verdamper stuk!

De laatste serie achterwielaangedreven Volvo's
jos244245
2nd Gear member
Berichten: 116
Lid geworden op: 11.03.2008 - 07:09

Jacow schreef:
Ik ben denk ik wat haastig geweest bij de aankoop: hij kostte let wel: 3500€ voor een auto van 1990, maar voor een hele goede met grote beurt en airco(in Italië lauw) en nieuwe verdamper etc. had ik dat er wel voor over. Nu ben ik 1000€ verder en is alles nagekeken en vernieuwd
Da's inderdaad wel zuur, want voor 3500euro voor een 1990er had je bij verschillende autobedrijven een degelijke garantie kunnen hebben,laat staan voor 4500 euro :shock:
Jacow
2nd Gear member
Berichten: 118
Lid geworden op: 22.10.2006 - 14:32
Locatie: Uithoorn
Contacteer:

jos244245 schreef:
Jacow schreef:
Da's inderdaad wel zuur, want voor 3500euro voor een 1990er had je bij verschillende autobedrijven een degelijke garantie kunnen hebben,laat staan voor 4500 euro :shock:
yep, daarom ben ik niet blij(open deur)

groet,

Jacow
Gebruikersavatar
Fat Rat
5th Gear member
Berichten: 1907
Lid geworden op: 18.05.2006 - 22:09
Locatie: Walcheren

voor dat geld(3500) heb ik mijn wagen gekocht en had ik nog 1000 euro's over voor (achterstallig!)onderhoud en reparatie. En dan hebben we het over een 940 estate lpt aut4, met lpi en zeer veel opties(ECC, CC, Leer en alle ramen en spiegels electrisch)
Red Blocks Forever and a day

S80 D5 '02(MY03)
Dynamic line met extra's

Mazda 323F BJ DitD 2001 = Exit
Jacow
2nd Gear member
Berichten: 118
Lid geworden op: 22.10.2006 - 14:32
Locatie: Uithoorn
Contacteer:

Fat Rat schreef:voor dat geld(3500) heb ik mijn wagen gekocht en had ik nog 1000 euro's over voor (achterstallig!)onderhoud en reparatie. En dan hebben we het over een 940 estate lpt aut4, met lpi en zeer veel opties(ECC, CC, Leer en alle ramen en spiegels electrisch)
jawel, wrijf het er maar in, heb ik verdiend! :evil:

groet,

Jacow
Gebruikersavatar
Fat Rat
5th Gear member
Berichten: 1907
Lid geworden op: 18.05.2006 - 22:09
Locatie: Walcheren

absoluut niet!!
Is meer bedoelt om te illustreren wat deze man veel te duur verkoopt!
Ik heb mijn eerste wagen bij hem gekocht en dat was misschien ook iets te duur, maar veel kan het niet geweest zijn omdat de wagen 1000 koste.
Voor de 2e wagen heb ik ook bij hem gekeken, maar vond ik veel te duur.
Maar in haast een auto kopen is nooit goed, net als dat ik niet in m'n eentje erop uit moet gaan. De wagen die ik nu heb heeft ook iets te veel kwaaltjes eigenlijk, maar ik was op slag verliefd.
Red Blocks Forever and a day

S80 D5 '02(MY03)
Dynamic line met extra's

Mazda 323F BJ DitD 2001 = Exit
Jacow
2nd Gear member
Berichten: 118
Lid geworden op: 22.10.2006 - 14:32
Locatie: Uithoorn
Contacteer:

Fat Rat schreef:absoluut niet!!

Voor de 2e wagen heb ik ook bij hem gekeken, maar vond ik veel te duur.
Dat een auto duur is, maakt mij niet zoveel uit, als hij maar goed is en de eerste 20.000 km geen problemen geeft, hetgeen beloofd is door deze verkoper. Naïef???? Dacht het wel, alles was nieuw aan de auto: airco, verdamper etc. Welnu, een Delta Mill airco is lauw in Italië en blaast een treurig briesje als het zo warm is en de verdamper....het verhaal is bekend.
Inclusief een waslijst aan dingen die nu gemaakt zijn. Als ik de auto niet zou laten maken, zou dat een behoorlijke verliespost zijn, plus het feit dat een benzineauto niet echt goed verkoopt anno 2008, vandaar mijn keuze om hem te laten repareren. Auto rijdt weer zoals het hoort! :P
Mijnheer Jan, moet niet oversteken als ik in de buurt ben, want dan is mijn rem opeens kapot :evil:

groet,

Jacow

groet,

Jacow
Gebruikersavatar
Baseman
4th Gear member
Berichten: 601
Lid geworden op: 12.09.2006 - 23:45
Locatie: 's-Hertogenbosch

Jacow schreef:Welnu, een Delta Mill airco is lauw in Italië en blaast een treurig briesje als het zo warm
Let wel, dat de Deltamil (met een L) altijd een beetje slapjes briesje uit de ventilatieopeningen komt, in vergelijking met de ECC van Volvo zelf.

