bart simpson schreef:Volvo heeft in het segment S40/V40 (+/- 1250kg en +/- € 25.000,--) altijd goed gescoort, ondertussen zitten we in klasse grotere en duurdere auto's met een gewicht van> 1500kg, deze trend staat haaks op de maatschappelijke wens van goedkoper (ivm bijtelling) en lichter, kleiner en daardoor zuiniger, maak je "iets" op basis van een C30 kun je net zo goed de V50 houden
De S60 concurreert in het D-segment, en de V50 probeert Volvo eigenlijk ook in dat segment te positioneren. In dat opzicht is de maatvoering zoals ik voorstel beslist zeer realistisch. De S40 anno nu is geen succes, en eigenlijk veel te klein, want de wagen concurreert in de marge van het C-segment. Bovendien wordt (terecht) verweten dat de kleinere Volvo's met C-segmenttechniek met 'volwaardige' D-segmenters wil concurreren.
Door het koppel V50-S60, analoog de V70-S80 beter in het dsegment te plaatsen concurreer je beter. (De vorige V70 was namelijk te klein in vergelijking tot zijn concurrenten).
Onder de V50-S60 is dan voldoende plaats voor een auto als vroeger de V40 was, maar dan zou ik die wagen meer als hatchback zoals de Audi A3 sportback positioneren. Noem die de V30 en maak die op basis van de C30.
Lichter worden is een trend, maar niet kleiner worden van auto's. Kleinere motoren zou wel welkom zijn, maar dan mét directe inspuiting én turbodruk. Wederom Audi als voorbeeld.