De reden is dat als ik zelf rijd, de bestuurdersstoel helemaal naar achteren moet en ook nog maximaal achterover, dit ivm een chronische beenblessure die maar niet over wil gaan en erger wordt wanneer ik te dicht op het gaspedaal zit. In die positie is er achter de bestuurdersstoel gewoon te weinig beenruimte over (zo'n 12 cm) voor 3 opgroeiende kinderen op de achterbank.
Tweede reden is dat mijn vrouw geen prettige zithouding kan vinden, aangezien de afstand tussen stuur en gaspedaal nogal groot is (in elk geval in vergelijking met onze Golf). We zijn vandaag ook bij Ford wezen kijken en ik heb zo'n vermoeden dat het toch een Smax oid gaat worden, de achterpassagiers hebben daar 10-15 cm meer beenruimte dan in een V70.
Erg jammer, want ik zag er toch wel naar uit om in zon mooie v70 te kunnen gaan rondrijden. Ik dank jullie voor de hulp bij mijn zoektocht en wens iedereen heel veel plezier met hun Volvo. Wellicht dat ik over een jaar of 20 nog voor een S80 of zo ga... Dan zie ik jullie wel weer hier op het forum, tenminste, de echte trouwe Volvo rijders dan.