Geplaatst: 02.08.2005 - 19:52
Heb je er een die formeel niet zou voldoen raadpleeg Lean Mesman, een aanpassing levert je altijd meer op dan het je zal kostenjoost schreef:Shit, dacht je dat je eruit was!
Welkom op Volvo-Forum.nl - Het forum voor alle Volvoliefhebbers
https://www.volvo-forum.nl/
Heb je er een die formeel niet zou voldoen raadpleeg Lean Mesman, een aanpassing levert je altijd meer op dan het je zal kostenjoost schreef:Shit, dacht je dat je eruit was!
mja, mijn '92'er GLT-blok voldoet ook aan de eisen van G3 maar kan dat op kenteken echt wel schudden. Meende gelezen te hebben dat ook Mesman het niet meer voor auto's voor elkaar kreeg die de verkeerde datum hebben...bart simpson schreef:Formeel is dat idd zo, maar als je een multipoint injectie in b.v. een 940 van 1993 of 1994 hebt en deze combineerd met een G3 installatie voldoet hij wel aan de eisen gesteld aan G3, Lean Mesman uit Son biedt die dan ter keuring aan en krijgt op zo´n 90% van zijn inbouwen (van 1994ers)een G3 op het kenteken te staan.Reitse schreef:Niet als LPI geïnstalleerd wordt in een auto die voor 12-94 op kenteken is gezet,die kan nooit G3 worden volgens de wetgeving....
Oh, maar die van mij voldoet wel. Maar ik kan me voorstellen dat het met deze regels best ingewikkeld is om zomaar even te achterhalen of een auto wel of niet aan de G3 regel voldoet. Ik meen mij te kunnen herinneren dat dàt de oorspronkelijke vraag in dit topic was.bart simpson schreef:Heb je er een die formeel niet zou voldoen raadpleeg Lean Mesman, een aanpassing levert je altijd meer op dan het je zal kosten
Oke heren het antwoord op G3 is me duidelijk bedankt.V480-V40 schreef:De vraag was dus of een S40, S60 of S80 Bi-fuel G3 was of niet.
Ik denk dat we die vraag allemaal al met JA hebben beantwoord.
Of dat op je deel I staat weet ik dan weer niet, maar dat moet volgens mij wel het geval zijn.
Informatie over je verbruik (gemiddeld en huidig), benadering van resterende actieradius, gemiddelde snelheid.AlexV70 schreef: Bart heeft gedeeltelijk gelijk, maar ik heb niet eerder een boordcomputer gehad dus ik weet ook niet wat ik mis. Misschien hoor ik dat nog eens.
Ik zit op een maximale actieradius van 800km, maar dan moeten het niet te veel korte ritjes zijn.AlexV70 schreef:Ik tank gemiddeld om de 400 km.
Op benzine? 600 km?
je start toch niet op gas? en 's winters loopt hij toch eerst een tijdje op benzine alvorens hij overschakelt?AlexV70 schreef:Kleine benzine tank, klopt, maar ja daarom rijdt ik op gas..
Je netto inhoud zou 49ltr moeten zijn.AlexV70 schreef:De beperkte actieradius is ook juist (is het trouwens wel een 70 liter? gastank) Ik tank gemiddeld om de 400 km.
Dat ding heet niet voor niks een "Italië" nippelAlexV70 schreef:Buitenland geen probleem, net met vakantie geweest Belgie en Frankrijk, ook daar bevindt zich op elke hoek een gaspomp. Ik heb van horen zeggen dat het in Italie nog beter is..
Oostenrijk, Zwitserland, Ierland, Zweden, Noorwegen, overal is het beperkt verkrijgbaar, dan ben je met je 29 liter benzine niet echt ontspannen op pad, en ik zelf vind een reservewiel (al is het een thuiskomer) best handig.AlexV70 schreef:Uit ervaring weet ik dat je dan niet naar Denemarken moet gaan, daar zijn het aantal pompen wat minder en is een liter gas bijna duurder dan benzine.
Volvo geeft aan dat de vulling max. 70% bedraagt, ook geeft Volvo aan in de specificaties dat de tank 70 ltr groot is, ergo 49 ltr maximaal.AlexV70 schreef:Ik heb het nog even opgezocht, volgens Volvo bedraagt navulling LPG tank 48 liter netto (dus 60 liter tank), maar er blijft volgens Volvo altijd een minimale voorraad in de LPG tank achter van ongeveer 8 liter. Schakeld automatisch over op benzine. Dus heb werkelijk heb je maar 40 liter tot je beschikking. Ook ik vind dat wel wat weinig..
Uit de folder van een V70 van 3 jaar terug, maar goed... gas is in het geheel geen item meer want men levert het niet meer.AlexV70 schreef:Beste Bart voor we in discussie gaan. De gevens komen uit zo'n mooie Volvo folder en ga er vanuit dat deze correct zijn.
Of liegt Volvo zijn klanten voor?
Van waar komt jouw info?
:?:bart simpson schreef:Uit de folder van een V70 van 3 jaar terug, maar goed... gas is in het geheel geen item meer want men levert het niet meer.AlexV70 schreef:Beste Bart voor we in discussie gaan. De gevens komen uit zo'n mooie Volvo folder en ga er vanuit dat deze correct zijn.
Of liegt Volvo zijn klanten voor?
Van waar komt jouw info?
Dat gaat over CNG Bifuel (dat is aardgas) hardstikke schoon, nergens te tanken (3 pompen in Nederland) en een actieradius van zo'n 250km, op het eerste gezicht een erg mooi maar helaas ook erg dood kindje.+++t blijft behelpen+++ schreef::?:bart simpson schreef:Uit de folder van een V70 van 3 jaar terug, maar goed... gas is in het geheel geen item meer want men levert het niet meer.AlexV70 schreef:Beste Bart voor we in discussie gaan. De gevens komen uit zo'n mooie Volvo folder en ga er vanuit dat deze correct zijn.
Of liegt Volvo zijn klanten voor?
Van waar komt jouw info?
volgens mij heb ik op de vrom nog nieuwe Folders en info materiaal gezien over de V70 S60 bi Fuel.
zit overigens heel mooi ingebouwd zag ik..
Ook..bart simpson schreef:Dat gaat over CNG Bifuel (dat is aardgas) hardstikke schoon, nergens te tanken (3 pompen in Nederland) en een actieradius van zo'n 250km, op het eerste gezicht een erg mooi maar helaas ook erg dood kindje.+++t blijft behelpen+++ schreef::?:bart simpson schreef: Uit de folder van een V70 van 3 jaar terug, maar goed... gas is in het geheel geen item meer want men levert het niet meer.
volgens mij heb ik op de vrom nog nieuwe Folders en info materiaal gezien over de V70 S60 bi Fuel.
zit overigens heel mooi ingebouwd zag ik..