Pagina 2 van 3
Geplaatst: 30.06.2006 - 09:04
door Richard
Ik tank sinds een tijdje nu shell vpower diesel en ik merk wel degelijk verschil. Mijn auto rookt niet meer en de loop is een stuk prettiger.
Geplaatst: 30.06.2006 - 09:32
door NOS
Zoals ik al eens eerder heb gezegd: M'n auto is er zelfs sneller van geworden omdat m'n portomonee zoveel lichter is geworden.
Geplaatst: 30.06.2006 - 10:29
door Koidream
MathijsT4 schreef:@Koidream,
Leuk zou zijn als je nu terug zou overstappen naar normale diesel voor een paar maanden.
Kijken of het verbruik weer stijgt!
Zou ik wel benieuwd naar zijn.
Ik zou wel willen, maar TotalFina heeft de normale diesel niet meer. En een wagen die 185.000 km lang 6,2 verbruikt en dan ineens naar 5.3l/100km gaat door enkel de brandstof te veranderen is voor mij genoeg bewijs dat het aan de brandstof moet liggen.
Geplaatst: 03.07.2006 - 20:47
door Bover
Richard S schreef:Ik tank sinds een tijdje nu shell vpower diesel en ik merk wel degelijk verschil. Mijn auto rookt niet meer en de loop is een stuk prettiger.
Dag Richard,
Dit vraagt om een scheikundige analyse van deze "wonderbaarlijke" brandstof.
Wat is nu de V brandstof en welke parameter maakt het verschil.... :roll:
p.s. fijn Richard dat je zuiniger loopt of mooier, maar HOE komt dat nou wat zit erin die brandstof...
bob
Geplaatst: 03.07.2006 - 20:57
door menjo
Dat GTL (gas to liquid) spul toch? Er zit geen zwavel in V-power en het verbrandt gewoon schoner. Heeft ook een reinigende werking in de motor. Op de website van shell is wel wat technische informatie te vinden.
Geplaatst: 03.07.2006 - 21:53
door bart15
Koidream schreef:Nochtans rij ik al jaren met TotalFina, dus ook vorig jaar met de lancering van hun Excellium diesel ben ik mee overgestapt. Het resultaat was er niet onmiddellijk (waarschijnlijk omdat hun nieuwe diesel gelanceerd werd in de winter waar een meerverbruik normaal is), maar sinds een viertal maanden is mijn verbruik van 6,2l/100km teruggelopen naar 5,3l/100km. Dus wel duidelijk een verschil.
Oh ja, de wagen is een Alfa Romeo 156 1.9JTD van 6 jaar jong en met 200.000km op de teller...
Het duurde gewoon een aantal tankbeurten voordat je motor gereinigt was. De zwavelvrije brandstof heeft ook een reinigende werking waardoor je vooral bij een oude motor verschil zult merken

Geplaatst: 05.07.2006 - 07:25
door MathijsT4
Daarom heeft het misschien geen zin om dat duurdere spul altijd te blijven tanken, maar zodra je motor "gereinigd" is bijvoorbeeld om de zoveel tankbeurten...
Geplaatst: 06.07.2006 - 09:48
door Marcel
Athlon carlease had onlangs een brief verstuurd waarin stond dat er over hun beheerde wagenpark geen merkbaar verschil in benzineverbruik of onderhoud merkbaar is. Het tanken van V-power achtigen is per direct geschrapt van de tankpas.
Athlon zal de uitspraken vast niet zo maar doen en ze hebben natuurlijk wel een wagenpark om naar te kijken en e.e.a. op te baseren.
Voor mij(onze privé auto) een reden om naar de Tango te gaan, direct korting en dus aantoonbaar voordeel in de portemonaille.
Mijn werkgever reageerde direct met de onderstaande text:
High performance brandstoffen
Praktisch elke oliemaatschappij levert brandstoffen die 'hogere prestaties, minder belasting op het milieu en een schonere motor' zouden opleveren. De maatschappijen met V-power, Excellent, Ultimate, et cetera wekken hoge verwachtingen. Echter: onderzoek van diverse leasemaatschappijen en TNO heeft tot nu toe uitgewezen dat het effect van deze alternatieven op het brandstofverbruik en de uitstoot van broeikasgassen in de praktijk nihil of in het beste geval zeer beperkt is.
Daar staat tegenover dat deze brandstoffen duurder zijn dan de reguliere soorten. Daarom is besloten om het betalen van deze brandstoffen via de Multi TankCard met ingang van 1 juli a.s. uit te sluiten.
Let dus op! Wanneer je vanaf 1 juli (per ongeluk) toch bijvoorbeeld BP Ultimate of Shell V-Power tankt, kun je deze niet meer met je tankpas afrekenen.
Geplaatst: 06.07.2006 - 09:56
door interface
Als meer leasebedrijven deze weg volgen, zal het binnenkort wel eens kunnen dat die V-Power-achtigen snel van de markt zullen verdwijnen. En terrecht! Alsof benzine/oliebedrijven niet genoeg verdienen.
Geplaatst: 06.07.2006 - 09:59
door menjo
Hebben ze ook gekeken naar de uitstoot van SO2? Dat is geen broeikasgas maar wel een directe belasting voor het milieu (verzuring), veel directer dan de uitstoot van broeikasgassen. V-power is zwavelvrij en geeft dus ook geen SO2 uitstoot.
Maar ik snap best dat een leasemaatschappij liever naar het geld kijkt en dus alleen op het verbruik let (en broeikasgassen als slap excuus gebruiken om de onwetende milieuliefhebber ook mee te krijgen).
Geplaatst: 06.07.2006 - 10:10
door menjo
Als je trouwens bedenkt dat in het Kyoto protocol is afgesproken dat er in 2012 een vermindering van 5% in uitstoot van broeikasgassen moet zijn ten opzichte van het niveau van 1990, dan komt de opmerking "nihil tot zeer beperkt" alweer in een heel ander daglicht te staan. Stel je hebt 0.5% minder uitstoot door V-power, dan is dat dus al 10% van wat er bereikt dient te worden volgens de knappe koppen.
Geplaatst: 06.07.2006 - 15:58
door joost
Ik ben bang dat mensen meer geinteresseerd zijn in 5% vermindering van de huidige brandstofkosten...
Joost.
Geplaatst: 06.07.2006 - 16:05
door menjo
Dan moet de overheid er maar eens wat aan doen

Geplaatst: 06.07.2006 - 16:10
door joost
Tja, maar die laten het elke keer weer liggen... op beide vlakken. Vroeger als je een "vuil" land wilde aanwijzen dan wees je richting het oostblok, nu hoef je niet meer te wijzen. En de prijzen? Hou maar op.
Geplaatst: 26.08.2006 - 08:10
door Ollecram
Zo, afgelopen week mijn derde tank V-Power leeggereden.
Mijn bevindingen:
1) Verbruik is absoluut gelijk gebleven (tank in de regel normale BP)
2) Auto lijkt wel iets pittiger
3) Motor loopt verschrikkelijk rauw! (schijnt vaker voor te komen bij dCi's van Renault.
Moet zo tanken. Mik er weer lekker gewone BP in....
Geplaatst: 26.08.2006 - 08:36
door bart simpson
Ik tank uitsluitend V-power diesel (of het BP equivalent) heb wel een iets lager verbruik geconstateerd en vind dat die mindere uitstoot een goed argument.
Geplaatst: 28.08.2006 - 17:35
door VolvoZoeker
Ik tank ook uitsluitend V-power diesel. Motor loopt veel minder rauw en pakt iets sneller op. Nadeel dat hij sneller oppakt is dat je er naar gaat rijden, dus in mijn geval niet zuiniger gaat rijden. Maat het minder roeten, minder rauw lopen, en sneller oppakken is het voor mij meer dan waard.

En het is een kwestie van even op het internet kijken waar in je buurt de v=power het goedkoopst is.
Geplaatst: 03.09.2006 - 01:59
door eXite
V-Power diesel meer prestaties is echt onzin! Ik heb een half jaar lang uitsluitend V-Power (of Ultimate) getankt en zwoer er heilig bij. Bij een recent tripje naar Noorwegen kon ik niet anders dan normale diesel tanken en wat blijkt, na een paar keer normale diesel tanken presteert de motor zowaar beter dan met V-Power diesel!
Natuurlijk is dit mijn gevoel, ik heb geen cijfers om de boel mee te onderbouwen, maar het is toch frapant. V-Power is een van de grootste placebo's die de hedendaagse nederlandse maatschappij kent
Waar je wel aan moet denken bij het vergelijken is dat je minimaal 1 a 2 tanks leeg moet rijden omdat de ECU moet 'wennen' aan de nieuwe brandstof.
Geplaatst: 08.09.2006 - 21:33
door interface
Ik ben - na de nodige argwaan - die 'toverdrank' ook maar eens gaan tanken. Ik heb niks kunnen merken van zuiniger rijden / sneller oppakken / minder rauwe moter etc. Ik heb er 3 maanden mee gereden en nu weer terug naar de goede oude diesel.
Zoals een bovenstaande al vermeldde, heb ik ook tijdens de vankantie naar corsica (dik 3300 km) gewone diesel getankt en de auto reed er niet minder door. Lekker geblazen op de Autobahn (230 km/uur).
Die hele grap zit tussen de mensen hun oren, en dat weten de oliecowboys maar al te goed!
Geplaatst: 17.10.2006 - 12:16
door Barry (Grillmeister)
Die V-power is toch beter voor het milieu?? (nee ik ben niet voor/van groen links;-})
Groet Barry