Distributieriem

Geleverd vanaf 2003
Pompidoe
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 03.03.2008 - 15:13

Hoi,
Ik heb net mijn rekening gekregen voor een groot onderhoud 120.000 km.
Dit houdt in dat de distributieriem vervangen wordt. En ook de waterpomp wisten ze me te vertellen...
Verder nog remblokjes, ruitenwissers en nazicht Airco.
En dit alles voor de som van 1100 euro, echt een koopje! :( :(
Ik heb al 30 een wagen, maar voor onderhoud heb ik nog nooit zoveel betaald. Met mijn vorige (opel) 370.000 km gereden, en 500 euro was de dikste rekening.
Is dit normaal?

Dennis
YannickvanRooyen
4th Gear member
Berichten: 615
Lid geworden op: 29.06.2006 - 18:44
Locatie: Alphen aan den Rijn

Grootste deel is waarschijnlijk gewoon de uren, materiaal kost niet zo gek veel.. daarom doe ik dit soort dingen lekker zelf..

ff cultuurverschilletje; "nazicht airco" wtf?

Iig, ruitenwissers, blokjes en distributie ligt er als je met zn tweeen bent met een half middagje op.. en dan ben je misschien 300 euro aan materiaal kwijt..
1995 Volvo 440 Turbo RICA TROLVO 440_GL
Pompidoe
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 03.03.2008 - 15:13

bij vriesweer werkte de airco niet (ik laat ze anders steeds opstaan) en bij terug inschakelen stonk de lucht verschrikkelijk. Ik neem aan dat de filters gereinigd zijn?

Onderhoud:
Zelf doen is geen optie: geen plaats, geen technische kennis, geen materiaal...

Is het normaal dat de waterpomp ook vervangen wordt?
JW71
2nd Gear member
Berichten: 216
Lid geworden op: 22.12.2006 - 15:36

De waterpomp wordt soms preventief vervangen omdat daarvoor net als voor de distributie riem de halve motor gesloopt moet worden. Ik dacht overigens dat de riem er pas later uit hoefde bij de C30, S40 en V50. KWam er een tijdje terug achter dat het voor de V50 1.6D pas na 240.000 km is.

Wij hebben sinds een tijdje ook een astra als 2-de auto, 60.000 km beurt van 750 euro, zo'n hoge rekening heb ik van Volvo nog nooit gehad, ook niet na vervangen distibutie riem (V40) al kwam die wel in de buurt.
V60 D4 Kinetic
Pompidoe
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 03.03.2008 - 15:13

ok,

ben al over de ergste pijn heen. (scheiden van mijn zuurverdiende euro's)
het volgende onderhoud zal in een kleinere werkplaats gebeuren, want de showroom, receptionnistes enz moeten ook betaald worden, maar dan liefst niet door mij!
gr,
Dennis
Gebruikersavatar
zwitsipoe
1st Gear member
Berichten: 12
Lid geworden op: 19.05.2007 - 14:26

Pompidoe, in welke garage gebeurde het onderhoud ?
440 1.7 GLE
460 1.7 TURBO
V70 classic 1997 2.5
V70 2.4 2003
C30 2008
________________________________
V70 2.4 2007 + V40 T2 2014
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

Pompidoe schreef:Dit houdt in dat de distributieriem vervangen wordt. En ook de waterpomp wisten ze me te vertellen...
Als we naar regulier onderhoud kijken had die riem (en dus ook die waterpomp) nog helemaal niet aan de beurt geweest, pas met 10 jaar en/of het dubbele aantal kilometers, zou daarover toch even een gesprek aangaan met die dealer, elke beurt nieuwe banden geeft je ook maximale zekerheid, het is alleen niet nodig en maakt rijden nodeloos kostbaar.
Gebruikersavatar
Fat Rat
5th Gear member
Berichten: 1907
Lid geworden op: 18.05.2006 - 22:09
Locatie: Walcheren

bart simpson schreef:
Pompidoe schreef:...
Als we naar regulier onderhoud kijken had die riem (en dus ook die waterpomp) nog helemaal niet aan de beurt geweest, pas met 10 jaar en/of het dubbele aantal kilometers, zou daarover toch even een gesprek aangaan met die dealer, elke beurt nieuwe banden geeft je ook maximale zekerheid, het is alleen niet nodig en maakt rijden nodeloos kostbaar.
Hangt het vervangen van de riem ook niet sterk met het motortype samen, of is dat voor alle gelijk??
Red Blocks Forever and a day

S80 D5 '02(MY03)
Dynamic line met extra's

Mazda 323F BJ DitD 2001 = Exit
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

de benzines zijn volgens mij allemaal gelijk
Volvo for life
Gebruikersavatar
Fat Rat
5th Gear member
Berichten: 1907
Lid geworden op: 18.05.2006 - 22:09
Locatie: Walcheren

ik geloof je direct, maar zou me bijvoorbeeld voor kunnen stellen dat de 5 cillinders andere distributieriemvervangingsinterval zouden hebben...
Red Blocks Forever and a day

S80 D5 '02(MY03)
Dynamic line met extra's

Mazda 323F BJ DitD 2001 = Exit
Gebruikersavatar
C 30 T5
4th Gear member
Berichten: 808
Lid geworden op: 30.12.2006 - 23:41

Pompidoe schreef:ok,

ben al over de ergste pijn heen. (scheiden van mijn zuurverdiende euro's)
het volgende onderhoud zal in een kleinere werkplaats gebeuren, want de showroom, receptionnistes enz moeten ook betaald worden, maar dan liefst niet door mij!
gr,
Dennis
Kom je bij de Volvo specialist met je volgende beurt en die ziet dat zo ongeveer alles is gedaan, doet er de komende tijd alleen wat filters en olie in en, dan zeg je dat je bij de Volvo specialist veel minder kwijt bent voor onderhoud.

