Pagina 2 van 3
Geplaatst: 29.04.2008 - 00:02
door Thijs
Dit "nagelen" doet mijn auto ook, wel alleen als hij koud is. Idd bij constant gevraagd vermogen is het weg, bij gas (ahum, diesel :roll: ) bij geven nagelt hij er flink op los. Maar zodra hij wat op temperatuur begint te komen is het weg.
Dit lijkt dan toch in het brandstofsysteem te zitten welke dan nog koud is(?)
Wordt de diesel niet voorverwarmd voordat het naar de verstuivers gaat, en is daat iets in stuk?
Ik weet dat bij mijn auto als ik hem bij koud op contact zet in het display staat: "Diesel voorwarmen"
Ik ben benieuwd wat het nu is...
Geplaatst: 29.04.2008 - 00:17
door Ramon&Ramon
Het nut van 3 liter slaolie op 75 liter diesel?de logica hiervan ontgaat mij even.
Witte pomp diesel,daar kun je inderdaad problemen van krijgen!
Ik zelf denk dat er iets anders aan de hand is,maar ga eerst maar af op de eerdere suggesties van hier!
Geplaatst: 29.04.2008 - 09:39
door V70 classic
Ramon&Ramon schreef:Het nut van 3 liter slaolie op 75 liter diesel?de logica hiervan ontgaat mij even.
Witte pomp diesel,daar kun je inderdaad problemen van krijgen!
Ik zelf denk dat er iets anders aan de hand is,maar ga eerst maar af op de eerdere suggesties van hier!
Waarschijnlijk een Bio experiment,of zit ik mis.
Met wat kleine aanpassingen loopt zo een TDI gewoon op slaolie naar het schijnt.
Ik heb het zelf nog niet geprobeerd maar als je het topic bio brandstof leest schijnt het te kunnen is wel een stuk goedkoper natuurlijk.
Geplaatst: 29.04.2008 - 11:07
door Ramon&Ramon
het gevolg van gebruik van slaolie staat hier boven,sommige diesels lopen echt in de prak.het bewijs daarvan heb ik hier staan,tweemaal zelfs.
Geplaatst: 28.05.2008 - 16:02
door 2.5D
We zijn ondertussen een paar maanden (en k km verder) en het tikken is nu zo erg geworden dat ik mijn auto maar bij de garage heb achtergelaten om te voorkomen dat er plots iets helemaal kapot gaat.
Geluid is nu zelfs bij stilstand te horen, het blijft echter een probleem te achterhalen waar het nu precies vandaan komt.
Volgens de experts van de Volvo zou het wel eens een lagerhouder kunnen zijn van de krukas.
Ondertussen licht de auto geheel open en is het "probleem"nog niet gevonden. Klein lichtpuntje het tikken is (voorlopig) gestopt.
Nadat alles is bekeken zal hij weer in elkaar worden gezet met alle hoop van zege. Vooralsnog zit ik al 2 weken zonder. Kl@#&*te!
Ik houd jullie op de hoogte.
Geplaatst: 29.05.2008 - 13:31
door Ramon&Ramon
Vreemd verhaal dat ze het niet kunnen vinden.
Zijn dat experts uit Beesd?
Geplaatst: 29.05.2008 - 14:19
door 2.5D
We zijn er uit!
Het zijn 2 gebroken krukaslagerhouders..... en omdat deze schijnbaar niet te vervangen zijn (omdat ze zijn uitgeboord na plaatsing) zit er niets anders op dan de gehele motor te vervangen?!?!?!?!?!!!
Zeer zwaar kl.....
Geplaatst: 29.05.2008 - 19:21
door Ramon&Ramon
Zo heb ik er dus ook twee staan,na bijmenging gebeurd van het een of ander goedje!wij zelf denken slaolie!
Geplaatst: 29.05.2008 - 19:31
door Oceanracer
Ramon&Ramon schreef:Zo heb ik er dus ook twee staan...
Al sinds eind april? Duurt dat langer dan een maand, zo'n ruilmotor?
Geplaatst: 29.05.2008 - 19:54
door 2.5D
Ja zeker.. Je wilt beweren dat het bijmengen van 3 liter slaolie op 70 liter diesel er voor zorgt dat de krukaslagerschalen scheuren? Sterk verhaal maar ondertussen zit ik mooi met een kapotte wagen.
Als het jouw al 2 keer is gebeurt kun je me vast helpen aan adressen voor onderdelen en dergelijke?
Alvast bedankt.
Geplaatst: 29.05.2008 - 22:55
door Ramon&Ramon
Slimme opmerking Oceanracer
die auto,s rijden natuurlijk allang weer,die motoren staan hier in de krat!
