Pagina 2 van 2
Geplaatst: 27.09.2008 - 00:28
door FrankS60
Nou ik heb hem dus op de krik gehad, en heb het daarna niet meer gehoord. Heb nog wel 15 kilometer in stad/omgeving gereden. Het gebeurde redelijk onregelmatig, ik heb het al met al een keer of 7 gehoord maar toen ik het de 1e keer heb gehoord was ik net 1000m van huis, ben omgekeerd en heb de wagen geparkeerd.
Het is in ieder geval geen constant fenomeen, en het gebeurd met zowel flauwe als scherpere bochten, lage en hogere snelheid, glad en hobbelweg...
Geplaatst: 27.09.2008 - 16:21
door Dexter
H.J. schreef:
Men heeft bij mij toen een soort rubberslangetje, zowel links als rechts, om het begin van de veer gedaan welke rust in het gedeelte van de veerschotel en nu heb ik er gaan last meer van (tot nu toe nog geen knak of bonk meer gehoord).
Dit zelfde lees ik ook in het topic van M.A. Trilsbeek (
Hier).
Ik heb de laatste tijd ook al een paar keer harde bonken gehoord. Klinkt echt totaal niet goed. De eerste keer dat ik het hoorde dacht ik echt dat ik over een of andere balk was gereden, maar dat bleek dus niet zo te zijn.
Zou het dan allemaal zo simpel op te lossen zijn als met een rubbertje? Laten we het hopen....
Geplaatst: 27.09.2008 - 16:33
door FrankS60
Ja ik hoop het ook, van de week gaat ie bij een vriend van me op de brug, ik zal jullie op de hoogte houden als ik iets kan vinden. In de tussentijd zijn meer tips nog steeds welkom!
Geplaatst: 27.09.2008 - 17:02
door HansEindhovenV70
Is het alleen hoorbaar in de auto of ook daarbuiten?
Geplaatst: 29.09.2008 - 13:06
door arjen
Kijk eens naar de afstandshouders m.b.t. het sturen. Ik weet zo niet hoe die dingen genoemd moeten worden maar deze zorgen ervoor dat je wiel niet te ver naar binnen kan komen. Zijn robber blikjes geloof ik. Op het moment dat deze versleten zijn, kan je een metaal op metaal effect krijgen en dus een rotgeluid.
Het is een suggestie.
Kosten zijn niet veel van deze blokjes.
Arjen
Geplaatst: 29.09.2008 - 15:10
door BarnOwl
Uitslagbegrenzers lijkt me uitgesloten hier omdat je die alleen zou horen bij insturen met volledige uitslag.......
Geplaatst: 30.09.2008 - 13:08
door FrankS60
HansEindhovenV70 schreef:Is het alleen hoorbaar in de auto of ook daarbuiten?
Ook daarbuiten. Heb m op de brug gehad, we kunnen niks vinden. Heb het geluid niet meer gehoord sinds hij op de krik heeft gestaan met de voorwielen los van de grond.
Het is me nog steeds een raadsel, maar ik zag net in een ander topic iets over die rubberen stootunit die op de veer zit. Kan me niet herrineren dat ik die gezien heb! Misschien daar eens even goed naar kijken en eventueel nieuwe plaatsen.
Vwb die stuuruitslag begrenzers, die zijn aardig gaar bij mij maar het geluid doet zich voor met minder dan maximale stuuruitslag. Dat zal het dus niet zijn vermoed ik. Toch bedankt voor het meedenken!
Geplaatst: 30.09.2008 - 14:46
door toppertje
die "rubberen stootunit",zit een beetje verstopt in de veerpoot en is derhalve
niet goed te zien.
soms blijft hij gewoon vastzitten,ook al haal je de veer vd veerpoot af.
deze zit nl in een soort van metalen behuizing(veerpoot).
je kunt hem er wel uithalen (loswippen)als je de veer van de veerpoot hebt.
Geplaatst: 30.09.2008 - 16:37
door 24AB2
dit is het
Geplaatst: 30.09.2008 - 16:37
door 24AB2
en hier zit het
Geplaatst: 01.10.2008 - 16:56
door H.J.
Hallo Frank,
Als je de 2e foto van 24ab2 ziet, is er bij mij op dezelfde plek een rubberslangetje geplaatst (zie mijn eerdere mail) Ik zou hier na (laten) kijken laten repareren. Zeker weten dat het geluid dan weg is.
