Ja, zelf rijd ik sinds kort een behoorlijke slurper...de S60 2.5T
Ik denk er niet aan om kleiner te gaan rijden; heb 'm net.
Maar ja, die benzineprijzen die gaan met raketsnelheden omhoog. Soms benauwd het me, dat de regering mij en anderen, het plezier zal af nemen van het grote, luxe rijden. Bijtelling omhoog voor leaserijders, benzineprijzen die stijgen naar de 2 Euro de liter..
Overstappen naar een C30 op de langere (kortere) termijn, of een ander merk dat minder slurpt en weegt...
Wat is jullie gedachte/angst bij deze zgn milieurestricties van de regering, aan onze grote auto's, gaat íe de deur uit?
Je grote slurpende Volvo de deur uit?
-
- 4th Gear member
- Berichten: 630
- Lid geworden op: 28.11.2005 - 22:59
- Locatie: Burgh-Haamstede
mee eens...
maar mij bekruipt af en toe ook wel eens dit gevoel. En dan denk ik wel eens: caravan er uit, V70 eruit en een v40/v50 er voor terug en een huisje huren. Is toch allemaal wat goedkoper.
Totdat ik weer instap en het gevoel heb in een degelijke grote veilige auto te zitten met een smoel van: wie maakt me wat...
Blijft lastig....
maar mij bekruipt af en toe ook wel eens dit gevoel. En dan denk ik wel eens: caravan er uit, V70 eruit en een v40/v50 er voor terug en een huisje huren. Is toch allemaal wat goedkoper.
Totdat ik weer instap en het gevoel heb in een degelijke grote veilige auto te zitten met een smoel van: wie maakt me wat...

