp staat dan die met gewone brandstof :p :D

De staat zet ons zoiezo in de zak, op het nieuws was er laatst op taartgrafiek te zien dat bij gelijk welke brandstof, er meer dan 50% naar de staat gaat! Bij een bepaalde brandstof zelfs 80% (ik was te laat om te lezen welke brandstof)!! ze maken gewoon gebruik van de iets gestegen aankoopprijs om de Belg (en wss onze noorderburen ook) wijs te maken dat we netto niet meer betalen als vroeger, ik zeg dat dat gewoon een leugen is om meer in casso te krijgen en mensen van de baan te jagen. En zolang het volk dat toelaat, zijn we naadje.

Dus: Sinds we allen genaaid worden door de staat zeg ik dat als de rijstijl je bevalt én je hoeft er geen tweede job voor te nemen ánd you're feeling happy, dan hou je je volvo!! De keuze is onze vrijheid, waar al het andere dat niet is.
Life is short, live it fast.
Belg
2nd Gear member

Ik ben helemaal niet akkoord hoor. Ik rij ook lpg, zonder problemen, misschien iets minder vermogen maar dat voel ik totaal niet. Nu is het wel zo dat ik maar een 600 km per maand doe dus veel tanken moet niet, slechts een tweetal keer 25 euro per maand. Nu zou ik je toch nog iets willen vragen, welke driejaarlijkse controle van 350 euro moet je auto ondergaan? Ik heb dat nog nooit moeten doen.
Cocky schreef:Laten we ons geen illusies maken: een volvo heeft iets meer nodig aan de pomp. Maar wat krijgen we er niet allemaal voor terug? veiligheid, imago (zoals iemand het hier zo mooi verwoordde :D) en de bijna onraakbare zekerheid dat wat je bestemming ook is, je er zonder problemen op aankomt met je degelijke volvo.

Ik zag iemand praten over overschakelen op LPG? Dat raad ik af! Mijn (nog even) huidige wagen rijdt LPG, en IK HAAT HET!! Bij ons in belgie vragen ze 150euro extra tax per jaar op LPG, plus je zit met een aantal extra kosten zoals de driejaarlijkse controle die je om en bij de 350euri kost en ik kan je garanderen, hij drinkt zoals een koebeest water (ook als je LPG weer eens op is en je even moet ploeteren op benzine..)! Ik mocht steeds om de 260km iets van een 36liter LPG gaan tanken!! En om de drie tankbeurten LPG giet ik er nog eens 10 liter benzine bij (omdat de wagen start -en de eerste meters op benzine rijdt tot de motortemperatuur hoog genoeg is). Om dan nog maar te zwijgen over de ondermaatse rijprestaties.. Daarom dat ik me ook deze week een lekkere V50 2.0D heb gekocht, ok ok, de diesel stijgt ook, maar al die andere kosten vallen grotendeels weg!! En het rijdt ook veeeeel lekkerder!

Ik vind de reclames op tv dezer dagen wel lachen: je ziet twee mannen gaan tanken, één LPG de ander gewone brandstof, de één betaalt 30 euro, en de ander staat te schreien bij 100euro, zo steken ze de mensen de ogen uit, een zuivere indoctrine! maar wat ze er niet bijvertellen is dat die kerel met zijn LPG wss verder mag rijden om te KUNNEN tanken (pomp vinden..) en dat hij drie keer zoveel aan diezelfde pomp staat dan die met gewone brandstof :p :D

De staat zet ons zoiezo in de zak, op het nieuws was er laatst op taartgrafiek te zien dat bij gelijk welke brandstof, er meer dan 50% naar de staat gaat! Bij een bepaalde brandstof zelfs 80% (ik was te laat om te lezen welke brandstof)!! ze maken gewoon gebruik van de iets gestegen aankoopprijs om de Belg (en wss onze noorderburen ook) wijs te maken dat we netto niet meer betalen als vroeger, ik zeg dat dat gewoon een leugen is om meer in casso te krijgen en mensen van de baan te jagen. En zolang het volk dat toelaat, zijn we naadje.

