Pagina 2 van 4

Geplaatst: 26.08.2005 - 23:58
door Rsport
Bij de 480club in engeland doet een clublid het tunen zelf, velen van de club daar hebben hun ECU al naar hem opgestuurd (zowel enkele als dubbele printplaatversies) en zijn er erg tevreden over. Bij de 480msnclub zijn er ook wel een aantal nederlanders die hun ECU naar hem hebben gestuurd voor zover ik begreep.

Daarmee komt de max turbodruk op 0,9bar te liggen.

Geplaatst: 27.08.2005 - 18:16
door Michel740Turbo

Geplaatst: 27.08.2005 - 18:55
door Rsport
Interessant :D

Geplaatst: 27.08.2005 - 19:01
door Michel740Turbo
Toch wel hé... :lol: :lol: ik dacht er is vast wel iemand die dit kan gebruiken :razz: Ik helaas niet dus......

Geplaatst: 27.08.2005 - 19:13
door pierre
Maarre is dat zelf "eenvoudig" in te bouwen?

Geplaatst: 27.08.2005 - 19:38
door Michel740Turbo
ja weet alleen niet of hij bij je mddenconsol zit zoals bij 480 of langs de deurstyle bij de voeten ruimte voor de bijrijder 440 1.8?? zou je moet uitzoeken verder is het twee schroeven en klik and go

Geplaatst: 27.08.2005 - 19:54
door pierre
Middenconsole.
Klinkt dan zeer intressant... :)

Maar dan zit ik nog of t een enkele of dubbele printplaat moet zijn...

Geplaatst: 27.08.2005 - 20:12
door Michel740Turbo
Ik zou hem bellen maar kijk eerst even welk type je zelf hebt als het goed is moet er een bosch nummer op staan. Dan kan je het vergelijken met die van jou.

Afbeelding
foto komt hier vandaan http://volvo.onderdeel-nodig.nl/ een onderdelen site voor de 480 staan wat leuke dingen tussen. 8)

Geplaatst: 27.08.2005 - 22:48
door Rsport
Heb net mail terug van de verkoper, eerste gedachte is : erg aan de prijs gezien de prijsopgave voor een chiptuningbehandeling bij Rica volgens een medelid vanhier......


Kijken of er wat valt af te dingen ;)

Geplaatst: 28.08.2005 - 00:01
door Marinus
Ik weet niet wat ie vraagt, maar ik weet een complete gechipte 460 turbo staan, inclusief complete auto....voor weinag......je komt er overigens niet mee door de apk. :D

Geplaatst: 28.08.2005 - 17:51
door Rsport
De verkoper heeft geen prijsverlagende reactie gegeven, dus wat mij betreft houd die deal nu op ;)


Pm me eens wat meer over die 460T als je wilt? :D


De vraagprijs voor de ecu was overigens €200,- als je hem je huidige ECU gaf, zonder inruil van je eigen ECU wou hij er €300,- voor hebben.

Dit baseerde de verkoper op een prijs voor chiptuning bij Rica van €375,- aldus de website, terwijl ik van iemand die er geweest was begreep dat het rond de €250,- lag. Persoonlijk laat ik liever mijn eigen chippen voor 250 dan voor 200 een andere te kopen. ;)

Geplaatst: 28.08.2005 - 22:52
door pierre
Waarom wilde hij weer een andere ecu? Zijn auto was toch total-loss?

Maar goed; ik weet wel een bedrijf die het voor €299.- doet incl. montage (maar dan wel gvd voor het eerste type met dubbele printplaat) :?

Geplaatst: 29.08.2005 - 10:03
door Rsport
Hij Wou een ecu terug om zijn eigen sloop480 nog te kunnen verplaatsen.

Geplaatst: 29.08.2005 - 10:22
door Marinus
Voor ca 600 euro heb je een complete 460 met gechipte ecu en een backup turbo......

Geplaatst: 29.08.2005 - 10:23
door Marinus
Ow sjips, is zeker niet uit te wisselen met een 480....ivm de andere functies die erin zitten?

