Geplaatst: 21.04.2008 - 11:57
Heeft die passat zoveel meer ruimte achter? En waar haalt die de ruimte dan vandaan, aangezien íe een paar cm korter is?
Welkom op Volvo-Forum.nl - Het forum voor alle Volvoliefhebbers
https://www.volvo-forum.nl/
Een XC90 is wel hoger dan een V70, maar biedt niet meer beenruimte voor de achterpassagiers. Ik heb het wel getest in de showroom.Paul schreef:En een XC90?
Maar volgens autoweek 10L. minder bagageruimte voor de v70 vs. passat, uit 2004. Nouja, dat zal inderdaad ook wel niet helemaal kloppen, en zal je het oude vertrouwde meetlint uit de kast moeten halen om het zeker te weten.Oceanracer schreef:De achterbank staat verder naar achteren. Iets minder diepe bagageruimte dus.
De V70 heeft een bagageruimte van 107cm (in lengterichting) en 113cm (in breedterichting).Oceanracer schreef:De achterbank staat verder naar achteren. Iets minder diepe bagageruimte dus.
Natuurlijk is die kiepstand er nog!AlexV70 schreef:De mijne heeft die kiepstand niet meer. Bij de 2005 vind ik de stoel beter af te stellen.
De stoel is omhoog en omlaag te zetten (zelfde wijze als VW).
Mijn oude (2002) had inderdaad die kiepstand. Is idd een beetje lastig om een goed stand te vinden.
Dat is inderdaad een belangrijk aspect! En tel daar nog eens de dikkere (want luxere) rugleuning van de achterbank bij op. Volvo heeft erg veel comfort in de stoelen en banken, de keerzijde is dat er door de dikte minder beenruimte overblijft.JJDD schreef: Als je naar de maten kijkt, op autoweek.nl, dan heeft de S-max de ruimste maten! Volvo lijkt een relatief lange zitting te hebben op de achterbank, langer dan bij passat of multipla of s-max, scheelt ook beenruimte.
Bij de S-max het langst? Dit is heel erg vreemd. Mijn vrouw zat in de V70 en wilde verder naar voren dan het stuur toeliet, waaruit ik opmaak dat de afstand rugleuning-pedalen te groot was voor haar. In de Smax kon ze met gemak bij de pedalen en was de afstand tot het stuur helemaal OK.JJDD schreef: - Afstand rugleuning pedalen: bij S-max het langst, alleen kan bij volvo weer korter.
Ga ik ook eens op kijken, goed ideeJJDD schreef: - Afstand rugleuning voor / achter: bij S-max veruit het langst, v70+multipla gelijk (alleen multipla 6 cm kortere zitting).
Dus: S-max voldoet van de 4 (v70, passat, multipla, s-max) het beste aan de ruimte eisen, volgens de gegevens van autoweek.
Even denken... als ik nu eens een V70 koop en ik hak 12cm van de achterbank af!? Heb ik ook 12+12 = 24cm beenruimte voor de achterpassagiers... :?JJDD schreef:Volvo lijkt een relatief lange zitting te hebben op de achterbank, langer dan bij passat of multipla of s-max, scheelt ook beenruimte.
Nu je dat zo schrijft, realiseer ik me dat de verhouding pedaal/rugleuning niet d eenige factor van belang is, positie van stuur speelt natuurlijk ook een rol, blijkt wel. Dus OF het stuur zit verder naar voren, OF de cijfers van autoweek kloppen niet.SelwinPieter schreef:Bij de S-max het langst? Dit is heel erg vreemd. Mijn vrouw zat in de V70 en wilde verder naar voren dan het stuur toeliet, waaruit ik opmaak dat de afstand rugleuning-pedalen te groot was voor haar. In de Smax kon ze met gemak bij de pedalen en was de afstand tot het stuur helemaal OK.JJDD schreef: - Afstand rugleuning pedalen: bij S-max het langst, alleen kan bij volvo weer korter.
Ik snap het niet helemaal. Met de langste afstand bedoel je neem ik aan de afstand van het gaspedaal tot aan het stuur wanneer het helemaal uitgeschoven is? Dan vergelijk je dus de V70 "langst" met de S-max "langst" of beide "kortst", lijkt me. Wat bedoelje met "kan bij volvo weer korter" en "als het stuur verder uitsteekt"? :?:JJDD schreef:Nu je dat zo schrijft, realiseer ik me dat de verhouding pedaal/rugleuning niet d eenige factor van belang is, positie van stuur speelt natuurlijk ook een rol, blijkt wel. Dus OF het stuur zit verder naar voren, OF de cijfers van autoweek kloppen niet.SelwinPieter schreef:Bij de S-max het langst? Dit is heel erg vreemd. Mijn vrouw zat in de V70 en wilde verder naar voren dan het stuur toeliet, waaruit ik opmaak dat de afstand rugleuning-pedalen te groot was voor haar. In de Smax kon ze met gemak bij de pedalen en was de afstand tot het stuur helemaal OK.JJDD schreef: - Afstand rugleuning pedalen: bij S-max het langst, alleen kan bij volvo weer korter.
Overigens met "langst"bedoel ik de maximale afstand. De minimale afstand was volgens autoweek ook langer dan bij de v70, maarja, als het stuur verder uitsteekt heb je daar weinig aan.
Het is meer "interpreteren, kijk maar eens bij autoweek.nl, voor de maten. Je kan de modellen behoorlijk met elkaar vergelijken.SelwinPieter schreef:Ik snap het niet helemaal. Met de langste afstand bedoel je neem ik aan .....
Ja, in de showroom stond ook een MY08 met geintegreerde kinderzitjes. Dat scheelt natuurlijk wel, omdat je een hap uit de achterbank neemt. Wij redeneerden echter zo: wanneer de kinderen uit die zitjes gaan en gewoon op de achterbank gaan zitten, moet het ook nog goed passen. Het is en blijft aan de krappe kant, tenzij je de hele achterbank gaat modificeren.Oceanracer schreef:Heb je al eens gepast met die geïntegreerde kinderzitjes van de V70?
Goede suggestie. Ben in het verleden voor de Golf ook eens bij RSS wezen kijken. Ik ben toen tot de conclusie gekomen dat juist de "kiepstand" (voor hoog, achter laag) ervoor zorgt dat ik goed kan zitten. En de Volvostoel heeft dat al standaard erop zitten, dus ik vermoed dat dat geen soelaas biedt.
HartverwarmendAlexV70 schreef:We willen je gewoon in een Volvo hebben..
In alle eerlijkheid: ik dacht precies hetzelfde als jij. Ik ben nooit fan geweest van Ford. Hoe lang heeft het niet geduurd voordat ze in de Mondeo het analoge "klokje" eindelijk eruit gegooid hebben? Detail natuurlijk, maar toch.Oceanracer schreef:Een Volkswagen was ook goed geweest, maar een Ford...