Blijft lastig....
480 es my 1988 225.000 sold
v40 1.9d 95pk europa my 2000 294.000 sold
v70 d5 2002 485.000 sold
v70 2.od 2010 sold 284.000
c30 1.6d 2009
v70 2.0d 2009
v40 1.9d 95pk europa my 2000 294.000 sold
v70 d5 2002 485.000 sold
v70 2.od 2010 sold 284.000
c30 1.6d 2009
v70 2.0d 2009
- BlackSapphire
- 6th Gear member
- Berichten: 4157
- Lid geworden op: 31.01.2007 - 15:30
- Locatie: Keistad
't Is wat té eenvoudig om te zeggen: de regering maakt het autorijden mij te lastig. Wereldwijd stijgen olieprijzen. En dan weet ik wel: kwartje van kok, accijnzen etc etc etc, maken het er niet eenvoudiger op.
't Is natuurlijk maar de vraag of onze kinderen over 100 jaar nog auto kunnen rijden zoals wij: zijn er nog brandstoffen voldoende beschikbaar om een dergelijke mobiliteit in stand te houden?
En wat mij betreft: een D5 is een naar verhouding redelijk zuinige auto, dus voorlopig brom ik nog lekker door. Maar ik denk wel dat 'zuinigere' auto's en wagens met alternatieve brandstoffen (biodiesel maar meer nog waterstof) deze eeuw de toekomst hebben. En daar wordt dan ook een hoop geld in geïnvesteerd.
't Is natuurlijk maar de vraag of onze kinderen over 100 jaar nog auto kunnen rijden zoals wij: zijn er nog brandstoffen voldoende beschikbaar om een dergelijke mobiliteit in stand te houden?
En wat mij betreft: een D5 is een naar verhouding redelijk zuinige auto, dus voorlopig brom ik nog lekker door. Maar ik denk wel dat 'zuinigere' auto's en wagens met alternatieve brandstoffen (biodiesel maar meer nog waterstof) deze eeuw de toekomst hebben. En daar wordt dan ook een hoop geld in geïnvesteerd.
Roel
2/2007 - 8/2016 - Volvo V70 D5 Edition II - BlackSapphire - MY 2004
8/2016 - Volvo V60 T4 Momentum - Savile Grey - MY 2011
- De vreugde van een lage prijs, duurt korter dan de ergenis van een slechte kwaliteit -
2/2007 - 8/2016 - Volvo V70 D5 Edition II - BlackSapphire - MY 2004
8/2016 - Volvo V60 T4 Momentum - Savile Grey - MY 2011
- De vreugde van een lage prijs, duurt korter dan de ergenis van een slechte kwaliteit -
- MDA
- 5th Gear member
- Berichten: 1068
- Lid geworden op: 22.03.2006 - 15:09
- Locatie: Leiden
Ik heb exact hetzelfde... Laatst weer 83 euro bij de pomp afgedragen voor een volle tank, en dan denk ik ook "mijn volgende auto wordt zuiniger..." (of gas... of diesel...). Ik vind hybrides wel leuk, maar ik walg van zo'n Prius...
Maar gelukkig: de oplossing is nabij: Lexus heeft het voortouw al genomen, en een luxe, grote, fijne wagen gebouwd met hybride technologie. Nou nog een V70 hybride*, en ik hoef niet meer na te denken wat mijn volgende auto wordt!
(*2.0D uit V50 plus electromotor bijvoorbeeld...)
Maar gelukkig: de oplossing is nabij: Lexus heeft het voortouw al genomen, en een luxe, grote, fijne wagen gebouwd met hybride technologie. Nou nog een V70 hybride*, en ik hoef niet meer na te denken wat mijn volgende auto wordt!
(*2.0D uit V50 plus electromotor bijvoorbeeld...)
V40 phI 2.0 16v, vol leder, airco, VDO nav, Roofrails en bekrast door een stuk tuig!
- gertsan
- 3rd Gear member
- Berichten: 444
- Lid geworden op: 04.04.2007 - 13:04
ik heb onlangs een test gelezen van de grote merken mercedes, bmw en lexus hybride. Op papier (een of andere norm die totaal niet overeen komt met de werkelijkheid) lijkt de lexus veel zuiniger in de praktijk blijkt het echter nauwelijks wat te schelen. Eveneens met de toyota Prius. Onlangs nog een herhaling van topgear. Hij reed met een prius gemiddeld 1 op 16 en met een vw 1 op 26!!! Als je echt zuinig wil kan het zuiniger dan een prius. Maar dan moet je ook het mindere comfort voor lief nemen.MDA schreef:Ik heb exact hetzelfde... Laatst weer 83 euro bij de pomp afgedragen voor een volle tank, en dan denk ik ook "mijn volgende auto wordt zuiniger..." (of gas... of diesel...). Ik vind hybrides wel leuk, maar ik walg van zo'n Prius...
Maar gelukkig: de oplossing is nabij: Lexus heeft het voortouw al genomen, en een luxe, grote, fijne wagen gebouwd met hybride technologie. Nou nog een V70 hybride*, en ik hoef niet meer na te denken wat mijn volgende auto wordt!
(*2.0D uit V50 plus electromotor bijvoorbeeld...)
Zolang ik kan blijf ik gewoon mijn T5 rijden. Ik rijdt misschien 10-12000 km per jaar. Dat valt nog mee toch!
S60 T5 Comf/Prem/Mobi Geartronic
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 40987
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Mijn Volvo is
- beter vervoer dan openbaar vervoer
- gereedschap (zonder kan ik niet werken)
- levensverzekering (veiligheid vor alles)
- plezier (moet ik dat uitleggen ?
Dus zo lang ik het kan betalen houd ik 'm
En voor alles in de buurt neem ik de fiets
- beter vervoer dan openbaar vervoer
- gereedschap (zonder kan ik niet werken)
- levensverzekering (veiligheid vor alles)
- plezier (moet ik dat uitleggen ?

