heeft er iemand Ervaring met een XC 70 en lpg g3 installatie
en hoe bevalt dat
iemand Ervaring met een XC 70 en lpg g3
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 306
- Lid geworden op: 16.04.2005 - 23:35
Ik heb laatst proef gereden in een XC70 T op lpg. Gelukkig niet meteen gekocht. Vervolgens rond gebeld met kenners, Volvo-specialisten en Volvo-dealers. Allemaal zeiden ze hetzelfde: niet doen! Je zou nl. elke 100.000 km aan een nieuwe cilinderkop toe zijn (of erger). Ik heb de aanbieder netjes teruggebeld om te zeggen dat ik het niet deed en die vertelde mij dat de kop inderdaad vervangen was bij 110.000 km. Eén v/d Volvo-dealers wist mij te melden dat zíj het niet meer doen, een T op lpg zetten. Lijkt me duidelijk. Ga lekker door de D5, zou ik zeggen. Succes!
Kuiper
Kuiper
Bescheidenheid is slechts daar op zijn plaats waar ook werkelijk niets is
C70T5 C70T5 S80T6 V70T5 C70T5 V70D5 S80T6 480turbo V70TDI 850GLT 480turbo 740TDGLE 240GL 242DL
C70T5 C70T5 S80T6 V70T5 C70T5 V70D5 S80T6 480turbo V70TDI 850GLT 480turbo 740TDGLE 240GL 242DL
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Verstandige Volvo dealers hebben het nooit gedaan, het zijn de eigenwijze Volvo"dealers" die het zo nodig moesten proberen ondanks de bekende problemen en afwijzende houding van Volvo NL inzake garanties, en het kind van de rekening was altijd de klant.kuiper schreef:Eén v/d Volvo-dealers wist mij te melden dat zíj het niet meer doen, een T op lpg zetten.
- chefmonteur
- 2nd Gear member
- Berichten: 70
- Lid geworden op: 05.12.2005 - 13:56
- Locatie: Brabant
- Contacteer:
Op gas moet je koken. Nu een kleine opleving door de hoge benzineprijs. De omzet LPG is al 20 jaar aan het dalen bron: www.automobielmanagement.nl. Heb je nog meer nodig om je te overtuigen? Is natuurlijk van toepassintg op elke auto. Neem een diesel als je wat meer rijd.
-
- Starter
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 23.03.2006 - 00:41
Ron,
Ik rijd al jaren op LPG3 met een XC70. Prestaties zijn prima, al is mijn verbuik wel enigzins toegenomen. Ik heb wel een cylinderkop met geharde klepzetels, om > 150k km te kunnen rijden. Aan wegenbelasting ca 90E per maand. Betalen bij de pomp is nog steeds plezierig, een pomp met 0,50/liter in de buurt.
Ik rijd al jaren op LPG3 met een XC70. Prestaties zijn prima, al is mijn verbuik wel enigzins toegenomen. Ik heb wel een cylinderkop met geharde klepzetels, om > 150k km te kunnen rijden. Aan wegenbelasting ca 90E per maand. Betalen bij de pomp is nog steeds plezierig, een pomp met 0,50/liter in de buurt.
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
en door de lpg installatie niet meer in te ruilen.
Volvo for life
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3009
- Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45
Bart, rij jij ook wel eens met je auto?.
bij het lezen van jouw berichten krijg je zowat het idee dat jij een auto enkel koopt voor garantie en inruilwaarde.
trouwens, ik ben ervan overtuigd dat een eerlijke partikulier een lpg auto sneller kwijt is dan een dealer een gelijke 2é hands benzine versie.
bij het lezen van jouw berichten krijg je zowat het idee dat jij een auto enkel koopt voor garantie en inruilwaarde.
![:lol:](./images/smilies/lol.png)
trouwens, ik ben ervan overtuigd dat een eerlijke partikulier een lpg auto sneller kwijt is dan een dealer een gelijke 2é hands benzine versie.
Inderdaad, ze zijn niet aan te slepen.ik ben ervan overtuigd dat een eerlijke partikulier een lpg auto sneller kwijt is dan een dealer een gelijke 2é hands benzine versie.
Of zou het komen dat ze bij de Volvo-dealers geen auto's willlen verkopen met meer dan 150.000 km op de klok??
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Ik denk dat een dealer dat verkoopt waar vraag naar is, wat heeft het voor zin om auto's neer te zetten die een klant niet zou willen hebben?
Volvo for life
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Na je huis is een auto waarschijnlijk je grootste investering, ikzelf vind het handig om de restwaarde daarvan dan ook optimaal in stand te houden, ook vind ikzelf het onhandig om de garanties (door eigen toedoen notabene) te bekorten of geheel om zeep te helpen.Ludo schreef:Bart, rij jij ook wel eens met je auto?.
bij het lezen van jouw berichten krijg je zowat het idee dat jij een auto enkel koopt voor garantie en inruilwaarde.![]()
trouwens, ik ben ervan overtuigd dat een eerlijke partikulier een lpg auto sneller kwijt is dan een dealer een gelijke 2é hands benzine versie.
