Pagina 2 van 2

Geplaatst: 21.07.2008 - 21:31
door bart simpson
dat ANWB lidmaatschap is zonder restricties altijd geldig als er voor betaald is, dat is nu net een verschil met Volvo's touringservice, je kunt ervoor betalen maar de voorwaarde voor die hulpverlening is minimaal eens per jaar onderhoud bij een Nederlandse Volvodealer

Geplaatst: 21.07.2008 - 21:57
door Ben
Let even op het verschil tussen het lidmaatschap van de ANWB en het aanvullende lidmaatschap van de WW WegenWacht!

Ben je enkel lid van de ANWB dan krijg je alleen De Kampioen toegestuurd.
Wil je pechhulp etc. dan moet je toch echt WegenWacht lid zijn.

Dus:
1: ANWB + WW
2: Volvo Assistance

Geplaatst: 21.07.2008 - 22:33
door gevanje
Ben schreef:Let even op het verschil tussen het lidmaatschap van de ANWB en het aanvullende lidmaatschap van de WW WegenWacht!

Ben je enkel lid van de ANWB dan krijg je alleen De Kampioen toegestuurd.
Wil je pechhulp etc. dan moet je toch echt WegenWacht lid zijn.

Dus:
1: ANWB + WW
2: Volvo Assistance
Ik beschik over 1 en 2. Das toch wel prettig met de nodige buitenlandse reizen voor de boeg.

Geplaatst: 22.07.2008 - 08:46
door Maarten
grote voordeel van de ANWB vind ik dat het naamsgebonden is,en niet enkel voor één voertuig.
ben ik dus met een andere auto of met de motor op pad,word ik ook geholpen.

Geplaatst: 22.07.2008 - 08:47
door V480-S60
Denk nu toch even goed na.

Zolang je auto in onderhoud is bij de Volvodealer heb je recht op gratis Assistance door heel Europa. Dit is vergelijkbaar met het Europadekking van € 114,50 van de Wegenwacht!

Je hebt dus heeel de WW-service niet meer nodig.

Wil je extra zekerheid en nog wat extra features dan is voor € 60,00 per jaar de Premiumcard beschikbaar bij Volvo.

Let wel, je auto dient in altijd onderhoud te zijn bij een Volvodealer

En let op! In Nederland komt de Wegenwacht als je Assistance belt. In het buitenland wordt je doorgeschakeld naar de dichtstbijzijnde Anwb Alarmcentrale!

Zo simpel is het.

En als laatste: je Anwb lidmaatschap staat los van een eventueel WW-lidmaatschap.

Dus gevanje. Opzeggen die WW service!

En dat laatste is iets waar Maarten een punt heeft. Maar omdat beide auto's van mij in de Assistance zitten heb ik daar geen problemen mee.

Overigens zit daar ook een nadeel aan. Wij hadden ooit een Opel naast de Volvo (voor mijn vrouw) Daarop is mijn vrouw lid geworden van de WW. Maar mooi dat ik dus niet geholpen werd met haar auto. WW-lidmaatschap staat op naam. U dient een familie lidmaatschap aan te vragen.

Geplaatst: 22.07.2008 - 09:14
door Paul
Kleine opmerking, in Nederland komt de dichtsbijzijnde dealer naar je toe. (tenzij je volgens mij met pech op de snelweg staat)

Geplaatst: 22.07.2008 - 10:18
door V480-S60
Dat zal dan hoogstwaarschijnlijk alleen tijdens openingstijden zijn.
Ik heb tot op heden alleen de WW gehad. 8)

Geplaatst: 22.07.2008 - 11:13
door FrankM
Yep, volgens mij is het volledig uitbesteed aan de Wegenwacht. Alleen als die er niet uitkomt dan wordt je naar de dichtstbijzijnde Volvo dealer gebracht.

Gr/F

Geplaatst: 22.07.2008 - 16:15
door Rob2u
wiesmann schreef: Rob,

Ga naar een dealer in de buurt met een kopie van kentekenbewijs deel 1a en 1b (tenaamstelling). Vraag of zij deze willen faxen naar afdeling garantie bij onze vrienden in Beesd. De import auto wordt dan bij hun "vernederlandst". Hun weten dan waar ze het over hebben, en de auti is bekend.

