S80 T6 op LPG

mevo
1st Gear member

Zaterdag proef rit gemaakt in een T6 van mei 2000,geweldige auto.
De Volvo dealer bied deze auto aan met een jaar garantie en eventuele LPG inbouw.Ik woon in Belgie voor zo'n auto betaal je dan 855 euro per jaar wegenbelasting en LPG kost hier nu 0,42 dus wel aantrekkelijk.
Heeft iemand ervaring met een T6 op LPG?
De onderhouds kosten zijn die ongeveer gelijk met een gewone S80?dit beweerd de dealer.
Wie kan mij wat verder wegwijs maken,ik heb al wel een S80 2.5tdi gehad met 230000km zonder problemen.
Rij nu een Kia Sorento,mooie auto maar wil toch terug naar Volvo.Alleen het zitcomfort al.
Hiervoor S80,850,2x480 en 340 gereden.
Ludo
6th Gear member

de Volvodealer is Rutten in Houthalen?.
mevo
1st Gear member

Dat was de dealer in Bertrance ik was daar een paar dagen voor welverdiende rust.
Bij Rutten ben ik wel altijd klant geweest.
Maar waarom deze vraag Ludo.
Hans
8th Gear member
Contacteer:

Om de wagen er ff bij te zoeken natuurlijk.
Bedoel je Bertange in Luxemburg?
Die heeft er twee staan..echter beide uit 1999
Veni,Vidi,Nates calce concidi

Volvo V40 D2 MY2013
Ludo
6th Gear member

mevo schreef:Bij Rutten ben ik wel altijd klant geweest.
Maar waarom deze vraag Ludo.
gezien je woonplaats.
omdat je er dan ook vanuit mag gaan dat de gegeven informatie klopt, zij hebben er de ervaring mee. :wink:
kuiper
3rd Gear member

Heb net bij een topic over een xc70 t op lpg verteld dat dat door werkelijk iedereen die het kan weten wordt afgeraden. Lijkt me dat dat mutatis mutandis ook voor een t6 geldt (risico kapotte kop). Ik heb een t6 gehad en had het idee dat-ie van zichzelf al erg snel warm wordt en blijft en op LPG wordt dat nog erger. Heb ook nog nooit gehoord v/e t6 op lpg. Maar misschien zijn er wel mensen met ervaring hiermee (maar kan me nauwelijks voorstellen).

Kuiper
Bescheidenheid is slechts daar op zijn plaats waar ook werkelijk niets is

C70T5 C70T5 S80T6 V70T5 C70T5 V70D5 S80T6 480turbo V70TDI 850GLT 480turbo 740TDGLE 240GL 242DL
Ludo
6th Gear member

kuiper schreef:Heb net bij een topic over een xc70 t op lpg verteld dat dat door werkelijk iedereen die het kan weten wordt afgeraden.
iedereen die het kan weten?.
Volvo?, Volvodealers?.
plaatsen zij lpg installaties?.
mag het wat kosten?.
mevo
1st Gear member

Nou inmiddels ben ik er dan toch zeff achter gekomen.
S80 T6 heel goed mogelijk op LPI.
Tot model half 2000 met hydraulische klepstoters,dus daar helemaal geen probleem mee en daarna met mechanische klepstoters en deze type's worden voorzien van een extra smering(nog wel een keer extra kleppen stellen)
De firma http://www.lpgtechnieklimburg.be/ heeft er al zeker 100 ingebouwd (zelfde motor als X90)
Kosten 2900 euro inbouw 100 liter of 75 liter onderbouw.
En ik heb me laten vertellen dat LPI niet veel vermogens verlies geeft,omdat het gas vloeibaar ingespoten wordt.
Verder verwacht ik toch serieuse en terzakendoende antwoorden en niet van die afzeikende of minderwaardige.
Gr.Jan
Ludo
6th Gear member

mevo schreef:Nou inmiddels ben ik er dan toch zeff achter gekomen.
S80 T6 heel goed mogelijk op LPI.
zei ik toch al. :wink:

is een afdeling van Volvodealer Rutten. :wink:

mevo schreef:En ik heb me laten vertellen dat LPI niet veel vermogens verlies geeft,omdat het gas vloeibaar ingespoten wordt.

iets méér vermogen.
Battlecruiser
8th Gear member

Dus daarom rijdt elke S80 tegenwoordig op gas?

Grapje, nee dus.

Voor dat je hieraan begint, vraag je dan 1 ding af: waarom reed vroeger bijna elke grote niet-diesel-Volvo op gas en nu bijna noooooit meer?
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
Frumpy
5th Gear member

Mevo schreef:
Mevo
Tot model half 2000 met hydraulische klepstoters,dus daar helemaal geen probleem mee en daarna met mechanische klepstoters en deze type's worden voorzien van een extra smering(nog wel een keer extra kleppen stellen)
Geldt dat alleen voor de T6 of hebben alle S80 tegenwoordig weer mechanische kleppenstoters? Lijkt mij een stap terug in de tijd. Volgens mij hoeft bij mijn Volvo 2002 ook geen kleppen gesteld te worden. Of hoeft dat bij de nieuwe generatie mechanische stoters ook niet?
Ben nu eigenlijk wel benieuwd.

