Pagina 2 van 4

Geplaatst: 08.10.2006 - 21:34
door bart simpson
De kostenargumenten zijn inderdaad best valide, de betrouwbaarheid is absoluut minder tov een diesel, en die milieuargumenten worden er altijd bij gesleept terwijl dat menigeen geen bal uitmaakt.

Er is GEEN ENKELE leasemaatschappij of grote Fleetowner die in een nieuwe Volvo gas laat monteren, en bij een groot wagenpark zou de winst ook groot moeten zijn, waarom denk je dat dat zo is? dom en kortzichtig van ze? of zal er een andere diepere gedachte achter zitten?
Maar het is en blijft natuurlijk altijd je eigen keuze.

Geplaatst: 10.10.2006 - 21:49
door Barry (Grillmeister)
Hoi Bart,

punt 1. "uiteraard" eens,
punt 2. "helaas" ook eens, ik heb in het verleden in het begin wel het e.e.a te stellen gehad met mijn lpg installatie tot alles goed was afgeregeld (op mijn Jeep) maar dat kan ook aan het inbouw bedrijf hebben gelegen.
punt 3. het lage milieu bewust zijn van velen is bekend.
punt 4. je geeft mijn antwoord zelf eigenlijk al, een combi van dom en een een betere lobby van een andere partij.
Punt 5. en gelijk heb je mbt de eigen keuze, het is dat ik geen V-40 op lpg G-3 kon vinden op het moment dat ik deze auto kocht anders wist ik het wel. Mocht ik trouwens tzt een xc-70 (idd zeldzaam) vinden op G-3 dan weet ik ook het wel.

Groet Barry

Geplaatst: 10.10.2006 - 22:11
door bart simpson
Over punt 4 zou je mogelijk eens wat onderzoek moeten gaan doen bij leasemaatschappijen, daarbij zijn de technische "onbetrouwbaarheid" (in relatie tot de diesel) en de slechte restwaarde voor hen de belangrijkste argumenten.
Welke partij lobbied er dan beter?

Heb ik een XC70 G3 in te ruilen krijg ben jij de eerste die het horen gaat, de verkoop gaat uitsluitend zonder garantie...

Geplaatst: 12.10.2006 - 22:00
door Barry (Grillmeister)
Haha,

Bart je bent de liefste :crazyeyes: !!!

Maaruh het gaat hier natuurlijk eigenlijk om mijn persoonlijke voorkeur en het is voor mij van minder belang wat een eventuele restwaarde is omdat ik voorlopig toch het geld niet heb om een nieuwe te kopen en dan weer na 3 jaar in te ruilen.

Daar door rijd ik de auto (mits in goede staat) gewoon zoals het een Volvist (geen lease rijder) betaamd, door rijden tot de auto of echte kuren krijgt, of van ouderdom in elkaar stort.

Grt Barry

Geplaatst: 13.10.2006 - 18:28
door Gast
Barry (Grillmeister) schreef:het is voor mij van minder belang wat een eventuele restwaarde is omdat ik voorlopig toch het geld niet heb om een nieuwe te kopen en dan weer na 3 jaar in te ruilen.

Daar door rijd ik de auto (mits in goede staat) gewoon zoals het een Volvist (geen lease rijder) betaamd, door rijden tot de auto of echte kuren krijgt, of van ouderdom in elkaar stort.
Bart, ken je deze mensen niet?
Komen ze niet in de Volvo garage?
Tja, als je geen Volvo met meer dan 150.000 km wil verkopen, mis je deze klanten ook. :P

Volgens mij zijn wij de mensen die het leasen nog een beetje betaalbaar maken. :lol:
Aan wie wil je ze anders verkopen?

Geplaatst: 13.10.2006 - 18:46
door bart simpson
AlexV70 schreef:Bart, ken je deze mensen niet?
Komen ze niet in de Volvo garage?
Tja, als je geen Volvo met meer dan 150.000 km wil verkopen, mis je deze klanten ook. :P

Volgens mij zijn wij de mensen die het leasen nog een beetje betaalbaar maken. :lol:
Aan wie wil je ze anders verkopen?
Beste Alex, jij pleegt net even te vaak aannames, ik heb regelmatig Volvo's met > 150.000km, daar staan zat goede tussen.
Toch loopt een particuliere koper er bij een dealer niet echt warm meer voor, de statijd (voor een scherp geprijsde auto) is veel te lang....
Vervolgens gaan ze na een tijd toch de handel in en staan ze met gebrekkige (of geen) garantie voor meer geld wel weer weg, maar vrijwel alle gasauto's gaan bij mij de handel in.

