Pagina 2 van 2
Geplaatst: 16.08.2008 - 14:53
door Bart Giesen
Nee, ik ga dat ding in de fik steken!
Rij net de parkeerplaats op, bij het werk, staan al me collegas helaas buiten... Begint die ineens op 2 cilinders te bokken en doen, een gas-lucht van heb ik jou daar... Loopt er gewoon vloeibaar LPG langs 2 injectoren op!
Geplaatst: 16.08.2008 - 16:35
door Dries77
Tering!
Ik zou hem ff asap naar een goeie garage sturen.
Op deze manier heb je straks een vlammende entree bij je collega's!
Succes!
En Wacht nog ff met in de fik steken!

Geplaatst: 16.08.2008 - 16:37
door Bart Giesen
Ik ben bij 3 Volvodealers geweest, 2 LPG inbouwstations en nu ben ik echt zo spuugzat!
Geplaatst: 19.08.2008 - 09:33
door Bart
Bart Giesen schreef:Nee, ik ga dat ding in de fik steken!
Daar zorgt die S40 zo zelf wel voor, als de LPG langs de injectoren loopt..
Even serieus, kan me helemaal voorstellen dat je op een gegeven moment er zo tabak van hebt... Kan verder weinig over het probleem zeggen, lijkt of de injectoren verstopt zitten/te hoge inspuitdruk?
Geplaatst: 20.08.2008 - 23:19
door Bart Giesen
Nou, gistermiddag moed verzameld... Inlaatspruitstuk eraf gehaald (wat *#$*(@-klus!), en weggebracht naar een LPG-boer.
Deze heeft vanmiddag 4 nieuwe pijpjes geperst. 2 zaten er los, 1 was gescheurd en 3 zaten er volledig verstopt. Goed nieuwe :)Tevens meteen nieuwe O-ringen meegenomen daar en meteen bij de Volvo nieuwe pakkingen meegenomen en O-ringen t.b.v. de benzineinjectoren besteld.
Bij thuiskomst de carterventilatie helemaal schoongemaakt incl. gasklephuis en inlaatspruitstuk. Toen het spruitstuk gemonteerd, de hele kabelboom teruggelegd, wat nieuwe vacuumslangen gemonteerd en de LPG-injectoren geplaatst. Nu nog tot morgen wachten op de O-ringen voor de injectoren en dan ben ik toch zéééééééér benieuwd hoe mevrouw gaat lopen!
Geplaatst: 21.08.2008 - 00:04
door Fat Rat
je gasinjectoren zaten dus los in de zittingen begrijp ik??
Is binnen de Volvo 900 wereld een bekent fenomeen, vooral op de lpt blokken. De vervuiling hoor je dan weer niet vaak, komt denk ik ook omdat de turbo blokken natuurlijk lucht(en lpg) naar buiten persen via de ontstane openingen.
Levert ook enigzins ligt schokken en vermogens verlies op. Komt ook omdat het ontsnappende lpg op dat moment nog aan het verdampen is en tijdelijk de injector waarlangs het lekt bevriest.
En ja ik ben ook aan de beurt binnen afzienbare tijd, voorste injector zit los. Voel dan ook afentoe schokjes onder flinke belasting.
Geplaatst: 21.08.2008 - 00:19
door Bart Giesen
Fat Rat schreef:je gasinjectoren zaten dus los in de zittingen begrijp ik??
Huh? Nee.... De norzels (schrijf ik dat goed?) zaten los
Geplaatst: 21.08.2008 - 12:40
door Bart Giesen
Opgelooooooooooooooooooooooooooooooost
Geplaatst: 21.08.2008 - 23:25
door Fat Rat
kijk en dat zijn de betere berichten!!!
Wat ik bedoel is dat de uitstroomopeningen(nozels?) los komen te zitten waardoor er mogelijkheid is voor valse lucht, of bij turbo blokken voor ongewenst afblazen van boost.
Deze uitstroomopeningen zitten naar het schijnt met een vrij zwakke constructie in het inlaatspruitstuk vast gezet.
Geplaatst: 22.08.2008 - 09:35
door Dries77
Kijk jij bent goed bezig geweest.
Kan me niet voorstellen dat het nu niet beter zou zijn.
Ben beniewd naar je ervaringen!
Gr
Geplaatst: 22.08.2008 - 21:08
door Bart Giesen
100X beter. Zo goed heeft die nooit gelopen in die anderhalf jaar dat ik 'm heb! Geen hik, geen stotter, geen niks
Nu ben ik nog wel ernstig benieuwd naar het verbruik :d
Geplaatst: 24.08.2008 - 19:41
door Bart
Kijk, mooi nieuws man!!
Geplaatst: 27.08.2008 - 08:53
door Bart Giesen
500km op een tank LPG, ipv +/- 250!!!
WAUW!
Geplaatst: 05.09.2008 - 18:05
door Dries77
500km!
Hoe groot is je tank? goeie berichten man!
Geplaatst: 08.09.2008 - 09:32
door Bart Giesen
Gaat 55 liter in, dat weet ik wel
Geplaatst: 27.10.2008 - 10:02
door Dries77
Bart naar welke specialist ben jij geweest?
Geplaatst: 14.01.2009 - 22:19
door Bart Giesen
Ik heb de lekkage zelf ontdekt, zelf alles gedemonteerd en gemonteerd.
Het opnieuw laten persen van de norzels heb ik gedaan bij Lex Velier in Elst (GLD)