Goedendag,
Ik ben sinds twee maanden de trotste bezitter van een Volvo C30, 1.6D sport met o.a. bluetooth voorbereiding.
Tevens bezit ik een HTC Touch Cruise waar ik nu zeer tevreden over ben. Toen ik het toestel kocht werd deze afgeleverd met Windows Mobile 6.0 en werkte de connectie tussen de auto en de telefoon zeer goed. Helaas werkte het toestel niet naar behoren (o.a. traag, uitvallen etc.), een update van HTC naar Windows Mobile 6.1 heeft de problematiek verholpen. Helaas is er een nieuw probleem bijgekomen en wel de bluetooth connectie met de auto.
Het bellen en gebeld worden gaat vaak niet goed (9 van de 10). Het lijkt erop dat de connectie wegvalt.
Zijn er meer mensen die dit probleem hebben, ik lees hierboven niet hetzelfde probleem maar lees wel dat er vaker problemen zijn.
Alvast bedankt voor tips (de dealer gaf aan dat de laatste software reeds geïnstalleerd is).
Groet,
Patrick van de Riet
HTC Touch Pro icm Bluetooth Volvo MY2009
- jozic
- 2nd Gear member
Een paar tips:
Heb je "My Car" in je HTC wel als "vertrouwd" aangegeven en staat ie op "waarneembaar"?
Een ding is zeker, met de C30 Sport heb je de meest recente software af fabriek dus daarin zal je geen verbetering verwachten op korte termijn. Je kunt ook je toestel laten resetten bij een Telecombedrijf (of misschien kun je dat zelf) naar fabrieksinstellingen.
En wat als laatste tip ook nog wel eens werkt is alle telefoons verwijderen uit je auto en ook uit je telefoon alle apparaten verwijderen en dan opnieuw connecten.
Heb je "My Car" in je HTC wel als "vertrouwd" aangegeven en staat ie op "waarneembaar"?
Een ding is zeker, met de C30 Sport heb je de meest recente software af fabriek dus daarin zal je geen verbetering verwachten op korte termijn. Je kunt ook je toestel laten resetten bij een Telecombedrijf (of misschien kun je dat zelf) naar fabrieksinstellingen.
En wat als laatste tip ook nog wel eens werkt is alle telefoons verwijderen uit je auto en ook uit je telefoon alle apparaten verwijderen en dan opnieuw connecten.
-
- 2nd Gear member
Overigens is de HTC Touch Pro helaas bij Volvo niet 100% ondersteund. Niet alle vinkjes zijn groen op de site van Volvo en de verkoper bevestigde mij ook dat niet alles werkt. Wat werkt er niet: Telefoonboek synchronisatie automatisch (moet handmatig als je iets gewijzigd hebt) en je ringtones worden niet doorgevoerd; je krijgt dus de standaard altijd te horen.
Dat eerste is wel lastig, dat laatste maakt me niet zoveel uit.
Dit ter info; we wachten een eventuele software update maar af...
Dat eerste is wel lastig, dat laatste maakt me niet zoveel uit.
Dit ter info; we wachten een eventuele software update maar af...
05-03-2009: V50 T5 R-Design Summum Geartronic 250pk/380nm Brilliant Blue Pearl, Season Line, Mobility Line, Vulcaflex Offblack/Creme, Achterspoiler, Elek. stoel, Keyless Drive, Dynaudio (Premium Audio MY2009), Parkeerverwarming, Bluetooth HF, SCM III, Sunblinds, Park Assist v/a, 18"; Midir Diamond Cut.
-
- 2nd Gear member
Ik vrees dan ook dat dat toestel weer te nieuw is en dat niet alles goed zal werken tot een software update.
Ik zal zelf volgende maand ook testen met mijn Touch Pro en een V50 MY2009; volgens de dealer werkt bijna alles goed met de Pro. (Alleen geen telefoonboek sync en geen ringtones).
Ik zal zelf volgende maand ook testen met mijn Touch Pro en een V50 MY2009; volgens de dealer werkt bijna alles goed met de Pro. (Alleen geen telefoonboek sync en geen ringtones).
05-03-2009: V50 T5 R-Design Summum Geartronic 250pk/380nm Brilliant Blue Pearl, Season Line, Mobility Line, Vulcaflex Offblack/Creme, Achterspoiler, Elek. stoel, Keyless Drive, Dynaudio (Premium Audio MY2009), Parkeerverwarming, Bluetooth HF, SCM III, Sunblinds, Park Assist v/a, 18"; Midir Diamond Cut.
