klop het dat een 145 een andere achteras heeft als een 144? en daardoor dus een lagere topsnelheid heeft?
zoja, wat is dan de top?
145 snelheid vraag
- biadman
- 4th Gear member
- Berichten: 862
- Lid geworden op: 30.09.2007 - 23:09
- Locatie: hilversum
Volvo 245 DL 1976
volvo v40 1998 1.8 g3
volvo 145 S 1974
volvo 144 1974
honda novio, pc50, ps50, c310
het forum voor honda 4 takt oldtimer brommers
volvo v40 1998 1.8 g3
volvo 145 S 1974
volvo 144 1974
honda novio, pc50, ps50, c310
het forum voor honda 4 takt oldtimer brommers
- biadman
- 4th Gear member
- Berichten: 862
- Lid geworden op: 30.09.2007 - 23:09
- Locatie: hilversum
had net iemand aan de telefoon die me vertelde dat zijn estate een top had van 115 dit ivm het diff...
vroeg me af of dit een speciaaltje was of dat alle stations zo'n lage top hebben...
vroeg me af of dit een speciaaltje was of dat alle stations zo'n lage top hebben...
Volvo 245 DL 1976
volvo v40 1998 1.8 g3
volvo 145 S 1974
volvo 144 1974
honda novio, pc50, ps50, c310
het forum voor honda 4 takt oldtimer brommers
volvo v40 1998 1.8 g3
volvo 145 S 1974
volvo 144 1974
honda novio, pc50, ps50, c310
het forum voor honda 4 takt oldtimer brommers
-
- 1st Gear member
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 30.10.2008 - 19:40
115 is wat weinig hoor..
Heb eens gehoord dat ze soms 145 assen onder een 144 leggen, of andersom, dat weet ik niet meer.
Zat wel een verschil geloof ik in de draagarmen.
Voordeel hier van zou zijn dat ie rustigere in z`n toeren is op de snelweg.
Nu bedenk ik wel, dat het eerder een 144 as onder een 145 zal zijn als andersom.
Heb eens gehoord dat ze soms 145 assen onder een 144 leggen, of andersom, dat weet ik niet meer.
Zat wel een verschil geloof ik in de draagarmen.
Voordeel hier van zou zijn dat ie rustigere in z`n toeren is op de snelweg.
Nu bedenk ik wel, dat het eerder een 144 as onder een 145 zal zijn als andersom.
- biadman
- 4th Gear member
- Berichten: 862
- Lid geworden op: 30.09.2007 - 23:09
- Locatie: hilversum
idd heb denk ik ook een 145 as onder mijn 144 mij top is beduidend lager als normaal 120/125 max met 4500 toeren... :S
Volvo 245 DL 1976
volvo v40 1998 1.8 g3
volvo 145 S 1974
volvo 144 1974
honda novio, pc50, ps50, c310
het forum voor honda 4 takt oldtimer brommers
volvo v40 1998 1.8 g3
volvo 145 S 1974
volvo 144 1974
honda novio, pc50, ps50, c310
het forum voor honda 4 takt oldtimer brommers
- admiral
- 5th Gear member
- Berichten: 1545
- Lid geworden op: 18.04.2007 - 21:49
Met een 145 is een top van 150 à 160 wel te halen mits alles in goede conditie is en de weg maar lang genoeg is.
Met een 144 achteras die er zo onder past zakt je toerental dus minder geluidsoverlast maar wel minder sterk in de lage toeren dus bij belading wegrijden.



- biadman
- 4th Gear member
- Berichten: 862
- Lid geworden op: 30.09.2007 - 23:09
- Locatie: hilversum
maar een standaard 145 moet dus zeker meer als 115 halen?
ongeacht het bouwjaar?!?
ongeacht het bouwjaar?!?
Volvo 245 DL 1976
volvo v40 1998 1.8 g3
volvo 145 S 1974
volvo 144 1974
honda novio, pc50, ps50, c310
het forum voor honda 4 takt oldtimer brommers
volvo v40 1998 1.8 g3
volvo 145 S 1974
volvo 144 1974
honda novio, pc50, ps50, c310
het forum voor honda 4 takt oldtimer brommers
- whitehorsekart
- 5th Gear member
- Berichten: 1655
- Lid geworden op: 30.12.2005 - 21:31
- Locatie: Champagne-Ardennes, departement Marne 51530
Alle 140's moeten tussen de 140 en 165 km/u kunnen halen. Dus de laagst gemotoriseerde loopt (krap) 140 en de (latere en sterkere-) 165 km/u
De vermogens van de diverse B20 motoren zijn 82, 90 en 100 pk op carburateurs en 115 en 124 injectie. Alles DIN pk.
Het leeggewicht van de sedan en de station verschilt ongeveer 50 kilogram in het nadeel van de station.
De vermogens van de diverse B20 motoren zijn 82, 90 en 100 pk op carburateurs en 115 en 124 injectie. Alles DIN pk.
Het leeggewicht van de sedan en de station verschilt ongeveer 50 kilogram in het nadeel van de station.
1967-122S Combi B18D....1972-144deLuxe B20A overdrive LPG....1988 244DL .....1986-780 Bertone B280E....1987-780 Bertone B280E....1997-940 2,3 LPT Estate Sports Edition.....MY 2016-XC60 AWD D4 XENIUM......................en een 1986 Land Rover Series III 110
BLOG over mijn Volvo's: http://klassiekevolvo.jouwweb.nl/
BLOG over mijn Volvo's: http://klassiekevolvo.jouwweb.nl/
- biadman
- 4th Gear member
- Berichten: 862
- Lid geworden op: 30.09.2007 - 23:09
- Locatie: hilversum
dus de station die net 115 haalt heeft ergens een probleem/onderdeel dat er niet in thuis hoort in de aandrijving/motor begrijp ik hieruit?!?!
