Een tijd terug had ik de S60 laten zien die ik op de S80 had gebaseerd.
Nu laat de S60 wat langer op zich wachten dan ik had gedacht, en volgens mij zijn de prenten nog redelijk actueel. Dus ik plaats ze hier nog eens.
Op basis van de S60 heb ik de nieuwe V50 gemaakt. Ik denk dat het wel te verwachten is dat die namelijk veel van de nieuwe S60 zal krijgen. Zeker nu de S40 kennelijk niet wordt opgevolgd.
Op de vraag realistisch of liever niet zou ik zeggen realistisch. Voor dit ontwerp hoef je je echt niet te schamen. En trouwens mooi gemaakt. Mijn complimenten.
V60 MY 14 D4 summum, geartronic, power blue, business pack connect, driver support line, scandinavian line, luxury line
XC60 MY 12 D5 summum plus, geartronic, black sapphire, zephyrs 18 inch V70 MY 08 2.4 D summum, geartronic, oyster grey, mobility line, security line, Volvo on call, BLIS, collision warning, driver alert XC90 MY 06 D5 summum, geartronic, nautic blue, mobility line, security line S40, edition II, mobility line my 2006 V70 edition II my 2004
Dus in beide gevallen een stuk groter dan de huidige modellen. Hierdoor zijn de modellen mijn inziens goed tegenover de Duitse concurrentie te plaatsen (A4, C-klasse), maar ook tegen de ander D-segment auto's.
Onder de V50 ontstaat hierdoor natuurlijk wel een flink gat waarin onder andere een V30 past die dan meer de maatvoering van de oude V40 zou kunnen krijgen.
Lengte lijkt me realistisch, de achterkant van de V50 lijkt me iets teveel op de XC60, de neus zou ook iets meer mogen afwijken van de S80, kwestie van differentiatie. De achterkant van de S60 ziet er wel goed uit. Een mooi ontwerp in het totaal.
V50 2.0D kinetic MY05 - Flint grey metallic - 16"; ??
V50 2.0D momentum MY09 - Chameleon blue pearl - HP audio - winter line - 17"; spartacus
BMW F800ST MY09
besteld thuis: XC60 D3 AWD - Summum - Xenium pakket - Saville Grey - 18"; Merac
Bart Simpson,
Zou jij je antwoord kunnen toelichten?
Op zich heb je gelijk, het staat haaks op de trend. Maar het schept (zoals Maurice ook stelt) wel ruimte om een volledige "kleine" range à la A3/Golf te programmeren.
Dit maakt weer ruimte vrij voor een auto met het formaat 440/V40.
En dan heeft Volvo ook een volledig modellen gamma. (op de super mini klasse na dan)
Volvo heeft in het segment S40/V40 (+/- 1250kg en +/- € 25.000,--) altijd goed gescoort, ondertussen zitten we in klasse grotere en duurdere auto's met een gewicht van> 1500kg, deze trend staat haaks op de maatschappelijke wens van goedkoper (ivm bijtelling) en lichter, kleiner en daardoor zuiniger, maak je "iets" op basis van een C30 kun je net zo goed de V50 houden
Ik vind die S60 een fantastisch (en ook realistisch) ontwerp! Mocht de nieuwe S60 deze versie benaderen dan zou ik er meteen voor gaan! Hopelijk laat de echte versie niet te lang meer op zich wachten. Te oordelen aan volgend krantenbericht vandaag in de Gentse regionale bladzijden is de nieuwe S60 al de fase van de tekentafel voorbij:
Problemen bij Volvo door acties bij Segerström
GENT - De zeven werknemers van Segerström, het bedrijf dat onder meer steunbalken produceert voor Volvo-dashboards en dat eind juni de deuren sluit, hebben gisteren het werk neergelegd. Zij vinden dat de ontslagregeling die wordt voorgesteld door de directie, ontoereikend is.
De bonden werden veertien dagen geleden ingelicht door de Zweedse directie. De productie wordt teruggehaald naar Zweden, onder meer omdat het bedrijf het contract voor de nieuwe S60 niet heeft kunnen binnenhalen.
Mijn keuze voor de V50 is juist gebaseerd om het gewicht en verbruik versus de (beperkte) ruimte. Een Golf variant/jetta was anders een optie geweest (ben van huis uit VW fan) maar eerlijk gezegd ben ik positief verrast door de prijs/kwaliteitverhouding van Volvo, ik had gedacht dat ze zwaarder en duurder zouden zijn (een jetta/golf variant zit in een hogere klasse dan de V50, omdat het 1.6 blok lekker licht is) Netuurlijk is de golf, met name in de achterbak ruimer, maar voor die paar keer dat ikd e ruimte echt nodig heb koop ik wel een skibox of een aanhangertje (onze 5 fietsen passen toch niet op een drager...) natuurlijk besef ik wel dat dat weer iets te burgerlijk is voor de meeste volvo plebs....lol
Wat het ontwerp vand e V50 hierboven betreft, ik zou de kont iets minder mooi en iets praktischer wensen (meer a la de ouwe 850)
En wat verbruik betreft hoe lichter hoe beter..... veiligheid hoeft gelukkig niet altijd een hogere wegenbelasting te betekenen tegenwoordig.
Hoewel ik die s60 zo wel voor mijn deur wil hebben, lijkt het toch weer veel van hetzelfde. Lijkt wel een Vectra-neus. En met een beetje fantasie zie je in de V50 de, ja ik weet het is vloeken in de kerk, de Kia Ceed.
Zweuds. V50 2.4i, my 2006, estate-line, spijltjesgrill, sagitta's, sunblinds, dakspoiler, high performance audio
 Mijn Flickr foto's
zweuds schreef:Hoewel ik die s60 zo wel voor mijn deur wil hebben, lijkt het toch weer veel van hetzelfde. Lijkt wel een Vectra-neus. En met een beetje fantasie zie je in de V50 de, ja ik weet het is vloeken in de kerk, de Kia Ceed.
Volvo wil immers premium dus moet de 5 cylinder High Pressure flexifuel turbo motor in de lengte er in liggen ivm met de achterwiel aandrijving.. :ahhhhhhhhhhhhhhhhh: