Bij de 480club in engeland doet een clublid het tunen zelf, velen van de club daar hebben hun ECU al naar hem opgestuurd (zowel enkele als dubbele printplaatversies) en zijn er erg tevreden over. Bij de 480msnclub zijn er ook wel een aantal nederlanders die hun ECU naar hem hebben gestuurd voor zover ik begreep.
Daarmee komt de max turbodruk op 0,9bar te liggen.
Volvo 440 Turbo.. Vraagje over de turbodruk....
- Rsport
- 3rd Gear member
- Berichten: 378
- Lid geworden op: 12.05.2005 - 15:11
- Contacteer:
- Michel740Turbo
- 5th Gear member
- Berichten: 1777
- Lid geworden op: 23.06.2005 - 10:31
- Locatie: Brecht
- Contacteer:
Ik vond deze op marktplaats.nl http://koopjes.marktplaats.nl/auto_dive ... jU%3D&df=1
- Volvo C30 D2 driv-e R-design 08-2011
- Ford Focus C-Max 1.6tDci 05-2004 For Sale
- Volvo 740 2.0i TIC (B200ET) 1986 RIP'10
- Volvo 440 1.8i NordicSportline 1994 RIP'07
- Ford Focus C-Max 1.6tDci 05-2004 For Sale
- Volvo 740 2.0i TIC (B200ET) 1986 RIP'10
- Volvo 440 1.8i NordicSportline 1994 RIP'07
- Rsport
- 3rd Gear member
- Berichten: 378
- Lid geworden op: 12.05.2005 - 15:11
- Contacteer:
Interessant 

- Michel740Turbo
- 5th Gear member
- Berichten: 1777
- Lid geworden op: 23.06.2005 - 10:31
- Locatie: Brecht
- Contacteer:
Toch wel hé...
ik dacht er is vast wel iemand die dit kan gebruiken :razz: Ik helaas niet dus......


- Volvo C30 D2 driv-e R-design 08-2011
- Ford Focus C-Max 1.6tDci 05-2004 For Sale
- Volvo 740 2.0i TIC (B200ET) 1986 RIP'10
- Volvo 440 1.8i NordicSportline 1994 RIP'07
- Ford Focus C-Max 1.6tDci 05-2004 For Sale
- Volvo 740 2.0i TIC (B200ET) 1986 RIP'10
- Volvo 440 1.8i NordicSportline 1994 RIP'07
- Michel740Turbo
- 5th Gear member
- Berichten: 1777
- Lid geworden op: 23.06.2005 - 10:31
- Locatie: Brecht
- Contacteer:
ja weet alleen niet of hij bij je mddenconsol zit zoals bij 480 of langs de deurstyle bij de voeten ruimte voor de bijrijder 440 1.8?? zou je moet uitzoeken verder is het twee schroeven en klik and go
- Volvo C30 D2 driv-e R-design 08-2011
- Ford Focus C-Max 1.6tDci 05-2004 For Sale
- Volvo 740 2.0i TIC (B200ET) 1986 RIP'10
- Volvo 440 1.8i NordicSportline 1994 RIP'07
- Ford Focus C-Max 1.6tDci 05-2004 For Sale
- Volvo 740 2.0i TIC (B200ET) 1986 RIP'10
- Volvo 440 1.8i NordicSportline 1994 RIP'07
- Michel740Turbo
- 5th Gear member
- Berichten: 1777
- Lid geworden op: 23.06.2005 - 10:31
- Locatie: Brecht
- Contacteer:
Ik zou hem bellen maar kijk eerst even welk type je zelf hebt als het goed is moet er een bosch nummer op staan. Dan kan je het vergelijken met die van jou.

foto komt hier vandaan http://volvo.onderdeel-nodig.nl/ een onderdelen site voor de 480 staan wat leuke dingen tussen.

foto komt hier vandaan http://volvo.onderdeel-nodig.nl/ een onderdelen site voor de 480 staan wat leuke dingen tussen.

- Volvo C30 D2 driv-e R-design 08-2011
- Ford Focus C-Max 1.6tDci 05-2004 For Sale
- Volvo 740 2.0i TIC (B200ET) 1986 RIP'10
- Volvo 440 1.8i NordicSportline 1994 RIP'07
- Ford Focus C-Max 1.6tDci 05-2004 For Sale
- Volvo 740 2.0i TIC (B200ET) 1986 RIP'10
- Volvo 440 1.8i NordicSportline 1994 RIP'07
- Rsport
- 3rd Gear member
- Berichten: 378
- Lid geworden op: 12.05.2005 - 15:11
- Contacteer:
Heb net mail terug van de verkoper, eerste gedachte is : erg aan de prijs gezien de prijsopgave voor een chiptuningbehandeling bij Rica volgens een medelid vanhier......
Kijken of er wat valt af te dingen
Kijken of er wat valt af te dingen

- Rsport
- 3rd Gear member
- Berichten: 378
- Lid geworden op: 12.05.2005 - 15:11
- Contacteer:
De verkoper heeft geen prijsverlagende reactie gegeven, dus wat mij betreft houd die deal nu op 
Pm me eens wat meer over die 460T als je wilt?
De vraagprijs voor de ecu was overigens €200,- als je hem je huidige ECU gaf, zonder inruil van je eigen ECU wou hij er €300,- voor hebben.
Dit baseerde de verkoper op een prijs voor chiptuning bij Rica van €375,- aldus de website, terwijl ik van iemand die er geweest was begreep dat het rond de €250,- lag. Persoonlijk laat ik liever mijn eigen chippen voor 250 dan voor 200 een andere te kopen.

Pm me eens wat meer over die 460T als je wilt?

De vraagprijs voor de ecu was overigens €200,- als je hem je huidige ECU gaf, zonder inruil van je eigen ECU wou hij er €300,- voor hebben.
Dit baseerde de verkoper op een prijs voor chiptuning bij Rica van €375,- aldus de website, terwijl ik van iemand die er geweest was begreep dat het rond de €250,- lag. Persoonlijk laat ik liever mijn eigen chippen voor 250 dan voor 200 een andere te kopen.

- pierre
- 4th Gear member
- Berichten: 536
- Lid geworden op: 20.02.2005 - 01:07
- Locatie: Abbekerk
Waarom wilde hij weer een andere ecu? Zijn auto was toch total-loss?
Maar goed; ik weet wel een bedrijf die het voor €299.- doet incl. montage (maar dan wel gvd voor het eerste type met dubbele printplaat) :?
Maar goed; ik weet wel een bedrijf die het voor €299.- doet incl. montage (maar dan wel gvd voor het eerste type met dubbele printplaat) :?
- Rsport
- 3rd Gear member
- Berichten: 378
- Lid geworden op: 12.05.2005 - 15:11
- Contacteer:
Hij Wou een ecu terug om zijn eigen sloop480 nog te kunnen verplaatsen.
- Michel740Turbo
- 5th Gear member
- Berichten: 1777
- Lid geworden op: 23.06.2005 - 10:31
- Locatie: Brecht
- Contacteer:
Ligt er een beetje aal wel type je hebt. er is een type met drukmeter in de ecu en een met losse druk meter :?
Lijkt mij erg vervelend bij het zoeken naar een andere ECU
Lijkt mij erg vervelend bij het zoeken naar een andere ECU
- Volvo C30 D2 driv-e R-design 08-2011
- Ford Focus C-Max 1.6tDci 05-2004 For Sale
- Volvo 740 2.0i TIC (B200ET) 1986 RIP'10
- Volvo 440 1.8i NordicSportline 1994 RIP'07
- Ford Focus C-Max 1.6tDci 05-2004 For Sale
- Volvo 740 2.0i TIC (B200ET) 1986 RIP'10
- Volvo 440 1.8i NordicSportline 1994 RIP'07
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20836
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Jongens het wordt nog erger, als je bedenkt dat VOLVO voor de 480 alleen al meer dan 7 verschillende ECU's heeft gebruikt.Michel440sports schreef:Ligt er een beetje aan welk type je hebt. er is een type met drukmeter in de ecu en een met losse druk meter :?
Lijkt mij erg vervelend bij het zoeken naar een andere ECU
Maar lees over het chiptunen van een 480 maar even het verhaaltje op www.volvo480register.nl over 480 tuning.
Dat is overigens geheel buiten de verantwoordelijkheid van het register maar omdat er naar gevraagd wordt is het gepubliceerd.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
- Rsport
- 3rd Gear member
- Berichten: 378
- Lid geworden op: 12.05.2005 - 15:11
- Contacteer:
Een weinig zeggend verhaal als ik zo vrij mag zijn. Het gaat over een tuningdag van 9 jaar geleden, en afgezien dat er geen bedrijfsnaam genoemt word zou het zo een advertentie kunnen zijn.
Welke bedrijf was dat? Weet iemand dat wellicht nog? (tis niet Rica volgens mij, daarvoor kloppen de vermogens waarden niet met de op hun eigen site opgegeven waarden)
Er worden nogal wat geclaimed (niet pingelen, geen overbelasting turbo enz) dus dan ben ik wel benieuwd wie dat zegt en daar "garantie" op geeft
Er staat ook niks in over verschillende ECU's terwijl andere tuners al onderscheid maken tussen enkele en dubbele printplaten.
Welke bedrijf was dat? Weet iemand dat wellicht nog? (tis niet Rica volgens mij, daarvoor kloppen de vermogens waarden niet met de op hun eigen site opgegeven waarden)
Er worden nogal wat geclaimed (niet pingelen, geen overbelasting turbo enz) dus dan ben ik wel benieuwd wie dat zegt en daar "garantie" op geeft

Er staat ook niks in over verschillende ECU's terwijl andere tuners al onderscheid maken tussen enkele en dubbele printplaten.
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20836
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Goed t'is een verslag waar wat over tuning gezegd wordt. Ik weet niet welke tuning specialist het was. Dat kan mij ook niet echt schelen.Rsport schreef: Er worden nogal wat geclaimed (niet pingelen, geen overbelasting turbo enz) dus dan ben ik wel benieuwd wie dat zegt en daar "garantie" op geeft
Er staat ook niks in over verschillende ECU's terwijl andere tuners al onderscheid maken tussen enkele en dubbele printplaten.
Dat claimen heeft betrekking op de door VOLVO ingebrachte beveiliging daartegen. En deze wordt niet omzeild.
Rica maakt op hun site trouwens geen onderscheid tussen dubbele en enkele printplaten maar zegt gewoon ipv 120 pk krijg je bij ons 162 pk.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
- Rsport
- 3rd Gear member
- Berichten: 378
- Lid geworden op: 12.05.2005 - 15:11
- Contacteer:
Als potentiele klant voor chiptuning van mijn 480T kijk ik gewoon simpel gezegd naar wat ik krijg voor welke prijs bij een aanbieder.
En als ik dan een aanbieder zie die claimed dat er geen beveiligingen worden omzeilt en het dus "veilig" is daardoor, ben ik wel benieuwd wie dat is
Maar wat is die Volvo beveiliging? :?:
De motor heeft een ingebouwde veiligheidsmarge af fabriek, maar hoe groot is die marge? (met oog op, hoever kan je de max verhogen zodat je nog in het margegebeid valt)
Dat is iets wat ik wel belangrijk vind om te weten omdat ik niet met eeen kapot blok of turbo wil komen te zitten na aanpassing.
Nu ik mij er zo in heb verdiept valt me op dat er zo veel verschillende dingen worden geroepen door iedereen dat het voor mij niet duidelijk is wat nu waar is. Zo is er elders een paar keer de kreet: "de T2 kan tot 1,0 bar aan" maar zolang er niet ergens van Garret zelf zwart op wit staat dat dat idd zo is, vind ik het maar een weinig waardevolle kreet
Vandaar dat een bedrijf wat claimed dat hun geen beveiligingen omzeilt mijn interesse wel wekt.
En als ik dan een aanbieder zie die claimed dat er geen beveiligingen worden omzeilt en het dus "veilig" is daardoor, ben ik wel benieuwd wie dat is

Maar wat is die Volvo beveiliging? :?:
De motor heeft een ingebouwde veiligheidsmarge af fabriek, maar hoe groot is die marge? (met oog op, hoever kan je de max verhogen zodat je nog in het margegebeid valt)
Dat is iets wat ik wel belangrijk vind om te weten omdat ik niet met eeen kapot blok of turbo wil komen te zitten na aanpassing.
Nu ik mij er zo in heb verdiept valt me op dat er zo veel verschillende dingen worden geroepen door iedereen dat het voor mij niet duidelijk is wat nu waar is. Zo is er elders een paar keer de kreet: "de T2 kan tot 1,0 bar aan" maar zolang er niet ergens van Garret zelf zwart op wit staat dat dat idd zo is, vind ik het maar een weinig waardevolle kreet
