Zolang je m niet daadwerkelijk van de band laat halen doordat je een andere motor wilt kun je volgens mij tot een week of twee voor productiedatum wijzigingen aanbrengen. Dus de parkeerverwarming kan er nog op.
Wat is de verwachte leverdatum?
Eindelijk...hij wordt besteld!
- Douwe
- 3rd Gear member
- Contacteer:
- Summum
- 6th Gear member
Gefeliciteerd, mooie wagen. Maar 75.000 euri's... :shock: wat een bak geld voor een auto, zeker prive! Maar als je het kunt lijden heb je er vast een heerlijke auto aan.
Persoonlijk ben ik ook niet kapot van de exterieurkleur. Naar mijn smaak passen bij een XC70 de kleuren zwart, zilver en Ocean blue het best....
De donker getinte ramen zou ik altijd doen. 'sZomers scheelt het in de opwarming, en bovendien staat het super. Ik heb het op mijn V50 laten doen, en van vertekening is totaal geen sprake. Overigens kun je de ramen desgewenst altijd nog achteraf laten tinten, ofwel d.m.v. coaten ofwel d.m.v. folie.
Persoonlijk ben ik ook niet kapot van de exterieurkleur. Naar mijn smaak passen bij een XC70 de kleuren zwart, zilver en Ocean blue het best....
De donker getinte ramen zou ik altijd doen. 'sZomers scheelt het in de opwarming, en bovendien staat het super. Ik heb het op mijn V50 laten doen, en van vertekening is totaal geen sprake. Overigens kun je de ramen desgewenst altijd nog achteraf laten tinten, ofwel d.m.v. coaten ofwel d.m.v. folie.
(2008) V70 T6 AWD Summum, Barents Blue, off black leder, full option
(2020) Audi E-tron
(2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leder soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum, Caspian Blue, off black leder, driver support line, exterior styling, 19" Bor + 18" Fortuna
(2005) V50 2.4 Summum, Silver, premium mobility, 18" Atreus
(2001) S60 2.4i Intro Ed. aut, nautic blue, 17" Tethys
(2020) Audi E-tron
(2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leder soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum, Caspian Blue, off black leder, driver support line, exterior styling, 19" Bor + 18" Fortuna
(2005) V50 2.4 Summum, Silver, premium mobility, 18" Atreus
(2001) S60 2.4i Intro Ed. aut, nautic blue, 17" Tethys
-
- 5th Gear member
Lava Sand is typisch zo'n kleur die je in t echt moet zien. Dan pas valt op hoe goed dit bij de XC70 past. Bovendien is het niet zo'n 'harde' kleur: bij elke lichtinval lijkt het weer anders. Het is idd een flink bedrag, maar een Audi of BMW zijn nog zo'n 10k duurder. En die Ocean Blue...volgens mij ben je daar na een paar maanden wel op uitgekeken. Zilver raakt uit de mode (bovendien hebben we nu al 3 zilveren auto's gehad..), en zwart is heel snel vies.
Thom
Thom
- Hans
- 8th Gear member
- Contacteer:
zwart is net zo snel vies als iedere andere auto hoor
Maar in elk geval krijgen jullie een heeeeeeeele mooie auto! geniet ervan1
Mijn volgende wordt ook een XC70! Liefst Ocean race
Maar in elk geval krijgen jullie een heeeeeeeele mooie auto! geniet ervan1
Mijn volgende wordt ook een XC70! Liefst Ocean race

Veni,Vidi,Nates calce concidi
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013
-
- 5th Gear member
@Hans anesthesie: Zwart wordt idd niet sneller vies, maar het lijkt wel zo. De bestelde XC70 is nu definitief, dit zijn de laatste wijzigingen:
- toch Brown select leder
- geen Summum (parkeerverwarming voor ons niet nuttig)
- passagiersstoel ook elektrisch verstelbaar (hebben we nu ook, wel lekker)
- geen Four-C.
