Zoektocht naar V70 beeindigd!

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
SelwinPieter
2nd Gear member
Contacteer:

Helaas geen foto's van een blinkend mooie V70 op de oprijlaan. Vandaag heb ik besloten af te zien van een V70, in elk geval zolang er nog kinderen in vervoerd moeten worden (dus da's nog wel zo'n 20 jaar).

De reden is dat als ik zelf rijd, de bestuurdersstoel helemaal naar achteren moet en ook nog maximaal achterover, dit ivm een chronische beenblessure die maar niet over wil gaan en erger wordt wanneer ik te dicht op het gaspedaal zit. In die positie is er achter de bestuurdersstoel gewoon te weinig beenruimte over (zo'n 12 cm) voor 3 opgroeiende kinderen op de achterbank.

Tweede reden is dat mijn vrouw geen prettige zithouding kan vinden, aangezien de afstand tussen stuur en gaspedaal nogal groot is (in elk geval in vergelijking met onze Golf). We zijn vandaag ook bij Ford wezen kijken en ik heb zo'n vermoeden dat het toch een Smax oid gaat worden, de achterpassagiers hebben daar 10-15 cm meer beenruimte dan in een V70.

Erg jammer, want ik zag er toch wel naar uit om in zon mooie v70 te kunnen gaan rondrijden. Ik dank jullie voor de hulp bij mijn zoektocht en wens iedereen heel veel plezier met hun Volvo. Wellicht dat ik over een jaar of 20 nog voor een S80 of zo ga... Dan zie ik jullie wel weer hier op het forum, tenminste, de echte trouwe Volvo rijders dan. :wink:
Groet,

Selwin Pieter
bartv70
5th Gear member

Hoi,

Weet je wat jammer is......een mooie auto op de oprit hebben staan die niet
gebruiksvriendelijk is en waar niet iedereen lekker in zit.
Zelf vorig jaar van een Multipla(Sorry) overgestapt naar een V70, en ja de V70 rijdt comfortabeler en ja de V70 voelt degelijker aan (is echter storingsgevoeliger), maar een grote boodschappentas achter in de bak zetten kan alleen als je de afdekhoes oprolt en inderdaad de ruimte op de achterbank is erg krap, zeker als de bestuurder langer is als 1,95cm.
Een mooie S-Max is zeker niet mis en ze rijden en sturen geweldig.

Sterkte met je zoektocht

BartV70
V70 2.4D Rica 198pk MJ2004 242.000km..260.000km ....280.000km
Er is genoeg voor ieders behoefte, er is niet genoeg voor ieders hebzucht , Liever gelast dan geleasd
SelwinPieter
2nd Gear member
Contacteer:

bartv70 schreef:Hoi,
Weet ik nog inderdaad. Nogmaals dank voor de fotos van je kinderen in een V70. Daar dacht ik gisteren nog aan tijdens het passen bij de dealer: je had toch gelijk! Maar ja, soms wil je iets heel graag en wil je de obstakels niet zien.....
Zelf vorig jaar van een Multipla(Sorry) overgestapt naar een V70, en ja de V70 rijdt comfortabeler en ja de V70 voelt degelijker aan (is echter storingsgevoeliger), maar een grote boodschappentas achter in de bak zetten kan alleen als je de afdekhoes oprolt en inderdaad de ruimte op de achterbank is erg krap, zeker als de bestuurder langer is als 1,95cm.
Sterkte met je zoektocht
BartV70
Dank! :)
Groet,

Selwin Pieter
JJDD
3rd Gear member

Logische keuze gezien de overwegingen! Door de diverse verstelmogelijkheden kan mijn vrouw juist wel een goede zit vinden, maar in kleinere auto's is het iha inderdaad wel makkelijker, zeker voor mensen die graag dicht op het stuur zitten.

