Medusa schreef:Innotec heeft een goede cleaner kit voor de variabele geometrie versies.
is mijn vraag waarom zou je je turbo cleane wat word er nou vuil in een turbo.
Wat dacht je van alle rommel in uitlaatgassen die aankoekt in je turbo? En als je dan bijvoorbeeld ook nog eens een diesel hebt, dan heb je daar helemaal veel roet langs komen. Icm de hoge temperaturen krijg je een mooi aangebakken koeklaagje in de turbo. Als dit teveel wordt dan vernauw je de turbo, en kun je ook slecht aansluitende onderdelen krijgen.
Verder heb je met de variabele schoepen technologie nog veel meer problemen omdat je via de EGR nog allerlei troep aan de inlaatkant bij de gevoelige verstelling van de schoepen laat!
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
nou bij mij zie die er nooit zo uit heb al een paar keer de downpipe er af gehad was nog gewoon nieuw zelfs na 170.000 km,als je turbo zo vuil is dan denk ik dat je een beetje veel olie verbruik en een slechte verbranding heb.
volvo c70 t5 schreef:nou bij mij zie die er nooit zo uit heb al een paar keer de downpipe er af gehad was nog gewoon nieuw zelfs na 170.000 km,als je turbo zo vuil is dan denk ik dat je een beetje veel olie verbruik en een slechte verbranding heb.
Jij hebt dan ook een benzine. Bij een diesel zal deze veel sneller gaan dichtkoeken door roetafzetting
zat net even te lezen over turbo rieniger daar lees je niks over roetafzeting maar over koolafzetting,en koolafzetting kom daar een verkerde verbranding en korte stukje rijden,en ik vraag me af als je dat spul heb gebruikt hoe lang je turbo schoon blijf in je spruitstuk zit ook nog aanslag in en dat werwijder je niet dus er word weer troep je turbo ingeblazen.
volvo c70 t5 schreef:zat net even te lezen over turbo rieniger daar lees je niks over roetafzeting maar over koolafzetting,en koolafzetting kom daar een verkerde verbranding en korte stukje rijden,en ik vraag me af als je dat spul heb gebruikt hoe lang je turbo schoon blijf in je spruitstuk zit ook nog aanslag in en dat werwijder je niet dus er word weer troep je turbo ingeblazen.
Sjefke, wat denk jij dat het hoofdbestanddeel van roet is? Koolverbindingen misschien?
Zou je trouwens je leestekens en spelling willen checken voordat je op "verstuur" klikt, wat je gemiddeld genomen op het forum dumpt is niet echt leesbaar. Dat nog afgezien van het feit dat het zonde is van onze mooie taal! Bedankt!
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
roet/kool....
Dit gebeurt alleen bij diesels!
Met oa dank aan het geweldige EGR systeem!
Dit zorgt ervoor dat bij bepaalde omstandigheden een percentage van de uitlaatgassen, incl roet, weer de motor ingaan om het stikstofgehalte (nOX) terug te brengen. Dan hebben we ook nog de roetfilters die als ze bijna stuk/vol/verzadigd zijn ook alles tegenhouden/teruggooien.
Fijn hé al die milieunormen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Volvo V70 D5 Summum Leder open dak! 2005 S60 2.4d 120kw Edition II Leder RTI 2006 Passat Variant TDI Highline 1999 Volvo S70R Nautic Blue Pearl 1998 Seat Toledo Signo 1.8 20v 1999 BMW 520i exe leder 1993 Fiat Marea 2.4tds 125 1999 Opel Vectra 2.0 aut 1995 Opel Astra GSI 16v 1993
En dan moet je nagaan dat de turbo daar tussen zit!
Het apparaat krijgt het behoorlijk te verduren.
Dingetje draait op volle kracht ergens tussen de 120.000 en 180.000 tpm in een oliebad met roet en behoorlijk ademnood. Resultaat slechte smering en inlopen van de lagers. In het slechtste geval gaat ie olie aanzuigen via de carterventilatie...