Een defecte injector of verstuiver kan deze problemen al veroorzaken,de compressie gaat dusdanig omhoog bij een veel te rijke inspuiting ,of de zuigers barsten of er breekt een drijfstang.
Volvo heeft ruilmotoren,maar als die bij een niet Volvo dealer wordt ingebouwd,vervalt de garantie.
Geplaatst: 29.05.2008 - 23:06
door bart simpson
2.5D schreef:Ja zeker.. Je wilt beweren dat het bijmengen van 3 liter slaolie op 70 liter diesel er voor zorgt dat de krukaslagerschalen scheuren? Sterk verhaal maar ondertussen zit ik mooi met een kapotte wagen.
wat is de toegevoegde waarde van de toevoeging van slaolie? (is dieselolie op sla trouwens lekker?)
Wij hadden een jonge XC90 D5 (8 mnd) staan die op zuivere biodiesel gesneuvelt is, voor de goede orde, dat is
geen garantie
Geplaatst: 30.05.2008 - 20:37
door 2.5D
Allemaal bedankt.
Vandaag Dennis van FastTech gesproken en hij wist gelijk de relatie tussen het geluid (ratelen) en versleten krukaslagers te leggen. Als dit een paar duizend km eerder was gebeurt had ik voor een paar tientjes klaar geweest.
Erg slechte zaak dat zelfs Volvo niet kon achterhalen wat er aan de hand was en adviseerd werd om door te rijden om af te wachten tot dat wat er kapot gaat.
Nou we weten het ondertussen, bedankt.
Overigens heb ik ook al een nieuw (gebruikt) blok gevonden (met minder km)dus de schade valt toch nog enigzins mee. Nu maar gelijk koppeling, vliegwiel enz. vervangen en dan kunnen we er weer een paar jaar tegen.
Nu geschatte kosten 4k Euro.
Geplaatst: 30.05.2008 - 22:20
door edraket
En hoe was je dan voor een paar tientjes klaar geweest? bedoel hoe had dit dan voorkomen kunnen worden? Weet je zowiezo de oorzaak al?
Geplaatst: 30.05.2008 - 23:01
door 2.5D
Volgens FastTech is er een probleem geweest met de olieaanvoer op de krukaslagers (hoe veroorzaakt is nog onbekend). Hierdoor zijn de lagerschalen uitgesleten en ontstaat er speling, hierdoor zijn dan weer de krukaslagerhouders afgebroken.
Het tijdig vervangen van lagerschalen (schijnbaar enkele tientjes) had dus alles voorkomen.
Beetje duidelijk?
Geplaatst: 30.05.2008 - 23:54
door Gast
2.5D schreef: Het tijdig vervangen van lagerschalen (schijnbaar enkele tientjes) had dus alles voorkomen.
Aan materiaal kosten misschien.
Maar zo even lager schalen vervangen? Goed meten is dan wel een must!
En dat kost tijd, dus enkele tientjes?
Geplaatst: 31.05.2008 - 00:11
door Ramon&Ramon
Dat is iets meer dan enkele tientjes,wat er gebeurd is,de O-ring tussen de aanzuigbuis van de oliepomp is er tussen uit gegaan,dus geen voldoende oliedruk meer.
Dat gebeurd wel vaker.
Een uitgelopen drijfstanglager is ook meestal einde verhaal,de krukas is dan dermate beschadigd,dat je die weg kunt gooien.
Geplaatst: 31.05.2008 - 08:42
door Hans
Zuur verhaal. Het zal je maar overkomen.
Geplaatst: 31.05.2008 - 14:47
door Gast
Ramon&Ramon schreef:Dat is iets meer dan enkele tientjes,wat er gebeurd is,de O-ring tussen de aanzuigbuis van de oliepomp is er tussen uit gegaan,dus geen voldoende oliedruk meer.
Dat gebeurd wel vaker.
Oh, dat verhaal. Dat is hier wel meer voorbij gekomen.
Daar heeft toch een terugroep actie cq coulance regeling op gezeten?
Geplaatst: 31.05.2008 - 15:33
door crackedtooth
bart simpson schreef:2.5D schreef:Ja zeker.. Je wilt beweren dat het bijmengen van 3 liter slaolie op 70 liter diesel er voor zorgt dat de krukaslagerschalen scheuren? Sterk verhaal maar ondertussen zit ik mooi met een kapotte wagen.
wat is de toegevoegde waarde van de toevoeging van slaolie? (is dieselolie op sla trouwens lekker?)
Wij hadden een jonge XC90 D5 (8 mnd) staan die op zuivere biodiesel gesneuvelt is, voor de goede orde, dat is
geen garantie
meen je niet?
zijn ze toch niet voor bedoel ook?
of wat is max marge voor "proper"biodiesel bijmenging aan de pomp?
5%? 8%?