S80 T6 op LPG

Gebruikersavatar
V480-S60
Geartronic member
Berichten: 20818
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

Ludo schreef: Gelukkig dan maar, dat ze voor "het leven" gesteld zijn. :D

= een zéér goed betaalde monteur. (hoop ik dan toch voor hem :wink: )
kleppen stellen is ongeveer 3 tot 3,5 uur.
Nou :?: :?: ene AlexV70 die ook bij dit topic actief is heeft er bij zijn V70 circa 10 uur over gedaan. 8)

Nu zal een garage daar wat korter mee bezig zijn maar bij die moderne motoren is 3,5 uur toch wel heel weinig.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
Gebruikersavatar
V480-S60
Geartronic member
Berichten: 20818
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

Frumpy schreef: Hmm, zelfs met het uurloon van Volvo kom je bij zo'n 3,5 uur nog niet eens aan de 400 Euro, laat staan 1.250 Euro.
Misschien is het wel meer dan alleen kleppen stellen, en moet er ook nog het e.e.a. aan materiaal vervangen worden.
Zie bovenstaande en de uitleg van AlexV70 himself bij deze topic onder de V70.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
bart15
3rd Gear member
Berichten: 464
Lid geworden op: 09.11.2004 - 19:55

Battlecruiser S80 schreef:Als er dan zo simpel geredeneerd moet worden:

dan koop je toch gewoon een diesel?
Die hoeft namelijk niet op LPG...
Je vergeet wel even dat diesel een stuk duurder is als LPG
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

bart schreef:
Battlecruiser S80 schreef:Als er dan zo simpel geredeneerd moet worden:

dan koop je toch gewoon een diesel?
Die hoeft namelijk niet op LPG...
Je vergeet wel even dat diesel een stuk duurder is als LPG
Wat verbruikt een lpg auto in de praktijk?
Gast

kleppen stellen is ongeveer 3 tot 3,5 uur.
Mij is verteld, bij de Volvo dealer, dat ze er gemiddeld ongeveer 8 uur over doen (mag er niets tegen zitten). Afgezien van de onderdelen, komt dit neer op ongeveer 75 euro per uur.

Wel gaven ze aan (let op):"als we toch bezig zijn zullen we dan ook maar gelijk de de distributieriem en multisnaar vervangen?" Dus die 1250 euro komt misschien wel in de buurt.

De monteur die het kan binnen 3,5 uur is goud waard. Ik zie het niet gebeuren.
Gast

Wat verbruikt een lpg auto in de praktijk?
Ik rij er ongeveer 1 op 10 mee. V70 Bi-fuel
Lange afstanden op 11.
En ik ben niet zuinig op het pedaal, mag hem graag horen.
Met de caravan er achter krijg je grijze haren.
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

Ik doe 1:20 met mn diesel, met de caravan erachter 1:12,5....
Gebruikersavatar
V480-S60
Geartronic member
Berichten: 20818
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

bart simpson schreef:Ik doe 1:20 met mn diesel, met de caravan erachter 1:12,5....
WAAAAATTTTT, 1 op 20 met de diesel. Welke, dat wil ik ook, met m'n V40 115 pk haal ik net aan 1 op 17,5. (caravan 1 op 11)

Maar effe serieus, is een D5 echt zo zuinig of is dat exemplarisch. Mijn volgende wagen wordt misschien een D5 (V70 of S60) en verbruik is dan wel redelijk belangrijk met mijn privé auto met ca 55.000 op jaarbasis.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

V480-V40 schreef:
bart simpson schreef:Ik doe 1:20 met mn diesel, met de caravan erachter 1:12,5....
WAAAAATTTTT, 1 op 20 met de diesel. Welke, dat wil ik ook, met m'n V40 115 pk haal ik net aan 1 op 17,5. (caravan 1 op 11)

Maar effe serieus, is een D5 echt zo zuinig of is dat exemplarisch. Mijn volgende wagen wordt misschien een D5 (V70 of S60) en verbruik is dan wel redelijk belangrijk met mijn privé auto met ca 55.000 op jaarbasis.
Mijn V70 2.5D van 1999 deed dat en een D5 doet dat ook...(wel een handbak uiteraard)
Gebruikersavatar
V480-S60
Geartronic member
Berichten: 20818
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

Dat is voor mij dus verbazend zuinig. Maar ik geloof je direct.

Excuses voor de tussensprong off Topic, maar ik was dus echt verbaasd.
Wat mij betreft mag dit Topic over LPG weer doorgaan. Ik zal (eventueel) onder de daarvoor geschikte Topics verder gaan.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
kuiper
3rd Gear member
Berichten: 306
Lid geworden op: 16.04.2005 - 23:35

kuiper schreef:
Heb net bij een topic over een xc70 t op lpg verteld dat dat door werkelijk iedereen die het kan weten wordt afgeraden.


iedereen die het kan weten?.
Volvo?, Volvodealers?.
plaatsen zij lpg installaties?.
mag het wat kosten?.
Reactie kreeg ik van 2 volvo-dealers (Flevoland en Noordholland, voor wie het wil weten) en 1 volvo-specialist (Overijssel) en nog wat hobby-isten. Voor wie het topic over de xc70 t niet gelezen heeft: mijn informanten melden mij dat Volvo geen 2.4 T motoren meer op LPG wil zetten omdat er elke 100.000 km een nieuwe kop op moet. Toen ik de verkoper van de XC70 hiermee confronteerde, vertelde hij dat er inderdaad met 110.000 km een nieuwe kop op gegaan was.

Volgens mij is het leuke van een forum als dit dat je leert van elkaars ervaringen en elkaar daarmee behoedt voor misstappen.

Als dat niet gewaardeerd wordt, hoor ik dat graag!

Dirk
Bescheidenheid is slechts daar op zijn plaats waar ook werkelijk niets is



C70T5 C70T5 S80T6 V70T5 C70T5 V70D5 S80T6 480turbo V70TDI 850GLT 480turbo 740TDGLE 240GL 242DL
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

Misschien is hier sprake van een misverstand maar Volvo heeft NOOIT gas geleverd voor een 2.4T (en al helemaal geen garantie op een kop)
kuiper
3rd Gear member
Berichten: 306
Lid geworden op: 16.04.2005 - 23:35

Misschien is hier sprake van een misverstand maar Volvo heeft NOOIT gas geleverd voor een 2.4T
Ongetwijfeld zal Volvo zélf (en dan bedoel ik af-fabriek dus bi-fuel) nooit een turbo-motor op LPG hebben geleverd. Feit is dat er inmiddels (in NL) turbo-motoren op LPG rijden (zoek maar op de occasion-sites) en dat er ongetwijfeld individuele dealers op LPG hebben afgeleverd (net als sommige dealers tunen en andere niet). Maar degenen die ik gesproken heb doen dat bij turbo-motoren om moverende redenen niet meer...

Dirk
Bescheidenheid is slechts daar op zijn plaats waar ook werkelijk niets is



C70T5 C70T5 S80T6 V70T5 C70T5 V70D5 S80T6 480turbo V70TDI 850GLT 480turbo 740TDGLE 240GL 242DL
abtler
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 20.06.2006 - 11:23

@mevo ...

Heb je de T6 gekocht en op Lpi laten leggen ?? .. en wat zijn de ervaringen ermee ??

Was zelf aan het kijken naar een Audi S4 op lpi, maar de T6 zou me ook meer dan aanstaan.

Groet, Abtler
Gebruikersavatar
s80t6
3rd Gear member
Berichten: 411
Lid geworden op: 04.04.2006 - 21:31

staat nu een t6 met gas op marktplaats... 't leek mij ook wel wat om de boel om te laten bouwen.


Afbeelding

bekijk en becomplimenteer mijn auto in mijn Persoonlijke Gallerij

> > > better safe then sorry < < <
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

s80t6 schreef:staat nu een t6 met gas op marktplaats... 't leek mij ook wel wat om de boel om te laten bouwen.
Dat zal niet een makkelijk verhandelbare auto blijken.
Los daarvan, "recente geplaatst" en "speciaal ontworpen" is een combinatie van gegevens die mij tamelijk onlogisch overkomt, waarom nu al wegdoen? functioneerd het geheel niet goed?.
Gebruikersavatar
s80t6
3rd Gear member
Berichten: 411
Lid geworden op: 04.04.2006 - 21:31

werd ook veel op geboden voor een auto uit 1999 vond ik, vertrouw 'm ook niet echt.


Afbeelding

bekijk en becomplimenteer mijn auto in mijn Persoonlijke Gallerij

> > > better safe then sorry < < <
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

s80t6 schreef:werd ook veel op geboden voor een auto uit 1999 vond ik, vertrouw 'm ook niet echt.
Je kan natuurlijk altijd op je eigen auto bieden om de suggestie van belangstelling te wekken......
Ludo
6th Gear member
Berichten: 3029
Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45

bart simpson schreef:... en "speciaal ontworpen" is een combinatie van gegevens die mij tamelijk onlogisch overkomt, ...
waarom vind je dat onlogisch Bart, of wat bedoel je hiermee?.
Ludo
6th Gear member
Berichten: 3029
Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45

heb even gezocht op marktplaats.
't is niet helemaal duidelijk, zo te zien een JTG-ICOM systeem, geen wonder dat ie de deur uit gaat. :lol:
Plaats reactie

Terug naar “S80”