Dynamo of accu stuk?

Geproduceerd bij NedCar in Born
gravedigger25live
2nd Gear member
Contacteer:

Hallo

Ik heb vanavond nog met de auto weg geweest, voor dat ik weg ging heb ik de accu nog gemeten en nu is het tussen 10 a 11 volt dus is gezakt.
Dus er moet iets zijn wat stroom trekt en ik denk dat ik gevonden heb.
Probleem zit denk ik in de achterlichten, de lampje van parkeer lichten doet aan de rechterkant wel (bestuurders kant) en aan de linkerkant wel en niet als ik de kofferbak dicht gooi dan springt ie uit.
Dus heb ik de klepje opengemaakt en de houder met lampjes eruit gehaald.

Toen ik de houder in mijn handen had brande de lampje wel en ik deed weer terug in de klik systeem en was ie weer uit.

Kan het zijn dat daar kortsluiting of stroom weg lekt? heeft iemand hier ook problemen mee?

Groeten van richard
Volvo V40 1.8 16V 07-02-1997
fjrene
3rd Gear member

laat gewoon je accu testen bij een garage en je weet gelijk of hij zwak is en je bent gelijk van al je problemen af als dit zo is met een nieuwe accu,want als hij zwak is en je gaat er de winter mee in dan sta je vanzelf een keer stil.
en dat lampje kan ook gewoon stuk zijn want als je hem beweegt gaat het gloeidraadje wer tegen elkaar aan zitten.
Bart Giesen
5th Gear member

Idd, laat dat ding nou es testen!
gravedigger25live
2nd Gear member
Contacteer:

Hallo

Ik laat de volvo zeker testen!!! ik ga van weekend ff naar de garage maar ik ben gewoon nieuwschierig dan weet ik het voor de volgende keer.

Ik ben benieuwd wat er aan de hand is.

Groeten richard
Bart Giesen
5th Gear member

Niet je Volvo, maar je accu ;)
gravedigger25live
2nd Gear member
Contacteer:

Hallo Allemaal

Ik heb de accu laten testen en de accu was stuk.
Accu lade wel op maar liet het ook zo snel weer los en de dynamo is ook oke.
Ik dacht dat de dynamo 12 a 13 volt leverde maar keurig tussen 13,5 en 14.2 volt (bij 750 toeren en 2000 toeren).
Omdat stationair 12 a 13 volt leverde was omdat de accu zo veel stroom moest hebben dant de dynamo bijna niet kan leveren, als ik langer mee gereden had was het zo gebeur de garage vondt het knap dat ik naar hem toe was gekomen maar ja een beetje geluk.

Nou een nieuwe accu erin en klaar is kees geen probleemen meer.
O ja de stekker van de achter licht zat een draadje los dus lampje is in orde.

En nu naar m'n volgende probleem nou tis geen probleem maar ik moet mijn kataysator vervangen omdat ie bij 1000 toeren rateld en als ik langer mee door rijd dan gaat de midden demper ook vol zitten dan moet ook vervangen worden (die valt wel mee met de prijs).
Dus ik ga de katalysator los halen en de schotten uit halen dan kan ik nog een jaarte mee door rijden want dan moet de volvo voor de keuring en dat gaan ze zeker niet goed keuren. (gelukkig is in duitsland om de 2 jaar de keuring)

Iedereen nog heel erg bedankt voor jullie reactie.

Groeten van
Richard
laheije
4th Gear member

Dat zei ik toch, een nieuwe accu en je kan weer verder, :P
Maar serieus nu, fijn dat jou probleem opgelost is.
Huub
Wie schrijffouten vindt mag ze houden
gravedigger25live
2nd Gear member
Contacteer:

Ja ja ja :thumbleft: klopt je hebt gelijk maar ja je denk weer de ergste van de hele gebeuren maar tis gelukkig weer opgelost.
Nog bedankt

Groeten Richard
Blade
5th Gear member
Contacteer:

Als je cat nog helemaal heel is, maar wel helemaal los zit. Zou je kunnen proberen er een parker in te draaien van onderen, niet te ver maar net dat het hele blok aanligt tegen het ijzer. Hopelijk ben ik zo duidelijk genoeg ! Bij een kennis werkte dit prima en hij rijdt er nog steeds mee rond zonder ratels. Bij mijn oude 440 werkte het niet, die was al in 100 stukjes.
gravedigger25live
2nd Gear member
Contacteer:

Hallo Poika

Ik zal ff kijken ik ga het zaterdag morgen ff doen.
Maar wat bedoel je met een parker? (een bout of zoiets?)
Het zal wel mooi zijn dat ie nog niet zo stuk is, ik rij er niet zo lang mee en als de toerental naar 750 gaat dan is ie stil tis meestal bij een koude motor.

