Pagina 2 van 3
Geplaatst: 16.03.2008 - 19:29
door Lambert
verschil 140 en 170 pk zit in software
gewoon even laten chippen die 140 pk, het verschil is best groot, ik heb 3 jaar met een gechipte gereden...
Geplaatst: 16.03.2008 - 19:34
door bart simpson
dan gaat je eens zo rustige 2.4 tje ook meteen 1500 toeren sneller draaien...
Geplaatst: 16.03.2008 - 19:44
door Oceanracer
Er wordt hier door sommigen gesuggereerd dat het onderhoud van een S60 het zelfde zou kosten als dat van een VW Golf. Is dat ook ergens op gebaseerd?
Ik heb hier zowel een V70 als een Golf staan en ik kan uit ervaring mededelen dat het onderhoud zelf (dus nog los van alle defecten die ik al met de V70 heb gehad) van de Volvo ruim het dubbele per jaar kost, terwijl ik met de Volvo "slechts" 35.000 rijd en met de Golf 55.000. Als simpel voorbeeldje om e.e.a. even te illustreren: Een kleine beurt voor een Golf kost € 100,00 en voor de Volvo € 340,00.
Voor de sceptici onder ons: De Golf kocht ik in in 2003 met 65.000 km op de klok, tegen 276.000 op dit moment en de Volvo kocht ik in 2005 met 167.000 km tegen nu 256.000 km. Beide waren bij aankoop 3 jaar oud en beide zijn volgens het boekje zowel door de vorige eigenaar als door mij onderhouden.
Zie voor alle tussentijdse mankementen die ik heb gehad
dit topic.
Een Volvo is een fijne auto, maar kost beduidend meer geld dan een VW Golf. De lagere afschrijving is daarvoor niet voldoende om het onderhoud te compenseren. Succes met je keuze.
Geplaatst: 16.03.2008 - 19:46
door bart simpson
:shock: sceptici? hier?
Geplaatst: 16.03.2008 - 19:54
door Oceanracer
Ik noem hier nooit namen, maar vlak mijzelf zeker ook niet weg.

Geplaatst: 16.03.2008 - 20:11
door toppertje
[quote]Een Volvo is een fijne auto, maar kost beduidend meer geld dan een VW Golf. De lagere afschrijving is daarvoor niet voldoende om het onderhoud te compenseren. Succes met je keuze
ik denk dat het dubbelop gaat.
het onderhoud is hoger,plus de afschrijving vd volvo is hoger.
hier zeggen ze dan:het kost wat, moar dan hej ook wat.
het zou natuurlijk ook te mooi voor woorden zijn natuurlijk:een dikke volvo rijden/onderhouden, voor de prijs van een golfje.
dit neemt niet weg dat volvo een vrij fors werkplaatstarief hanteert,en
dat sommige onderdelen vrij vroeg de geest geven(gasklephuis-draagarmen-cv-etc)
Geplaatst: 16.03.2008 - 21:43
door Lambert
Geplaatst: 17.03.2008 - 16:58
door Laurent
Sprons,
Ik zou voor de volvo gaan, verbruik en onderhoud valt reuze mee hoor.
Nou ja men kan altijd pech hebben maar op de lange termijn is het veel meer auto dan een peugeot of vw.
Geplaatst: 17.03.2008 - 19:08
door S60 T-5
Misschien mis ik iets......de vraag van een persoon verandert in een discussie van anderen....daar heeft de vragensteller niet erg veel aan toch????
Geplaatst: 17.03.2008 - 19:57
door symf
Hallo Sprons, mijn s60 is van febr. 2003, vlgs anwb met een dag waarde van rond de €16000, zeker goed in te ruilen over 2 jaar (waarom zou je???) Tijdens de koop bij de Volvo dealer een beetje korting bedongen op de trekhaak; werd er onder geplaatst voor €425 zou zeker voor de 60 gaan veel suc6
Geplaatst: 17.03.2008 - 20:03
door gertsan
480S60 schreef:Mijn mening is dat je moet uitkijken met een S60 2.4 met maar 140pk. Het rijdt allemaal heerlijk aan de ene kant, aan de andere kant vind ik het motor vermogen te krap voor de grootte van de auto. Met een 170pk motor komt die auto veel beter uit de voeten. Zeker als je ook nog eens iets wilt trekken.