Ik had in mijn sedan ook een DeltaMil, die me tegenviel, de ECC die er nu in mijn Estate zit daarentegen doet me de haren wapperen, op stand 5.
940 Estate Regent Red pearl metallic, 1996, 483832 442875 kms, B230FK, AW71L, Vialle LPi
460 1.8 GL Benzine 1992, grijs, of zo, of vaal zwart, 160.000 kms
- verkocht - 940 Estate Nautic Blue, 1991, 369500 kms, B230FB, M47, OMVL LPG-installatie
- verkocht - 940 Sedan Ruby Red metallic, 1994, 333000 kms, B230FB, handbak, Vialle AMS
- verkocht - 164 Sedan Blue metallic, 1973, 117800 kms, B30E, BW35, GMS-G2
Gebruikersavatar
+++t blijft behelpen+++
6th Gear member
Berichten: 2796
Lid geworden op: 19.09.2004 - 21:20
Locatie: Oz
Contacteer:

Tiens 3500 euro?
dan heb ik 8 jaar nog niks afgeschreven ;-)
'90 740 Turbo+ intercooler estate 192 BHP 290NM
'17 V60 D2 Nordic(+) 120pk 6-traps Geartronic PowerBlue
'89 740 Turbo intercooler sedan 5 bak 200 PK MBC
'84 244 DL Sedan 4 bak B200K bijna geen PK's, restauratie object'
'04 C70 2.0T 20V 165 PK Cabriolet Titanium Grey
'88 740 Turbo intercooler estate automaat 165 PK
'95 850 2.5 20V Sedan Automaat Alter 2 595.000 km
'93 850 GLE 2.5 10 V Sedan Automaat 479.000 km Alter 1
'86 780 V6 coupe 170 PK beige metallic
Gebruikersavatar
Fat Rat
5th Gear member
Berichten: 1907
Lid geworden op: 18.05.2006 - 22:09
Locatie: Walcheren

ja, maar jij heb ook nog eens een TIC+ met automaat. Jeroen, imho waardevoller dus....
Red Blocks Forever and a day

S80 D5 '02(MY03)
Dynamic line met extra's

Mazda 323F BJ DitD 2001 = Exit
Jacow
2nd Gear member
Berichten: 118
Lid geworden op: 22.10.2006 - 14:32
Locatie: Uithoorn
Contacteer:

+++t blijft behelpen+++ schreef:Tiens 3500 euro?
dan heb ik 8 jaar nog niks afgeschreven ;-)
Volgens mij kan dit topic gesloten worden, het wordt steeds pijnlijker.
Mijn 940 rijdt weer geweldig en alles is vervangen, ik ga proberen de eerste 20 jaar de kosten er uit te halen :D

groet,

Jacow
Gebruikersavatar
MaGNeT
3rd Gear member
Berichten: 303
Lid geworden op: 14.02.2007 - 21:23
Locatie: Friesland

Jacow schreef:
+++t blijft behelpen+++ schreef:Tiens 3500 euro?
dan heb ik 8 jaar nog niks afgeschreven ;-)
Volgens mij kan dit topic gesloten worden, het wordt steeds pijnlijker.
Mijn 940 rijdt weer geweldig en alles is vervangen, ik ga proberen de eerste 20 jaar de kosten er uit te halen :D

groet,

Jacow
Als er een auto is waar dat mee kan, dan is het een Volvo :razz:

Genoeg collega's die je zeggen "en je blijft maar sleutelen aan dat ding, kost handenvol geld".
Maar dan vergeten ze dat ik voor de aanschafprijs van hun Seat Leon of Opel Astra nog zo'n 20 jaar kan sleutelen. En die Leon en Astra? Die zijn dan allang weer conservenblikjes.
Repareer je kwakkelende km-teller zelf!

