anti-roll bar

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Gebruikersavatar
Fredhead
Geartronic member
Berichten: 27379
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Volgende aanpassing zullen trouwens nieuwe banden en Ferrodo DS 2500 remblokken worden
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Gebruikersavatar
Johan s60
6th Gear member
Berichten: 2812
Lid geworden op: 23.12.2006 - 16:36

steven460 schreef:Dat ding in de s60/v70 volvo is toch geen veerpoot brug maar een motorsteun ophanging? Veel te flexibel toch als veerpoot brug?

Het kan mijn inziens niet het torderen van het chassis verkomen.
Deze (motorsteun) stang biedt wel steun (in de dwars richting) aan de veerpoot kokers, hoewel je deze steun kunt draaien, kun je hem niet in dwars richting bewegen (probeer dit maar eens)

Hij is dus opgehangen in kogelgewrichten, een bevestigings steun (rechts) is voorzien van sleuf gaten dit is gedaan voor een spannings vrije montage
S60 2.4 Drivers Edition AT + standkachel
Gebruikersavatar
oudegroen
3rd Gear member
Berichten: 486
Lid geworden op: 25.01.2007 - 13:15
Locatie: Soest
Contacteer:

Volgende aanpassing zullen trouwens nieuwe banden en Ferrodo DS 2500 remblokken worden
Vooral in zo'n combi lijkt me dat niet verkeerd. Als je dan toch gaat voor blokjes die hard slijten, kies dan ook banden die goed grip hebben en iets harder slijten...

Heb je al eens Toyo's geprobeerd? Niet al te duur, goeie grip, maar na 10.000 km zijn ze wel op (als je je Ferrodo's gebruikt waar ze voor zijn bedoeld en de bochten neemt zoals je verder recht zou doen aan de specs van je auto).

Ps. Als je niet eerder met DS-2500 hebt gereden, laat je wel even goed voorlichten over inremmen en het op temperatuur brengen van de blokken, dat voorkomt straks een neusje rechttrekken, of erger...
Joost

V40 1.9D 1999, 240.000km
V70 2.5D 2000, 170.000km
240 GL 1989, 275.000km
C70 2.4 2006, 45.000km
XC90 D5 2007, 200.000km
V70 2.5 1997, 300.000km
V90 T4 Polestar Egineered 2019, 35.000km
XC90 T8 Polestar Engineered 2017, 80.000km
240 GLE 1992, 400.000km
C40 2022, 500km



......... en voor de rally:
240 Turbo 1986, 0km
Gebruikersavatar
Fredhead
Geartronic member
Berichten: 27379
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Dank voor de tips Joost :)
Hiervoor had ik Ferrodo DS 2500 met 1.6 GTi klauwen (1.6 GTi is standaard remmerij van een 1.9 Rallye), dus dat stukje moet wel goed komen.

Mijn voorkeur gaat eigenlijk ook wel naar Toyo's uit, lees daar veel goeds over en als jij er nu ook over begint zullen het vast hele goede bandjes zijn.
Speel regelmatig even buiten met de Rallye, dus moet het wel goed spul zijn.

Zodra mijn V50 gekeurd is en zijn beurt heeft gehad krijgt de Rallye weer alle aandacht. Voorlopig is het spul wat er nu onder zit nog niet op, dus kan nog even mee.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”