Pagina 2 van 2
Geplaatst: 07.04.2008 - 20:47
door Oceanracer
Ik hoop dat mijn V70 ook die uitzonderlijke km-stand gaat halen. Of dit alleen aan de "kwaliteit" van Volvo ligt, durf ik hier hardop nog wel te betwijfelen.

Geplaatst: 07.04.2008 - 20:57
door aadvandriel
Na één dag een hoop reacties, waarvoor dank. De meningen zijn verdeeld, met een neiging naar: niet doen.
Ik zal in ieder geval de onderhoudshistorie van de wagen opvragen. Is de prijs zeer redelijk, dan kan ik wat geld reserveren voor tegenvallers en achterstallig onderhoud.
Geplaatst: 08.04.2008 - 21:18
door patrice
er staan volgens mij toch genoeg s40 op de tweedehandsmarkt, met een goede historiek die door een goede huisvader is ingereden!
met minder kms, en volgens mij aan normale prijzen!
die taxi zou ik toch maar laten voor iemand anders!
Geplaatst: 08.04.2008 - 21:18
door bart simpson
een ex-taxi is veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel goedkoper
Geplaatst: 08.04.2008 - 21:23
door patrice
daar is dan volgens mij ook heeeeeeeeeeeeeel goede reden voor, ik zou ze toch laten staan, nog liever een iets oudere nemen dan, die rond de zelfde prijs ligt dan die taxi maar dat van een particulier komt en vooral met een goed historiek (en factuur) aanwezig ivm onderhoud van de wagen!
een taxi bolt dan ook meestal korte ritten, veel stadsverkeer, dus veel schakelen en dergelijke, op lang termijn kost die wagen even duur als een andere wagen denk ik!
maar bon het blijft zijn keuze natuurlijk, en ik wens veel succes met de nieuwe aanwinst, taxi of niet!
Geplaatst: 09.04.2008 - 18:35
door the fonz
bart simpson schreef:een ex-taxi is veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel goedkoper
Daarbij mag je een tweedehands S40 in NL niet vergelijken met eentje uit B.
Geplaatst: 09.04.2008 - 21:40
door bart simpson
the fonz schreef:bart simpson schreef:een ex-taxi is veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel goedkoper
Daarbij mag je een tweedehands S40 in NL niet vergelijken met eentje uit B.
zijn die dan heel anders?
Geplaatst: 09.04.2008 - 21:54
door Oceanracer
Ik denk dat hij doelt op het prijsverschil. Dat een ex-taxi hier welhaast net zo duur als een niet-taxi in België.
Geplaatst: 09.04.2008 - 22:00
door bart simpson
Oceanracer schreef:Ik denk dat hij doelt op het prijsverschil. Dat een ex-taxi hier welhaast net zo duur als een niet-taxi in België.
alleen mag je op die Belg de BPM nog even aftikken (gaan we dat verhaal nu iedere keer krijgen dat gebruikte auto's uit België goedkoper lijken?)
Nieuwe auto's zijn zonder belastingen toch echt goedkoper in Nederland en vrijwel geen Belg die dat ziet of snapt.
Geplaatst: 09.04.2008 - 22:04
door Oceanracer
Ik dacht dat Obbicht in België lag, dus vandaar dat ik dat opmerkte. Hij zou dan immers geen BPM hoeven te betalen, maar Obbicht schijnt in Nederland te liggen. :oops:
Geplaatst: 10.04.2008 - 09:57
door HSRN850
bart simpson schreef:Oceanracer schreef:Ik denk dat hij doelt op het prijsverschil. Dat een ex-taxi hier welhaast net zo duur als een niet-taxi in België.
alleen mag je op die Belg de BPM nog even aftikken (gaan we dat verhaal nu iedere keer krijgen dat gebruikte auto's uit België goedkoper lijken?)
Nieuwe auto's zijn zonder belastingen toch echt goedkoper in Nederland en vrijwel geen Belg die dat ziet of snapt.
Dat heb ik ook vaak met NLers hoor. Als ik ze dat uitleg willen ze het niet begrijpen/geloven. "NL = gewoon duur!"
Het is voor Belgen en Duitsers vaak interessant om een nieuwe auto in NL te kopen. En 5 jaar later is het voor de NLer weer interessant om dezelfde auto weer terug naar NL te halen

Geplaatst: 10.04.2008 - 16:44
door the fonz
Oceanracer schreef:Ik dacht dat Obbicht in België lag, dus vandaar dat ik dat opmerkte. Hij zou dan immers geen BPM hoeven te betalen, maar Obbicht schijnt in Nederland te liggen. :oops:
Wellicht een idee om snel een foto te posten op t topic, ontdek je plekje in NEDERLAND haha. Obbicht ligt 2 km van Nedcar af. Kom eens een keertje aan. Koffie en bier staat klaar