Geplaatst: 13.10.2006 - 19:04
door Gast
bart simpson schreef:Toch loopt een particuliere koper er bij een dealer niet echt warm meer voor, de statijd (voor een scherp geprijsde auto) is veel te lang....
Dit begrijp ik niet (om aannames te voorkomen) hoe kan een een scherp geprijsde auto een lange statijd hebben?

Geplaatst: 13.10.2006 - 19:26
door bart simpson
AlexV70 schreef:
bart simpson schreef:Toch loopt een particuliere koper er bij een dealer niet echt warm meer voor, de statijd (voor een scherp geprijsde auto) is veel te lang....
Dit begrijp ik niet (om aannames te voorkomen) hoe kan een een scherp geprijsde auto een lange statijd hebben?
Men zoekt klaarblijkelijk geen auto met richting 2 ton (of meer) bij een dealer.... ik heb graag dingen staan waar wel vraag naar is (en waar geen potentiele problemen inzitten) en daar is niets aan aannames bij maar wel een redelijk lange ervaring.

Geplaatst: 13.10.2006 - 21:40
door Gast
bart simpson schreef:
AlexV70 schreef:
bart simpson schreef:Toch loopt een particuliere koper er bij een dealer niet echt warm meer voor, de statijd (voor een scherp geprijsde auto) is veel te lang....
Dit begrijp ik niet (om aannames te voorkomen) hoe kan een een scherp geprijsde auto een lange statijd hebben?
Men zoekt klaarblijkelijk geen auto met richting 2 ton (of meer) bij een dealer.... ik heb graag dingen staan waar wel vraag naar is (en waar geen potentiele problemen inzitten) en daar is niets aan aannames bij maar wel een redelijk lange ervaring.
Eigenlijk geef je zelf al aan waarom een particulier niet bij dealer koopt!
Blijkbaar zijn de auto's toch niet zo scherp geprijst als jij wel wil doen voorkomen!
Juist de lange statijd.

Als je alleen de hoofdprijs wil vangen, zal je een heleboel klanten missen.
Mensen die nu niet nieuw kunnen kopen, maar in de toekomst wel.

Omzet kan je ook halen door een snellere door loop tijd.
Juist lagere prijzen.

Geplaatst: 13.10.2006 - 22:58
door bart simpson
AlexV70 schreef:Eigenlijk geef je zelf al aan waarom een particulier niet bij dealer koopt!
Blijkbaar zijn de auto's toch niet zo scherp geprijst als jij wel wil doen voorkomen!
Juist de lange statijd.

Als je alleen de hoofdprijs wil vangen, zal je een heleboel klanten missen.
Mensen die nu niet nieuw kunnen kopen, maar in de toekomst wel.

Omzet kan je ook halen door een snellere door loop tijd.
Juist lagere prijzen.
Stop toch eens met aannames die je niet kunt onderbouwen.

Ik geef niets "toe" van wat jij meent te lezen, stomweg omdat het er niet staat, ik stoot auto's af waar ik geen brood inzie (o.a. de hogere kilometerstanden en vrijwel alle gasauto´s) en houdt dus over waar ik wel wat in zie, de omloopsnelhed is daardoor hoger dan bij menig handelaar.
En wat handelaren dan soms weer durven vragen slaat ook regelmatig nergens op, soms zelfs royaal meer als ik er voor zou hebben gevraagt... mensen denken vaak bij de handel goedkoper uit te zijn, sommige mensen menen het vaak ook allemaal veel beter te weten.. (jij koopt toch alles bij de handel?)

Misschien dat je wel iets van techniek begrijpt maar ik ontraad je met grote klem iets voor jezelf in de verkoop te gaan doen, je zou op dat vlak met deze commerciele inzichten je eigen doodvonnis nog tekenen.

Geplaatst: 14.10.2006 - 20:24
door Barry (Grillmeister)
Nou Bart,

Mocht je over een tijdje een leuke XC-70 op Gas hebben dan hoor ik het wel, geen garantie en wel een grote beurt gekoppeld aan een leuke prijs doen we best zaken. Oja een km stand van 200.000 is no problem mits goed onderhouden natuurlijk....

ennuh geen ruzie maken hoor

Grt Barry

Geplaatst: 14.10.2006 - 20:54
door bart simpson
Geen garantie en geen grote beurt.... gewoon zo meenemen.

