Het is weldegelijk een distributieriem.erwinh schreef:Ik dacht dat er geen distributieriem in m'n V50 zat maar een ketting. En dat die eigenlijk nooit vervangen hoeft te worden. Ik heb 136.000 km op de teller en moet volgens het dashboard info voor een reguliere servicebeurt langs de dealer. Ben benieuwd wat er gezegd gaat worden.
Die waterpomp word enkel vervangen waneer het nodig blijkt te zijn, dus bij mijn weten niet preventief. Bij mijn eerste V70 2.5D was het op ongeveer 50.000 km, Hij lekte. En bij mijn huidige V70 2.5TDI op 120.000 km. Nu zit ik zo'n 160.000km verder dus 280.0000km op de teller. En die waterpomp lekt nog steeds (hout vasthouden) niet.
Uit ervaring met mijn eerste auto weet ik dat het beter is dat de distributie riem beter preventief vervangen word. ( als hij breekt zijn de kosten vele malen hoger aan de motor zelf).
Als ik me niet vergis moet de distributie riem van een benzine motor, sneller vervangen worden dan die van een diesel.