Misschien iets te zuinig? het zal wel.... maar het staat eenieder natuurlijk vrij om daar mee om te gaan zoals hem of haar goeddunkt.
En "eerlijke particulieren"? daar geloof ik niet zo heel erg in.
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3009
- Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45
ik denk eerder dat een dealer verkoopt wat hem (van hogerhand) opgedrongen word.bart simpson schreef:Ik denk dat een dealer dat verkoopt waar vraag naar is,
ligt de restwaarde dan lager als er een lpg installatie inzit?.bart simpson schreef: ikzelf vind het handig om de restwaarde daarvan dan ook optimaal in stand te houden,
iedereen wil immers toch goedkoop rijden, enkel een leaserijder is niet begaan met hoge kosten maar voor de rest moet het toch allemaal voor weinig.
ze zijn er wel, met een beetje mensenkennis haal je ze er anders zo uit hoor.bart simpson schreef: En "eerlijke particulieren"? daar geloof ik niet zo heel erg in.
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Doorgaans brengt de gasinstallatie als zodanig niets op bij inruil, bij afwijkende motoren (een 2.4T, T5, 2.9 of T6) of modellen (XC70, XC90 of C70) zal een auto vaak zelfs minder opbrengen.Ludo schreef:ligt de restwaarde dan lager als er een lpg installatie inzit?.
Wat is de winst dan van zo'n exercitie?
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3009
- Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45
winst weet ik zo niet.bart simpson schreef:Doorgaans brengt de gasinstallatie als zodanig niets op bij inruil, bij afwijkende motoren (een 2.4T, T5, 2.9 of T6) of modellen (XC70, XC90 of C70) zal een auto vaak zelfs minder opbrengen.
Wat is de winst dan van zo'n exercitie?
hoeft eigenlijk ook niet, de winst heb je er al dubbel en dik uitgehaald tijdens de kilometers die je gedaan hebt. (ik ga er natuurlijk van uit dat er km's gemaakt worden hé
ik weet wel zeker (in deze tijden) dat je zo'n auto's voor een normale/reële prijs sneller verkocht hebt dan een zelfde model benzineversie.
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
@ludo, wel leerzaam, zit jij in die "handel" dat je dat zo stellig weet te melden?
Volvo for life
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 62
- Lid geworden op: 26.09.2005 - 16:35
Kijk voor gas op een volvo T eens naar www.mesman.nl en bel ze eens. Zij zijn dé specialist op dit gebied. Ken meerdere mensen die daar een T op gas hebben laten doen en hebben allen nog nooit problemen gehad.
Daar moet ik wel bij zeggen dat ze volgens mij ook geen van allen het er meer dan 100.000km in hebben zitten.
Daar moet ik wel bij zeggen dat ze volgens mij ook geen van allen het er meer dan 100.000km in hebben zitten.
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1420
- Lid geworden op: 01.08.2006 - 23:53
- Locatie: Den Haag
Beste Bart,
De inruil waarde is natuurlijk heel belangrijk maar als ik 4 jaar met een auto op gas G-3 heb gereden en jij op bijvoorbeeld diesel, wij alle twee 50.000 kilometer per jaar hebben gereden is wellicht mijn inruil bij de dealer minder maar heb ik zoveel minder aan mijn tank beurten uitgegeven dan jij dat ik toch nog lachend weg loop en jij niet.
Verder raak ik mijn auto (als ik tenminste normaal onderhoud heb laten plegen) sneller kwijt dan jij, voor het bedrag wat jij per tankbeurt uit geeft kan ik en met mij de volgende koper (die niet de lpg installatie heeft hoeven kopen) 2 keer tanken en dan is de diesel wellicht de helft zuiniger maar dan haal ik hier toch nog voordeel uit.
Verder is LPG nog steeds de tot nu toe meest milieu vriendlijke brandstof die op het moment algemeen verkrijgbaar is. De aanschaf en inbouw van LPG installaties is immers sinds de belachelijk hoge benzine en diesel prijzen niet voor niets vorig jaar gestegen tot ongekende rekord hoogte.
Groet Barry
De inruil waarde is natuurlijk heel belangrijk maar als ik 4 jaar met een auto op gas G-3 heb gereden en jij op bijvoorbeeld diesel, wij alle twee 50.000 kilometer per jaar hebben gereden is wellicht mijn inruil bij de dealer minder maar heb ik zoveel minder aan mijn tank beurten uitgegeven dan jij dat ik toch nog lachend weg loop en jij niet.
Verder raak ik mijn auto (als ik tenminste normaal onderhoud heb laten plegen) sneller kwijt dan jij, voor het bedrag wat jij per tankbeurt uit geeft kan ik en met mij de volgende koper (die niet de lpg installatie heeft hoeven kopen) 2 keer tanken en dan is de diesel wellicht de helft zuiniger maar dan haal ik hier toch nog voordeel uit.
Verder is LPG nog steeds de tot nu toe meest milieu vriendlijke brandstof die op het moment algemeen verkrijgbaar is. De aanschaf en inbouw van LPG installaties is immers sinds de belachelijk hoge benzine en diesel prijzen niet voor niets vorig jaar gestegen tot ongekende rekord hoogte.
Groet Barry