Geplaatst: 14.10.2006 - 21:00
door Gast
bart simpson schreef:Stop toch eens met aannames die je niet kunt onderbouwen.
Welke aannames? En wie zegt dat ik dingen niet kan onderbouwen, nooit het achterste van je tong laten zien. :P

bart simpson schreef:ik stoot auto's af waar ik geen brood inzie (o.a. de hogere kilometerstanden en vrijwel alle gasauto´s) en houdt dus over waar ik wel wat in zie, de omloopsnelhed is daardoor hoger dan bij menig handelaar.
Heb jij zoveel zeggenschap?

bart simpson schreef:Misschien dat je wel iets van techniek begrijpt maar ik ontraad je met grote klem iets voor jezelf in de verkoop te gaan doen, je zou op dat vlak met deze commerciele inzichten je eigen doodvonnis nog tekenen.
Je zou verbaast staan als je me kende. Uh…… nee liever niet, ik vind je houding niet ze prettig (op dit forum).


Stop er mee, succes met de verkoop.

WEER ON TOPIC

Geplaatst: 14.10.2006 - 21:08
door bart simpson
@ alexv70, laten we het op "likewise" houden

Geplaatst: 15.10.2006 - 15:23
door Thom
Waarom willen mensen dat toch zo graag, LPG in een XC? De D5 diesel past perfect bij de XC70, is nog best zuinig en er is genoeg aanbod...

Thom

Geplaatst: 17.10.2006 - 12:02
door Barry (Grillmeister)
@Thom afgezien van de discussie met Bart is het voor mij in hoofdlijnen: diesel is vies/ lpg is schoon, lpg is goedkoper dan diesel.


@ Bart, een beurt is toch wel het minste.... ;-] hoef ik geen nieuwe matten set (lol)


Groet Barry

Geplaatst: 17.10.2006 - 12:17
door V480-S60
Grillmeister Barry, die conclusie is zeer kort door de bocht.

De huidige diesels zijn "schoon" voorzover je van schoon kunt spreken bij uitlaatgassen.
En doen totaal niet onder voor LPG.

Maar wil je hierover verder discussiëren in het topic Diesel vs LPG?

Geplaatst: 17.10.2006 - 19:43
door Gast
V480-V40 schreef:Grillmeister Barry, die conclusie is zeer kort door de bocht.

De huidige diesels zijn "schoon" voorzover je van schoon kunt spreken bij uitlaatgassen.
En doen totaal niet onder voor LPG.

Maar wil je hierover verder discussiëren in het topic Diesel vs LPG?
Tuurlijk! Wat een onzin. GA even de feiten lezen!

Geplaatst: 17.10.2006 - 21:48
door V480-S60
@Alex, ik heb mijn huiswerk behoorlijk gedaan. Ik heb er een soort van voor doorgeleerd.
Maar de discussie ga ik in dit topic niet met je aan.

Geplaatst: 17.10.2006 - 22:01
door bart simpson
met autoweek als bron:
1) 140pk bi-fuel lpi
2) 126pk D
3) 140pk bi-fuel CNG
topsnelheid
1) 205 km/h
2) 200 km/h
3) 205 km/h
acceleratie 0-100 km/h
1) 10,6 s
2) 12,3 s
3) 11,0 s
verbruik binnen beb. kom
1) 16,4 l/100km
2) 8,6 l/100km
3) 13,1 l/100km
verbruik buiten beb. kom
1) 9,7 l/100km
2) 5,3 l/100km
3) 7,3 l/100km
verbruik gecombineerd
1) 12,2 l/100km
2) 6,5 l/100km
3) 9,4 l/100km
CO2 uitstoot
1) 219 g/km
2) 172 g/km
3) 169 g/km

Even heel zwart wit, lpg blijkt niet echt een topscorer als het gaat om CO2 en niet als het gaat om het absolute verbruik, waar zit het positieve voordeel dan wel?.

Nog een paar andere wat minder relevante getallen:
1) 140pk bij 5100tpm
2) 126pk bij 4000tpm
3) 140pk bij 5800tpm
max. koppel
1) 214 Nm bij 4500tpm
2) 300 Nm bij 1750tpm
3) 192 Nm bij 4500tpm

Er bestaan over een 2.4T of 2.5T op lpg geen normgetallen als het gaat om CO2 of verbruik, alle vermeende milieuwinst lijkt gebaseerd op aannames