Zijn ook niet de drukken in het spruitstuk maar de regeldruk van de turboregelklep druk in het systeem is variabel maar de sensor die de druk meet heeft een bereik van 20-250Kpa.
hadico schreef:Zijn ook niet de drukken in het spruitstuk maar de regeldruk van de turboregelklep druk in het systeem is variabel maar de sensor die de druk meet heeft een bereik van 20-250Kpa.
Dat klinkt inderdaad aannemelijker. Weet ik nog niet hoeveel druk er standaard van het turbootje afkomt...
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
Exacte druk kan ik je ook niet vertellen maar aangezien de max van de standaart sensor 250kpa is zou ik uitgaan van een meter die 250kpa als max kan aangeven.
Ja het meetbereik van de meter is het punt niet zo, ik ben meer benieuwd of ik de druk nog haal die fabrieks-af gehaald wordt. Maar in ieder geval bedankt!
zelf-edit:
250 kpa is 2,5 bar. Lijkt me nutteloos om een meter erin te zetten die 2,5 bar kan aangeven aangezien die standaard volvo turbo dat van zn levensdagen niet zal halen.
Als ik het goed begrepen heb is het min of meer een lage tot normale druk turbo met een druk van richting de 1 bar ofzo. Een metertje van -1 tot 1,5 bar zou dus mijns inziens prima zijn. Hoe kleiner het meetbereik hoe nauwkeuriger.
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
Dat is dan neem ik aan inclusief de 1 bar atmosferische druk. Zou best aannemelijk zijn, 0,5 tot 0,9 bar waarbij de lagere drukken voor de normale motoren zijn en de 0,9 bar voor de R ofzo. Ik weet mijn motorcode niet uit mn hoofd en zit nu in de USA maar zal gelijk even kijken als ik thuis ben.
Dit is zeer waarschijnlijk wel wat ik zocht, dus heel erg bedankt!