Pagina 2 van 2

Geplaatst: 02.08.2005 - 19:52
door bart simpson
joost schreef:Shit, dacht je dat je eruit was!
Heb je er een die formeel niet zou voldoen raadpleeg Lean Mesman, een aanpassing levert je altijd meer op dan het je zal kosten

Geplaatst: 02.08.2005 - 21:15
door Reitse
bart simpson schreef:
Reitse schreef:Niet als LPI geïnstalleerd wordt in een auto die voor 12-94 op kenteken is gezet,die kan nooit G3 worden volgens de wetgeving....
Formeel is dat idd zo, maar als je een multipoint injectie in b.v. een 940 van 1993 of 1994 hebt en deze combineerd met een G3 installatie voldoet hij wel aan de eisen gesteld aan G3, Lean Mesman uit Son biedt die dan ter keuring aan en krijgt op zo´n 90% van zijn inbouwen (van 1994ers)een G3 op het kenteken te staan.
mja, mijn '92'er GLT-blok voldoet ook aan de eisen van G3 maar kan dat op kenteken echt wel schudden. Meende gelezen te hebben dat ook Mesman het niet meer voor auto's voor elkaar kreeg die de verkeerde datum hebben...

Geplaatst: 02.08.2005 - 21:50
door joost
bart simpson schreef:Heb je er een die formeel niet zou voldoen raadpleeg Lean Mesman, een aanpassing levert je altijd meer op dan het je zal kosten
Oh, maar die van mij voldoet wel. Maar ik kan me voorstellen dat het met deze regels best ingewikkeld is om zomaar even te achterhalen of een auto wel of niet aan de G3 regel voldoet. Ik meen mij te kunnen herinneren dat dàt de oorspronkelijke vraag in dit topic was.

Joost.

Geplaatst: 03.08.2005 - 08:45
door V480-S60
De vraag was dus of een S40, S60 of S80 Bi-fuel G3 was of niet.

Ik denk dat we die vraag allemaal al met JA hebben beantwoord.

Of dat op je deel I staat weet ik dan weer niet, maar dat moet volgens mij wel het geval zijn.

Geplaatst: 03.08.2005 - 09:49
door exhonda
V480-V40 schreef:De vraag was dus of een S40, S60 of S80 Bi-fuel G3 was of niet.

Ik denk dat we die vraag allemaal al met JA hebben beantwoord.

Of dat op je deel I staat weet ik dan weer niet, maar dat moet volgens mij wel het geval zijn.
Oke heren het antwoord op G3 is me duidelijk bedankt.
Zit alleen met de vraag dat een BI-FUEL/LPG met de huidige Volvo s
een goede keus is anders koop ik liever een Diesel.
Diesel is misschien wel wat duurder maar ik wil de volgende auto
vier tot zes jaar houden zonder grote problemen. :wink:

Geplaatst: 03.08.2005 - 09:55
door bart simpson
practische nadelen van bi-fuel (dus af fabriek)
geen boordcomputer
geen reservewiel
vrijwel geen benzinetank (29ltr)
en met 75% van 70ltr gas een beperkte actieradius

Geplaatst: 07.09.2005 - 22:09
door Gast
Ik ben zelf in het bezit van een V70 bi-fuel. Nadat ik deze had gekocht bleek dat G3 niet op het kenteken deel I stond vermeld. Belastingdienst gebeld daar werd moeilijk gedaan. Bij de Volvo garage langs en daar werd vrolijk medegedeeld dat elke bi-fuel een een G3 is.
Foutje importeur, ik heb het kenteken ingeleverd bij de Volvo garage en deze hebben het opgestuurd naar de importeur en deze weer met begeleidende technische info naar de RDW. Ik had binnen een week het kenteken terug en via een bezwaar het geld terug van de belastingdienst.