Als je bij de dealer ben, vraag dan meteen even of ze daarna een advantage/assistance pas voor die auto aanvragen. het kan even duren maar succes verzekerd!!
Helaas, dat heb ik dus gedaan maar de dealer geeft aan dat dit "volgens de regels" niet kan. Zoals Bart ook al aangeeft MOET het onderhoud bij een dealer in NL zijn gebeurt. Blijkbaar wordt een keurig afgestempeld boekje van onze Duitse Volvo-vrienden niet geaccepteerd :-x

Geplaatst: 22.07.2008 - 16:17
door menjo
V480-S60 schreef:Denk nu toch even goed na.

Zolang je auto in onderhoud is bij de Volvodealer heb je recht op gratis Assistance door heel Europa. Dit is vergelijkbaar met het Europadekking van € 114,50 van de Wegenwacht!
Volgens mij is het alleen gratis zolang je auto minder dan 7 jaar oud is in Nederland (3 jaar in Duitsland).
Let wel, je auto dient in altijd onderhoud te zijn bij een Volvodealer
Dus de prijs is misschien lager, maar de kosten veel hoger.

Geplaatst: 22.07.2008 - 16:28
door Rob2u
menjo schreef: Volgens mij is het alleen gratis zolang je auto minder dan 7 jaar oud is in Nederland (3 jaar in Duitsland).
Iets langer, het is minder dan 10 jaar (in NL)!

Geplaatst: 22.07.2008 - 17:13
door V480-S60
Ik heb ook op mijn 480 uit 1995 Volvo Assistance!
Tot op heden heb ik daar nog altijd geen aparte rekening, behalve die voor de jaarlijkse onderhoudsbeurt, mogen ontvangen!

Dus dat is, mits je een goede verstandhouding hebt met de dealer, geen probleem en nog altijd gratis.

Geplaatst: 22.08.2008 - 19:45
door denkweb
Nog een klein addertje waar je bij de afweging wel rekening mee dient te houden:

Volvo Assistance: Altijd hulp van dichtstbijzijnde dealer. Als deze niet kan: hulp via ANWB of zusterorganisatie in het buitenland. Sleephulp indien niet gerepareerd ALTIJD naar de dichtstbijzijnde Volvo-dealer (dit kan dus ook de lokale dealer in het buitenland zijn). In eerste instantie daar vervangend vervoer, indien niet beschikbaar Logicx (of in buitenland iets anders). Transport naar eigen dealer geschiedt alleen wanneer de eigen dealer deze kosten draagt.

ANWB Wegenwacht: Altijd direct hulp via ANWB of zusterorganisatie in het buitenland. Sleephulp indien niet gerepareerd naar garage naar keuze binnen Nederland. Vervangauto en inzetduur afhankelijk van WW-pakket en buitenlandhulp (IRK) bij stranding over de grens.

Kortom; voor de prijs krijg je dan ook net iets meer.

Geplaatst: 22.08.2008 - 20:00
door V480-S60
Fout!
Ook bij Anwb Wegenwacht kan je in Frankrijk aan de snelweg niet geholpen worden!
Je wordt door de lokale garagist met een vergunning op de snelweg geholpen.
Alarmcentrale mag daar niet werken. Pas bij de lokale garagist mag je de Alarmcentrale bellen!!

En ik heb totaal geen problemen met mijn eigen dealer gehad toen ik met pech langs de weg in Frankrijk stond. Auto is zonder wat voor bezwaar vervoerd naar Nederland. Dealer kwam er niet tussen. Alleen omdat ik hem belde omdat ik de Franse garagist niet vertrouwde (en terecht) heeft hij mij van advies gediend.
Vervangende auto via (toen Avis) omdat andere verhuurbedrijven op zaterdagmiddag dichtwaren en ik maandag om 4.15 op Schiphol moest zijn.

En in Nederland kreeg ik, gewoon op een werkdag, bij mijn woning hulp van de Anwb. Het is wel zo dat eerst de dichtsbijzijnde dealer ingeseind wordt. Maar die heb ik nog nooit gezien.

Geplaatst: 23.08.2008 - 10:01
door denkweb
Neemt niet weg dat de ANWB of een van haar zusterorganisaties de hulp langs de weg voor je heeft geregeld danwel betaald. De garagisten en veiligheidsservices hebben weliswaar het alleenrecht voor een wegdeel verworven maar zijn nog altijd afhankelijk van jouw toestemming om aan de auto te mogen sleutelen. Ze kunnen je wel dwingen tot versleping, dit om de veiligheid en doorstroming te waarborgen (ook in Nederland, incidentmanagement.nl).