Dus: Sinds we allen genaaid worden door de staat zeg ik dat als de rijstijl je bevalt én je hoeft er geen tweede job voor te nemen ánd you're feeling happy, dan hou je je volvo!! De keuze is onze vrijheid, waar al het andere dat niet is.
240DL/ LPG 116000KM
BJ 1986
Ben
Executive Member
Contacteer:

Belgie is niet anders dan Nederland.
Alleen betalen we in NL nóg meer ;-)
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Cocky
3rd Gear member

Hey Belg,

Ik wist dat ook niet eerst! Maar bij mijn garage maakten ze me er bewust van dat je om de zoveel tijd een controle moet laten uitvoeren bij een erkend LPG controleur (de mijne zit op de N60 nabij nazareth). Kostprijs 350. Een controle op dichtingen en tank enz omdat dat niet door je garage zelf wordt gedaan (die zijn meestal niet gecertificeerd).. Als je dat nog nooit deed dan zou ik maar eens inlichtingen nemen... ik kan me voorstellen dat als je maar zoveel kilometer doet per maand, er idd geen irritatie van ondervindt, maar als je er 2000 doet zoals ik per maand, dan baal je wel eens.. Zeker nakijken!

grtz
Cocky
3rd Gear member

Ben schreef:Belgie is niet anders dan Nederland.
Alleen betalen we in NL nóg meer ;-)
NOG meer???? :o :o Ik wist wel dat jullie taksen afhankelijk zijn van het gewicht van de auto en dat ik in zuid-holland voor mijn auto 1078euro zou betalen of zoiets.. kunnen we met het forum niet een kleine demonstratie organiseren, BE-NE zij aan zij tegen de hoge pompprijzen? kan nog leuk worden :D
Auk
6th Gear member

Cocky schreef:Laten we ons geen illusies maken: een volvo heeft iets meer nodig aan de pomp. Maar wat krijgen we er niet allemaal voor terug? veiligheid, imago (zoals iemand het hier zo mooi verwoordde :D) en de bijna onraakbare zekerheid dat wat je bestemming ook is, je er zonder problemen op aankomt met je degelijke volvo.
Ik wil ff reaguren op het bovenstaande woordje: 'imago'..

Het imago van de tegenwoordige Volvo rijder is al lang niet meer zoals het vroeger was... vroeger reden alleen de rijken en belangrijke personen in een Volvo.. tegenwoordig kan je bij ieder bedrijf wel een lease S40, V50 etc verkrijgen...

naar mijn mening erg jammer.. en geen reacties dat ik het fout heb, want als je slim nadenkt weet je dat ik gelijk heb :wink:

----

LPG, misschien in België 150euri extra tax, wij betalen dan wel 50cent te liter LPG, maar we betalen wel de meeste belasting over een auto die op LPG rijdt! ( en dan te bedenken dat LPG de schoonste brandstof is die veelvuldig gebruikt wordt in de automotiv world! )

Allen voor een beter milieu.. uhhuh! Als autoliefhebber, en beginnend verzamelaar mag je blij zijn dat je nog benzine kunt tanken de komende jaren!

Weer ff ON-TOPIC
Auke
MY95 Volvo 480 GT-Line USA-Spec MT
MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT
MY06 Volvo XC90 V8 Executive AT

Afbeelding
Max
7th Gear member

Cocky schreef:maar wat ze er niet bijvertellen is dat die kerel met zijn LPG wss verder mag rijden om te KUNNEN tanken (pomp vinden..) en dat hij drie keer zoveel aan diezelfde pomp staat dan die met gewone brandstof :p :D
hangt af van de grootte van de tank, met 80 liter netto en 1 op 9 kom ik toch een aardig eind :wink:
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Wat niet kan, is nog nooit gebeurd.

2022 XC40 P6, geen OR maar gewoon blauw
2017 XC60 mooi wit is niet lelijk
2011 Burton
2009 XC70 OR: kan het nog mooier?
2006 S80 XZ-NF-90: style and safety
2005 Saab 9-3 ('98 )
1995 340 DL (grijs) TD-52-VX: Parkinson
1992 740 D Estate (wit) YS-32-HB: Machtig
1984 340 D (rood): Mijn eerste
Cocky
3rd Gear member

Reimerink schreef:
Cocky schreef:maar wat ze er niet bijvertellen is dat die kerel met zijn LPG wss verder mag rijden om te KUNNEN tanken (pomp vinden..) en dat hij drie keer zoveel aan diezelfde pomp staat dan die met gewone brandstof :p :D
hangt af van de grootte van de tank, met 80 liter netto en 1 op 9 kom ik toch een aardig eind :wink:
Ja maar als je 30euro tankt dan heb je vast geen 80liter liggen, huidige literprijs hier is +/-0,6euro dus..
Cocky
3rd Gear member

Auk schreef:Ik wil ff reaguren op het bovenstaande woordje: 'imago'..

