Geplaatst: 07.06.2008 - 11:08
okee, mijn oom was projectleider voor het logistieke deel voor het 480-USA project, hij heeft zelf 7 jaar in een USA-spec 480 Turbo mogen rondrijden voordat ie de schredder in gegaan is (eeuwig zonde natuurlijk).
Er zijn destijds 50 'proef' modellen geproduceerd van de USA-spec 480 Turbo. Deze had oa. een andere achterbumper (kleine kentekenplaat) andere voorbumper, 3e remlicht, volledige airco, automaat enz. Zijn 480 had ee zwart leren interieur (als ik het me goed herinner). Deze 50 stuks hadden een speciale typegoedkeuring gekregen van het Nederlandse RDW. De reden dat deze 50 stuks (die grotendeels al besteld en verkocht waren in de USA) niet die kant op verscheept zijn was dat de dollar kelderde en het daardoor absoluut niet meer rendabel was om ze te verschepen ...
ik heb hem net ff een mailtje gestuurd om te vragen of hij toevallig nog foto's dan wel informatie over het project heeft ...
Er zijn destijds 50 'proef' modellen geproduceerd van de USA-spec 480 Turbo. Deze had oa. een andere achterbumper (kleine kentekenplaat) andere voorbumper, 3e remlicht, volledige airco, automaat enz. Zijn 480 had ee zwart leren interieur (als ik het me goed herinner). Deze 50 stuks hadden een speciale typegoedkeuring gekregen van het Nederlandse RDW. De reden dat deze 50 stuks (die grotendeels al besteld en verkocht waren in de USA) niet die kant op verscheept zijn was dat de dollar kelderde en het daardoor absoluut niet meer rendabel was om ze te verschepen ...
ik heb hem net ff een mailtje gestuurd om te vragen of hij toevallig nog foto's dan wel informatie over het project heeft ...