Hij arriveert de laatste week van december bij de dealer en we kunnen m dus de eerste week van januari ophalen
. Ben heel benieuwd naar die nieuwe D5. Die schijnt een mooie por in de rug te geven, en daar hou ik wel van. Ook ben ik nieuwsgierig naar die waterafstotende ramen, of je daar nu echt wat van merkt in de praktijk.
Thom
- toch Brown select leder
- geen Summum (parkeerverwarming voor ons niet nuttig)
- geen Four-C.
Hij arriveert de laatste week van december bij de dealer en we kunnen m dus de eerste week van januari ophalen

Thom
-
- 5th Gear member
Nou...hij is gearriveerd bij de dealer en heb m derhalve reeds mogen aanschouwen. Bah! Bruin van buiten en binnen, nee het zou mijn keuze niet geweest zijn. Het houten stuurtje is wel weer mooi en de vele opties ook
. Dus dan moet ik daar maar blij mee zijn, evenals de beresterke D5.
Thom

Thom
- Hans
- 8th Gear member
- Contacteer:
Toch lijkt mij dat bruine wel mooi hoor! Dat houten stuur zou ik er never nooit in willen hebben.
Kun je al wat foto's maken???? Je hebt ons wel nieuwschierig gemaakt met je vader's nieuwe boytoy!
Kun je al wat foto's maken???? Je hebt ons wel nieuwschierig gemaakt met je vader's nieuwe boytoy!
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
Zou el. stoelverstelling rechts niet eens overwegen... (volkomen onnuttig) maar een parkeerverwarming is een absolute mustThom schreef:- geen Summum (parkeerverwarming voor ons niet nuttig)
-
- 1st Gear member
Ik heb 'm ook besteld afgelopen donderdag:
XC70 D5 geartronic momentum audio II met PDC achter in black sapphire metallic.
XC70 D5 geartronic momentum audio II met PDC achter in black sapphire metallic.
Vanaf 2010: XC60/90 hybrid
- Hans
- 8th Gear member
- Contacteer:
Black sapphire....mmmmmmhhh
Ik dacht dat jij een XC50 ging kopen..
geintje, geweldig man, zo'n xc70, ik benijd je gewoon een beetje, Hoe lang moet je gaan wachten?
Ik dacht dat jij een XC50 ging kopen..

geintje, geweldig man, zo'n xc70, ik benijd je gewoon een beetje, Hoe lang moet je gaan wachten?
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013
-
- 5th Gear member
Ok, ik zal het nog een keer uitleggen. De auto vertrekt nooit maar dan ook nooit op hetzelfde tijdstip. Daarnaast staat ie regelmatig overdekt. Daarbij wordt de auto voornamelijk ingezet in landen waar de winters doorgaans niet erg streng zijn. Kortom: we zouden het niet gebruiken en hebben daarom gekozen voor de elektrische stoelverstelling, omdat de passagier in deze kwestie bij langere reizen het prettig vind om de stoel optimaal te kunnen verstellen. Mijn ervaring is dat dit elektrisch stukken beter (lees: nauwkeuriger) gaat dan manueel.Zou el. stoelverstelling rechts niet eens overwegen... (volkomen onnuttig) maar een parkeerverwarming is een absolute must
En wat betreft die foto's: nog even geduld tot minimaal 4 januari, nu is er nog weinig aan te zien met al dat plastic, piepschuim en karton... Dus k heb geen pics geschoten.
Thom
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
Beste Thom, je hoeft het mij niet uit leggen.... ik respecteer ieders keuze, ik deel hem alleen niet.Thom schreef:Ok, ik zal het nog een keer uitleggen. De auto vertrekt nooit maar dan ook nooit op hetzelfde tijdstip. Daarnaast staat ie regelmatig overdekt.Zou el. stoelverstelling rechts niet eens overwegen... (volkomen onnuttig) maar een parkeerverwarming is een absolute must
Thom schreef:Mijn ervaring is dat dit elektrisch stukken beter (lees: nauwkeuriger) gaat dan manueel.
Corrigeer me als ik er naast zit, maar volgens mij is jouw ervaring met Volvo's stoelverstelling grofweg "0", ik prefereer door de betere manuele verstelling deze boven de electrische.
