Parrot zonder mute en met aparte luidspreker in S80/H801???
- Darmee
- 2nd Gear member
- Berichten: 134
- Lid geworden op: 03.01.2006 - 16:14
AlexV70: Die Kram kit haalt de voeding uit de groene stekker. Aan die kit zit een draadboompje voor de voeding van die blauw parrot doos. Je hoeft geen draden om te wisselen en ook niet de mutebox van Parrot te gebruiken.
S70 TDI 1998
S60 LPG 170 pk automaat 2001
S60 D5 automaat 2002
V70 D5 Geartronic 2005
V70 T4 Powershift 2011
XC60 T5 Geartronic 2014
XC60 T6 Inscription 2022
en voor mooi weer: Jaguar XK8 dhc 1997
Ik begrijp, omdat ik de kramkabel (KR68590) heb besteld.Darmee schreef:AlexV70: Die Kram kit haalt de voeding uit de groene stekker. Aan die kit zit een draadboompje voor de voeding van die blauw parrot doos. Je hoeft geen draden om te wisselen en ook niet de mutebox van Parrot te gebruiken.
Ik mij niet druk hoef te maken over wisselen van + draden.
Bedankt voor deze info.
Blijkt dat ik toch te weinig heb besteld.
Voor de Parrot 3200 had ik behalve de kabel van Kram (KR68590) ivm premium sound (centerspeaker) nog een vervolgkabel moeten bestellen.
Ik heb die verloopkabel naar deze Parrot, hier nog niet voorbij zien komen.
Wel een andere, maar die is voor de Parrot 3100, 3300 en 3500 (KR68865)
Dus voor de Parrot 3200 LS-COLOR heb je nodig de KR68867. Hierdoor vervalt de hele kabelboom die bij de Parrot is geleverd.
De kosten zijn nog geen tientje, dus daar hoef je het niet voor te laten.
Voor de Parrot 3200 had ik behalve de kabel van Kram (KR68590) ivm premium sound (centerspeaker) nog een vervolgkabel moeten bestellen.
Ik heb die verloopkabel naar deze Parrot, hier nog niet voorbij zien komen.
Wel een andere, maar die is voor de Parrot 3100, 3300 en 3500 (KR68865)
Dus voor de Parrot 3200 LS-COLOR heb je nodig de KR68867. Hierdoor vervalt de hele kabelboom die bij de Parrot is geleverd.
De kosten zijn nog geen tientje, dus daar hoef je het niet voor te laten.

-
- 2nd Gear member
- Berichten: 66
- Lid geworden op: 08.05.2006 - 18:25
- Locatie: Maastricht
Op volgende website kun je de stekker aansluitingen van de divers SC en HU auto radios van volvo zien. Erg handig!
http://www.miketdi.de/index.htm
http://www.miketdi.de/index.htm
Het inbouw-verhaal staat hier: http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=21594AlexV70 schreef:Blijkt dat ik toch te weinig heb besteld.![]()
Voor de Parrot 3200 had ik behalve de kabel van Kram (KR68590) ivm premium sound (centerspeaker) nog een vervolgkabel moeten bestellen.
Ik heb die verloopkabel naar deze Parrot, hier nog niet voorbij zien komen.
Wel een andere, maar die is voor de Parrot 3100, 3300 en 3500 (KR68865)
Dus voor de Parrot 3200 LS-COLOR heb je nodig de KR68867. Hierdoor vervalt de hele kabelboom die bij de Parrot is geleverd.
De kosten zijn nog geen tientje, dus daar hoef je het niet voor te laten.
- Darmee
- 2nd Gear member
- Berichten: 134
- Lid geworden op: 03.01.2006 - 16:14
Zoals je hierboven kan lezen heb ik naast de Parrot ook een voeding voor de telefoon ingebouwd. Soms zit er een zoem in de telefoon soms niet. Ik vermoed dat de zoem er uit gaat als ik een knopje van de telefoon indruk tijdens eens gesprek. Lijkt dus een aardeprobleem.
Nu zijn de aarddraden van verschillende bronnen getrokken (aansteker en radio). Wellicht is het probleem over als ik die voeding van de telefoon ook van de radio trek.
Daarbij wil ik meteen het draadje van de voeding verleggen zoals C30 T5 voorstelt.
Nu heb ik twee vragen:
- Is er genoeg ruimte om de stekker van die voeding (zo'n dikke die in de aansteker gaat) via de klokkenwinkel en de midden luidspreker achter de aircomonden om naar de radioruimte te trekken? (ik heb RTI en een middenluidspreker)
- ik heb het deksel van de middenluidspreker losgewurmd en 5 schroeven van de RTI los gemaakt. Ik kan de RTI (en het luidsprekertje) er niet zo ver uittrekken. Ik kom niet verder dan zo'n twee vingers ruimte. Moet er nog meer losgeschroefd worden ?
vast bedankt voor jullie meedenken
Nu zijn de aarddraden van verschillende bronnen getrokken (aansteker en radio). Wellicht is het probleem over als ik die voeding van de telefoon ook van de radio trek.