Ja zo lus ik er ook nog wel eentje :shock:
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

Ja en die kleinere garages weten het wel:)
Die weten net zoveel van een Volvo als mijn schoonmoeder!:)
Gebruikersavatar
LeonW
3rd Gear member
Berichten: 277
Lid geworden op: 08.04.2008 - 22:16
Locatie: Drenthe

Hobby mag geld kosten he ;)
Volvo S70 2.5T
Gebruikersavatar
erwinh
1st Gear member
Berichten: 35
Lid geworden op: 05.04.2008 - 10:01

Ik dacht dat er geen distributieriem in m'n V50 zat maar een ketting. En dat die eigenlijk nooit vervangen hoeft te worden. Ik heb 136.000 km op de teller en moet volgens het dashboard info voor een reguliere servicebeurt langs de dealer. Ben benieuwd wat er gezegd gaat worden.
Gebruikersavatar
Bob
2nd Gear member
Berichten: 54
Lid geworden op: 11.02.2006 - 18:16
Locatie: Twente

Een tijdje geleden kreeg ik een overzicht van een Volvo garage betreffende de werkzaamheden voor een 120000 beurt voor een S60.
De kosten bedroegen geloof ik €660,==. Ik heb helaas het overzicht weggedaan, meer uit frustratie.
Voor dit geld wordt er heeeeeeeel veeeeel gekeken en weinig vervangen.
En in dit bedrag zat geen distributie/waterpomp.
Dus ja, die prijzen zijn bij Volvo normaal.
VOLVOS602001VSI103KW
VOLVO C30SPORT1.8/BUSINESS/SEASON black sapphire MY2009

Hyundai IX35 2.0 I-Catcher WIT
ALF
4th Gear member
Berichten: 678
Lid geworden op: 29.03.2008 - 21:37
Locatie: Veenendaal

erwinh schreef:Ik dacht dat er geen distributieriem in m'n V50 zat maar een ketting. En dat die eigenlijk nooit vervangen hoeft te worden. Ik heb 136.000 km op de teller en moet volgens het dashboard info voor een reguliere servicebeurt langs de dealer. Ben benieuwd wat er gezegd gaat worden.
Ketting is toch achterhaald of komt dat weer terug?!
V70 D5 163PK 2002 AUT5, Moondust, HU-803 Dolby Pro Logic
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

PALF schreef:
erwinh schreef:Ik dacht dat er geen distributieriem in m'n V50 zat maar een ketting. En dat die eigenlijk nooit vervangen hoeft te worden. Ik heb 136.000 km op de teller en moet volgens het dashboard info voor een reguliere servicebeurt langs de dealer. Ben benieuwd wat er gezegd gaat worden.
Ketting is toch achterhaald of komt dat weer terug?!
komt zomaar niet terug
onslow
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 27.10.2007 - 22:46

Ik heb reeds een lekke krukaskering gehad bij 187000 km V50 momentum (2.0D). Doordat er olie op de distributieriem terecht is gekomen moest ook de riem vervangen worden en daarmee ook de waterpomp. Al met al heeft me dit grapje 620 € gekost en valt me niet tegen moet ik zeggen. Dit is gedaan bij een ford-dealer omdat hij daar toevallig stond voor de APK, dus voor een ieder misschien een tip. Motoren van PSA gewoon bij ford of Citroen laten repareren.
Gebruikersavatar
LeonW
3rd Gear member
Berichten: 277
Lid geworden op: 08.04.2008 - 22:16
Locatie: Drenthe

onslow schreef:Ik heb reeds een lekke krukaskering gehad bij 187000 km V50 momentum (2.0D). Doordat er olie op de distributieriem terecht is gekomen moest ook de riem vervangen worden en daarmee ook de waterpomp. Al met al heeft me dit grapje 620 € gekost en valt me niet tegen moet ik zeggen. Dit is gedaan bij een ford-dealer omdat hij daar toevallig stond voor de APK, dus voor een ieder misschien een tip. Motoren van PSA gewoon bij ford of Citroen laten repareren.
of niet.
Volvo S70 2.5T
BG_V50
2nd Gear member
Berichten: 124
Lid geworden op: 01.02.2006 - 13:59
Locatie: Genk

Denk dat je beter eens een deftig woordje met die dealer spreekt,

ik heb hier trouwes al heel wat verschillende getallen gezien voor een gewoon onderhoud (jaarlijks of 30 km), ik betaal een goei 140-150 euro per keer, en die steken grotendeels in die synthetische olie.
Dus mijn volvo delaer lijkt me helemaal geen zakkenvuller te zijn in vergelijking met getallen die ik hier al gezien heb.

Motor is een 2.0D, dus een ford-peugeot, onmogellik dat ze bij Volvo meer zouden vragen dan bij Ford lijkt me trouwens.
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”