-
- 5th Gear member
Klopt, maar de XC70's in de showroom bij onze dealer hadden beide handmatige stoelverstelling en beide speling in de rugleuning. Volgens de verkoper kon dat zo weer vastgezet worden, maar een erg degelijke indruk maakte het niet. Daarbij hebben we nu in de Peus ook elektrische verstelling, dan ben je eraan gewend en wil je niet meer terug.Corrigeer me als ik er naast zit, maar volgens mij is jouw ervaring met Volvo's stoelverstelling grofweg "0", ik prefereer door de betere manuele verstelling deze boven de electrische.
Thom
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
Ik had van je dealer al die tijd al geen hoge hoed op....Thom schreef:Klopt, maar de XC70's in de showroom bij onze dealer hadden beide handmatige stoelverstelling en beide speling in de rugleuning. Volgens de verkoper kon dat zo weer vastgezet worden, maar een erg degelijke indruk maakte het niet. Daarbij hebben we nu in de Peus ook elektrische verstelling, dan ben je eraan gewend en wil je niet meer terug.Corrigeer me als ik er naast zit, maar volgens mij is jouw ervaring met Volvo's stoelverstelling grofweg "0", ik prefereer door de betere manuele verstelling deze boven de electrische.
Iedere Volvostoel is overigens substantieel degelijker dan een Frans stoel.
-
- 1st Gear member
Hans,
Ik krijg 'm op 21 juni 2006 pas, aangezien de dealer de XC70 dan pas mag uitleveren van ING Carlease.
Heb de XC70 zo vroeg besteld, omdat je per 1 jan 2006 als ING medewerker geen auto's meer mag leasen die niet in energielabel A,B of C zitten - SUV's, 4wd's en diesels met automaat zijn verboden !!
Heb gelukkig nog via deze 'truc' mijn XC70 voor de komende 4 jaar veilig gesteld.
Merry X-Mas
Ik krijg 'm op 21 juni 2006 pas, aangezien de dealer de XC70 dan pas mag uitleveren van ING Carlease.
Heb de XC70 zo vroeg besteld, omdat je per 1 jan 2006 als ING medewerker geen auto's meer mag leasen die niet in energielabel A,B of C zitten - SUV's, 4wd's en diesels met automaat zijn verboden !!
Heb gelukkig nog via deze 'truc' mijn XC70 voor de komende 4 jaar veilig gesteld.
Merry X-Mas
-
- 5th Gear member
Dat mag ik wel hopen, beide stoelen zitten los (al na 2 jaar), de bestuurdersstoel heeft nooit goed vastgezeten. Is op te lossen zou je zeggen, maar Peugeot-dealers...zucht...ik begin dr niet meer over. En wat betreft onze huidige Volvo-dealer? Tsja, kan er nog slecht over oordelen maar feit is wel dat ze daar meer weten over de populaire Volvo's, zoals de V50 e.d.. Desondanks vind ik ze wel professioneel, en ook niet geheel onbelangrijk bij een privé-aanschaf: we kregen een hele goede inruilprijs. Best verrassend, aangezien een 607 bepaald geen courante auto en al helemaal geen dagelijkse handel voor ze is (naar ik aanneem).Iedere Volvostoel is overigens substantieel degelijker dan een Frans stoel.
Thom
- Hans
- 8th Gear member
- Contacteer:
@balky,
oooeeehh, net op tijd dus.. dat van die diesel met automaat vat ik niet helemaal... :?: :?:
oooeeehh, net op tijd dus.. dat van die diesel met automaat vat ik niet helemaal... :?: :?:
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013
-
- 1st Gear member
Het heeft met die stomme energielabels te maken. Bij ING mag je alleen nog maar auto's leasen met energielabel A, B of C. De XC70 D5 GT is label F (!!!!).
Ik heb dus gelukkig (phew !!) nog voor 1 jan 2006 mijn droomauto besteld en ik zie over 4 jaar wel weer wat de schade is.
Ik heb dus gelukkig (phew !!) nog voor 1 jan 2006 mijn droomauto besteld en ik zie over 4 jaar wel weer wat de schade is.