Voor repatriëring op basis Volvo Assistance geldt normaliter dat dat een voertuig niet binnen 7 dagen op locatie (dichtstbijzijnde dealer danwel strandingslocatie) gerepareerd kan worden (noodreparatie om thuis te komen geldt ook als gerepareerd in deze). Wanneer er dwingende zaken zijn kan de ANWB tot uitzonderingen besluiten, immers, een repatriëring is ook omzet (Volvo betaald) en commercieel gezien interessanter als ter plaatse laten repareren bij een dealer. Het is een prestatiecontract wat ervoor zorgt dat niet elke auto retour komt.

Veel dealers hebben overigens geen eigen servicedienst waardoor per definitie de wegenwacht wordt ingeschakeld. De lokale dealer wordt altijd als eerste gebeld en de keuze gelaten.

Mag ik vragen met welke auto en waarom je gestrandt bent destijds?

Geplaatst: 23.08.2008 - 10:52
door V480-S60
Ik heb dus Volvo Assistance, die hebben het hele pakket buitenland uitbesteed bij de Anwb. Dus ook de Anwb Alarmcentrale te Lyon, waar ik toen door geholpen ben. Dus inderdaad Volvo Nederland betaald.

Toen ik in april 2004 met mijn toenmalige V40 Diesel (1.9D 115 pk) uit november 2000 langs de Autoroute stil kwam te staan, met een kapotte slang van de turbo naar de intercooler, heb ik de alarmcentrale gebeld. Die mochten mij daar niet helpen. Ik moest gebruik maken van de oranje praatpaal. Uiteindelijk kwam na 1,5 uur een bergingsauto van de lokale garagist (renaultdealer!). Hij heeft mij van de weg gehaald en naar zijn bedrijf versleept. Onder het mom van verstopte uitlaat!!! wachten tot maandag dan kon hij verder kijken etc. (Ja, ik spreek redelijk goed Frans).

Mijn auto had gewoon met een noodreparatie gemaakt kunnen worden. Meneer de garagist vertikte het echter. Ondanks dat ik met mijn dealer en de alarmcentrale het euvel (gescheurde slang) aan de "goede" man had uitgelegd. En die slang ook bij een Renault Laguna aanwezig is!!!!!
En weet je dan hoe moeilijk het is om op zaterdag in Frankrijk een vervangauto te vinden? Dat bleek dus echt heel erg in the middle of nowhere.

Dus van mijn kant alle hulde aan Volvo Assistance/Anwb alarmcentrale hoor.
Gelukkig hebben wij twee auto's en waren wij in de week dat de auto gerepatriëerd werd ook nog in het buitenland. Maar het heeft dus wel lang geduurd dat de V40 bij de dealer stond voor een reparatie van een half uur!

En ja ik ben me daar gek om door iemand die mij een poot wil uitdraaien aan mijn auto te laten sleutelen!

Geplaatst: 23.08.2008 - 14:40
door Hans_V70
Dit klinkt allemaal goed! Heb nog steeds mijn WW abonnement lopen naast de Volvo Assistence na heel slechte ervaringen met de Audi assistence. Stond met m'n A4 in Amsterdam ZO met kapot ventiel van de band en geen reservewiel door een LPG tank. Dan sturen ze geen hulp vanuit de dealer die in A'dam ZO zit (1 kilometer verder), maar meteen afsleephulp. Die liet zo lang op zich wachten dat alle dealers gesloten waren en m'n auto eerst naar en depot ging en ik een Logicx autootje (Kia Picanto) kreeg. Uiteindelijke resultaat: 200 Euro schade doordat de lege band kapot gereden was bij op- en afladen op bergingsauto. In de kleine letters staat dat vervangend vervoer niet vergoed wordt bij banden- en accuproblemen. Dus ik moest twee dagen huur betalen: 160 Euro. Het stukke ventiel kostte 50 eurocent !! Dus ga je mooi de boot in voor E 359,50! om de paar tientjes van de WW uit te sparen die zeker weten ter plekke even een nieuw ventiel erin gestopt had.