Auto betaald uit eigen zak, of van de zaak?

Stel hier alle niet-technische Volvo-zaken aan de orde. Technische vragen stel je in de rubriek van het betreffende model.
Fredhead
Geartronic member

bart simpson schreef:Ben ook op beiden erg zuinig, parkeer altijd defensief, dan maar wat verder lopen
Hier nog zo iemand, heeft alleen helaas 1 keer niet geholpen, iemand heeft en keer mijn achterbumper geschampt van de Volvo. Natuurlijk geen briefje.
Is gelukkig geen grote plek en is al zo goed als niet meer te zien
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers

'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
the fonz
4th Gear member

Ik moet dagelijks van Obbicht op en neer naar Leuven. Ik ga dan, vanwege de file, met de trein en moet dan op het station in Genk en/of Bokrijk opstappen en parkeren. (in Belgie mag je op de meeste stations nog gratis parkeren als er plek is). Mijn eigen auto (met mijn eigen zuur verdiende geld verdiend) durf ik daar gerust neer te zetten. Nouja ook niet altijd gerust, maar het zij zo.
Mijn vaders lease-auto durf ik niet te zetten op die plekken. Binnenkort mag ik twee weken de nieuwe S80 lenen wegens vakantie van ouders. Toch denk ik dat ik de wagen ergens anders ga parkeren. Gewoon te zonde.
Maurice

Vaders: S80 D5 MY2008 Momentum, RTI, 17'' Regor, magic blue pearl...

Zelf: Ibiza 1.9 TDI sport. Hopelijk snel een Volvo...
Edgar
5th Gear member

Mijn huidige Volvo is na een Audi A4 Avant en Saab 9-3 Sport Sedan mijn 3e leasebak... op allemaal minstens zo zuinig geweest als op mijn eigen auto's!
Volvo V50 D2 R-Design MY11, Professionel Line, 17"; Cratus, Off black vulcaflex/ agnes creme Leder, Privacy Glas, Ice White.

BMW 120i
VW Passat 2.0 TDI High Line die weg gaat
Aantje
4th Gear member

Zelf tijdenlang close op de branche gelet. Daaruit bleek vaak tochwel dat 2/3 heel zuining is op zijn/haar leaseauto en de auto ook behandeld alsof het hun eigen kindje is. De 1/3 procent springt er altijd uit en lijkt veel groter omdat dat soort auto's/types altijd opvallen. Kijk zelf maareens op een doordeweekse werkdag s'ochtends vroeg op de A2. Het merendeel van de auto's ziet er goed uit, maar af en toe zit er ook 1 tussen waarvan je denkt....
Poolrev
5th Gear member

Ik ben niet anders gewend dan lease-auto's eerlijk gezegd. Mijn vader heeft altijd lease-wagens gereden (nu nog steeds overigens), en daar wordt mee omgegaan als een eigen auto.

Nu ik zelf ook een lease-wagen heb, ga ik daar ook niet anders mee om. Voor de C30 had ik een voorloopauto (Mazda6). Het was niet mijn ding zegmaar, maar ook hier ben ik echt niet anders mee omgegaan, muv het nooit hebben gewassen dan, tijdens de periode dat ik ermee heb gereden. Ik kreeg bij het inleveren van de Mazda ook een compliment dattie er zo netjes uit zag, zeker gezien z 'n km-stand.

M 'n privé-wagen is vooral een hobbywagen, een classic Mini van 25 jaar oud. Momenteel in restauratie, maar als deze straks klaar is, zal ik hier ook niet anders mee omgaan dan met m 'n C30. Maar dat blijft een hobby-wagentje, dus regen zal die niet veel zien, daar zorg ik dan weer wel voor :wink: .
Dutchman
1st Gear member

Ik heb tot vorig jaar juli alleen lease auto's gereden en ik moet bekennen dat ik meer risico's in het verkeer nam omdat ik min of meer er vanuit ging dat ik kosteloos alle schade kon laten repareren en altijd vervangend vervoer tot mijn beschikking had. Dit is achteraf geef ik toe een naieve gedachte omdat een eventuele betrokkene bij een mogelijk ongeluk niet in deze luxe omstandigheden zou hoeven te verkeren.

Ik hield mijn lease bak altijd keurig netjes van binnen omdat ik niet van rommel in mijn auto hou. Wel bracht ik hem niet vaak naar de wasstraat. Tevens liet ik veel sneller mijn koppeling los als ik snel wilde optrekken of gaf ik vol vermogen met een relatief koude motor.

Echter nu ik in mijn eigen T5 rijd bemerk ik dat ik voorzichtiger rijd aangezien ik volledig zelf op draai iedere maand voor mijn all-risk verzekering. Tevens bemerk ik dat ik veel kritischer ben met het uitzoeken van mijn parkeer plekjes en dat ik hem vaker per maand door de wasstraat rijd voor een optimale bescherming van het lak.

Dus feitelijk kan ik vanuit mijn oogpunt wel bevestigen dat het wel of niet hebben van een lease-bak van invloed kan zijn in zowel het rijgedrag als onderhoud van een wagen.
- in de verkoop : S60 T5 AUT : 2.3 Comf/ Mobi Geartronic - 104.900 + KM (tuned naar 300 PK, 420 NM bij ZIPTUNING utrecht)
- in april 2009 verwacht : Passat CC / executive pakket / 18 inch LM velgen (interlagos) / 2.0 CR 170 PK, 350 NM.
Cocky
3rd Gear member

Volgens mij is de zorg die iemand voor z'n wagen aan de dag stelt gewoon het gevolg van het type persoon, lease of eigen wagen. Mensen die niet zo materieel ingesteld zijn vinden wat rotzooi vast niet zo erg. Ikzelf ben enorm op netheid gesteld, mijn wagen wordt minstens om de twee weken helemaal ondersteboven gekeerd en opgeblonken. Ik vind het fijn dat mensen het hoofd naar mijn wagen toe draaien als ik ze op straat hem zie passeren. Mensen die een wagen meer vinden dan 'een transportmiddel nodig voor werk of eigen bruik' zullen zoiezo meer zorg dragen voor hun machine.

het is vast ook anders bij mensen die nooit iets anders dan een lease hadden en mensen die wel al eigen wagens hadden. Ik denk niet dat ik ooit aan lease zou doen, het zou niet aanvoelen als "mijn wagen" en dat zou ik spijtig vinden.

In het algemeen denk ik wel dat eigen geld meer respect krijgt dan "iets wat zoiezo jou toekomt en na een tijd weer verdwijnt". Voor veel mensen is met een Volvo rijden een kleine droom die uitjkomt, maar daarentegen zijn er ook vast mensen die meer gewend zijn aan luxewagens, en mss dat ook daar een verschil zit in behandeling?
Life is short, live it fast.
hollander
3rd Gear member

Zowel mijn eerste Volvo als de tweede zijn ex-lease-auto's.
Volgens mij is daar zuinig mee omgegaan zeker die ik nu rij is echt een plaatje om te zien.
Zelf ben ik er best zuinig op maar hij staat altijd gewoon buiten.
Peter
Bart
8th Gear member

SexieLexie schreef:Tja leasauto's. Mensen rijden toch anders dan prive. Heb net een V50 2.4I GT Edition II, Plus Line, Navigation Line, Blis en andere opties met eigen geld gekocht. Je let dan wel op dat hij niet tussen leaserijders staat. Want tja die gooien met deuren als ze uitstappen.
Wat een BS! Ik ben ten eerste erg zuinig op mijn eigen lease-auto. Weliswaar is hij vaker vies dan schoon, maar met 1500 tot 2000 km per week zou ik anders in bepaalde weken 2 keer per week in de wasbox staan.

Ten tweede is mij altijd bijgebracht respect te hebben voor andermans bezittingen. Jouw indirecte "beschuldiging" vind ik dan ook zeer misplaatst.
Volvo: V50 2.0D | 850 2.5 10V | V40 1.8 | V50 D5 | XC70 2.4D | S70 2.5 20V | S80 D5 | S60 D5 | 240 2.0 | XC90 D5 | V90 T4 | V60 D6 | C70 2.4T | V60 T6 Recharge | 240 2.0i Polar

'24 XC90 T8 Ultra - Platinum Grey
'08 Mini Clubman Cooper S - Dark Silver

"I'll try being nicer if you try being smarter.."
the fonz
4th Gear member

Ik denk dat het inderdaad een beetje kinderachtig-kortzichtig is om iedere leaserijder als zijnde onvoorzichtig te beschouwen. Iedereen is anders hierin, zo blijkt ook in dit topic.