VOOR EN NADELEN
Bart heeft gedeeltelijk gelijk, maar ik heb niet eerder een boordcomputer gehad dus ik weet ook niet wat ik mis. Misschien hoor ik dat nog eens.
Reservewielen komen in de "meeste" nieuwe auto's niet meer voor en dit wordt de toekomst dus......Kan met vakantie lastig zijn. Maar ook in het buitenland kun je een band kopen en met de bijgeleverde spuitbus kom je toch een heel eind.
Kleine benzine tank, klopt, maar ja daarom rijdt ik op gas.
De beperkte actieradius is ook juist (is het trouwens wel een 70 liter? gastank) Ik tank gemiddeld om de 400 km.
Op benzine? 600 km?
Gas is op dit moment weer hot, gezien de huidige brandstof prijzen.
Dit kun je ook zien aan de prijzen die weer gevraagd worden op bijvoorbeeld Marktplaats voor een G3 auto.
Ook de gas inbouw bedrijven hebben het weer druk.

Geplaatst: 08.09.2005 - 09:38
door FrankM
AlexV70 schreef: Bart heeft gedeeltelijk gelijk, maar ik heb niet eerder een boordcomputer gehad dus ik weet ook niet wat ik mis. Misschien hoor ik dat nog eens.
Informatie over je verbruik (gemiddeld en huidig), benadering van resterende actieradius, gemiddelde snelheid.
AlexV70 schreef:Ik tank gemiddeld om de 400 km.
Op benzine? 600 km?
Ik zit op een maximale actieradius van 800km, maar dan moeten het niet te veel korte ritjes zijn.

Gr/F

Geplaatst: 08.09.2005 - 11:08
door bart simpson
AlexV70 schreef:Kleine benzine tank, klopt, maar ja daarom rijdt ik op gas..
je start toch niet op gas? en 's winters loopt hij toch eerst een tijdje op benzine alvorens hij overschakelt?
En wat te denken van vakanties in landen waar gas slecht verkrijgbaar is
AlexV70 schreef:De beperkte actieradius is ook juist (is het trouwens wel een 70 liter? gastank) Ik tank gemiddeld om de 400 km.
Je netto inhoud zou 49ltr moeten zijn.

Geplaatst: 08.09.2005 - 17:56
door Gast
Klopt je start op benzine, maar ik ben de straat nog niet uit of hij is al over geschakeld, ook bij koud weer. Bij mijn vorige auto duurde dat veel langer (was een LPI van Vialle). Ik denk dat ik met die 30 liter wel een jaar toe kan. Dus dat is geen ramp.
Buitenland geen probleem, net met vakantie geweest Belgie en Frankrijk, ook daar bevindt zich op elke hoek een gaspomp. Ik heb van horen zeggen dat het in Italie nog beter is.
Uit ervaring weet ik dat je dan niet naar Denemarken moet gaan, daar zijn het aantal pompen wat minder en is een liter gas bijna duurder dan benzine.
Ik heb het nog even opgezocht, volgens Volvo bedraagt navulling LPG tank 48 liter netto (dus 60 liter tank), maar er blijft volgens Volvo altijd een minimale voorraad in de LPG tank achter van ongeveer 8 liter. Schakeld automatisch over op benzine. Dus heb werkelijk heb je maar 40 liter tot je beschikking. Ook ik vind dat wel wat weinig.
Soms is de druk bij de pomp wat hoog en drukt de 80% open en kan ik zo 55 liter tanken. Dit moet je alleen doen als je direct een eind moet rijden.

Geplaatst: 08.09.2005 - 23:19
door +++t blijft behelpen+++
AlexV70 schreef:Buitenland geen probleem, net met vakantie geweest Belgie en Frankrijk, ook daar bevindt zich op elke hoek een gaspomp. Ik heb van horen zeggen dat het in Italie nog beter is..
Dat ding heet niet voor niks een "Italië" nippel 8)

