[quote="whitehorsekart"]@ Boele: Din Pk's zijn de pk's zoals ze in Europa werden opgegeven. ook wel netto pk's. In Amerika werkte men met SAE pk's, Bruto-pk's. Een auto met 100 DIN pk had in SAE ik meen 20 % meer! (Google eens op deze termen, dan krijg je de preciese uitleg)
P.s. Is die P1800 in je avatar van jou?
Yep die is inderdaad van mij!
Met de 1800E is prima 160-170Kmh te rijden, Ik vind alleen dat ie dan vrij veel toeren draait hoewel ik zat vermogen over heb. Dit hoort gewoon niet met een oldtimer!
145 snelheid vraag
- ferdy
- 4th Gear member
- Berichten: 820
- Lid geworden op: 12.06.2007 - 14:08
Als je in een oude veroeste volvo rijdt zou ik er ook niet harder in willen rijden dan 100 :oops:dave145 schreef:Hhahahahahahahahahah
NOU IK MOET OOK TOE GEVEN DAT MIJN 145 UIT '70 OOK EEN BEETJE INHOUD BIJ 200KM,,,HAHAHAHA
met z'n oude wagen moet je ook niet willen dat hij hard gaat 100 waar het mag en iets harder waar je 120 mag,, en voor de rest gewoon geniet van de rit waar die ook toe leid..
succes dave
- whitehorsekart
- 5th Gear member
- Berichten: 1655
- Lid geworden op: 30.12.2005 - 21:31
- Locatie: Champagne-Ardennes, departement Marne 51530
Met veel roest wordt een auto steeds lichter en dus sneller?
En wat rijdt jij dan ferdy?
En wat rijdt jij dan ferdy?
1967-122S Combi B18D....1972-144deLuxe B20A overdrive LPG....1988 244DL .....1986-780 Bertone B280E....1987-780 Bertone B280E....1997-940 2,3 LPT Estate Sports Edition.....MY 2016-XC60 AWD D4 XENIUM......................en een 1986 Land Rover Series III 110
BLOG over mijn Volvo's: http://klassiekevolvo.jouwweb.nl/
BLOG over mijn Volvo's: http://klassiekevolvo.jouwweb.nl/
- biadman
- 4th Gear member
- Berichten: 862
- Lid geworden op: 30.09.2007 - 23:09
- Locatie: hilversum
roesten doet ie prima, hij gaat er alleen niet harder van rijden (maar dat kan ook aan mij liggen
)

Volvo 245 DL 1976
volvo v40 1998 1.8 g3
volvo 145 S 1974
volvo 144 1974
honda novio, pc50, ps50, c310
het forum voor honda 4 takt oldtimer brommers
volvo v40 1998 1.8 g3
volvo 145 S 1974
volvo 144 1974
honda novio, pc50, ps50, c310
het forum voor honda 4 takt oldtimer brommers
-
- 1st Gear member
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 26.06.2007 - 14:34
- Locatie: Tilburg
Mijn 145 automaat injectie met LPG haalt inderdaad de 140 als je hem een paar kilometer de tijd gunt, het zijn nou eenmaal geen snelle auto's.
Meestal rijden we hem rond de 100 km/uur, dat is prima rijden en ook de vrachtwagens rijd je wel voorbij.
vr.gr.
Meestal rijden we hem rond de 100 km/uur, dat is prima rijden en ook de vrachtwagens rijd je wel voorbij.
vr.gr.
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 326
- Lid geworden op: 25.05.2006 - 19:28
- Locatie: Achter de zeeuwse duinen
142 met B20a haalt 160. Op de navigatie 154.
Op LPG. Is 1 keer gedaan en daarna altijd zo rond de 100.
Poetsen ,polijsten en je kieren afplakken. Denk aan de aerodynamica, dus klap je spiegels ook in!
Op LPG. Is 1 keer gedaan en daarna altijd zo rond de 100.
Poetsen ,polijsten en je kieren afplakken. Denk aan de aerodynamica, dus klap je spiegels ook in!
Marco.
V70 2.5 - S60 D5
V70 2.5 - S60 D5
- whitehorsekart
- 5th Gear member
- Berichten: 1655
- Lid geworden op: 30.12.2005 - 21:31
- Locatie: Champagne-Ardennes, departement Marne 51530
Dan ook je voor- en achterruiten eruit: dan loopt-ie toch gauw 210!
Niet vergeten een vliegeniersbril op te zetten!
Niet vergeten een vliegeniersbril op te zetten!
1967-122S Combi B18D....1972-144deLuxe B20A overdrive LPG....1988 244DL .....1986-780 Bertone B280E....1987-780 Bertone B280E....1997-940 2,3 LPT Estate Sports Edition.....MY 2016-XC60 AWD D4 XENIUM......................en een 1986 Land Rover Series III 110
BLOG over mijn Volvo's: http://klassiekevolvo.jouwweb.nl/
BLOG over mijn Volvo's: http://klassiekevolvo.jouwweb.nl/
-
- Starter
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 31.12.2006 - 13:04
Tja, ieder zijn meug, maar ik vind dat een motor in goede conditie toch gewoon moet doen, wat ie hoort te doen... Mijn 144 B20A loopt 150 - 160 op gas. Hierbij is het natuurlijk wel iets minder als je harde tegenwind hebt op een viaduct etc. Dan kan het weleens 140 zijn, maar "bergaf" (viaduct), "windmee" heb ik ook weleens de 170 benaderd. Dit zijn geen snelheden die je continu moet rijden, maar een 120 - 130 moet gewoon goed mogelijk zijn, anders ben je in mijn ogen al snel een gevaar op de weg als je tenminste vrachtwagens, etc. in wilt halen. Blijf je er keurig achter (niet net voor!), dan no problem uiteraard 

- Jordos
- 3rd Gear member
- Berichten: 414
- Lid geworden op: 16.12.2007 - 19:56
Ja, je moet gewoon goed mee kunnen komen in het verkeer. Ik heb nog nooit de top van de mijne geprobeerd, omdat ik er toch een beetje huiverig voor ben. Maar vaak rij ik 's avonds over de snelweg niet onder de 130 en dan plank ik nog lang niet 

Volvo 164 1970, 4-bak, Benz + LPG
Volvo 340 1986, 4-bak, Benz
Volvo 340 1986, 4-bak, Benz
- Boele
- 4th Gear member
- Berichten: 611
- Lid geworden op: 14.02.2007 - 15:58
- Locatie: Zeist
Toevallig gisterenavond even een stukje volgas gereden. Loopt 191kmh op de TomTom. Dan hoor je toch wel erg veel lawaai!
Groeten, Boele
Zie ook mijn vernieuwde website over het opknappen van mijn 1800! of volg mij op Twitter
Zie ook mijn vernieuwde website over het opknappen van mijn 1800! of volg mij op Twitter