Volvo 740 GL - sedan - 1986 - >375.000km - B230K - LPG
Gebruikersavatar
Fat Rat
5th Gear member
Berichten: 1907
Lid geworden op: 18.05.2006 - 22:09
Locatie: Walcheren

plus het geld wat jij aan een auto versleuteld brengen hun ieder jaar in 1X naar de dealer/garage omdat de auto een beurt moet.
Plus je hebt er een hobby bij, en hobby's kosten ook geld...
Red Blocks Forever and a day

S80 D5 '02(MY03)
Dynamic line met extra's

Mazda 323F BJ DitD 2001 = Exit
Gebruikersavatar
MaGNeT
3rd Gear member
Berichten: 303
Lid geworden op: 14.02.2007 - 21:23
Locatie: Friesland

Fat Rat schreef:plus het geld wat jij aan een auto versleuteld brengen hun ieder jaar in 1X naar de dealer/garage omdat de auto een beurt moet.
Plus je hebt er een hobby bij, en hobby's kosten ook geld...
Inderdaad.
Als ik zie dat onze "low budget" Kangoo's op het werk zo om de 50.000 a 60.000km nieuwe verstuivers moeten hebben... (1.5DCI)
Repareer je kwakkelende km-teller zelf!

Volvo 740 GL - sedan - 1986 - >375.000km - B230K - LPG
Gebruikersavatar
+++t blijft behelpen+++
6th Gear member
Berichten: 2796
Lid geworden op: 19.09.2004 - 21:20
Locatie: Oz
Contacteer:

zo is het!
gewoon doorgaan! over twee jaar heb je haast niks meer aan kosten en dan ga je lachen .
Én heb je een echte Volvo.
'90 740 Turbo+ intercooler estate 192 BHP 290NM
'17 V60 D2 Nordic(+) 120pk 6-traps Geartronic PowerBlue
'89 740 Turbo intercooler sedan 5 bak 200 PK MBC
'84 244 DL Sedan 4 bak B200K bijna geen PK's, restauratie object'
'04 C70 2.0T 20V 165 PK Cabriolet Titanium Grey
'88 740 Turbo intercooler estate automaat 165 PK
'95 850 2.5 20V Sedan Automaat Alter 2 595.000 km
'93 850 GLE 2.5 10 V Sedan Automaat 479.000 km Alter 1
'86 780 V6 coupe 170 PK beige metallic
Gebruikersavatar
Fat Rat
5th Gear member
Berichten: 1907
Lid geworden op: 18.05.2006 - 22:09
Locatie: Walcheren

lachen doe ik nu al, als ik lekker rondzoef in m'n bakbeestje. Of als ik op de wagen toe loop en ik zie de mooie lijnen, of of of....
Het wordt natuurlijk helemaal ultiem als ik eea aan onderhoud enzo gedaan heb en het een nog fijner reiswagen geworden is...
Red Blocks Forever and a day

S80 D5 '02(MY03)
Dynamic line met extra's

Mazda 323F BJ DitD 2001 = Exit
Sjaap
1st Gear member
Berichten: 31
Lid geworden op: 17.09.2008 - 18:43

Hmmm wat is het toch fijn om te lezen die fijne volvo spirit..!!
Gebruikersavatar
Baseman
4th Gear member
Berichten: 601
Lid geworden op: 12.09.2006 - 23:45
Locatie: 's-Hertogenbosch

Fat Rat schreef:voor dat geld(3500) heb ik mijn wagen gekocht en had ik nog 1000 euro's over voor (achterstallig!)onderhoud en reparatie. En dan hebben we het over een 940 estate lpt aut4, met lpi en zeer veel opties(ECC, CC, Leer en alle ramen en spiegels electrisch)
Is 2350 ook goed?
96-er LPT op G2-LPi, volleder, ECC, alles electriek, Estate, dealeronderhouder, koprevisie 90000 kilometer terug, stand 444200 kms.
Alle groot onderhoud was reeds gedaan, zoals ABS-pomp, stuurhuis, stuurpomp, remmen, banden, uitlaat, accu...

Ik was ook op slag verliefd, zo werkt dat nou eenmaal bij onze bakstenen.....
En best wel mazzel gehad.
940 Estate Regent Red pearl metallic, 1996, 483832 442875 kms, B230FK, AW71L, Vialle LPi
460 1.8 GL Benzine 1992, grijs, of zo, of vaal zwart, 160.000 kms
- verkocht - 940 Estate Nautic Blue, 1991, 369500 kms, B230FB, M47, OMVL LPG-installatie
- verkocht - 940 Sedan Ruby Red metallic, 1994, 333000 kms, B230FB, handbak, Vialle AMS
- verkocht - 164 Sedan Blue metallic, 1973, 117800 kms, B30E, BW35, GMS-G2
Gebruikersavatar
Fat Rat
5th Gear member
Berichten: 1907
Lid geworden op: 18.05.2006 - 22:09
Locatie: Walcheren

die van mij was dik een ton jonger, en een jaar ouder. Maar geen historie erbij.
Maar rijdt wel heerlijk hoor zo'n dikke lpt automaat. En ja ook ik was opslag verliefd. Heerlijk naar huis zoeven gezeten op in een lederen fauteuil in een heerlijk geregeld klimaat met de wagen op cruise
Red Blocks Forever and a day

