Inmiddels is mijn 940 door Berlé in Amsterdam nagekeken en wat blijkt: de verdamper is stuk...Echter degene die de auto aan mij verkocht beweert dat deze nieuw was bij aankoop. Berlé heeft geconstateerd dat deze verdamper gereviseerd is geweest. Kortom, dat wordt een nieuwe verdamper
Iemand enig idee wat dit kost?
Overigens heb ik op het Saab-forum gelezen dat je beter geen vialle-verdamper kunt nemen, maar een andere....Op dit gebied ben ik een leek, dus graag zou ik van een deskundige uitsluitsel krijgen.
De auto is ook nog uitgelezen op het Lambdasensor-lampje, maar krijgt geen specifieke oorzaak. Morgen gaan ze verder op zoek.
C 30 T5 schreef:
Even aan de verkoper vragen waar deze is gemonteerd en dan voor garantie/colantie terug gaan.
succes!
Verkoper noemt zichzelf al de LPG-specialist :oops: en was in de veronderstelling dat Volvo-Nederland een nieuwe had geplaatst, dus geen gereviseerde. Het wordt wat ingewikkeld, maar ik wil slechts weten wat een andere kost en waarom dit beter geen Vialle kan zijn...
Volgens een lid van de 700 vereniging zit er in alkmaar of daaromtrent een handel die zo voor nog geen 150 leverd, en dat is geen Vialle.
Een ander V700 lid heeft een nieuwe vialle laten plaatsen voor ongeveer E 320 ergens vorig jaar....
Ik zelf heb de mijne gereviseerd van m'n vorige wagen onder leiding van iemand die dat vaker gedaan had, was er zo'n 100 euro voor kwijt inclusief onderdelen.
Meest gaan er van de verdamper de membramen intern stuk, ze rotten min of meer door door ouderdom(bij mij na 21 jaar). Bij revisie vervang je alle praktisch alle niet-metalen delen, want dat metaal slijt niet van een beetje gas wat er door stroomt.
Maar als ik vragen was, wat waren de klachten dat er tot de conclusie verdamper stuk is gekomen. Normaal moet een verdamper minimaal een jaar of 10 mee kunnen namelijk...
Fat Rat schreef:
Maar als ik vragen was, wat waren de klachten dat er tot de conclusie verdamper stuk is gekomen. Normaal moet een verdamper minimaal een jaar of 10 mee kunnen namelijk...
Het gas liep er gewoon uit bij de verdamper, lijkt me dus niet goed gereviseerd.
Terwijl de verkoper mij de auto verkocht had(zo verzekerde hij me) met een nieuwe verdamper.
Wáár liep het gas er gewoon uit?
Het kan er namelijk niet uit, behalve via je koelwater of als de losse verdamperschijven niet goed zijn aangedraaid.
(los hiervan, denk ik ook dat de bewuste verkoper een doekje over de verdamper in de auto gehaald heeft, de nieuwe verdamper op de plank gelegd heeft en jou daarna figuurlijk bij de neus genomen.......)
940 Estate Regent Red pearl metallic, 1996, 483832 442875 kms, B230FK, AW71L, Vialle LPi
460 1.8 GL Benzine 1992, grijs, of zo, of vaal zwart, 160.000 kms
- verkocht - 940 Estate Nautic Blue, 1991, 369500 kms, B230FB, M47, OMVL LPG-installatie
- verkocht - 940 Sedan Ruby Red metallic, 1994, 333000 kms, B230FB, handbak, Vialle AMS
- verkocht - 164 Sedan Blue metallic, 1973, 117800 kms, B30E, BW35, GMS-G2
Baseman schreef:Wáár liep het gas er gewoon uit?
Het kan er namelijk niet uit, behalve via je koelwater of als de losse verdamperschijven niet goed zijn aangedraaid.
(los hiervan, denk ik ook dat de bewuste verkoper een doekje over de verdamper in de auto gehaald heeft, de nieuwe verdamper op de plank gelegd heeft en jou daarna figuurlijk bij de neus genomen.......)
De verkoper heeft naar eigen zeggen de verdamper nieuw laten plaatsen, hij zegt nu achteraf zelf dat hij het vreemd vond dat er niet Vialle op stond, maar Volvo-Nederland. Kortom, waarschijnlijk is hijzelf ook benadeeld.
Waar het gas uit lekte, moet ik nog zelf zien, ik ga morgen de auto halen en dan worden andere reparaties uitgevoerd. De auto kan er dan weer mee door, afgezien van de LPG.
Leuk zo'n verkoper die zichzelf "LPG-specialist" noemt en de auto als nieuw verkoopt en mij verzekerde dat ik de eerstkomende tijd niets aan de auto zou krijgen ...tja.
die heeft het ongeveer 21 jaar en 448 dkm gedaan....
En eigenlijk was ie nog niet helemaal gaar, maar verdacht de verdamper er toen van rot te zijn wegens probs bij op gas rijden. Uiteindelijk bleek dat m'n 6 maanden oude bosch bougie touwtjes niet allemaal heel meer waren, in combo met een rotte bobine....
Fat Rat schreef:die heeft het ongeveer 21 jaar en 448 dkm gedaan....
En eigenlijk was ie nog niet helemaal gaar, maar verdacht de verdamper er toen van rot te zijn wegens probs bij op gas rijden. Uiteindelijk bleek dat m'n 6 maanden oude bosch bougie touwtjes niet allemaal heel meer waren, in combo met een rotte bobine....
Ik had m'n verdamper vorige maand ook al bijna vaarwel gezwaaid
Maar gelukkig bleek het een vuiltje in de max-doorlaatkraan te zijn in de dikke gasslang.
Haha, wat kan je lang zoeken naar dat soort vage klachten.
Inmiddels ook m'n verbruik nog eens super sinds het stellen van de onsteking (1 op 9,33) Voordeel van dit carburateur model
Binnenkort m'n FlashLube en EcoMax nog monteren (na de vakantie) en dan eens zien hoe het rijdt
ouch ik dacht dat mijn B230K zuinig was met toen 1 op 8,9 bij snelweg ritten.
Ben nu blij met 1 op 8.3, maargoed heb ook geen verdamper meer...
Maar is er geen afsluitklep, of misschien het filtertje wat voor de verdamper zit lek, ik kan me haast niet voorstellen dat het gas er vantussen komt...
.......en wat blijkt: de verdamper is stuk...Echter degene die de auto aan mij verkocht beweert dat deze nieuw was bij aankoop.......
.......De verkoper heeft naar eigen zeggen de verdamper nieuw laten plaatsen, hij zegt nu achteraf zelf dat hij het vreemd vond dat er niet Vialle op stond, maar Volvo-Nederland. Kortom, waarschijnlijk is hijzelf ook benadeeld. .......
.................Verkoper noemt zichzelf al de LPG-specialist en was in de veronderstelling dat Volvo-Nederland een nieuwe had geplaatst, dus geen gereviseerde.
Ik begrijp je probleem eigenlijk niet.
Je kunt toch aan die gast vragen waar ie de verdamper vandaan heeft en 'm omruilen voor een goeie?
Wat Vialle betreft: een kennis van mij die automonteur is en vrij veel ervaring met LPG auto's heeft zegt dat Vialle wel duur is maar ook een van de beste merken op de markt.
Ik begrijp je probleem eigenlijk niet.
Je kunt toch aan die gast vragen waar ie de verdamper vandaan heeft en 'm omruilen voor een goeie?
Probleem is dat ik vanaf het begin problemen heb gehad met de auto en om nu elke keer naar Utrecht te rijden om de auto te laten maken...Ik heb de auto nodig voor m'n werk. Nu heb ik de auto ergens dichterbij laten maken en de verdamper wordt er bij mij om de hoek ingezet. Scheelt weer een paar dagen.
Ander probleem is dat de verkoper mij verzekerde dat de auto als nieuw was bij verkoop....en eigen schuld dikke bult, na ongeveer 1000€ verder kan ik zeggen dat-ie dat niet was :?
Hij zou zelfs een grote beurt hebben gehad....even lachen, Bij Berlé hebben ze 6 dingen gevonden die bij een grote beurt absoluut vervangen hadden moeten worden. LPG-specialist bedankt!
Ander probleem is dat de verkoper mij verzekerde dat de auto als nieuw was bij verkoop....en eigen schuld dikke bult, na ongeveer 1000€ verder kan ik zeggen dat-ie dat niet was :?
Hij zou zelfs een grote beurt hebben gehad....even lachen, Bij Berlé hebben ze 6 dingen gevonden die bij een grote beurt absoluut vervangen hadden moeten worden. LPG-specialist bedankt!
[/quote]
Ik ben toch wel benieuwd wie die kerel is, om te voorkomen dat ik er ooit zaken mee zou doen.
Hij noemt zichzelf lpg specialist dus ik vermoed dat het geen particulier is maar een sjacheraar of handelaar?
hij heeft z'n ware roeping anders gevonden, mooie praatjes verkoper.....
Maargoed ik mocht niet klagen over het algemeen over m'n eerste wagen, die kwam ook van bij hem...
Fat Rat schreef:hij heeft z'n ware roeping anders gevonden, mooie praatjes verkoper.....
Maargoed ik mocht niet klagen over het algemeen over m'n eerste wagen, die kwam ook van bij hem...
Ik ben denk ik wat haastig geweest bij de aankoop: hij kostte let wel: 3500€ voor een auto van 1990, maar voor een hele goede met grote beurt en airco(in Italië lauw) en nieuwe verdamper etc. had ik dat er wel voor over. Nu ben ik 1000€ verder en is alles nagekeken en vernieuwd en kan de auto weer gassen.
Kortom, er staat niet wat er staat in zijn advertenties en nieuw is ook maar betrekkelijk.
Dan te bedenken dat het een "werkauto" is(die ik niet kan missen natuurlijk)
Enfin, dikke pech en een hoop geleerd :evil: