Turbodrukmeter & Oliedrukmeter

De rubriek voor de 'geblazen' Volvo's, waaronder ook motoren die voorzien zijn van een compressor.
Gebruikersavatar
gelebanaan
4th Gear member
Berichten: 782
Lid geworden op: 09.12.2004 - 20:25
Locatie: Maassluis
Contacteer:

ik heb zelf een setje DEFI meters er inzitten dit is ongeveer het beste wat je kan krijgen 60mm computer gestuurd met geheugen.
Ik heb olie temp olie druk en turbo druk.
Afbeelding
Afbeelding
www.swedeperformance.nl saffron C70RS MTE tuned 340PK/500NM
Afbeelding
Gebruikersavatar
sdirkx
1st Gear member
Berichten: 49
Lid geworden op: 27.10.2010 - 11:26
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

o zit de oliedruk sensor er al op..?
Nee, die heb ik (nog) niet.

@Gelebanaan: oei, duur spul dat Defi. Er schijnt ook redelijk wat te namaak in omloop te zijn, maar neem aan dat je zeker weet dat je het echte spul hebt :)
Mooi dat carbon wrap trouwens op de panels!
Gebruikersavatar
V480-S60
8th Gear member
Berichten: 19567
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

Kijk maar eens bij zijn project. 8)
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)
Gebruikersavatar
gelebanaan
4th Gear member
Berichten: 782
Lid geworden op: 09.12.2004 - 20:25
Locatie: Maassluis
Contacteer:

sdirkx schreef:
o zit de oliedruk sensor er al op..?
Nee, die heb ik (nog) niet.

@Gelebanaan: oei, duur spul dat Defi. Er schijnt ook redelijk wat te namaak in omloop te zijn, maar neem aan dat je zeker weet dat je het echte spul hebt :)
Mooi dat carbon wrap trouwens op de panels!
Ja dit is het echt spul 8) heb een controler gehad die kapot was en die is ook door DEFI japan gemaakt en terug gestuurd .
En ja helaas wel erg duur en niet overall goed te krijgen. Kon ze toen in de VS bestellen en met de goede dollar koers van toen hoefde ik nog net me nier niet te verkopen :lol:
www.swedeperformance.nl saffron C70RS MTE tuned 340PK/500NM
Afbeelding
Gebruikersavatar
bap
2nd Gear member
Berichten: 194
Lid geworden op: 20.03.2007 - 22:20
Locatie: Amsterdam

@gelebanaan Zoo mooi hoor die meters ook mooi ingebouwd leuk project trouwens
Ik zag dat je behoorlijk veel hebt moeten aanpassen voor de aansluitingen wat betreft de sensors
Moet nog een hoop uitzoeken voor ik dat zoiets kan gaan doen ..
Wil ook een oliedruk en turbo druk meter maar dit keer wil ik iets betere dan de vorige ,equus ...
Volvo 440 GL 1990 wit 234.000km
Volvo 440 Turbo 1993 zwart metallic 149.00 km
Volvo 440 Turbo 1995 rood metallic 217.000
Volvo s60 T5 2001 black stone
Gebruikersavatar
gelebanaan
4th Gear member
Berichten: 782
Lid geworden op: 09.12.2004 - 20:25
Locatie: Maassluis
Contacteer:

bap schreef:@gelebanaan Zoo mooi hoor die meters ook mooi ingebouwd leuk project trouwens
Ik zag dat je behoorlijk veel hebt moeten aanpassen voor de aansluitingen wat betreft de sensors
Moet nog een hoop uitzoeken voor ik dat zoiets kan gaan doen ..
Wil ook een oliedruk en turbo druk meter maar dit keer wil ik iets betere dan de vorige ,equus ...
Ik wou de olie temp en druk niet uit mijn carter hebben maar uit het midden van het blok en dat is nu met die zelf gemaakte adaptor goed gelukt.
www.swedeperformance.nl saffron C70RS MTE tuned 340PK/500NM
Afbeelding
Gebruikersavatar
bap
2nd Gear member
Berichten: 194
Lid geworden op: 20.03.2007 - 22:20
Locatie: Amsterdam

@gelebanaan
Dat is mooi gedaan ja
mijn vraag is wat heeft het voordeel als je je sensoren niet op de carter hebt maar in het midden van je blok? wat is jou midden?
ik begreep dat je een normaal een sensortap bij het oliefilter hebt ..maar dan kwam je filter lager bij de grond.... dat is idd wat minder
Oliedruk en olietemp past dat op een tap..? of had je daar dat blokje nou juist voor gemaakt 2 sensoren naar 1 tap.?
Dan weet ik nog niet waar ik hem het beste zou kunnen aftappen..de sensoren
c70 t5 zal wel anders zitten dan s60 t5...
Ik heb deze auto nu pas 2,5 maand en ben nog niet zo thuis met het blok
ook geen tijd voor gehad,dus alle informatie is van harte welkom..
het zelfde geld voor een turbodruk meter waar kan je die het beste vanaf tappen...
de vorige 440 turbo die ik had ..had standaard een turbometer en dus die aansluiting was er al...endus was een andere turbometer makkelijk te doen.
Hoe kan ik dat het beste bij deze t5 aanpakken..?
Volvo 440 GL 1990 wit 234.000km
Volvo 440 Turbo 1993 zwart metallic 149.00 km
Volvo 440 Turbo 1995 rood metallic 217.000
Volvo s60 T5 2001 black stone
Gebruikersavatar
gelebanaan
4th Gear member
Berichten: 782
Lid geworden op: 09.12.2004 - 20:25
Locatie: Maassluis
Contacteer:

Wat ik persoonlijk vindt met de plug in je carter dat je waardes niet correct zijn vaak is je olie daar koeler. In het midden van je blok in een oliekanaal zal je de warmste olie meten.
In een andere volvo had ik de plug wel in het carter. Maar als je dan met regen door een plas heen reed klapt de temp vaak naar beneden. en dan weer omhoog. Nu is de temp perfect stabiel.

