De kachelradiateur wordt bedient door een klep en niet door een kachelkraan. Maw er stroomt constant koelwater door de kachelradiateur en als je warmte wilt hebben dan open je een klep waardoor de warme lucht het interieur instroomt. Je hoeft de kachel dus niet open te zetten bij het vervangen van het koelwater. Bij de meeste andere auto's klopt je verhaal wel.zet ook je kachel even op de hoogste stand ,heb ik me eens laten vertellen.
Lek in slang waterkoeling
- Iroll
- 6th Gear member
-
- 2nd Gear member
let wel even op met die verhouding, antivries is in nederland niet zozeer meer belangrijk voor de temperatuur
, antivries is vooral ook belangrijk tegen corrosie en afzettingen in je koelsysteem.
65/35 zal ongetwijfeld genoeg zijn tegen de meeste afzettingen, maar 50/50 lijkt me toch beter.
ikzelf vul het systeem altijd met normale koelvloeistof, het goedje dat je niet bijmengt. gevoelsmatig is dat beter, hoewel ik er geen argumenten voor heb
:D zou best andersom kunnen zijn.

65/35 zal ongetwijfeld genoeg zijn tegen de meeste afzettingen, maar 50/50 lijkt me toch beter.
ikzelf vul het systeem altijd met normale koelvloeistof, het goedje dat je niet bijmengt. gevoelsmatig is dat beter, hoewel ik er geen argumenten voor heb

1996 440 1.6i Nu mijn pa's project 235000 & going on
1995 Ford Mondeo 1.8 16V Estate, mijn volgende wordt weer volvo
282000 & going very strong
1995 Ford Mondeo 1.8 16V Estate, mijn volgende wordt weer volvo

-
- 3rd Gear member
- Contacteer:
alweer iets bij geleerd,,, is wel makkelijk , hoef je de kachel ook niet apart te ontluchten zoals bij de meeste auto's.