banden

Alles over de 440 / 460
iapyx
2nd Gear member

Iroll, zal ik je zeker laten weten. Al hoor ik net van een ervaren autorijder dat Michelins minder geluid maken omdat ze zachter zijn. Continental b.v. is een hardere band die daardoor meer geluid maakt. Maat = 70/14

Sjoerdb: zou een mooie stunt zijn, onder de auto kruipen tijdens het rijden. Wel heb ik ooit van bestuurdersplek gewisseld tijdens het rijden. Was een ruime Bedford met cruisecontrol en niemand op de weg (in Canada). Desalniettemin raad ik iedereen af dit na te doen.

Overigens is het wel zo dat ik het geluid van mijn auto, met de huidige banden, ken. Als er nieuwe Michelins onder zitten, volgende week, dan zal ik een verschil wel horen. Ik ga er i.i.g. op letten. En zal het laten weten.
Volvo 460 1.8i uit 1996
Sinds 5 juli 2012 heb ik een SAAB 9-3
ferdy
4th Gear member

Beter is het gewoon om overal goede banden op te hebben. Met versleten achterbanden rijden is mijns inziens minder erg dan met versleten voorbanden (en achterwiel aandrijving). Ik merkte zelf dat ik steeds rechtdoor schoot in een bocht ! dan schrik je toch even op een rotonde ;)
iapyx
2nd Gear member

Banden zijn nu een week geleden vervangen (week later dan eerst gepland) en ik zou nog iets over het geluid zeggen.

Tot nu toe vind ik de nieuwe achterbanden (Michelin) stil, maar heb er alleen mee in de stad gereden en nog niet op de snelweg. De achterbanden die nu zijn vervangen waren nog binnen de norm. De dealer heeft me echter erop geattendeerd dat ze binnenkort aan vervanging toe zouden zijn.

Ik zal nooit op banden met te weinig profiel rijden. Deze 460 verkeert in uitstekende staat en dat wil ik graag zo houden. Ik vervang liever iets te vroeg dan te laat. Volgende week: APK

Hoe de banden op de snelweg zijn (wat geluid betreft) laat ik nog weten.

iapyx
Volvo 460 1.8i uit 1996
Sinds 5 juli 2012 heb ik een SAAB 9-3
Plaats reactie

Terug naar “De Volvo 440 - 460 series algemeen”