Dus zo lang ik het kan betalen houd ik 'm

En voor alles in de buurt neem ik de fiets

Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- Fulaks
- 6th Gear member
- Berichten: 4293
- Lid geworden op: 31.07.2007 - 15:46
- Locatie: Antwerpen
Ik sluit me aan bij Ben : ik probeer de auto zoveel mogelijk NIET te gebruiken door te voet te gaan of met de fiets. Maar als er dan toch gereden moet worden, ja dan is zo'n grote Volvo een mooi stuk gereedschap.
V90 D4 Inscription (2019); Mini Cooper (2012); V70 D4 (2014); V70 2.4D (2008); V70 2.4D (2002); Talbot-Toyota-Mitsubishi-Renault
-
- 4th Gear member
- Berichten: 753
- Lid geworden op: 14.02.2005 - 22:10
- Locatie: Obbicht
Ik ben het met Ben eens. Zolang je het kan betalen..... Maarja, je hebt wel eengoed punt; het wordt met de dag duurder. Ik geloof dat Volvo nog zuinig is t.o.v. andere merken. Kijk een 2.5T wilt natuurlijk zuipen, maar hiervoor krijg je ook enorm veel voor terug. Je hebt dit van te voren vast en zeker overwogen en zoals je zelf aangeeft; je bent er enorm blij mee.
Ik geloof niet dat kleinere auto's zoveel zuiniger zijn dan die logge machines. Vermits een elektro dan. Zo heb ik een half jaar geleden een dieseltje anageschaft. Een 1.9 TDI sport wel te verstaan. Maar als ik dit afzet tegen de kosten die je met een D5 hebt denk ik dat je per km zuiniger uitbent met de D5 (geen afschrijving en verzekering meegerekend). De wegenbelasting is welliswaar toch wat hoger (al betaal ik ook een dikke 75 euro p.m.) maar daarom rijdt hij wel zuiniger. Tezamen kost die TDI mij 450 euro per maand. Ook veel geld. Toch liever doorgespaard voor een diesel van volvo....
Ik geloof niet dat kleinere auto's zoveel zuiniger zijn dan die logge machines. Vermits een elektro dan. Zo heb ik een half jaar geleden een dieseltje anageschaft. Een 1.9 TDI sport wel te verstaan. Maar als ik dit afzet tegen de kosten die je met een D5 hebt denk ik dat je per km zuiniger uitbent met de D5 (geen afschrijving en verzekering meegerekend). De wegenbelasting is welliswaar toch wat hoger (al betaal ik ook een dikke 75 euro p.m.) maar daarom rijdt hij wel zuiniger. Tezamen kost die TDI mij 450 euro per maand. Ook veel geld. Toch liever doorgespaard voor een diesel van volvo....
Maurice
Vaders: S80 D5 MY2008 Momentum, RTI, 17'' Regor, magic blue pearl...
Zelf: Ibiza 1.9 TDI sport. Hopelijk snel een Volvo...
Vaders: S80 D5 MY2008 Momentum, RTI, 17'' Regor, magic blue pearl...
Zelf: Ibiza 1.9 TDI sport. Hopelijk snel een Volvo...
- josas
- 4th Gear member
- Berichten: 549
- Lid geworden op: 05.03.2005 - 14:22
Ik verbruik ongeveer, vlgs boordcomputer, 10L op 100 km.
Dat valt wel mee, maar het zware gewicht etc, telt allemaal mee, waardoor deze auto in de E categorie valt van Co2 uitstoot.
Met mijn Golf 4, van een aantal jaren terug, reed 1:13, dus dat was ook niet echt zuinig. Maar ja, de benzineprijzen waren toen nog niet op het niveau van nu...
Dat valt wel mee, maar het zware gewicht etc, telt allemaal mee, waardoor deze auto in de E categorie valt van Co2 uitstoot.
Met mijn Golf 4, van een aantal jaren terug, reed 1:13, dus dat was ook niet echt zuinig. Maar ja, de benzineprijzen waren toen nog niet op het niveau van nu...
JOS
V40 mj 2003 1.8 aut. Europe sports edition, RTI nav, ECC
Nu: S60 mj 2004 2.5T GT full options
V40 mj 2003 1.8 aut. Europe sports edition, RTI nav, ECC
Nu: S60 mj 2004 2.5T GT full options
- Hans
- 8th Gear member
- Berichten: 10603
- Lid geworden op: 31.07.2005 - 20:41
- Locatie: Z.O.Brabant
- Contacteer:
Mijn 2.5T pakt 11 liter op de 100km. En dan moet ik heel lief voor 'm zijn.
Ik sta geregeld zuchtend aan de pomp, maar kan me geen andere auto voorstellen die ik liever heb. (en kan betalen bovendien :roll: )
Maar ik fiets zoveel mogelijk braaf op mijn Johnny Loco cruisert naar het werk. Zo houd ik het nog enigsinds binnen de perken...
Ik sta geregeld zuchtend aan de pomp, maar kan me geen andere auto voorstellen die ik liever heb. (en kan betalen bovendien :roll: )
Maar ik fiets zoveel mogelijk braaf op mijn Johnny Loco cruisert naar het werk. Zo houd ik het nog enigsinds binnen de perken...
Veni,Vidi,Nates calce concidi
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27347
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Ik had voor mijn werk ook een zuinigere auto dan mijn D5 kunnen kopen.
Maar neem de 1 op 14 graag voor lief, want wil ook echt geen andere auto (mijn peugeot verbruikt trouwens tussen de 1 op 8 tot 1 op 10)
Maar neem de 1 op 14 graag voor lief, want wil ook echt geen andere auto (mijn peugeot verbruikt trouwens tussen de 1 op 8 tot 1 op 10)
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Liever een geldprobleem dan een imagoprobleem. De Volvo blijft. 

Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- Autogek
- 5th Gear member
- Berichten: 1322
- Lid geworden op: 30.12.2007 - 12:29
- Locatie: De Lutte
- Contacteer:
Sinds nov 2007 heb ik een V70 2.4D van maart 2007. Daarvoor had ik een XC90 D5 Summum sinds sept 2006. Deze heb de deur uit gedaan vanwege het algemene kostenplaatje ( afschrijving, belasting, brandstof en bijtelling)
dit scheelt mij 1300,- per maand.
Dus vond ik het tijd om doei te zeggen tegen de XC90.
dit scheelt mij 1300,- per maand.
Dus vond ik het tijd om doei te zeggen tegen de XC90.
Edwin.
S40 - V40 - S40 -XC90 - XC70 - XC90 - V70 - XC60 - V40 ex Volvo's
Xc60 R design D4 AWD Wit, luxery winterline - pack connect.. enz..
S40 - V40 - S40 -XC90 - XC70 - XC90 - V70 - XC60 - V40 ex Volvo's
Xc60 R design D4 AWD Wit, luxery winterline - pack connect.. enz..
- Auk
- 6th Gear member
- Berichten: 3524
- Lid geworden op: 02.03.2007 - 12:34
- Locatie: Randstad
Hahaha!Oceanracer schreef:Liever een geldprobleem dan een imagoprobleem. De Volvo blijft.


Geweldig mooie reactie Oceanracer! Geldt voor mij ook hoor
Knap m'n Volvo niet voor niks op.. wetend dat het zo ontzettend duur is..
voor de rest ook mooi met de fiets naar schooltje toe, tevens OV kaart, maar die gebruik ik niet.. (beetje sportief blijven hé!
Auke
MY95 Volvo 480 GT-Line USA-Spec MT
MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT
MY06 Volvo XC90 V8 Executive AT

MY95 Volvo 480 GT-Line USA-Spec MT
MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT
MY06 Volvo XC90 V8 Executive AT

- Battlecruiser
- 8th Gear member
- Berichten: 17696
- Lid geworden op: 06.12.2004 - 16:54
- Locatie: Deventer
Er moet toch IEMAND op de schoolparkeerplaats voor dat beetje status voor docenten zorgen?
Tussen al die Panda's, Flupsi's en Blapso's.
Tussen al die Panda's, Flupsi's en Blapso's.
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
- AndorabLe
- 4th Gear member
- Berichten: 788
- Lid geworden op: 31.12.2005 - 03:52
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
Regelmatig sta ik bij de pomp, en dan zie ik de teller weer over de 65 euro heen gaan om de tank vol te krijgen. Bij het naar binnen lopen en afrekenen denk ik dan er wel eens aan of het niet goedkoper voor me zou zijn om iets op gas of een diesel te kopen.
Vervolgens loop ik naar buiten en zie ik een prachtige 480 staan. Ik stap in, en denk: "Wat zit dit heerlijk. Waarom wilde ik eigenlijk gas of diesel willen gaan rijden?"
Vervolgens loop ik naar buiten en zie ik een prachtige 480 staan. Ik stap in, en denk: "Wat zit dit heerlijk. Waarom wilde ik eigenlijk gas of diesel willen gaan rijden?"
1995 480 GT Turbo
http://andorable.nl
http://andorable.nl
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 90
- Lid geworden op: 15.11.2006 - 16:43
ik rij ongeveer 40.000 km per jaar woon-werkverkeer en dan ongeveer 10.000 km prive per jaar, dan is het toch wel fijn om een diesel te rijden. Ik rij gemiddeld 1:17,5 en tank op dit moment bij de makro (1,06 euro/liter).
Oke, de wegenbelasting en de verzekering zijn iets duurder, maar over het algemeen kom ik nauwelijks duurder uit dan een bij voorbeeld (sorry voor het gevloek) een fiat punto die 1:15 rijdt en waarbij ik bij een normale pomp 1,12 voor een liter moet betalen.
Oke, de wegenbelasting en de verzekering zijn iets duurder, maar over het algemeen kom ik nauwelijks duurder uit dan een bij voorbeeld (sorry voor het gevloek) een fiat punto die 1:15 rijdt en waarbij ik bij een normale pomp 1,12 voor een liter moet betalen.
S80, 2.5 TDI (1999), Xenon 4300K, chiptuning
S80, D5 summum (2005) chiptuning
S80, D5 summum (2005) chiptuning
-
- 4th Gear member
- Berichten: 566
- Lid geworden op: 03.09.2006 - 01:31
- Locatie: NL
Lol, ik reken steevast tussen de 80 en 90 euro af voor een volle tank, om na gemiddeld 550km weer opnieuw bij de pomp te eindigen. De overheid zakt maar lekker in de stront met accijns, BPM, wegenbelasting en bijtelling, m'n auto pakken ze niet af.
Volvo S40 1.6D MY 2005
Volvo S40 T5 BSR MY 2005
Volvo S40 T5 BSR MY 2005