Geplaatst: 29.08.2005 - 11:14
door Michel740Turbo
Ligt er een beetje aal wel type je hebt. er is een type met drukmeter in de ecu en een met losse druk meter :?
Lijkt mij erg vervelend bij het zoeken naar een andere ECU

Geplaatst: 29.08.2005 - 11:28
door V480-S60
Michel440sports schreef:Ligt er een beetje aan welk type je hebt. er is een type met drukmeter in de ecu en een met losse druk meter :?
Lijkt mij erg vervelend bij het zoeken naar een andere ECU
Jongens het wordt nog erger, als je bedenkt dat VOLVO voor de 480 alleen al meer dan 7 verschillende ECU's heeft gebruikt.

Maar lees over het chiptunen van een 480 maar even het verhaaltje op www.volvo480register.nl over 480 tuning.
Dat is overigens geheel buiten de verantwoordelijkheid van het register maar omdat er naar gevraagd wordt is het gepubliceerd.

Geplaatst: 29.08.2005 - 14:52
door Rsport
Een weinig zeggend verhaal als ik zo vrij mag zijn. Het gaat over een tuningdag van 9 jaar geleden, en afgezien dat er geen bedrijfsnaam genoemt word zou het zo een advertentie kunnen zijn.

Welke bedrijf was dat? Weet iemand dat wellicht nog? (tis niet Rica volgens mij, daarvoor kloppen de vermogens waarden niet met de op hun eigen site opgegeven waarden)

Er worden nogal wat geclaimed (niet pingelen, geen overbelasting turbo enz) dus dan ben ik wel benieuwd wie dat zegt en daar "garantie" op geeft ;)

Er staat ook niks in over verschillende ECU's terwijl andere tuners al onderscheid maken tussen enkele en dubbele printplaten.

Geplaatst: 29.08.2005 - 15:23
door V480-S60
Rsport schreef: Er worden nogal wat geclaimed (niet pingelen, geen overbelasting turbo enz) dus dan ben ik wel benieuwd wie dat zegt en daar "garantie" op geeft ;)

Er staat ook niks in over verschillende ECU's terwijl andere tuners al onderscheid maken tussen enkele en dubbele printplaten.
Goed t'is een verslag waar wat over tuning gezegd wordt. Ik weet niet welke tuning specialist het was. Dat kan mij ook niet echt schelen.

Dat claimen heeft betrekking op de door VOLVO ingebrachte beveiliging daartegen. En deze wordt niet omzeild.

Rica maakt op hun site trouwens geen onderscheid tussen dubbele en enkele printplaten maar zegt gewoon ipv 120 pk krijg je bij ons 162 pk.

Geplaatst: 29.08.2005 - 16:47
door Rsport
Als potentiele klant voor chiptuning van mijn 480T kijk ik gewoon simpel gezegd naar wat ik krijg voor welke prijs bij een aanbieder.

En als ik dan een aanbieder zie die claimed dat er geen beveiligingen worden omzeilt en het dus "veilig" is daardoor, ben ik wel benieuwd wie dat is ;)

Maar wat is die Volvo beveiliging? :?:

De motor heeft een ingebouwde veiligheidsmarge af fabriek, maar hoe groot is die marge? (met oog op, hoever kan je de max verhogen zodat je nog in het margegebeid valt)

Dat is iets wat ik wel belangrijk vind om te weten omdat ik niet met eeen kapot blok of turbo wil komen te zitten na aanpassing.

Nu ik mij er zo in heb verdiept valt me op dat er zo veel verschillende dingen worden geroepen door iedereen dat het voor mij niet duidelijk is wat nu waar is. Zo is er elders een paar keer de kreet: "de T2 kan tot 1,0 bar aan" maar zolang er niet ergens van Garret zelf zwart op wit staat dat dat idd zo is, vind ik het maar een weinig waardevolle kreet ;) Vandaar dat een bedrijf wat claimed dat hun geen beveiligingen omzeilt mijn interesse wel wekt.