Volvo V70 D5 Summum Leder open dak! 2005 S60 2.4d 120kw Edition II Leder RTI 2006 Passat Variant TDI Highline 1999 Volvo S70R Nautic Blue Pearl 1998 Seat Toledo Signo 1.8 20v 1999 BMW 520i exe leder 1993 Fiat Marea 2.4tds 125 1999 Opel Vectra 2.0 aut 1995 Opel Astra GSI 16v 1993
En waarom zou een turbo slechte smering ondervinden ? deze is gewoon motor-olie gesmeerd en heeft niks met de doorstromende lucht te maken? hooguit dat de weerstand hoger wordt en daardoor de lagers meer te verduren krijgen. maar slechte smering geloof ik niet echt in.
maar door dit geneuzel heb ik dus mijn ERG afgedopt!.
History: Volvo 66 MY 79, Volvo s40 MY 00, Volvo V40 2.0T MY 01, Volvo v50 2.0D MY 05, Volvo s40 2.0D MY 05
Current: V70 2.4D MY 08
Uiteindelijk komt roet ook in de olie terecht. maar dat bedoel ik niet.
Ik heb het verkeerd om neergezet. Door roetaanslag in het turbinehuis komt er uiteindelijk speling op de lagers en daardoor slechte smering. Bij diesel heb je ook nog te maken met een variabele turbo waarbij met deze aanslag de variabele vanen vast gaan zitten. Is dit in een ongunstige stand creeer je overspeed en slaat de boel op hol waarbij smering wel degelijk een probleem wordt. mvr gr. Paul (turbo's hoet)
Volvo V70 D5 Summum Leder open dak! 2005 S60 2.4d 120kw Edition II Leder RTI 2006 Passat Variant TDI Highline 1999 Volvo S70R Nautic Blue Pearl 1998 Seat Toledo Signo 1.8 20v 1999 BMW 520i exe leder 1993 Fiat Marea 2.4tds 125 1999 Opel Vectra 2.0 aut 1995 Opel Astra GSI 16v 1993
Slechte smering is voor 95% de oorzaak van turboproblemen.
Volvo V70 D5 Summum Leder open dak! 2005 S60 2.4d 120kw Edition II Leder RTI 2006 Passat Variant TDI Highline 1999 Volvo S70R Nautic Blue Pearl 1998 Seat Toledo Signo 1.8 20v 1999 BMW 520i exe leder 1993 Fiat Marea 2.4tds 125 1999 Opel Vectra 2.0 aut 1995 Opel Astra GSI 16v 1993
Ik denk dat jij geen last hebt aangezien je een T5 rijdt.
Maar als je het wilt vragen dan moet het inlaattraject incl. Egr gereinigd worden. Jij moet om je turbo goed te houden vaak olie verversen en lekker dunne olie gebruiken 0w30/5w30. Let ook op een goede verbranding! Helemaal met LPG. Op tijd de bougies vervangen (wel goede gebruiken nl. iridium's) Bij een té hoge uitlaatgassentemp. (naverbranding)kan het turbinehuis barsten en moet de turbo vervangen worden.
Volvo V70 D5 Summum Leder open dak! 2005 S60 2.4d 120kw Edition II Leder RTI 2006 Passat Variant TDI Highline 1999 Volvo S70R Nautic Blue Pearl 1998 Seat Toledo Signo 1.8 20v 1999 BMW 520i exe leder 1993 Fiat Marea 2.4tds 125 1999 Opel Vectra 2.0 aut 1995 Opel Astra GSI 16v 1993
Verschil...
Diesel > Benzine..
Lijkt me wel lekker een D5 met 250pk!
Volvo V70 D5 Summum Leder open dak! 2005 S60 2.4d 120kw Edition II Leder RTI 2006 Passat Variant TDI Highline 1999 Volvo S70R Nautic Blue Pearl 1998 Seat Toledo Signo 1.8 20v 1999 BMW 520i exe leder 1993 Fiat Marea 2.4tds 125 1999 Opel Vectra 2.0 aut 1995 Opel Astra GSI 16v 1993
Nee oke,zou er bij een hogere km stand eventueel wel het inlaattraject incl. Egr gereinigd worden moeten worden omdat er dat wel zo,n enorme troep afzetting plaatsgevonden heeft ?
En welke bougie,s raad jij dan aan Paul-C70R ?
v70 phase2 t5 237.000km's lpi vialle electrisch flashlube systeem vanaf 206.000km's.Op naar de 900.000km,s ! Mesman is DE specialist !