Beste leden,
Ik ben hier nieuw en heb vrijdag 29 augustus 2008 een tweedehands volvo gekocht.
De volgende een V70 Bj.1998 2.5TDI .
Ik heb deze bij een garagist gekocht er staat 331000 Km op maar de garagist zegt dat er maar 60000 Km op staat omdat ze een nieuwe motor hebben gestoken en ook de turbo .
Hij heeft mij hiervan de factuur laten zien en het bedrag was 3400 euro voor de motor en de turbo.
Ik heb een testrit gedaan en de wagen rijdt fantastisch hij trek enorm goed op en schakelt supersoepel.
Maar ik heb toch één vraagje als ik goed doortrek optrek met deze wagen dan heb ik een enorm rookgordijn achter de wagen echt bruin zwarte roet is dit normaal ? Aangezien er een nieuwe motor en turbo inzit.
Wat ik ook gemerkt heb is als ik in de wagen zit en het contact staat af met de sleutel nog wel in het contact hoor ik steeds een getikt links onder het stuurwiel wat is dat?
Heb ik hier goed aan gedaan deze wagen te kopen of niet hij stond wel superlaag geprijsd dus ? :?:
Volvo V70 2.5TDI 1998
- V70CBR
- 2nd Gear member
- Berichten: 57
- Lid geworden op: 31.08.2008 - 15:01
- Locatie: kempen
- Contacteer:
-
- 6th Gear member
- Berichten: 2817
- Lid geworden op: 15.05.2007 - 19:39
- Locatie: Land van Maas en Waal
Die rookwolk is normaal, dat doen ze allemaal dankzij de EGR klep, deze kun jij manueel uitschakelen kijk maar eens in het volgende draadje...
KLIK
KLIK
Without fiction, there would not be reality
Hij: Tesla My LR
XC70 D5 Polar+ 2016 GT
V70 NN D5 my 2012
V70N 2.4D 2007 Edition Classic
V70 Classic 2.5D Europa Nautic blue
Zij: V40 CC T3 AT6
C30 summum 2.4i
V40 phase II 2.0T 2002 AT
VW Polo 1.4 kaal...
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3028
- Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45
het kan zeker een koopje zijn.V70CBR schreef:er staat 331000 Km op maar de garagist zegt dat er maar 60000 Km op staat omdat ze een nieuwe motor hebben gestoken en ook de turbo .
Heb ik hier goed aan gedaan deze wagen te kopen of niet hij stond wel superlaag geprijsd dus ? :?:
maar waarom plaats je een nieuwe (dure) motor met turbo en verkoopt hem even daarna voor een prikje?.
heb je al eens contact opgenomen met de vorige eigenaar?.
- V70CBR
- 2nd Gear member
- Berichten: 57
- Lid geworden op: 31.08.2008 - 15:01
- Locatie: kempen
- Contacteer:
Ludo schreef:het kan zeker een koopje zijn.V70CBR schreef:er staat 331000 Km op maar de garagist zegt dat er maar 60000 Km op staat omdat ze een nieuwe motor hebben gestoken en ook de turbo .
Heb ik hier goed aan gedaan deze wagen te kopen of niet hij stond wel superlaag geprijsd dus ? :?:
maar waarom plaats je een nieuwe (dure) motor met turbo en verkoopt hem even daarna voor een prikje?.
heb je al eens contact opgenomen met de vorige eigenaar?.[/quote
Tja ik heb dat ook gedacht en ook gevraagd aan de garagist.
De garagist lijkt mij toch te vertrouwen je weet het natuurlijk nooit 100% maar hij is ook aangesloten bij Federauto.
Zijn antwoord was dat de wagen van een nederlandse dame was geweest (heb ik ook gezien op de factuur).
Dat zij de wagen totaal had warm gereden wegens een lek in de waterpomp dus de motor was om weg te gooien.
Zij heeft dan de wagen in nederland laten maken dus een nieuwe motor erin en turbo erop ze heeft er dan blijkbaar nog zo een 60000Km mee gereden en de wagen ingeruild bij deze garagist voor een andere wagen.