- menm7
- 1st Gear member
Ik heb dit even getest:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=472148
Maar ook hierbij blijft de verbinding wegvallen :-x
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=472148
Maar ook hierbij blijft de verbinding wegvallen :-x
V50 1.6D Black Sapphire Edition2 Business Line II Cacao/Dark Umbra MY09
- menm7
- 1st Gear member
Jetware Mobile heeft het voor mij opgelost! (HTC Touch HD in V50 MY09)
http://www.jetwaremobile.com/
http://www.jetwaremobile.com/
V50 1.6D Black Sapphire Edition2 Business Line II Cacao/Dark Umbra MY09
- pasc@l
- 2nd Gear member
Ook hier is vaak het probleem de synchronisatie.
Meld het toestel alleen maar aan en synchroniseer niet je telefoonboek.
De meeste BT carkits kennen problemen met het syncen van een telefoonboek bij Windows Mobile, Blackberry en dergelijke devices.
Je belt dan gewoon vanuit je mobiele telefoon in plaats van de carkit. De carkit pikt het signaal op en je belt handsfree.
Om boetes te voorkomen vanwege het in je hand houden van het toestel tijdens het kiezen even een houder/lader kopen en (laten) monteren.
Uiteraard kun je het eerst zo proberen zonder meteen de H/L te kopen.
Meld het toestel alleen maar aan en synchroniseer niet je telefoonboek.
De meeste BT carkits kennen problemen met het syncen van een telefoonboek bij Windows Mobile, Blackberry en dergelijke devices.
Je belt dan gewoon vanuit je mobiele telefoon in plaats van de carkit. De carkit pikt het signaal op en je belt handsfree.
Om boetes te voorkomen vanwege het in je hand houden van het toestel tijdens het kiezen even een houder/lader kopen en (laten) monteren.
Uiteraard kun je het eerst zo proberen zonder meteen de H/L te kopen.
Current: Volvo XC90 3.2 & C70 T5
Past: V70 (2x), XC70 & XC90
- pasc@l
- 2nd Gear member
Om de een of andere vreemde reden is Nokia vaak een merk dat het wel goed doet op BT carkits. Zal wellicht iets te maken hebben met hun absurde marktaandeel. Elke fabrikant neemt in ieder geval de Nokia settings over. Wat meer exotische fabrikanten hebben vaak vele problemen. Vergeet niet dat HTC het in Nederland goed doet, maar wereldwijd niet zo'n hele grote speler is.
Het blijft vervelend, maar er is weinig anders aan te doen dan te wachten. En uiteraard de klachten melden in de hoop dat er gewerkt wordt aan een update.
Het blijft vervelend, maar er is weinig anders aan te doen dan te wachten. En uiteraard de klachten melden in de hoop dat er gewerkt wordt aan een update.
Current: Volvo XC90 3.2 & C70 T5
-
- Starter
Even een vraag tussendoor.
Ik lees verschillende reviews over de verschillende types van HTC.
Zelf ben ik in het bezit van een V50 Edition II MY2009. Ik wil graag een HTC Diamond II aanschaffen maar schrik een beetje van de uiteenlopende reacties op dit forum.
Of moet ik maar voor safe gaan en een Sony Ericsson C902 aanschaffen (volgens de volvo site allemaal groen bolletjes).
Heeft iemand een beetje een no nonsense mening/suggestie voor mij. Zou natuurlijk jammer zijn om een nieuwe auto aan te schaffen die wel bij mijn nieuwe telefoon past
Ik lees verschillende reviews over de verschillende types van HTC.
Zelf ben ik in het bezit van een V50 Edition II MY2009. Ik wil graag een HTC Diamond II aanschaffen maar schrik een beetje van de uiteenlopende reacties op dit forum.
Of moet ik maar voor safe gaan en een Sony Ericsson C902 aanschaffen (volgens de volvo site allemaal groen bolletjes).
Heeft iemand een beetje een no nonsense mening/suggestie voor mij. Zou natuurlijk jammer zijn om een nieuwe auto aan te schaffen die wel bij mijn nieuwe telefoon past

@Mosman Di 12 Mei, 2009 14:26 pm
Ik denk, dat met name het beperkt koppelen met het telefoonboek al spoedig een grote handicap zal blijken.
Hoe wil je iemand handsfree bellen, nummers handmatig invoeren op het kiesklavier op de middenconsole .... ?
Lijkt me niet écht verkeersveilig.
Ik denk, dat met name het beperkt koppelen met het telefoonboek al spoedig een grote handicap zal blijken.
Hoe wil je iemand handsfree bellen, nummers handmatig invoeren op het kiesklavier op de middenconsole .... ?
Lijkt me niet écht verkeersveilig.
-
- 2nd Gear member
Ik ga binnenkort een update laten installeren op mijn V50 MY2009. Ik heb zelf een HTC Touch Pro en de problemen zijn voornamelijk dat ik steeds de verbinding verlies met de auto (ongeveer 10x per rit van 30 minuten). Ook tijdens het bellen. Er wordt dan niet automatisch weer verbonden maar ik moet op ENTER drukken.