ja met met 200 of 250 PK nog beter....hahaha. Maar even want antwoorden. Ik heb van alles gehad, een mitshubishi, bmw, opel, fordje, en toen.....volvo. Maar verre weg de beste. Over de mitshubishi had ik ook niet echt te klagen maar dat was mijn eerste. Maar een golfje vergelijken met een s60!! Wegenbelasting kan je zo natuurlijk zo opvragen als je het gewicht weet.
Geplaatst: 17.03.2008 - 23:19
door s60magic
bart simpson schreef:dan gaat je eens zo rustige 2.4 tje ook meteen 1500 toeren sneller draaien...
Hoe bedoel je mijn 140pk schakelt ook pas bij 6400 toeren
Geplaatst: 17.03.2008 - 23:24
door s60magic
toppertje schreef:ja en?
Zegt ook niks, wou het gewoon even zeggen.
Geplaatst: 18.03.2008 - 00:01
door Ramon&Ramon
Een handgeschakelde bak ten opzichte van een automaat is niet altijd sneller,weleens met een VW DSG gereden?Een Golf R32 bijv?
Wat betreft de reparatie kosten van een VW,daar zal weinig verschillen met Volvo.
Ik heb twee zonen werken bij VW,die vervangen ongeveer per week, per man gemiddeld 8 turbo,s.
Versnellingbakken zijn niet aan te slepen,zo kan ik wel even doorgaan.
Er rijden natuurlijk veel meer VW,s dan Volvo,s,dus een vergelijk is eigenlijk niet mogelijk.
Maar een kleine beurt voor 100 euro bij een VW dealer lijkt me wat overtrokken!
Als er Long-Life olie ingaat bij een kleine beurt ben je al 100 euro verder,praat ik alleen over de olie.
Geplaatst: 18.03.2008 - 07:01
door Oceanracer
Is inderdaad zonder long-life olie. Overigens kost een kleine beurt voor een benzine bij Combigarage ook "maar" € 100,00.
Geplaatst: 18.03.2008 - 07:47
door bart simpson
s60magic schreef:bart simpson schreef:dan gaat je eens zo rustige 2.4 tje ook meteen 1500 toeren sneller draaien...
Hoe bedoel je mijn 140pk schakelt ook pas bij 6400 toeren
je maximale vermogen (van 140pk's) komt er al uit bij 4500 t/min, doortrekken naar 6400 t/min heeft derhalve volstrekt geen toegevoegde waarde
Geplaatst: 18.03.2008 - 16:36
door s60magic
bart simpson schreef:s60magic schreef:bart simpson schreef:dan gaat je eens zo rustige 2.4 tje ook meteen 1500 toeren sneller draaien...
Hoe bedoel je mijn 140pk schakelt ook pas bij 6400 toeren
je maximale vermogen (van 140pk's) komt er al uit bij 4500 t/min, doortrekken naar 6400 t/min heeft derhalve volstrekt geen toegevoegde waarde
Oke, ik snap hem
Geplaatst: 18.03.2008 - 21:45
door MathijsT4
bart simpson schreef:je maximale vermogen (van 140pk's) komt er al uit bij 4500 t/min, doortrekken naar 6400 t/min heeft derhalve volstrekt geen toegevoegde waarde
hoe kom je daarbij?? :roll:
het heeft zeker wel zin om een eind verder door te trekken; dan kom je in de volgende versnelling in een beter toerengebied uit....
Geplaatst: 18.03.2008 - 22:43
door bart simpson
zeker als je maximale koppel al bij 3.500 t/min ligt heeft het volstrekt geen zin om door te trekken richting 6500 t/min om bij 5000 t/min de volgende versnelling op te gaan zoeken
Geplaatst: 18.03.2008 - 22:54
door MathijsT4
zeker weten dat ik je er heel dik uitrij als ik in dezelfde auto schakel bij 6000 en jij bij 4500.