Pagina 2 van 3
Geplaatst: 05.09.2008 - 11:38
door V70CBR
Drewster schreef:Quota schreef:thomasglt schreef:Dat is het nadeel van de 2,5 TDI die slurpt aardig meer dan z`n jongere opvolgers.
Ehhh. Thomas, er ligt een 2.5D blok in uit 2001.... :roll:
Dat hoeft niet; als er een nieuw blok in komt kan het nog steeds wel het oude TDI blok zijn. Dit zijn feitelijk gewoon reserve onderdelen net zoals alle andere onderdelen van je auto volgens originele specificaties nog steeds bij de dealer verkrijgbaar zijn.
Het beste is om het motornummer met de tabellen te vergelijken. Die tabellen zullen hier wel ergens op het forum staan?
Waar vind je dat nummer op het blok dan?
Geplaatst: 06.09.2008 - 23:16
door Hathu
Quota schreef:thomasglt schreef:Dat is het nadeel van de 2,5 TDI die slurpt aardig meer dan z`n jongere opvolgers.
Ehhh. Thomas, er ligt een 2.5D blok in uit 2001.... :roll:
TDI en 2.5 D zijn dezelfde blokken, Volvo mocht van Audi geen TDI meer vermelden.
Geplaatst: 07.09.2008 - 10:48
door V70CBR
Hathu schreef:Quota schreef:thomasglt schreef:Dat is het nadeel van de 2,5 TDI die slurpt aardig meer dan z`n jongere opvolgers.
Ehhh. Thomas, er ligt een 2.5D blok in uit 2001.... :roll:
TDI en 2.5 D zijn dezelfde blokken, Volvo mocht van Audi geen TDI meer vermelden.
Mannen hier kom je wel wat te weten hoor .

Geplaatst: 07.09.2008 - 10:55
door V70CBR
Ik heb de wagen nu van dinsdag en heb ondertussen al een nieuwe batterij kunnen laten steken 135 eurokes en heb nu ontdekt dat de rubber in de bovenste motorsteun volledig is afgescheurd dus niet die aan het schutbord.
Tja het is natuurlijk een tweedehandswagen en had dan ook verwacht dat er nog wat prullen aan zouden zijn dus nu nog de steun vervangen en ik denk ook de achterste remmen want soms hoor ik ze precies slepen ijzer geluid bij het remmen en piepen .
Weet iemand waar ik goedkoop aan deze stukken geraak in belgie?
Ik hoop wel dat het dan hier bij blijft .
Geplaatst: 08.09.2008 - 15:59
door V70CBR
Ik heb een motorsteun gevonden compleet dus ik moet de bus er niet uithalen en weer inpersen .
50 eurotjes voor een complete steun en de rubber is zoals nieuw.
Kan ik hem morgen monteren.
Geplaatst: 08.09.2008 - 20:03
door Quota
Hathu schreef:Quota schreef:thomasglt schreef:Dat is het nadeel van de 2,5 TDI die slurpt aardig meer dan z`n jongere opvolgers.
Ehhh. Thomas, er ligt een 2.5D blok in uit 2001.... :roll:
TDI en 2.5 D zijn dezelfde blokken, Volvo mocht van Audi geen TDI meer vermelden.
Bijna goed, maar toch niet helemaal. In de basis zijn het dezelfde motoren, maar er zit op de 2.5D een ander setje sensoren en een andere ECU. Bij een echte TDI kun je gewoon ongestraft de EGR klep afdoppen, bij de 2.5D gaat het motormanagementlampje branden...
Maar goed, wil je het zeker weten, dan zul je langs de dealer moeten, die kan het je allemaal haarfijn uitleggen.
Geplaatst: 09.09.2008 - 08:59
door Hathu
Ben geen betweter, maar toch zijn het dezelfde blokken. Het motormanagement is inderdaad iets veranderd bij de laatste modellen met de Audi/VW motoren, ook bij de overgang van de 850 naar de V70 zijn er enige aanpassingen/verbeteringen gedaan.
Op het 850 forum is daar veel over te vinden.
Enne hij slurpt echt niet meer dan de nieuwe diesels. Een vriend heeft een D5 en die lust 1 op 14. Ikke 1 op 15

Geplaatst: 09.09.2008 - 22:19
door thomasglt
V70CBR schreef:Hathu schreef:Quota schreef:
Ehhh. Thomas, er ligt een 2.5D blok in uit 2001.... :roll:
TDI en 2.5 D zijn dezelfde blokken, Volvo mocht van Audi geen TDI meer vermelden.
Mannen hier kom je wel wat te weten hoor .

Dat is dus zeker niet waar. De TDI loopt veel meer als een trekker dan de D. Misschien is de basis van de motor wel hetzelfde, maar de inspuiting en computerbussiness is allemaal anders. Heb zelf de beide motoren gehad, en het verschil duidelijk kunnen merken.
Over het roken; Iederen roept altijd als het hardst, dat is de EGR klep. Terwijl de LMM ook heel goed stuk kan zijn, dan rookt hij misschien nog wel harder.
Geplaatst: 09.09.2008 - 23:01
door den toerist
thomasglt schreef:
Dat is dus zeker niet waar. De TDI loopt veel meer als een trekker dan de D. Misschien is de basis van de motor wel hetzelfde, maar de inspuiting en computerbussiness is allemaal anders. Heb zelf de beide motoren gehad, en het verschil duidelijk kunnen merken.
Ik heb zelf eerst een 2.5D (2000) gehad en erna een TDI (1998)en voelde echt geen enkel verschil of de ene nu meer een trekker is als de andere.
Ze zijn gewoon weg gelijk er is geen enkel merkbaar verschil.
Geplaatst: 10.09.2008 - 19:22
door Quota
thomasglt schreef:V70CBR schreef:Hathu schreef:
TDI en 2.5 D zijn dezelfde blokken, Volvo mocht van Audi geen TDI meer vermelden.
Mannen hier kom je wel wat te weten hoor .

Dat is dus zeker niet waar.
Hij zegt het toch zelf?? :roll: :?
Maar goed, qua beschaving halen ze het niet bij de latere D5 motoren )en de daarvan afgeleide 2.4D´s
Geplaatst: 10.09.2008 - 20:23
door den toerist
Quota schreef:
Maar goed, qua beschaving halen ze het niet bij de latere D5 motoren )en de daarvan afgeleide 2.4D´s
Sinds eind 2001 heeft Volvo haar eigen diesel motor. Waarvan er de D5 is met 163pk en de 2.4D ( de afgeroomde versie ervan) Intussen is er ook al een sterkere versie met 185pk. Tegenover de oude VW/audi diesel blok geeft dit wel een merkbaar verschil op.
Geplaatst: 11.09.2008 - 11:40
door V70CBR
Ik heb nog een vraagje ik heb eens gekeken naar de distributieriem en zie er nog een beetje de witte letters opstaan betekend dit dat hij dan nog goed is ? :roll:
Ik heb ondertussen ook de motorsteun veranderd het is wel een verschil in trillen van de motor je voelt hem nog wel maar een pak minder.

Geplaatst: 11.09.2008 - 17:10
door den toerist
Aangzien de ruilmotor die erin ligt nog maar slechts 60.000km heeft zou dus in principe die distributie riem maar pas vervangen moeten worden bij 120.000km. Dus rekening houdend met jouw huidige km stand, van km teller, (331000km) betekend dit dat de distributieriem vervangen moet worden bij 391000km op de teller.
Geplaatst: 12.09.2008 - 11:53
door Thijs
Ff offtopic hoor, maar moet even vertellen dat ik laatst gelezen had in de autoweek oid dat ene mevrouw de distributieriem van haar mitsubishi pas na 360000 km voor het eerst had laten vervangen!!! Dat schijnt dus ook te kunnen!
Maar ontopic, aan de letters op de riem kan je echt niet zien of de riem nog goed is hoor. Optisch kan hij er nog goed uitzieen, maar dan toch al wat uitgedroogd zijn. En een brekende riem heeft vervelende gevolgen!
Zekerheid voor alles dus. Maar als die motor nieuw was toen hij in jouw auro gezet is 60000 km geleden dan klopt het verhaal van den toerist denk ik wel aardig ja.
Geplaatst: 12.09.2008 - 14:38
door V70CBR
Tarman T schreef:Ff offtopic hoor, maar moet even vertellen dat ik laatst gelezen had in de autoweek oid dat ene mevrouw de distributieriem van haar mitsubishi pas na 360000 km voor het eerst had laten vervangen!!! Dat schijnt dus ook te kunnen!
Maar ontopic, aan de letters op de riem kan je echt niet zien of de riem nog goed is hoor. Optisch kan hij er nog goed uitzieen, maar dan toch al wat uitgedroogd zijn. En een brekende riem heeft vervelende gevolgen!
Zekerheid voor alles dus. Maar als die motor nieuw was toen hij in jouw auro gezet is 60000 km geleden dan klopt het verhaal van den toerist denk ik wel aardig ja.
Oké ik zal dan maar wat wachten nog de garagist heeft toch gezegd dat het een nieuwe motor is en heb ook de factuur gezien dus. En ik heb nog steeds garantie hé op de wagen.
Ik heb echter zoal eens gehoord wat het zou kosten om deze te veranderen bij een volvo garage amaaaai dat kost geld dus de riem distributie de riem inspuitpomp de multiriem alle spanrollen en een waterpomp + werk uren kom bijna op 1000 euro slik slik :shock:
Geplaatst: 24.09.2008 - 16:34
door D-J
Leerzaam topic...maar waar zijn die foto's

Geplaatst: 24.09.2008 - 20:13
door V70CBR
D-J schreef:Leerzaam topic...maar waar zijn die foto's

Hmmm ja ik weet het maar heb absoluut nog geen tijd gehad voor de foto's maar ze komen wel hoor .
Geplaatst: 27.09.2008 - 18:57
door V70CBR
Ja beste leden nu heb ik het volgende .
Ik heb een koelvloeistoflek binnen deze komt van de kachelradiator dus ik ga deze week maar een nieuwe steken .
Nu denk ik dat het wel moet meevallen om deze te verwijderen en terug te steken is dat correct ?
Zo zie je maar weer hé als je iets occasie koopt is er toch wel altijd wat mis mee .
Wat heb ik nu al gedaan aan deze wagen tot hiertoe : Nieuwe motorsteun - nu de kachelradiator dan nog de achterste remmen want ik hoor ze ijzer op ijzer - banden zijn ook niet meer zo goed .
Ik heb nu ook een oliewissel gedaan met oliefilter man man wat was dat een klotejob toen ik de oliefiter er af haalde kwam het oliekoelhuis er mee af dan moest nog de bodemplaat er onderuit en dit allemaal zonder put of brug gezellig.
Ook egr afgedopt veeeeeel minder roeten nu en inlaat buis gereinigt.
Chromé tellerringen geplaatst.
Dus ja heb er toch nog wat kosten aan maar hoop dat het hier bij blijft.
Het onderhoud dat ik zelf doe en de opties is uiteraard vrijwillig dus hier niet over zeuren .
Maar de motorsteun - kachelradiator en achterste remmen en banden tja dat vind ik toch niet zo super ik heb hem maar van 29 augustus :signugh:
Geplaatst: 29.09.2008 - 17:29
door willem169
Heb enigzins hetzelfde. Olie+filters is 15.000 km geleden vervangen.
Morgen wordt de EGR afgedopt en klein beurtje.
Mijn V70 verbruikt ook wat koelvloeistof, of het lekt weg ergens.
Gelijk even naar laten kijken.
Geplaatst: 29.09.2008 - 20:03
door V70CBR
willem169 schreef:Heb enigzins hetzelfde. Olie+filters is 15.000 km geleden vervangen.
Morgen wordt de EGR afgedopt en klein beurtje.
Mijn V70 verbruikt ook wat koelvloeistof, of het lekt weg ergens.
Gelijk even naar laten kijken.
Om te kijken of je een lek hebt in de kachelradiator moet je zeker jou tapijt lang de bestuurders of passagierskant verwijderen en dan de zwarte plastic ook verwijderen dan kan je duidelijk zien of hij lekt of niet het valt meteen op.
Ik heb de kachelradiator morgen koste 66 euro ga hem steken dit weekeinde.
Ik heb gezien op vadis en het zijn 8 schroeven dus zo erg is dat niet he met het juiste gereedschap en de wil is dat zo gefikst .