- Fulaks
- 6th Gear member
Bij mij zelfde verhaal met een Samsung SGH-G600. Gaat vandaag terug naar de winkel en wordt omgeruild voor een Nokia... (volgens dealer met Nokia minste problemen met Volvo BT)
V90 D4 Inscription (2019); Mini Cooper (2012); V70 D4 (2014); V70 2.4D (2008); V70 2.4D (2002); Talbot-Toyota-Mitsubishi-Renault
- Fulaks
- 6th Gear member
Zo, Samsung is ingeleverd en heb een Nokia 6300 in de plaats. Werkt als een zonnetje, maar is natuurlijk een iets eenvoudiger toestel. Ach, we zien wel.
V90 D4 Inscription (2019); Mini Cooper (2012); V70 D4 (2014); V70 2.4D (2008); V70 2.4D (2002); Talbot-Toyota-Mitsubishi-Renault
Beter een goed werkend eenvoudig(er) toestel, dan .....Fulaks schreef:Zo, Samsung is ingeleverd en heb een Nokia 6300 in de plaats. Werkt als een zonnetje, maar is natuurlijk een iets eenvoudiger toestel. Ach, we zien wel.
Met name geven de toestellen met de operating systemen, simbian, en Win.Mobile de meeste problemen.
Kijk maar eens op http://www.gsmhelpdesk.nl/forum/
- Fulaks
- 6th Gear member
Inderdaad. En geen ergernis meer.Carlsson 900 schreef:Beter een goed werkend eenvoudig(er) toestel, dan .....
Ik denk niet dat het zo'n interessant verhaal is, maar ik heb op het punt gestaan om die Samsung door m'n raam de autostrade op te keilen. Nochtans staat op de Volvo-site deze foon als zijnde getest met allemaal groene bolletjes, dus daar schort ook wat aan.
Een goede raad voor Volvo module BT-bezitters die een nieuwe foon willen : spreek met de verkoper duidelijk af dat je een foon wil die perfect werkt in je auto, en vraag of je hem mag omruilen als dat niet het geval blijkt te zijn.
Probeer ook de foon terug in je auto te koppelen nadat er iemand anders heeft in gereden met een andere gekoppelde foon. Mijn echtgenote heeft een IPhone 3G en dat werkt dus ook prefect in de Volvo, maar daarna terug koppelen met die Samsung was een probleem. Met de Nokia's die ik al heb gehad nooit een probleem gehad.
Mijn Volvo-dealer zei ook dat er met Samsung blijkbaar wel meer compatibiliteitsproblemen blijken te zijn, met Nokia lukt het meestal wel.
- Sander V50
- Starter
Beste allen,
De oplossing is gelukkig simpel. Ook ik had problemen met mijn HTC Touch Pro icm Volvo bluetooth en kwam per toeval(na harde reset) op de oplossing. Het "probleem" doet zich voor wanneer de gesprekslijsten in je telefoon te vol raken voor het Volvo bluetooth systeem. Deze kan max 10 namen/nr's per lijst laten zien. Staan de lijsten in je telefoon (Windows) te vol (meer dan 10 gaat ook goed, maar meer dan 100 waarschijnlijk niet) dan gaat het mis met de synchronisatie (time out) en valt na 20 sec de verbinding steeds weg en zul je met enter opnieuw verbinding moeten maken. Het programma dat je in dit topic kunt downloaden zal je gesprekslijsten automatisch leeg maken of max de laatste 10 namen/nr's per gesprekslijst naar het Volvo bluetooth systeem sturen. Je kunt natuurlijk ook de lijsten handmatig leeg maken wanneer het probleem (voorbode is wanneer je gesprekstimer tijdens het gesprek op 0 springt op het radioscherm) zich weer voordoet.
Succes!
De oplossing is gelukkig simpel. Ook ik had problemen met mijn HTC Touch Pro icm Volvo bluetooth en kwam per toeval(na harde reset) op de oplossing. Het "probleem" doet zich voor wanneer de gesprekslijsten in je telefoon te vol raken voor het Volvo bluetooth systeem. Deze kan max 10 namen/nr's per lijst laten zien. Staan de lijsten in je telefoon (Windows) te vol (meer dan 10 gaat ook goed, maar meer dan 100 waarschijnlijk niet) dan gaat het mis met de synchronisatie (time out) en valt na 20 sec de verbinding steeds weg en zul je met enter opnieuw verbinding moeten maken. Het programma dat je in dit topic kunt downloaden zal je gesprekslijsten automatisch leeg maken of max de laatste 10 namen/nr's per gesprekslijst naar het Volvo bluetooth systeem sturen. Je kunt natuurlijk ook de lijsten handmatig leeg maken wanneer het probleem (voorbode is wanneer je gesprekstimer tijdens het gesprek op 0 springt op het radioscherm) zich weer voordoet.
Succes!
Gr Sander
Volvo V40 Momentum Business D4, business pack connect, 17" Freja MY2014
Opel Corsa 1.3 cdti Connect Edition MY2011
Volvo V50 edition I 1.6d DrivE, seasonline, high performance audio + bluetooth en 16 inch crius velgen MY2009
Renault Megane Gran Tour 105 dci MY2005
Opel Corsa 1.4i fresh MY1996
Opel Kadett 1.4i life MY1990
Volvo V40 Momentum Business D4, business pack connect, 17" Freja MY2014
Opel Corsa 1.3 cdti Connect Edition MY2011
Volvo V50 edition I 1.6d DrivE, seasonline, high performance audio + bluetooth en 16 inch crius velgen MY2009
Renault Megane Gran Tour 105 dci MY2005
Opel Corsa 1.4i fresh MY1996
Opel Kadett 1.4i life MY1990
-
- 2nd Gear member
Helaas is dit voor mij niet de oplossing geweest. Ik heb wel iets anders gevonden wat bij mij de storing voor het grootste gedeelte heeft weggenomen!
Toen ik mijn auto ging afhalen in de showroom was mijn bellerlijst gevuld. De V50 liet netjes de laatste 10 zien. Mijn telefoonnaam was toen: SoeskiPro (8 karakters).
Ik heb deze na 2 weken hernoemd naar mijn eigen naam. De naam van mijn telefoon (owner) was gewoon mijn volledige naam (19 karakters). Dit pas net niet op je scherm van de V50 (die doet er 18 ). Sindsdien heb ik de verbindingsproblemen, wegvallen, niet kunnen bellen, bellerlijst leeg etc etc.
Het duurde heel lang voor ik de koppeling hiermee legde; ik zocht een verschil waarom het de 1e twee weken perfect werkte (oude software Touch Pro en 5.05 software van Volvo) en daarna niet meer. Ook niet na hard resetten Touch Pro (bellerlijst leeg); het wilde maar niet meer.
Zelfs na een update van de Bluetooth V50 software (5.07) was het nog niet echt ideaal. Ook mijn Touch Pro helemaal geflashed en nu kon ik zowaar enkele gesprekken voeren, maar opnemen of een gesprek beginnen vanaf de auto was nog steeds een probleem.
Toen veranderde ik de naam van mijn toestel weer naar SoeskiPro....en....sindsdien geen verbinding meer verbroken, geluid goed, bellerlijst doet het weer en zelfs de naam van de persoon die jou belt komt op je scherm te staan! Eureka!
Kortom; die bellerlijst lijkt een deel van het probleem, maar mijn probleem werd pas "opgelost" (ik ben voorzichtig in mijn uitspraak nog) toen ik de naam van mijn toestel veranderde in een korte(re) naam.
Toen ik mijn auto ging afhalen in de showroom was mijn bellerlijst gevuld. De V50 liet netjes de laatste 10 zien. Mijn telefoonnaam was toen: SoeskiPro (8 karakters).
Ik heb deze na 2 weken hernoemd naar mijn eigen naam. De naam van mijn telefoon (owner) was gewoon mijn volledige naam (19 karakters). Dit pas net niet op je scherm van de V50 (die doet er 18 ). Sindsdien heb ik de verbindingsproblemen, wegvallen, niet kunnen bellen, bellerlijst leeg etc etc.
Het duurde heel lang voor ik de koppeling hiermee legde; ik zocht een verschil waarom het de 1e twee weken perfect werkte (oude software Touch Pro en 5.05 software van Volvo) en daarna niet meer. Ook niet na hard resetten Touch Pro (bellerlijst leeg); het wilde maar niet meer.
Zelfs na een update van de Bluetooth V50 software (5.07) was het nog niet echt ideaal. Ook mijn Touch Pro helemaal geflashed en nu kon ik zowaar enkele gesprekken voeren, maar opnemen of een gesprek beginnen vanaf de auto was nog steeds een probleem.
Toen veranderde ik de naam van mijn toestel weer naar SoeskiPro....en....sindsdien geen verbinding meer verbroken, geluid goed, bellerlijst doet het weer en zelfs de naam van de persoon die jou belt komt op je scherm te staan! Eureka!
Kortom; die bellerlijst lijkt een deel van het probleem, maar mijn probleem werd pas "opgelost" (ik ben voorzichtig in mijn uitspraak nog) toen ik de naam van mijn toestel veranderde in een korte(re) naam.