Wel bijzonder om de keuze al voor 20 jaar "vast te leggen", je houdt van de lange termijn he ;-) Misschien dat volvo tzt de ruimte achter iets vergroot, modellen kunnen veranderen, dus wie weet al iets eerder?!
V70 - 140pk - 2003
Gast

Jammer, maar heb je het stuur wel goed ingesteld?
Wordt door veel mensen wel eens vergeten.
bartv70
5th Gear member

SelwinPieter schreef:
bartv70 schreef:Hoi,
Weet ik nog inderdaad. Nogmaals dank voor de fotos van je kinderen in een V70. Daar dacht ik gisteren nog aan tijdens het passen bij de dealer: je had toch gelijk! Maar ja, soms wil je iets heel graag en wil je de obstakels niet zien.....
Sterkte met je zoektocht
BartV70
Dank! :)

Vertel het mijn vrouw
V70 2.4D Rica 198pk MJ2004 242.000km..260.000km ....280.000km
Er is genoeg voor ieders behoefte, er is niet genoeg voor ieders hebzucht , Liever gelast dan geleasd
SelwinPieter
2nd Gear member
Contacteer:

bartv70 schreef: Vertel het mijn vrouw
Wel grappig dat in ons gezin ik degene ben die perse een Volvo wil (nou ja wilde, nou ja eigenlijk nog steeds wil) en mijn vrouw niet en bij jullie andersom.... Het zijn toch vaak de mannen die een Volvo willen. Of is dat alleen mijn indruk?
Groet,

Selwin Pieter
SelwinPieter
2nd Gear member
Contacteer:

AlexV70 schreef:Jammer, maar heb je het stuur wel goed ingesteld?
Wordt door veel mensen wel eens vergeten.
Trust me, ik heb al wel 20x in een V70 gezeten, waarvan zeker 10x proefrit zo door de jaren heen, en ken hem inmiddels vrij goed, zonder er ooit een gehad te hebben.
Wanneer ze het stuur helemaal naar voren (en naar boven) instelt, dan moet ie eigenlijk nog verder naar voren EN nog verder naar boven om een goede zithouding te vinden. Dit geldt overigens ook een beetje voor de Ford Mondeo, waar we gisteren nog in gepast hebben na ons bezoek aan de Volvo dealer. In onze Golf gaat het veel beter. Het viel me gisteren eens te meer op dat de afstand van stuur tot gaspedaal bij de V70 behoorlijk groot is. Daarom pas ik er zelf ook zo lekker in. Wat ook opviel is dat ze best moest bukken om in en uit de auto te komen, omdat de deurstijl best laag was. Hoewel ik me er zelf nooit zo van bewust was, doe ik dat automatisch zelf ook.
Maar de zit voor haar maakt eigenlijk niet zoveel uit, het gaat vooral om de ruimte achterin. Ze zei dat ze aan de zithouding vast wel zou wennen en dat denk ik ook. Het punt is gewoon de beenruimte op de achterbank.

Nog bedankt voor je tips en het meedenken over ex lease!
Groet,

Selwin Pieter
Oceanracer
Geartronic member

Heb je ook al eens voor de (nieuwe) Passat variant gekeken? Heb je ook een zee aan ruimte op de achterbank.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Gast

Ik heb mijn stoel in de achterste stand staan en ook 2 kleine kinderen achterin (nou ja klein, inmiddels 10 en 13) en die kunnen er goed zitten.
Zelfs toen ze nog op verhogers zaten, want dan gaan die beentjes zo naar voren steken.
Originele Volvo kinderverhogers ingebouwd in de stoel is dan beter.
Voor het werk rijd ik ook wel eens in een VW, maar dan kan ik mijn zit niet in vinden.
Dat is maar goed ook, anders reden we allemaal in het zelfde merk. :P

Succes met een voor jou geschikte koop.
Ik heb ook even gekeken bij een Smax van Ford, heel leuk, maar ik wilde niet diegene zijn die de dure eerste jaren afschrijft. :wink:
Hans
8th Gear member
Contacteer:

In mijn classic passen met gemak drie kinderen op de achterbank. Twee in een stoeltje en de oudste van 10 past er mooi tussenin.
Plus het feit dat je weet dat ze eigenlijk nergens veiliger in zitten als in een Volvo.
Daar komt bij dat ze er met zijn 3en hooguit een half uur per week in zitten. Daarvoor ga ik geen spacewagen kopen.
Ik hoor vaker dat mensen hun zit niet vinden in de Volvo. Daar snap ik niets van. Er is bijna geen enkele stoel die zo ergonomisch is en op zo veel mogelijkheden te stellen is. (misschien is dat het wel)

Maar goed. Veel succes met het Fordavontuur. Die nieuwe Smax is zeker niet lelijk!
Veni,Vidi,Nates calce concidi

Volvo V40 D2 MY2013
SelwinPieter
2nd Gear member
Contacteer:

hans anesthesie schreef:Ik hoor vaker dat mensen hun zit niet vinden in de Volvo. Daar snap ik niets van. Er is bijna geen enkele stoel die zo ergonomisch is en op zo veel mogelijkheden te stellen is. (misschien is dat het wel)
Het ligt ook niet aan de stoel, maar aan de afstand tussen stuur (voorste stand) en gaspedaal.

De stoelen zijn juist voor mij een van de belangrijkste criteria geweest om een V70 te willen.

Met de bestuurdersstoel helemaal naar achteren EN helemaal achterover gekanteld wordt de beenruimte achterin nog kleiner, omdat de leuning achterover helt. 12cm is gewoon te klein. De Smax heeft in die situatie iets van ruim 20 cm, en dat is ook met een 8 weg verstelbare stoel die achterover is gekiept.
Als ik in een Volvo zou kunnen rijden zonder de kiepstand en ik zou iets van 17 cm beenruimte overhouden (dat zal t wel ongeveer zijn) dan zou ik er nog steeds voor gaan denk ik.
Groet,

Selwin Pieter
Gast

De mijne heeft die kiepstand niet meer. Bij de 2005 vind ik de stoel beter af te stellen.
De stoel is omhoog en omlaag te zetten (zelfde wijze als VW).
Mijn oude (2002) had inderdaad die kiepstand. Is idd een beetje lastig om een goed stand te vinden.
Paul
Geartronic member

En een XC90?
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
Hans
8th Gear member
Contacteer:

Te prijzig (denk ik)

Trouwens jammer dat na 2005 die kiepstand er af is. Ik ben er gek op.
Veni,Vidi,Nates calce concidi

Volvo V40 D2 MY2013
Gast

hans anesthesie schreef:Trouwens jammer dat na 2005 die kiepstand er af is. Ik ben er gek op.
Ik ben juist blij dat het er af is. Kan nog wel iets doen met een draaiknop geloof ik.
Ik zit echt geweldig, ook de stoelen zijn beter geworden, iets strakker, of ik heb gewoon een ander type stoel nu. :P

Voor jou dan een geluk bij een ongeluk, de oudere Volvo's staan vast meer op de sloop. :lol: :D (kon het niet laten :P )
Paul
Geartronic member

Stoelen zijn echt beter geworden en de instellingen zijn veel makkelijker geworden!
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
josas
4th Gear member

Volvo stoelen zijn erg comfortabel, maar in m'n S60 heb ik erg lang moeten zoeken naar de juiste zit. Dus comfortabel is iets anders dan een goede zit.
Gelukkig zit er geheugen op mijn stoel......
Had hier overigens in de V40 minder last van; om een goeie zitpositie te vinden.

In menige andere auto had ik ook meestal problemen;
Suzuki's kreeg ik slapende benen van door korte zitting, Golfjes IV waren te hard, zelfs met comfortline stoelen.
Het valt gewoon niet mee, eigenlijk.
JOS
V40 mj 2003 1.8 aut. Europe sports edition, RTI nav, ECC
Nu: S60 mj 2004 2.5T GT full options
Thijs
7th Gear member

Oceanracer schreef:Heb je ook al eens voor de (nieuwe) Passat variant gekeken? Heb je ook een zee aan ruimte op de achterbank.
Haha:
Al die ruimte, je betaald er wel voor maar er zit niks. :lol:
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000
Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015
drowel
5th Gear member

Oceanracer schreef:Heb je ook al eens voor de (nieuwe) Passat variant gekeken? Heb je ook een zee aan ruimte op de achterbank.
Zou natuurlijk ook voor een volvo gaan, maar als die inderdaad afvalt klinkt de suggestie van oceanracer niet zo slecht. Een passat is natuurlijk een hele goede auto, en heeft zoals ook al eerder gezegd echt een zee van ruimte achterin. Daarbij is het ook nog eens geen lelijke auto om te zien als je er een paar mooie velgen onder hebt!
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”