Battlecruiser schreef:
Voor dat je hieraan begint, vraag je dan 1 ding af: waarom reed vroeger bijna elke grote niet-diesel-Volvo op gas en nu bijna noooooit meer?
Waarom heeft eigenlijk Volvo de bifuel niet meer in het assortiment? Is er meer vraag naar diesels, waardoor het voor Volvo geen haalbare kaart meer is? Of zijn bifuels kwalitatief minder, storingsgevoeliger, e.d.?
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

Frumpy schreef:Waarom heeft eigenlijk Volvo de bifuel niet meer in het assortiment? Is er meer vraag naar diesels, waardoor het voor Volvo geen haalbare kaart meer is? Of zijn bifuels kwalitatief minder, storingsgevoeliger, e.d.?
Bi-fuel (dus alleen af fabriek) had een BPM vrijstelling, deze verviel per januari 2005, ineens werden alle (lpi) bi-fuels zo'n € 1.800,-- duurder waardoor ze even duur als diesels werden, voor dat geld prefereerd men klaarblijkelijk de diesel en was het "einde oefening" voor de bi-fuel.
"Milieu en schoon" hoeven van overheidswege dus weinig tot geen steun te verwachten.
Ludo
6th Gear member

Battlecruiser S80 schreef:waarom reed vroeger bijna elke grote niet-diesel-Volvo op gas en nu bijna noooooit meer?
dat antwoord is heel simpel.
vroeger had Volvo geen diesel, dat was een traktor, die per slot van rekening geeneens vooruit te branden was. :lol:
de hedendaagse D5 daarentegen... :wink:
Battlecruiser
8th Gear member

Als er dan zo simpel geredeneerd moet worden:

dan koop je toch gewoon een diesel?
Die hoeft namelijk niet op LPG...
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
Gast

Lijkt mij een stap terug in de tijd. Volgens mij hoeft bij mijn Volvo 2002 ook geen kleppen gesteld te worden. Of hoeft dat bij de nieuwe generatie mechanische stoters ook niet?
Zal een teleurstelling zijn, maar mechanische kleppen systeem, is dus stellen. Ik dacht daar eerder ook anders over, maar met de tijd leer je.
Afhankelijk van gebruik door bestuurder, benzine ongeveer vanaf 200.000 km.
Gas Bi-fuel ongeveer vanaf 150.000 km is aangepaste cilinderkop Volvo.
Geen Bi-fuel is afhankelijk van extra smeersysteem kleppen, geen ervaring mee.
Frumpy
5th Gear member

AlexV70 schreef:
Zal een teleurstelling zijn, maar mechanische kleppen systeem, is dus stellen.
Dat dacht ik al.
Maar heeft zo'n S80 2,4 170PK uit 2002 nou mechanische of hydraulische?
Marcel
4th Gear member

Zoals het mij verteld is zijn de motoren vanaf MY2000 voorzien van kleppen die "voor het leven" gesteld zijn. Kleppen stellen kan, maar is kostbaar(€1250,=). Iedere 100.000-150.000km op LPG zullen ze nagesteld moeten worden. Bi-fuel heeft een andere kop en hoeft niet nagesteld te worden.
Gr. Marcel
Frumpy
5th Gear member

Marcel schreef:
Kleppen stellen kan, maar is kostbaar(€1250,=).
:shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:

Gelukkig dan maar, dat ze voor "het leven" gesteld zijn. :D
Ludo
6th Gear member

Frumpy schreef:Marcel schreef:
Kleppen stellen kan, maar is kostbaar(€1250,=).
:shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:

Gelukkig dan maar, dat ze voor "het leven" gesteld zijn. :D
= een zéér goed betaalde monteur. (hoop ik dan toch voor hem :wink: )
kleppen stellen is ongeveer 3 tot 3,5 uur.
Frumpy
5th Gear member

Ludo schreef:
= een zéér goed betaalde monteur. (hoop ik dan toch voor hem )
kleppen stellen is ongeveer 3 tot 3,5 uur.
Hij is eigenlijk een top-advocaat, die in zijn vrije tijd wat bijbeunt. Wil nog wel eens de tarieven doorelkaar gooien. :D

Hmm, zelfs met het uurloon van Volvo kom je bij zo'n 3,5 uur nog niet eens aan de 400 Euro, laat staan 1.250 Euro.
Misschien is het wel meer dan alleen kleppen stellen, en moet er ook nog het e.e.a. aan materiaal vervangen worden.
Plaats reactie

Terug naar “S80”