Geplaatst: 09.09.2005 - 07:59
door bart simpson
AlexV70 schreef:Uit ervaring weet ik dat je dan niet naar Denemarken moet gaan, daar zijn het aantal pompen wat minder en is een liter gas bijna duurder dan benzine.
Oostenrijk, Zwitserland, Ierland, Zweden, Noorwegen, overal is het beperkt verkrijgbaar, dan ben je met je 29 liter benzine niet echt ontspannen op pad, en ik zelf vind een reservewiel (al is het een thuiskomer) best handig.
AlexV70 schreef:Ik heb het nog even opgezocht, volgens Volvo bedraagt navulling LPG tank 48 liter netto (dus 60 liter tank), maar er blijft volgens Volvo altijd een minimale voorraad in de LPG tank achter van ongeveer 8 liter. Schakeld automatisch over op benzine. Dus heb werkelijk heb je maar 40 liter tot je beschikking. Ook ik vind dat wel wat weinig..
Volvo geeft aan dat de vulling max. 70% bedraagt, ook geeft Volvo aan in de specificaties dat de tank 70 ltr groot is, ergo 49 ltr maximaal.

Geplaatst: 09.09.2005 - 09:53
door Gast
Beste Bart voor we in discussie gaan. De gevens komen uit zo'n mooie Volvo folder en ga er vanuit dat deze correct zijn.
Of liegt Volvo zijn klanten voor?
Van waar komt jouw info?

Geplaatst: 09.09.2005 - 11:16
door bart simpson
AlexV70 schreef:Beste Bart voor we in discussie gaan. De gevens komen uit zo'n mooie Volvo folder en ga er vanuit dat deze correct zijn.
Of liegt Volvo zijn klanten voor?
Van waar komt jouw info?
Uit de folder van een V70 van 3 jaar terug, maar goed... gas is in het geheel geen item meer want men levert het niet meer.

Geplaatst: 09.09.2005 - 17:11
door +++t blijft behelpen+++
bart simpson schreef:
AlexV70 schreef:Beste Bart voor we in discussie gaan. De gevens komen uit zo'n mooie Volvo folder en ga er vanuit dat deze correct zijn.
Of liegt Volvo zijn klanten voor?
Van waar komt jouw info?
Uit de folder van een V70 van 3 jaar terug, maar goed... gas is in het geheel geen item meer want men levert het niet meer.
:?:
volgens mij heb ik op de vrom nog nieuwe Folders en info materiaal gezien over de V70 S60 bi Fuel.
zit overigens heel mooi ingebouwd zag ik..

Geplaatst: 09.09.2005 - 17:54
door bart simpson
+++t blijft behelpen+++ schreef:
bart simpson schreef:
AlexV70 schreef:Beste Bart voor we in discussie gaan. De gevens komen uit zo'n mooie Volvo folder en ga er vanuit dat deze correct zijn.
Of liegt Volvo zijn klanten voor?
Van waar komt jouw info?
Uit de folder van een V70 van 3 jaar terug, maar goed... gas is in het geheel geen item meer want men levert het niet meer.
:?:
volgens mij heb ik op de vrom nog nieuwe Folders en info materiaal gezien over de V70 S60 bi Fuel.
zit overigens heel mooi ingebouwd zag ik..
Dat gaat over CNG Bifuel (dat is aardgas) hardstikke schoon, nergens te tanken (3 pompen in Nederland) en een actieradius van zo'n 250km, op het eerste gezicht een erg mooi maar helaas ook erg dood kindje.

Geplaatst: 09.09.2005 - 22:19
door +++t blijft behelpen+++
bart simpson schreef:
+++t blijft behelpen+++ schreef:
bart simpson schreef: Uit de folder van een V70 van 3 jaar terug, maar goed... gas is in het geheel geen item meer want men levert het niet meer.
:?:
volgens mij heb ik op de vrom nog nieuwe Folders en info materiaal gezien over de V70 S60 bi Fuel.
zit overigens heel mooi ingebouwd zag ik..
Dat gaat over CNG Bifuel (dat is aardgas) hardstikke schoon, nergens te tanken (3 pompen in Nederland) en een actieradius van zo'n 250km, op het eerste gezicht een erg mooi maar helaas ook erg dood kindje.
Ook..
maar naar keus aardgas of lpg...

Geplaatst: 09.09.2005 - 22:24
door +++t blijft behelpen+++