Daarbij wil ik meteen het draadje van de voeding verleggen zoals C30 T5 voorstelt.
Nu heb ik twee vragen:
- Is er genoeg ruimte om de stekker van die voeding (zo'n dikke die in de aansteker gaat) via de klokkenwinkel en de midden luidspreker achter de aircomonden om naar de radioruimte te trekken? (ik heb RTI en een middenluidspreker)
- ik heb het deksel van de middenluidspreker losgewurmd en 5 schroeven van de RTI los gemaakt. Ik kan de RTI (en het luidsprekertje) er niet zo ver uittrekken. Ik kom niet verder dan zo'n twee vingers ruimte. Moet er nog meer losgeschroefd worden ?
vast bedankt voor jullie meedenken
S70 TDI 1998
S60 LPG 170 pk automaat 2001
S60 D5 automaat 2002
V70 D5 Geartronic 2005
V70 T4 Powershift 2011
XC60 T5 Geartronic 2014
XC60 T6 Inscription 2022
en voor mooi weer: Jaguar XK8 dhc 1997
Ik snap jouw denkwijze, bij wisselstroom is wel van belang dat je de + en de - achter dezelfde groep/fase weghaald.
Maar volgens mij maakt het niet uit bij gelijkstroom waar je de aarde weghaald. Uiteindelijk komt het van 1 punt.
Alleen het verschil in de kwaliteit van de aarde kan verschil geven. De carroserie is aarde.
Als ik jou goed begrijp wil je nu de - bij de radio weghalen?
Waarom wil je die dikker stekker dan daar helemaal langs halen?
Je kan toch met een verloop die stekker overal plaatsen?
Misschien heb ik het wel verkeerd begrepen, maar dan hoor ik wel. Foto misschien?
Maar volgens mij maakt het niet uit bij gelijkstroom waar je de aarde weghaald. Uiteindelijk komt het van 1 punt.
Alleen het verschil in de kwaliteit van de aarde kan verschil geven. De carroserie is aarde.
Als ik jou goed begrijp wil je nu de - bij de radio weghalen?
Waarom wil je die dikker stekker dan daar helemaal langs halen?
Je kan toch met een verloop die stekker overal plaatsen?
Misschien heb ik het wel verkeerd begrepen, maar dan hoor ik wel. Foto misschien?
- Darmee
- 2nd Gear member
- Berichten: 134
- Lid geworden op: 03.01.2006 - 16:14
Ik heb in een ander draadje (over die storingen) gelezen dat de microfoon en de radio op dezelfde aarde moeten zitten. Ook heeft Bob Volvotech ergens gemeld dat de radio een goede aarde heeft. Omdat bij mij ook de mute wordt ingeschakeldeals ik een knopje van de telefoon indruk, zonder dat die in gebruik is, ben ik op de gedachte gekomen ook die voeding op de min van de radio aan te sluiten.
Hopelijk kan een electrotechnicus op dit forum mijn verhaal bevestigen of corrigeren.
Die dikke stekker zit vastgelast op de voedingsdraad van de telefoonhouder. Met een dikke contrastekker heb ik die aangesloten. Inderdaad had ik er niet aan gedacht dat ik die draad van de contrastekker kan verlengen en naar de radio toe wurmen, terwijl de stekker en contrastekker ergens achter de klokken worden vastgebonden. Bedankt voor de tip.
PS Een paar weken geleden even mijn portemonnee geleegd bij Fasttech: heel andere auto geworden.
Hopelijk kan een electrotechnicus op dit forum mijn verhaal bevestigen of corrigeren.
Die dikke stekker zit vastgelast op de voedingsdraad van de telefoonhouder. Met een dikke contrastekker heb ik die aangesloten. Inderdaad had ik er niet aan gedacht dat ik die draad van de contrastekker kan verlengen en naar de radio toe wurmen, terwijl de stekker en contrastekker ergens achter de klokken worden vastgebonden. Bedankt voor de tip.
PS Een paar weken geleden even mijn portemonnee geleegd bij Fasttech: heel andere auto geworden.
S70 TDI 1998
S60 LPG 170 pk automaat 2001
S60 D5 automaat 2002
V70 D5 Geartronic 2005
V70 T4 Powershift 2011
XC60 T5 Geartronic 2014
XC60 T6 Inscription 2022
en voor mooi weer: Jaguar XK8 dhc 1997