Het onderhoud zal in ieder geval simpeler zijn dan bij een 850 en ik kan me, gezien de beschikbaarheid en prijs van 240 onderdelen (gebruikt) ,bijna niet voorstellen dat onderhoud van een 850 goedkoper zou zijn.MichielMaas schreef:Klopt het dat de 240 serie meer onderhoud vraagt dan de 850 serie. Zelf heb ik nu een 855 op lpg, gaat prima zonder veel motorische storingen. Ik vind de 245 eigenlijk nog mooier maar ben bang dat deze serie , op lpg, meer storingen zal geven, klopt dit ??
welke nemen?
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 116
- Lid geworden op: 11.03.2008 - 07:09
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2150
- Lid geworden op: 12.08.2006 - 16:45
Ja idd, de enige printplaat die je tegenkomt is op de achterkant van km teller 

Volvo 460 1.8 GLE 1994 (02-07)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)
Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)
Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)
-
- 1st Gear member
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 18.10.2008 - 20:20
Dag,jos244245 schreef:Als je van sportieve auto's houdt dan zal de benzine-uitvoering je -vrees ik- ook tegenvallen en al helemaal als er lpg in zit.pitbull schreef:Ik haspel per jaar tussen de 15 tot 20000km af. Daar komt bij dat ik in het verleden altijd sportieve benzinewagens heb gereden en de diesel me dan mss ook wel zou kunnen tegenvallen.
De 240 is niet bepaald een snelheidsmonster,eerder een trage bak.
wij hebben een 240Turbo, niet zo snel als een lambo maar kom er best redelijk mee uit de startblokken (als het droog is tenminste)
mvg arno
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2150
- Lid geworden op: 12.08.2006 - 16:45
Mijn 2.3 carburateur is toch echt vlotter bij het stoplicht weg dan mijn volvo 460 1.8. Oke eenmaal boven de 80 is die 460 weer veel sneller en de top licht ook stuk hoger. Maar optrekken zijn die wagens best goed in. 2.0/2.1 geen ervaring mee verder.
Volvo 460 1.8 GLE 1994 (02-07)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)
Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)
Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)
- whitehorsekart
- 5th Gear member
- Berichten: 1655
- Lid geworden op: 30.12.2005 - 21:31
- Locatie: Champagne-Ardennes, departement Marne 51530
Gewoon een 940 LTP kopen met lpg injectie.
Loopt als een beer, is comfortabel en roest (in tegenstelling tot een 240) niet of nauwelijks. Hij ziet er wél minder aantrekkelijk uit vind ik( en is dus ook redelijk goedkoop) maar het is de beste auto die ik ooit gehad heb!
Ga met een goede rijden en je bent om! Kost in nederland helaas wél een hoop wegenbelasting.
Loopt als een beer, is comfortabel en roest (in tegenstelling tot een 240) niet of nauwelijks. Hij ziet er wél minder aantrekkelijk uit vind ik( en is dus ook redelijk goedkoop) maar het is de beste auto die ik ooit gehad heb!
Ga met een goede rijden en je bent om! Kost in nederland helaas wél een hoop wegenbelasting.
1967-122S Combi B18D....1972-144deLuxe B20A overdrive LPG....1988 244DL .....1986-780 Bertone B280E....1987-780 Bertone B280E....1997-940 2,3 LPT Estate Sports Edition.....MY 2016-XC60 AWD D4 XENIUM......................en een 1986 Land Rover Series III 110
BLOG over mijn Volvo's: http://klassiekevolvo.jouwweb.nl/
BLOG over mijn Volvo's: http://klassiekevolvo.jouwweb.nl/
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2150
- Lid geworden op: 12.08.2006 - 16:45
Dat is toch ook bij de 2 serie die belasting hoog is. Zware wagens zijn het allemaal. Of je moet er eentje van voor 84 hebben.
Volvo 460 1.8 GLE 1994 (02-07)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)
Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)
Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)