Pagina 2 van 2

Geplaatst: 24.06.2009 - 19:36
door Salaridebrito
Steven,

Misschien een erg rare vraag maar waar zit deze LMM ook alweer en waar kan ik Isopropanol alcohol vandaan halen..

Geplaatst: 24.06.2009 - 21:00
door Maxplus
Hallo,

Na al deze verhalen gelezen te hebben, denk ik dat 1 of meerdere verstuivers overleden zijn. Ik weet dat als ik ga zeggen laat de retour meten bij een dealer, dat je dan zegt ja alweer na de garage en je weet niet zeker of dit het is. Maar mijn onderbuikgevoel zegt dat je het in deze richting moet gaan zoeken. En mijn tweede optie zou zijn om een andere LMM te proberen.

Succes met het opsporen van het probleem.

Groet Maxplus (Hans)

Geplaatst: 24.06.2009 - 22:21
door hopster
Alle verstuivers bij mij vervangen 10.000 km terug. Iemand adres voor originele LMM en onderste motorsteunrubbers?????..bvd

Geplaatst: 24.06.2009 - 22:33
door euerw
Ramon&ramon?

Geplaatst: 24.06.2009 - 22:34
door edraket
Vacuum verlies op de onderste motorsteun is te testen door deze af te sluiten. Gewoon even een klem op het slangetje. Als er niets veranderd is de steun nog goed. Je kunt hem ook even kunstmatig op vacuum zetten. Als het vacuum weglekt is hij dus stuk.
De lmm is te testen met een Volvo motortester. Ook sommige andere testers kunnen zien of de lmm nog binnen de specs valt.

Je gaat toch zomaar niet lukraak onderdelen vervangen zonder dat je weet of ze stuk zijn. Dat wordt dan duur rijden!

Geplaatst: 24.06.2009 - 23:37
door steven460
IPA Isopropanol Alcohol is bij de betere elektronica zaakjes te koop. In almelo bij Explorer (boddensestraat) koop je het voor 6 euro.

Daar kun je 4 a 5 LMM's mee schoon maken.

Geplaatst: 25.06.2009 - 08:55
door V70 T5 assen
Heb het hele verhaal eens gelezen , dat van die accu is in mijn ogen ook wat raar , ik lees accu gemeten 12.8 volt .

De klemspanning van een accu ligt onbelast rond de 13,6 volt na belasting mag deze tot 12,8 volt terugvallen dan is de accu gezond .
Met een kapotte cel in je accu krijg je ook rare dingen , je beschrijft nl als je een tijdje hebt gereden het wel goed gaat dan zou die defecte cel weer een beetje meedoen tot je de motor weer uit zet.

Nogmaals heb meer verstand van electronica dan van diesels maar ik probeer een beetje mee te denken.

Geplaatst: 25.06.2009 - 12:03
door Thijs
De accu kunnen ze bij de dealer uitlezen , ehh testen, dat is zo gepiept en je weet meteen of je verder moet zoeken. Het verklaard een beetje dat de auto na een stuk hard rijden, = goed laten van de accu, geen problemen geeft en wel na wat stadsverkeer, net na het starten en met verbruikers aan.

Ik hoop dat je er wat mee kan! Succes

Geplaatst: 03.09.2009 - 20:06
door hopster
Volgens mijn "nieuwe"garage heb ik na 2 uur onderzoeken van de klachten een gaatje in de intercooler. Dit leidt tot de klachten welke ik in het begin van deze discussie opperde. Vervangen met montage kost 450 euro. Zuchttt, als het daarmee opgelost is ben ik weer tevreden.

Geplaatst: 08.09.2009 - 17:49
door yellowbanana
Voor wat het waard is, ik heb dezelfde klachten gehad. Met name met koude motor was er weinig tot niets aan de hand. Maar als ie warm was inhouden en enorm roeten.
Bovenstaand ediagnose is goed want bij mij was de intercooler gescheurd. Als de intercooler koud was was het materiaal steviger en werd de scheur redelijk goed dichtgehouden. Bij warme intercooler werd het materiaal zwakker en kierde de scheur meer. Nieuwe intercooler en klachten verdwenen. Maar...... hij was ook iets minder fel, waarschijnlijk omdat het motormanagment de turbo feller laat opspoelen als er een lakkage is.

Succes, ik heb er goede hoop op dat het wordt opgelost nu. Overigens is een lekke intercooler te herkennen aan een vettige onderzijde bij het pakket van koeler, condensor en intercooler.

Geplaatst: 09.09.2009 - 12:40
door 24AB2
edraket schreef:Vacuum verlies op de onderste motorsteun is te testen door deze af te sluiten. Gewoon even een klem op het slangetje. Als er niets veranderd is de steun nog goed. Je kunt hem ook even kunstmatig op vacuum zetten. Als het vacuum weglekt is hij dus stuk.
ok , is voor de hand liggend t.a.v. een vacuum lek
maar hoe test je nu of de steun nog 100 % functioneel is wanneer er geen vacuum lek is ?

Geplaatst: 09.09.2009 - 12:44
door 24AB2
steven460 schreef:IPA Isopropanol Alcohol is bij de betere elektronica zaakjes te koop. In almelo bij Explorer (boddensestraat) koop je het voor 6 euro.

Daar kun je 4 a 5 LMM's mee schoon maken.
en de aangewezen vloeistof om vinyl platen mee te reinigen ( 10% oplossing )
maar dit terzijde ( LOL )

Geplaatst: 09.09.2009 - 13:46
door edraket
Aha nog een vinyl liefhebber!

Je kunt de steun testen door er vacuum op te zetten. De steun verandert dan van vorm, je ziet hem krimpen en de motor vaster op zijn plek trekken.

Geplaatst: 09.09.2009 - 14:04
door 24AB2
edraket schreef:Aha nog een vinyl liefhebber!

Je kunt de steun testen door er vacuum op te zetten. De steun verandert dan van vorm, je ziet hem krimpen en de motor vaster op zijn plek trekken.
ok zal ik eens een keer testen

t.a.v. vinyl : meer een jukebox liefhebber ( 1954 : Ami F120 - Seeburg HF100R en Rock Ola 1448 ) en er komt zo'n raar geluid uit wanneer ik er een CD in plaats , dus moet ik er wel 7" 45 RPM in doen :P