Groet Herman
Geplaatst: 01.10.2008 - 19:08
door toppertje
24AB2 schreef:dit is het
dit heet een"isolator"
Geplaatst: 05.10.2008 - 23:14
door frans80
Wimmel Camaro schreef:Ik had ook zoiets, nu blijk mijn rubber boven op de motor gescheurd te zijn. Waarmee die motor aan het frame zit, net langs je remmenvloeistof.
Succes!
Dat is hetzelfde wat mijn vorige S80 had (MY2003). Vanaf het begin geknakt. Hele riedel vervangen onder garantie: schokbrekers voor, later achter, stuurhuis, maar geluid bleef. Net nadat ik hem verkocht had meldde de garage bij de volgende beurt dat de ophanging aan de bovenkant kapot was: rara geluid weg. Toch vreemd dat zo'n steun, die toch bijna alle draaimomenten van de motor moet opvangen zo gauw kapot gaat. Het gekke van de S80 is dat de rammeltjes overal vandaan lijken te komen behalve waar ze echt vandaan komen. Als er iets los in de kofferbak ligt (een schroevendraaier bij het reservewiel bijvoorbeeld) dan lijkt het rechts voor te zitten.
Geplaatst: 24.10.2008 - 11:21
door redikim
Probeer de aandrijfasbouten is te vervangen door ander type.30714142.
Verder meteen de fuseekogelmoeren vervangen. 31201020.
Vervang in deze wel zowel Links als Rechts.
Het kan ook zijn dat de voorste draagarmbussen versleten zijn, dan zul je die moeten laten vervangen door nieuwe. Wij vervangen ze altijd door zwaardere type's ( police ) 9465971.
Geplaatst: 15.11.2008 - 00:49
door duvries
Waarschijnlijk betreft het hier een versleten rubber in de veerschotel (deze zit tussen de veer en de veerschotel); kan op zich niet echt kwaad, maar het klinkt slecht en vervangen is de enige optie om het irritante geluid te verhelpen. Ik moest de dealer zef vertellen wat het was.
Wanneer het om harde 'klikken/tikken' gaat in de aandrijflijn, bij bijv. het opkomen van de koppeling, dan gaat het om speling op de aandrijfassen. Ook dit kan niet direct kwaad; het klinkt alleen niet lekker. Het kan worden verholpen.
Geplaatst: 15.11.2008 - 00:55
door duvries
Ah, zie nu de foto's opkomen (eerder niet): dit is het dus, vwb de rubbers in de veerschotel.
Geplaatst: 21.11.2008 - 14:10
door Dexter
duvries schreef:
Wanneer het om harde 'klikken/tikken' gaat in de aandrijflijn, bij bijv. het opkomen van de koppeling, dan gaat het om speling op de aandrijfassen. Ook dit kan niet direct kwaad; het klinkt alleen niet lekker. Het kan worden verholpen.
Hoe kan dit dan worden verholpen? Meteen nieuwe aandrijfassen of toch een iets goedkopere oplossing?
Heb namelijk ook last van die klikken/tikken.
Geplaatst: 22.11.2008 - 21:49
door duvries
Heb destijds (2005) van de dealer begrepen dat ze de assen vastgezet hebben met een soort 'Loctite' (of iets wat erop lijkt). Dit hielp in eerste instantie voor ongeveer 10.000 kilometer, maar daarna kwam het geluid terug. Dit verbaasde mij niet, gezien de krachten die erop staan. Vervolgens hebben ze naar eigen zeggen hetzelfde nog een keer gedaan, maar dan beter. Het geluid was daarna definitief vertrokken.
Mogelijk hebben ze er (onder garantie) nieuwe assen onder gezet en wilden ze dat liever voor zich houden. 100% zekerheid kan ik je daarom niet geven, maar een goede dealer moet kunnen vertellen of het 'plakken' helpt of slechts een lapmiddel is. Ze (S60/S80/V70) doen het volgens mij allemaal, in meer of mindere mate...
Geplaatst: 26.11.2008 - 19:58
door steven460
Men heeft bij mij toen een soort rubberslangetje, zowel links als rechts, om het begin van de veer gedaan welke rust in het gedeelte van de veerschotel en nu heb ik er gaan last meer van
Deze heten isolators oid. Ga er mee naar de garage en vraag daarom. Ik had het ook, sinds installatie van die dingeltjes nooit meer iets gehoord