Nog bedankt voor je tip.

Groeten van richard
laheije
4th Gear member

Een parker is een klein boutje dat als je een gaatje boort(niet te groot) zich zelf zeg maar schroefdraad maakt met als gevolg dat hij zich zelf vastdraaid.
Huub
Wie schrijffouten vindt mag ze houden
gravedigger25live
2nd Gear member
Contacteer:

Hallo Laheije

Oke bedankt.
Maar ik heb zaterdag morgen de katalysator onder uit de auto gehaald.
Nou het ging zeker niet 1 2 3 los hoor, ik heb wat wd 40 opgespoten en toen ben ik naar mijn opa gereden want hij heeft een smeerkelder gelukkig maar want anders had ik het nooit onder de auto vandaan gekregen.
Bij mn opa nog een keer wd 40 opgespoten, onder de auto gekeken en wat dacht je geen schroef draad meer op de bout.
En leuker is de moeren zijn op de flens van de spruitstuk gelast raare methode want die waren ook doorgeroest.
Dus je raad het al de flex door heen eerst de versnellings stang los halen anders kon ik er niet bij.
Ik heb de 2 bouten eraf geflext en ook de ring achter de katalysator doormidden geflext. Die ring heb ik vervangen door een nieuwe.
Alle eraf een beetje wd 4o en een hang rubbertje los gedraaid om ff meer speling te krijgen en hoppa eraf.

Nou als ik langer doorgereden had dan was de midden demper ook vol geweest. De katalysator zag aan de buitenkant heel goed uit en ook de spruitstuk dat is goed spul zeg.
Van de katalysator was de eerste schot was al wat kappot maar de 2e en 3e wat ik gezien heb was al zowat puin. dus heb ik de breek ijzer gepakt en kappot geslaan. Trouwens wat voor spul is dat? vulkanisch steen? en wat een troep man man man.
Ik heb de katalysator weer eronder gezet ff 2 roestvrij stalen bouten moeren opgedraaid en klaar dat was 10 minuten werk tegen over een uur tja meestal zo maar ik heb het eronder gekregen gelukkig.

Toen ik weg reed hoorde ik een holle geluid, vooral bij het optrekken maar tijdens het rijden helemaal niet meer en ik voelde dat de auto meer trekt meer pk's maar mijn opa had over het opvullen van de katalysator wat is het beste, een soort ijzer wol? zoals van die schuursponjes zou dat kunnen? Tis ff voor het dempen meer niet.

Ik hoor het wel heel erg bedankt voor jullie tips.

Groeten van Richard
Blade
5th Gear member
Contacteer:

Volstoppen zal niet gaan, dit blaas je de hele uitlaat in. Dus met het holle geluid zal je mee moeten leven. Enigste optie is een nieuwe cat. Wat je ook zou kunnen doen is een pijp door de cat heen slaan en die vastlassen. Toch zal de uitlaat altijd meer geluid maken omdat je gewoon de cat mist.
gravedigger25live
2nd Gear member
Contacteer:

Hallo Poika

Hmmm ja ik denk eerder een nieuwe kat want bij de keuring komen ze toch achter. Tja en volstoppen zoals je zei het gaat een tijdje helemaal dicht zitten het ligt niet aan de binnenkant vast, dus dat moet ik ook niet hebben.
Maar ik heb voor ong 165 euro een nieuwe katalysator dus ik mag niet zeuren.
Ik kan eerst een jaar mee rijden en het heeft ook nog wel wat dat geluid (het is tussen het rijden niet zo) en met wat beetje extra pk's (tis niet veel maar je voelt het wel) is het mooi meegenomen.

Heel erg bedankt voor je tip.
nu een tijdje geen reparaties meer alleen een klein beurtje meer niet.

Groeten van richard
canvolvo
2nd Gear member

hahahahahahaaa wat heb ik gelachen bedankt iedereen en vooral richard en bart hahahaahahah
::D
Ik rij volvo of ik rij niet ........
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”