Frumpy schreef:
Hmm, zelfs met het uurloon van Volvo kom je bij zo'n 3,5 uur nog niet eens aan de 400 Euro, laat staan 1.250 Euro.
Misschien is het wel meer dan alleen kleppen stellen, en moet er ook nog het e.e.a. aan materiaal vervangen worden.
Zie bovenstaande en de uitleg van AlexV70 himself bij deze topic onder de V70.
Mij is verteld, bij de Volvo dealer, dat ze er gemiddeld ongeveer 8 uur over doen (mag er niets tegen zitten). Afgezien van de onderdelen, komt dit neer op ongeveer 75 euro per uur.
Wel gaven ze aan (let op):"als we toch bezig zijn zullen we dan ook maar gelijk de de distributieriem en multisnaar vervangen?" Dus die 1250 euro komt misschien wel in de buurt.
De monteur die het kan binnen 3,5 uur is goud waard. Ik zie het niet gebeuren.
Ik rij er ongeveer 1 op 10 mee. V70 Bi-fuel
Lange afstanden op 11.
En ik ben niet zuinig op het pedaal, mag hem graag horen.
Met de caravan er achter krijg je grijze haren.
bart simpson schreef:Ik doe 1:20 met mn diesel, met de caravan erachter 1:12,5....
WAAAAATTTTT, 1 op 20 met de diesel. Welke, dat wil ik ook, met m'n V40 115 pk haal ik net aan 1 op 17,5. (caravan 1 op 11)
Maar effe serieus, is een D5 echt zo zuinig of is dat exemplarisch. Mijn volgende wagen wordt misschien een D5 (V70 of S60) en verbruik is dan wel redelijk belangrijk met mijn privé auto met ca 55.000 op jaarbasis.
bart simpson schreef:Ik doe 1:20 met mn diesel, met de caravan erachter 1:12,5....
WAAAAATTTTT, 1 op 20 met de diesel. Welke, dat wil ik ook, met m'n V40 115 pk haal ik net aan 1 op 17,5. (caravan 1 op 11)
Maar effe serieus, is een D5 echt zo zuinig of is dat exemplarisch. Mijn volgende wagen wordt misschien een D5 (V70 of S60) en verbruik is dan wel redelijk belangrijk met mijn privé auto met ca 55.000 op jaarbasis.
Mijn V70 2.5D van 1999 deed dat en een D5 doet dat ook...(wel een handbak uiteraard)
Dat is voor mij dus verbazend zuinig. Maar ik geloof je direct.
Excuses voor de tussensprong off Topic, maar ik was dus echt verbaasd.
Wat mij betreft mag dit Topic over LPG weer doorgaan. Ik zal (eventueel) onder de daarvoor geschikte Topics verder gaan.
kuiper schreef:
Heb net bij een topic over een xc70 t op lpg verteld dat dat door werkelijk iedereen die het kan weten wordt afgeraden.
iedereen die het kan weten?.
Volvo?, Volvodealers?.
plaatsen zij lpg installaties?.
mag het wat kosten?.
Reactie kreeg ik van 2 volvo-dealers (Flevoland en Noordholland, voor wie het wil weten) en 1 volvo-specialist (Overijssel) en nog wat hobby-isten. Voor wie het topic over de xc70 t niet gelezen heeft: mijn informanten melden mij dat Volvo geen 2.4 T motoren meer op LPG wil zetten omdat er elke 100.000 km een nieuwe kop op moet. Toen ik de verkoper van de XC70 hiermee confronteerde, vertelde hij dat er inderdaad met 110.000 km een nieuwe kop op gegaan was.
Volgens mij is het leuke van een forum als dit dat je leert van elkaars ervaringen en elkaar daarmee behoedt voor misstappen.
Als dat niet gewaardeerd wordt, hoor ik dat graag!
Dirk
Bescheidenheid is slechts daar op zijn plaats waar ook werkelijk niets is
Misschien is hier sprake van een misverstand maar Volvo heeft NOOIT gas geleverd voor een 2.4T
Ongetwijfeld zal Volvo zélf (en dan bedoel ik af-fabriek dus bi-fuel) nooit een turbo-motor op LPG hebben geleverd. Feit is dat er inmiddels (in NL) turbo-motoren op LPG rijden (zoek maar op de occasion-sites) en dat er ongetwijfeld individuele dealers op LPG hebben afgeleverd (net als sommige dealers tunen en andere niet). Maar degenen die ik gesproken heb doen dat bij turbo-motoren om moverende redenen niet meer...
Dirk
Bescheidenheid is slechts daar op zijn plaats waar ook werkelijk niets is
s80t6 schreef:staat nu een t6 met gas op marktplaats... 't leek mij ook wel wat om de boel om te laten bouwen.
Dat zal niet een makkelijk verhandelbare auto blijken.
Los daarvan, "recente geplaatst" en "speciaal ontworpen" is een combinatie van gegevens die mij tamelijk onlogisch overkomt, waarom nu al wegdoen? functioneerd het geheel niet goed?.