En daarbij, hoe herken je een auto eigenlijk als leaseauto?
Maurice

Auk
6th Gear member

De uitspatting van SexieLexie vind ik inderdaad ook erg kort door de bocht!

Ik heb dit topic gestart om eens te kijken hoe men erover denkt, nou is dit wel een directe uitblinker! Haha! Er zijn mensen die inderdaad zo met auto's omgaan, maar vergeet niet dat een groot deel van lease rijders dit niet doet!

the fonz, een leaseauto is in veel opzichten te herkennen. Zoals bij Koots kun je het denk ik niet herkennen.. wellicht aan een hoge km-stand, en wat slijtage op de stoel en de rest van het interieur nog mooi en netjes.

Maar veel lease auto's, (dan praat ik uit ervaring, de vader van de vriend van mijn zus heeft een leasebedrijf in BMW's etc.) hebben overal wel fixe beschadigingen en nauwelijks zie je een auto in bijna nieuwstaat daar terug komen.. om over de onderhoudshistorie maar te zwijgen..

Je herkent ze wel, of je herkent ze niet hé! :wink:
Auke
MY95 Volvo 480 GT-Line USA-Spec MT
MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT
MY06 Volvo XC90 V8 Executive AT

Afbeelding
the fonz
4th Gear member

Dat is waar. Maar je moet BMW/rijders dan niet gaan vergelijken met volvo/rijders. :D

Wat ik bedoelde is dat als je ergens wilt gaan parkeren, hoe je dan in hemelsnaam ziet (in 1 oogopslag) welke auto´s lease zijn en welke in prive bezit. Ja oke, als je een oude fiat panda ziet staan en een VW golf II mag je concluderen, dat zijn geen lease-auto´s..... Zou ik hem dan persoonlijk liever tussen een V50 zetten en een renault laguna. Ook al weet je niet of het een lease is. (wil nu niet zeggen dat mensen in een fiat panda niet uitkijken of dergelijke, in tegendeel, maar ik betrap mezelf er wel eens op bij het parkeren waar je voorkeur naar uit kan gaan).
Maurice

volvo 960R
3rd Gear member

Ik heb die van mij gekocht uit eigenzak ( volvo 960 1995 )
Cocky
3rd Gear member

Als ik een plekje zoek om te parkeren, dan kies ik voor een plekje naast een collega-volvorijder. Niet omdat ik denk dat ie mss niet lease is of wel, maakt niet uit, maar gewoon omdat het leuk is om volvo's samen te zien staan. kuddegeest zeker? Als je naast een dure wagen staat heb je denk ik iets meer garantie dat het geen 'deurgooier' is dan als je naast een prakkie staat. :D Ik denk niet dat we in dit topic een algemene lijn kunnen trekken in de zorg die men draagt voor z'n lease. Maar ik denk wel dat we aan de staat van iemand's lease (of eigen wagen voor die reden) wél iets kunnen vertellen over de rijder en zijn persoonlijkheid. Ik ben een fier persoon, dus mijn wagen is verzorgd, ik ben dan ook erg materieel ingesteld, dat geef ik grif toe. Mss kunnen we wel een lijn trekken in persoonlijkheden en de daarbijhorende omgang met wagens?? wa pijsde gulder? (omt op z'n gents te zeggen..)
Life is short, live it fast.
Fabian
3rd Gear member

Auto gekocht op eenmanszaak en rij er privé ook in. Bijtelling (dus bloed dubbel, maar da's weer een andere topic ;))

Ik heb liever een boete voor dubbel parkeren dan de kans op parkeer schade. Zoek op parkeerplaatsen ook vaak vergelijkbare auto's waarvan ik denk dat ze ook voorzichtig zijn.
07-2004 - 12-2007: Peugeot 307 1.6 xs
12-2007 - 12-2019: S60 D5 185 pk Drivers Edition MY2008, barents blue pearl, sovereign hide, rti, telefoon, addaptive bi-xenon, premium sound, imiv, standkachel
12-2019 - heden: Tesla Model S
Plaats reactie

Terug naar “Volvo algemeen (niet technisch)”