Het imago van de tegenwoordige Volvo rijder is al lang niet meer zoals het vroeger was... vroeger reden alleen de rijken en belangrijke personen in een Volvo.. tegenwoordig kan je bij ieder bedrijf wel een lease S40, V50 etc verkrijgen...

naar mijn mening erg jammer.. en geen reacties dat ik het fout heb, want als je slim nadenkt weet je dat ik gelijk heb :wink:
Er rijden tegenwoordig heel wat mensen met een Volvo, en tis idd niet enkel aan de rijkeren van stand alleen. Maar leasewagens zijn overvloedig omdat volvo fleet alomtegenwoordig is (zie autosalon).. das een deel van het imago, want een bedrijf zal geen wagenpark aanleggen gevuld met wagens waar veel kosten aan zijn door gebreken. Mss ook stof tot nadenken.. maar ik denk dat over het algemeen, volvo in de gedachten van veel mensen nog steeds belletjes met eurotekens doet rinkelen.
Auk
6th Gear member

Ja, dat klopt wat je zegt Cocky! (lollige naam trouwens :wink: )

Feit blijft dat ik nooit van mijn leven een 2de hands S40, C30 of V50 aan zal schaffen... Leaserijders zijn niet zo voorzichtig met hun auto dan mensen die helemaal uit hun eigen zak alle euro's op tafel gelegd hebben!

@ Reimerink: 1 op 9, met een LPG? Vind ik mooi hoor! Doe je lekker zuinig aan! :)
Auke
MY95 Volvo 480 GT-Line USA-Spec MT
MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT
MY06 Volvo XC90 V8 Executive AT

Afbeelding
the fonz
4th Gear member

Auk schreef: Feit blijft dat ik nooit van mijn leven een 2de hands S40, C30 of V50 aan zal schaffen... Leaserijders zijn niet zo voorzichtig met hun auto dan mensen die helemaal uit hun eigen zak alle euro's op tafel gelegd hebben!
Waar het eigenlijk niet om gaat in dit topic, maar iets wat wel gezegd moet:

Ik vind je uitspraak nogal gewaagd dat leaserijders niet voorzichtig omgaan met hun leaseauto. Om het cru te zeggen vind ik deze redenatie behoorlijk krom. Heel veel mensen (ik denk iedereen) is erg blij als zijn baas betaalt voor hun auto. Betaalt deze dan vervolgens ook nog de brandstof en wegenbelasting, dan denk ik dat iedereen blij is. Laat staan als het ook nog eens een volvo is.
Waarom zou je in hemelsnaam anders met je wagen omgaan omdat je hem niet zelf betaald hebt? Ik durf te wedden dat mijn vaders leaseauto evengoed onderhouden is als dat hij in prive bezit was. Misschien nog wel beter, aangezien elk schroefje vervangen is dat nodig was. De leasemaatschappij betaalt immers alles!

Ik denk namelijk dat jij dolblij zou zijn met een tweedehands volvo (of het nu een C30 is of een S80) ook al is hij ex-lease. Je kunt mij niet wijsmaken dat als je een tweedehands wilt liever een auto hebt uit ex-privebezit, dan een ex-lease. Of heb ik het mis?

Zo nu weer on-topic:

Autorijden in Belgie is ook duur, laat dat voorop. Echter denk ik dat NL toch een beetje de kroon spant. In Belgie zijn auto's in aanschaf toch nog altijd goedkoper. Kwa verzekering en wegenbelasting doe ik geen uitspraken. Al nemen veel belgen niet voor niks een 1.6D i.p.v. een 2.0 of een D5. :wink:
Maurice

Vaders: S80 D5 MY2008 Momentum, RTI, 17'' Regor, magic blue pearl...

Zelf: Ibiza 1.9 TDI sport. Hopelijk snel een Volvo...
Ramon&Ramon
7th Gear member

Ik kom regelmatig lease Volvo,s tegen die compleet uitgewoond zijn.
Vraag me dan wel is af hoe het er bij die mensen thuis uitziet.:)
the fonz
4th Gear member

Het ging mij puur om het feit dat niet iedere ex-lease wagen per definitie slecht onderhouden is of afgetrapt is door de berijder. Wat je zegt Ramon kan ik me goed voorstellen. Maar van die andere kant, zo een volvo ga je toch niet kopen. Ene waar krassen op het dashboard het interieur van bepalen. Het leer gescheurd is. Krassen en deukjes aan de buitenkant.....
Ik kom regelmatig lease Volvo,s tegen die compleet uitgewoond zijn.
Vraag me dan wel is af hoe het er bij die mensen thuis uitziet.
Of hun vrouw....
Maurice

Ramon&Ramon
7th Gear member

:)
V480-S60
Geartronic member

Zullen we de lease discussie elders houden?

Weer on topic graag.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
the fonz
4th Gear member

Volkomen mee eens!
Maurice

Plaats reactie

Terug naar “Volvo algemeen (niet technisch)”