Hoi Gerard,
Koud of warm maakt niet uit, ook een lange of korte rit maakt geen verschil. Misschien te lang doorgereden met kromme remschijven waardoor de aandrijfassen een tik hebben gehad, of 1 van de aandrijfassen.
Trillingen S40 2.0D 2005
-
- Starter
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 11.07.2008 - 15:14
ad103,
Ik heb je klachten zitten lezen. je schrijft dat ook bij hoge snelheden een trilling is te voelen. mijn vraag is: wat is hoog. ik weet dat oom agent het in principe niet goed vind, maar als je harder rijdt dan 120 km/h voel je de trillingen dan ook en zo ja worden ze dan heftiger?
Ik heb je klachten zitten lezen. je schrijft dat ook bij hoge snelheden een trilling is te voelen. mijn vraag is: wat is hoog. ik weet dat oom agent het in principe niet goed vind, maar als je harder rijdt dan 120 km/h voel je de trillingen dan ook en zo ja worden ze dan heftiger?
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 124
- Lid geworden op: 01.02.2006 - 13:59
- Locatie: Genk
Dag Ad,
wat een miserie man.
eerst van alles; jij bent degene die het best weet of de wagen trilt of niet, als iemand anders in jouw auto rijdt, kan het best zijn dat ie niks gaat merken, terwijl jij 5 minuten erna je rot ergert.
Ivm balanceren/uitlijnen; dat is tot nog toe door je dealer gebeurt? Kan die balanceren op een halve gram? Laat dat eens doen bij een bandenspecialist die banden legt op racewagens, zit er zo eentje in je buurt? Die heren kunnen balanceren. Uitlijnen zal normaal niet helpen aan trillen, dat zal enkel helpen voor wegtrekken.
Maar jij zegt dat het stuur al trilt zelfs als de wagen stilstaat, dan heeft dat weinig te maken met je banden. Een van de redenen waarom ik zo weg ben van de V50 is dat dat stuur absoluut niks trilt, bij geen enkele snelheid.
Heb je zelf al eens gereden met een andere S40 van enkele jaartjes oud? Kan je zelf eens vergelijken.
Al gedacht aan gewoonweg een nieuwe kopen, of een MY07? Miserie is ook geld waard...
wat een miserie man.
eerst van alles; jij bent degene die het best weet of de wagen trilt of niet, als iemand anders in jouw auto rijdt, kan het best zijn dat ie niks gaat merken, terwijl jij 5 minuten erna je rot ergert.
Ivm balanceren/uitlijnen; dat is tot nog toe door je dealer gebeurt? Kan die balanceren op een halve gram? Laat dat eens doen bij een bandenspecialist die banden legt op racewagens, zit er zo eentje in je buurt? Die heren kunnen balanceren. Uitlijnen zal normaal niet helpen aan trillen, dat zal enkel helpen voor wegtrekken.
Maar jij zegt dat het stuur al trilt zelfs als de wagen stilstaat, dan heeft dat weinig te maken met je banden. Een van de redenen waarom ik zo weg ben van de V50 is dat dat stuur absoluut niks trilt, bij geen enkele snelheid.
Heb je zelf al eens gereden met een andere S40 van enkele jaartjes oud? Kan je zelf eens vergelijken.
Al gedacht aan gewoonweg een nieuwe kopen, of een MY07? Miserie is ook geld waard...
-
- 1st Gear member
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 29.05.2008 - 11:40
Dag BG,
Dank voor je reactie.
Inmiddels is de rechter aandrijfas vervangen en je raadt het al, maakt niets uit. Alle 4 de banden zijn door de dealer op nul uitgebalanceerd, ik heb er zelf bij gestaan.
Ook de remschijven en remblokken zijn 10.000 km geleden vernieuwd en de remschijven zijn nu al weer krom, dit is niet leuk meer en heb besloten om de auto weg te doen, of het weer een S40 wordt weet ik niet, dit was mijn eerste Volvo en ben toch een beetje het vertrouwen in dit merk kwijt geraakt. Toch moet ik zeggen dat het een fijne auto is als hij zonder trillingen rijdt.
Dank voor je reactie.
Inmiddels is de rechter aandrijfas vervangen en je raadt het al, maakt niets uit. Alle 4 de banden zijn door de dealer op nul uitgebalanceerd, ik heb er zelf bij gestaan.
Ook de remschijven en remblokken zijn 10.000 km geleden vernieuwd en de remschijven zijn nu al weer krom, dit is niet leuk meer en heb besloten om de auto weg te doen, of het weer een S40 wordt weet ik niet, dit was mijn eerste Volvo en ben toch een beetje het vertrouwen in dit merk kwijt geraakt. Toch moet ik zeggen dat het een fijne auto is als hij zonder trillingen rijdt.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 124
- Lid geworden op: 01.02.2006 - 13:59
- Locatie: Genk
Ad,
mijn eerste V50 was ook pure miserie.. lijdensweg van 1.5 jaar geweest,
toen ook vervangen , omdat ik wist hoe goed de wagen was in het begin, en omdat de dealer extreem goede service bood, toch opnieuw voor Volvo gekozen,
nu op 2 jaar ook 2 keer in de garage geweest voor regulier onderhoud, geen seconde spijt gehad....
Als ik nu nog es moest kiezen ging ik wel voor de 2.0D met de automatische bak.
mijn eerste V50 was ook pure miserie.. lijdensweg van 1.5 jaar geweest,
toen ook vervangen , omdat ik wist hoe goed de wagen was in het begin, en omdat de dealer extreem goede service bood, toch opnieuw voor Volvo gekozen,
nu op 2 jaar ook 2 keer in de garage geweest voor regulier onderhoud, geen seconde spijt gehad....
Als ik nu nog es moest kiezen ging ik wel voor de 2.0D met de automatische bak.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 29.05.2008 - 11:40
Het lijkt er op dat de problemen over zijn. Na verschillende keren met hoge snelheid flink doorgeremd te hebbben tot bijna stilstand. Vermoedelijk waren de nieuwe remschijven en remblokken nog niet goed ingesleten en zaten er bramen op.
- SHEDAI
- 1st Gear member
- Berichten: 49
- Lid geworden op: 04.03.2008 - 18:43
- Locatie: Breda
- Contacteer:
zozo dure grap van die bramen dan
Golf IV gti tdi 150 pk bj 2001
Bmw M3 3.2I 24v SMG II 2002
Volvo S40 2.0d 2005
Rij nooit sneller dan je bescherm-engel kan vliegen
Bmw M3 3.2I 24v SMG II 2002
Volvo S40 2.0d 2005
Rij nooit sneller dan je bescherm-engel kan vliegen