Nu zou kunnen en zou niet kunnen dat kan ik niet controleren hé. :shock:
Nu zit ik echter wel nog met de vraag van die rookgordijn bij het acceleren? :?:
- V70CBR
- 2nd Gear member
- Berichten: 57
- Lid geworden op: 31.08.2008 - 15:01
- Locatie: kempen
- Contacteer:
Ah oké dan zullen we dat zo oplossen dan. Dan hoef ik mij geen zorgen te maken over de staat van de motor want hij draait en rijd als een klokje .Quota schreef:Die rookwolk is normaal, dat doen ze allemaal dankzij de EGR klep, deze kun jij manueel uitschakelen kijk maar eens in het volgende draadje...
KLIK
- Drewster
- 2nd Gear member
- Berichten: 111
- Lid geworden op: 31.05.2008 - 22:12
- Locatie: Nijmegen
Goede raad komt een beetje te laat omdat je de auto al gekocht hebt maar vergeet niet dat alle draaiende delen van de auto al ruim meer dan 3 ton hebben gelopen. Een auto met 60K op de teller lijkt dan aantrekkelijk maar dit gaat alleen om het blok.
Overigens hoeft 3 ton op de teller geen probleem te zijn, ik heb nog nooit een volvo gehad met minder dan 3 ton op de teller...
Overigens hoeft 3 ton op de teller geen probleem te zijn, ik heb nog nooit een volvo gehad met minder dan 3 ton op de teller...
momenteel betaal ik wegenbelasting voor:
V70 D5 '03
245 2.3 automaat '84 (geen wegenbelasting... hehe)
Porsche 944 S2
V70 Classic '98 TDI
V40 1.8 16v
940 2.3 Estate
V70 D5 '03
245 2.3 automaat '84 (geen wegenbelasting... hehe)
Porsche 944 S2
V70 Classic '98 TDI
V40 1.8 16v
940 2.3 Estate
- V70CBR
- 2nd Gear member
- Berichten: 57
- Lid geworden op: 31.08.2008 - 15:01
- Locatie: kempen
- Contacteer:
Ik heb hem sinds gisteren en moet zeggen hij rijdt prachtig . Hij is door de technische keuring zonder 1 opmerking en er is ook geen krasje of blutsje in heel de wagen te bespeuren .Drewster schreef:Goede raad komt een beetje te laat omdat je de auto al gekocht hebt maar vergeet niet dat alle draaiende delen van de auto al ruim meer dan 3 ton hebben gelopen. Een auto met 60K op de teller lijkt dan aantrekkelijk maar dit gaat alleen om het blok.
Overigens hoeft 3 ton op de teller geen probleem te zijn, ik heb nog nooit een volvo gehad met minder dan 3 ton op de teller...

Ik heb wel nog een vraagje op hoeveel moet de distributieriem vervangen worden? Bij mijn wagen dus.
-
- 6th Gear member
- Berichten: 2817
- Lid geworden op: 15.05.2007 - 19:39
- Locatie: Land van Maas en Waal
hangt er van af, is het een 2.5 D motor (dan elke 120K, met elke 240 K ook de waterpomp) of een TDI (hangt dan af van bouwjaar)
Without fiction, there would not be reality
Hij: Tesla My LR
XC70 D5 Polar+ 2016 GT
V70 NN D5 my 2012
V70N 2.4D 2007 Edition Classic
V70 Classic 2.5D Europa Nautic blue
Zij: V40 CC T3 AT6
C30 summum 2.4i
V40 phase II 2.0T 2002 AT
VW Polo 1.4 kaal...
- V70CBR
- 2nd Gear member
- Berichten: 57
- Lid geworden op: 31.08.2008 - 15:01
- Locatie: kempen
- Contacteer:
Het is een TDI 2.5 van Bouwjaar 1998Quota schreef:hangt er van af, is het een 2.5 D motor (dan elke 120K, met elke 240 K ook de waterpomp) of een TDI (hangt dan af van bouwjaar)
-
- 6th Gear member
- Berichten: 2817
- Lid geworden op: 15.05.2007 - 19:39
- Locatie: Land van Maas en Waal
Dus de motor die er later ingezet is, komt uit hetzelfde jaar?
Without fiction, there would not be reality
Hij: Tesla My LR
XC70 D5 Polar+ 2016 GT
V70 NN D5 my 2012
V70N 2.4D 2007 Edition Classic
V70 Classic 2.5D Europa Nautic blue
Zij: V40 CC T3 AT6
C30 summum 2.4i
V40 phase II 2.0T 2002 AT
VW Polo 1.4 kaal...
- V70CBR
- 2nd Gear member
- Berichten: 57
- Lid geworden op: 31.08.2008 - 15:01
- Locatie: kempen
- Contacteer:
Euh nee hij is van 2001Quota schreef:Dus de motor die er later ingezet is, komt uit hetzelfde jaar?
- Swedishsteel4life
- 2nd Gear member
- Berichten: 199
- Lid geworden op: 28.01.2007 - 21:38
- Locatie: Zutphen
beetje roken en roeten doen alle tdi's. Hangt idd samen met de egr.
Gewoon lekker laten roeten en kilometers maken zou ik aanraden.
Gewoon lekker laten roeten en kilometers maken zou ik aanraden.
V70 D5 momentum 2012
V90 D4 Inscription 2017
V90 D4 Inscription 2017
-
- 6th Gear member
- Berichten: 2817
- Lid geworden op: 15.05.2007 - 19:39
- Locatie: Land van Maas en Waal
Goed, dus elke 120K een nieuwe set van riemen en elke 240 K een nieuwe waterpomp, EGR is alleen softwarematig uit te schakelen met behoud van functionerend motorstoring lampje.
Je kunt de EGR ook gewoon afdoppen, maar dan gaat dat lampje dus branden, ik ga zelf voor de combinatie motortuning/softwarematige uitschakeling van EGR klep.
Je kunt de EGR ook gewoon afdoppen, maar dan gaat dat lampje dus branden, ik ga zelf voor de combinatie motortuning/softwarematige uitschakeling van EGR klep.
Without fiction, there would not be reality
Hij: Tesla My LR
XC70 D5 Polar+ 2016 GT
V70 NN D5 my 2012
V70N 2.4D 2007 Edition Classic
V70 Classic 2.5D Europa Nautic blue
Zij: V40 CC T3 AT6
C30 summum 2.4i
V40 phase II 2.0T 2002 AT
VW Polo 1.4 kaal...
- V70CBR
- 2nd Gear member
- Berichten: 57
- Lid geworden op: 31.08.2008 - 15:01
- Locatie: kempen
- Contacteer:
Oké voor de riemen.Quota schreef:Goed, dus elke 120K een nieuwe set van riemen en elke 240 K een nieuwe waterpomp, EGR is alleen softwarematig uit te schakelen met behoud van functionerend motorstoring lampje.
Je kunt de EGR ook gewoon afdoppen, maar dan gaat dat lampje dus branden, ik ga zelf voor de combinatie motortuning/softwarematige uitschakeling van EGR klep.
Wat betreft de EGR ik heb het gele vacuumslangetje afgedopt (Vijs erin met wat siliconen) en de rook is zo goed als weg ik krijg geen enkel lichtje op dashboard en verschil in rijden voel ik ook niet enkel dus minder rook.
Wat ik wel merk is dat hij ongeveer een gemiddelde aangeeft op de boordcomputer van 10 liter ik rijd wel erg veel stad is dat normaal?
-
- 6th Gear member
- Berichten: 2817
- Lid geworden op: 15.05.2007 - 19:39
- Locatie: Land van Maas en Waal
Ik krijg mijn auto niet onder een verbruik van 1 op 15, en dat was in een weekendje naar duitsland, ik vind 1 op 10 erg onzuinig, misschien toch eens de pomptiming laten controleren, let op, dit moet zowel statisch als dynamisch gebeuren.
Without fiction, there would not be reality
Hij: Tesla My LR
XC70 D5 Polar+ 2016 GT
V70 NN D5 my 2012
V70N 2.4D 2007 Edition Classic
V70 Classic 2.5D Europa Nautic blue
Zij: V40 CC T3 AT6
C30 summum 2.4i
V40 phase II 2.0T 2002 AT
VW Polo 1.4 kaal...
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 200
- Lid geworden op: 23.10.2006 - 09:10
- Locatie: Makkum
- Contacteer:
Dat is het nadeel van de 2,5 TDI die slurpt aardig meer dan z`n jongere opvolgers.
Volvo V70 2.4 D Edition II 2005
Volvo S80 2.5 D Mobility 1999
Volvo V70 2.5 D Europa 1999, MY 2000
Volvo V70 TDI Europa 1998, MY 1999
Volvo 850 GLT 2.5-20V 1993
Volvo Amazon Kombi 1969
Volvo for Life!
Volvo S80 2.5 D Mobility 1999
Volvo V70 2.5 D Europa 1999, MY 2000
Volvo V70 TDI Europa 1998, MY 1999
Volvo 850 GLT 2.5-20V 1993
Volvo Amazon Kombi 1969
Volvo for Life!
-
- 6th Gear member
- Berichten: 2817
- Lid geworden op: 15.05.2007 - 19:39
- Locatie: Land van Maas en Waal
Ehhh. Thomas, er ligt een 2.5D blok in uit 2001.... :roll:thomasglt schreef:Dat is het nadeel van de 2,5 TDI die slurpt aardig meer dan z`n jongere opvolgers.
Without fiction, there would not be reality
Hij: Tesla My LR
XC70 D5 Polar+ 2016 GT
V70 NN D5 my 2012
V70N 2.4D 2007 Edition Classic
V70 Classic 2.5D Europa Nautic blue
Zij: V40 CC T3 AT6
C30 summum 2.4i
V40 phase II 2.0T 2002 AT
VW Polo 1.4 kaal...
- Hans
- 8th Gear member
- Berichten: 10603
- Lid geworden op: 31.07.2005 - 20:41
- Locatie: Z.O.Brabant
- Contacteer:
En nu.......foto's!!!!
Veni,Vidi,Nates calce concidi
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013
- Drewster
- 2nd Gear member
- Berichten: 111
- Lid geworden op: 31.05.2008 - 22:12
- Locatie: Nijmegen
Dat hoeft niet; als er een nieuw blok in komt kan het nog steeds wel het oude TDI blok zijn. Dit zijn feitelijk gewoon reserve onderdelen net zoals alle andere onderdelen van je auto volgens originele specificaties nog steeds bij de dealer verkrijgbaar zijn.Quota schreef:Ehhh. Thomas, er ligt een 2.5D blok in uit 2001.... :roll:thomasglt schreef:Dat is het nadeel van de 2,5 TDI die slurpt aardig meer dan z`n jongere opvolgers.
Het beste is om het motornummer met de tabellen te vergelijken. Die tabellen zullen hier wel ergens op het forum staan?
momenteel betaal ik wegenbelasting voor:
V70 D5 '03
245 2.3 automaat '84 (geen wegenbelasting... hehe)
Porsche 944 S2
V70 Classic '98 TDI
V40 1.8 16v
940 2.3 Estate
V70 D5 '03
245 2.3 automaat '84 (geen wegenbelasting... hehe)
Porsche 944 S2
V70 Classic '98 TDI
V40 1.8 16v
940 2.3 Estate
- V70CBR
- 2nd Gear member
- Berichten: 57
- Lid geworden op: 31.08.2008 - 15:01
- Locatie: kempen
- Contacteer:
Foto's komen er binnenkort aanhans anesthesie schreef:En nu.......foto's!!!!