Je kan wel een aftap gebruiken als het niet zo heel erg nauwkeurig luisterd voor straat gebruik. Als je het verloopje op je olie filter zet, kan je er gelijk een olie koeler op zetten ( the easy way) Je moet dan alleen niet meer het orginele volvo filter gebruiken maar een korter versie van een ander merk.

Ik heb hem nu zitten op plek waar normaal je standaard volvo olie druk sensor zit in het blok. Daar heb ik een verloop voor gemaakt zodat ik 2 of 3 sensoren kan aansluiten op 1 plek. moest het zelf maken wat de draai die volvo heeft gebruikt in het blok is niet zo te koop dus ik heb de standaard druksensora afgezaagd zodat je een soort van bout overhield. En daar op een bus gelast.

Turbo druk kan je van iedere vacuum slang pakken op je inlaat spruitstuk zit een zogenaamde kerstboom van aansluiting die zijn er nog genoeg leeg.
www.swedeperformance.nl saffron C70RS MTE tuned 340PK/500NM
Afbeelding
Gebruikersavatar
bap
2nd Gear member
Berichten: 194
Lid geworden op: 20.03.2007 - 22:20
Locatie: Amsterdam

Oke ik snap wat je bedoeld..
Het is niet de beste plaats als je sensor/oliedruk/olietemp onder aan de carter plaats/zit..
Nou had ik hiervoor een 440 turbo daar zat de sensor/oliedruk/olietemp ook meer in het midden namelijk naast het oliefilter,dat is met dit t5 blok heel anders.. oliefilter zit rechts onderaan het moterblok en is idd een erg gevoelige plek om daar je sensoren te plaatsen ivm water enzo...
ik heb ook al geen moterbeschermplaten meer eronder zitten..
Nou zit ik ff te kijken in mijn vraagbaak en een oliekoeler zit er al op
en zie zelfs iets staan met (boring van oliedruk sensor in motorblok)snap het plaatje niet helemaal ...het is dan ook te beknopt
maar de plek van oliefilter lijkt me ook niet de beste plaats mmmm
zal het plaatje wel ff copieren en erop zetten ..lastig..

wordt vervolgt
Volvo 440 GL 1990 wit 234.000km
Volvo 440 Turbo 1993 zwart metallic 149.00 km
Volvo 440 Turbo 1995 rood metallic 217.000
Volvo s60 T5 2001 black stone
Gebruikersavatar
gelebanaan
4th Gear member
Berichten: 782
Lid geworden op: 09.12.2004 - 20:25
Locatie: Maassluis
Contacteer:

bap schreef:Oke ik snap wat je bedoeld..
Het is niet de beste plaats als je sensor/oliedruk/olietemp onder aan de carter plaats/zit..
Nou had ik hiervoor een 440 turbo daar zat de sensor/oliedruk/olietemp ook meer in het midden namelijk naast het oliefilter,dat is met dit t5 blok heel anders.. oliefilter zit rechts onderaan het moterblok en is idd een erg gevoelige plek om daar je sensoren te plaatsen ivm water enzo...
ik heb ook al geen moterbeschermplaten meer eronder zitten..
Nou zit ik ff te kijken in mijn vraagbaak en een oliekoeler zit er al op
en zie zelfs iets staan met (boring van oliedruk sensor in motorblok)snap het plaatje niet helemaal ...het is dan ook te beknopt
maar de plek van oliefilter lijkt me ook niet de beste plaats mmmm
zal het plaatje wel ff copieren en erop zetten ..lastig..

wordt vervolgt
Yup iedere volvo heeft een olie koeler die zit verwerkt in je radiator. Aan de rechterkant van je radiator zit de olie koeler. En je heb ook een olie druk sensor die zit aan de voorkant van je blok ongeveer naast je carterventilatie daar zie je een zwart pijpje met 1 draadje er aan dat is de sensor die zit met M14 draad in het blok geschroefd. Maar dan is de spoed 1/50 ipv 1.25 en daar is niet zomaar een bout van tekoop vandaar dat ik zelf wat heb moeten maken.
www.swedeperformance.nl saffron C70RS MTE tuned 340PK/500NM
Afbeelding
Gebruikersavatar
bap
2nd Gear member
Berichten: 194
Lid geworden op: 20.03.2007 - 22:20
Locatie: Amsterdam

Oke ik herken dat probleem idd met die schroefdraden die verschillen
Mooi dat je dat zelf hebt kunnen oplossen..
Ik ben op dit moment weer ff druk met een andere probleempje
(verlichting wil ik uit overdag) dat scheen geen probleem te zijn ...echter bij mijn auto dus wel..(zie projecten canbus)
Verder ben ik ook nog bezig om ff weg te gaan(vakantie en zon :)..)
Als ik terug ben wil ik me daar weer wat meer in gaan verdiepen....
dus...

groet bap
Volvo 440 GL 1990 wit 234.000km
Volvo 440 Turbo 1993 zwart metallic 149.00 km
Volvo 440 Turbo 1995 rood metallic 217.000
Volvo s60 T5 2001 black stone
Plaats reactie

Terug naar “Turbo”