S80 D5 '02(MY03)
Dynamic line met extra's

Mazda 323F BJ DitD 2001 = Exit
irwin480
1st Gear member
Berichten: 45
Lid geworden op: 09.12.2006 - 15:11
Locatie: wernhout
Contacteer:

Goedemorgen allemaal.

Na heel de avond gesleuteld te hebben geef ik het nu op.

Rond zessen zijn we begonnen om bij een vriend zijn 940 ( 1990 B230FB op lpg, vialle verdamper systeem 382000km ) de injector van de benzine te vervangen. Die van cyl 4 was namelijk kapot. Nadat we die vervangen hadden hebben we de auto gestart. Resultaat, als een zonnetje. Totdat we de motor overschakelen naar lpg. Hup dood valt de motor. Met een sis hoor je lpg kortstondig uit een soort overloopvenitieltje wegschieten net ergens voor de gasklep. Daarna de auto weer gestart en na een aantal omwentelingen extra slaat hij weer keurig aan op benzine om vervolgens weer uit te vallen op lpg. Als we hem gewoon op benzine laten lopen is er niets aan de hand en rijdt/loopt hij keurig. Wat zou dit kunnen zijn. ANWB wist ons op een nogal botte niet klantvriendelijke manier te vertellen dat de verdamper kapot was en dat je op gas moest koken. Maar als de verdamper kapot is, wat is dan het gevolg? Krijgt ie dan zoveel lpg dat ie verzuipt? Of zou het toch iets anders kunnen zijn? Van te voren reed de 940 namelijk perfect op lpg.. Niet stotteren of inhouden keurig gewoon.

Majah. Ben benieuwd of iemand anders hier een verklaring weet.

Alvast bedankt.
Er is gewoon niets beters, of ben ik nou naief.
Gebruikersavatar
Baseman
4th Gear member
Berichten: 601
Lid geworden op: 12.09.2006 - 23:45
Locatie: 's-Hertogenbosch

Als je een Vialle AMS systeem hebt en je zeker weet dat ie op benzine prima loopt kun je aan de gang met je gascircuit.
Het belangrijkste is denk ik, dat de omschakeling (die met een relaistje plaatsvindt) niet goed gaat. Maar ja, dat werkte eerde wel.

My best guess is dat de verdamper inderdaad toch niet helemaal lekker is, er mogelijk een aansluiting/afsluiter lekt, waardoor er gas wegloopt en niet je blok in gaat. Kortom, te weing gas in de cilinders betekend uitval.

Zet een 12V lampje over de afsluiters heen en kijk eens wat er gebeurd.

Wat je ook nog kunt proberen, is zeker ing 1 en 11 eruit (beide management als het goed is) en de zekering van de AMS eruit trekken.
Dit laat je een half uurtje staan, prop alles weer terug en start.
Geeft het een half uurtje de tijd (op weg naar je kerstdiner bijvoorbeeld....;-)) om 'in te rijden'. Dikke kans dat de AMS dan de tijd heeft de benzine ECU gegevens over te nemen en hij daarna weer prma op gas loopt.

Overigens heb ik een tester staan voor die Vialle installatie (als het dat was, moet ik nog even terug lezen)

Opgeven????............tsss, 't is een Volvo
940 Estate Regent Red pearl metallic, 1996, 483832 442875 kms, B230FK, AW71L, Vialle LPi
460 1.8 GL Benzine 1992, grijs, of zo, of vaal zwart, 160.000 kms
- verkocht - 940 Estate Nautic Blue, 1991, 369500 kms, B230FB, M47, OMVL LPG-installatie
- verkocht - 940 Sedan Ruby Red metallic, 1994, 333000 kms, B230FB, handbak, Vialle AMS
- verkocht - 164 Sedan Blue metallic, 1973, 117800 kms, B30E, BW35, GMS-G2
Plaats reactie

Terug naar “De 740 - 760 - 780 / 940-960 en S/V90”