Volvo 245 DL 1976
volvo v40 1998 1.8 g3
volvo 145 S 1974
volvo 144 1974
honda novio, pc50, ps50, c310
het forum voor honda 4 takt oldtimer brommers
volvo v40 1998 1.8 g3
volvo 145 S 1974
volvo 144 1974
honda novio, pc50, ps50, c310
het forum voor honda 4 takt oldtimer brommers
- Boele
- 4th Gear member
- Berichten: 611
- Lid geworden op: 14.02.2007 - 15:58
- Locatie: Zeist
Wat houden DIN Pk's exact in?
Groeten, Boele
Zie ook mijn vernieuwde website over het opknappen van mijn 1800! of volg mij op Twitter
Zie ook mijn vernieuwde website over het opknappen van mijn 1800! of volg mij op Twitter
- whitehorsekart
- 5th Gear member
- Berichten: 1655
- Lid geworden op: 30.12.2005 - 21:31
- Locatie: Champagne-Ardennes, departement Marne 51530
@ Boele: Din Pk's zijn de pk's zoals ze in Europa werden opgegeven. ook wel netto pk's. In Amerika werkte men met SAE pk's, Bruto-pk's. Een auto met 100 DIN pk had in SAE ik meen 20 % meer! (Google eens op deze termen, dan krijg je de preciese uitleg)
P.s. Is die P1800 in je avatar van jou?
@biadman: Die 145 heeft inderdaad een probleem. Ik heb in het verleden wel eens goed
lopen zoeken en uiteindelijk bleek de versnellingsbak versleten en heel veel interne weerstand te hebben. ook kan het blok moe zijn. Ik zou eerst eens compressie meten en dan de ontsteking/carburatie eens nalopen.
P.s. Is die P1800 in je avatar van jou?
@biadman: Die 145 heeft inderdaad een probleem. Ik heb in het verleden wel eens goed
lopen zoeken en uiteindelijk bleek de versnellingsbak versleten en heel veel interne weerstand te hebben. ook kan het blok moe zijn. Ik zou eerst eens compressie meten en dan de ontsteking/carburatie eens nalopen.
1967-122S Combi B18D....1972-144deLuxe B20A overdrive LPG....1988 244DL .....1986-780 Bertone B280E....1987-780 Bertone B280E....1997-940 2,3 LPT Estate Sports Edition.....MY 2016-XC60 AWD D4 XENIUM......................en een 1986 Land Rover Series III 110
BLOG over mijn Volvo's: http://klassiekevolvo.jouwweb.nl/
BLOG over mijn Volvo's: http://klassiekevolvo.jouwweb.nl/
- biadman
- 4th Gear member
- Berichten: 862
- Lid geworden op: 30.09.2007 - 23:09
- Locatie: hilversum
is niet van mij hoor, ben stiekem een beetje aan het zoeken naar een 145/245 dan gaat mijn 144 weg, maar wil er qua topsnelheid niet verder op achteruit gaan
vandaar mijn vragen
vandaar mijn vragen

Volvo 245 DL 1976
volvo v40 1998 1.8 g3
volvo 145 S 1974
volvo 144 1974
honda novio, pc50, ps50, c310
het forum voor honda 4 takt oldtimer brommers
volvo v40 1998 1.8 g3
volvo 145 S 1974
volvo 144 1974
honda novio, pc50, ps50, c310
het forum voor honda 4 takt oldtimer brommers
- Iroll
- 6th Gear member
- Berichten: 4440
- Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
- Locatie: Zeist
DIN (Deutsche Industrie Norm) pk wordt gemeten aan de achterwielen. Dus alles draait mee. Dit levert een lager, maar wel veel realistischer beeld op als de SAE (kom er ff niet op)norm. Die meet de pk's aan de krukas, dus zonder dat de versnellingsbak, cardanas, achteras ed (ik geloof ook dynamo en fan) meedraaien en op de testbank. SAE is dus een hoger getal als de DIN pk's. Hoeveel dat scheelt verschilt uiteraard per merk/type, de 1800E bijv. had/heeft 135SAE en 124DIN pk.
- whitehorsekart
- 5th Gear member
- Berichten: 1655
- Lid geworden op: 30.12.2005 - 21:31
- Locatie: Champagne-Ardennes, departement Marne 51530
Ik zit net mijn documentie uit te zoeken, en kom daar een aantal roadtests tegen: 1967 144 S (115pk) met B18B motor: topsnelheid 166km/u.
!969 144 B20A: 151 km/u top!
140 km/u was dus kennelijk nog aan de lage kant al kunnen de opgaves indertijd een beetje optimistisch zijn geweest!!
!969 144 B20A: 151 km/u top!
140 km/u was dus kennelijk nog aan de lage kant al kunnen de opgaves indertijd een beetje optimistisch zijn geweest!!
1967-122S Combi B18D....1972-144deLuxe B20A overdrive LPG....1988 244DL .....1986-780 Bertone B280E....1987-780 Bertone B280E....1997-940 2,3 LPT Estate Sports Edition.....MY 2016-XC60 AWD D4 XENIUM......................en een 1986 Land Rover Series III 110
BLOG over mijn Volvo's: http://klassiekevolvo.jouwweb.nl/
BLOG over mijn Volvo's: http://klassiekevolvo.jouwweb.nl/
- whitehorsekart
- 5th Gear member
- Berichten: 1655
- Lid geworden op: 30.12.2005 - 21:31
- Locatie: Champagne-Ardennes, departement Marne 51530
Ik vind dat er geen reden is om genoegen te nemen met minder!
Niet met auto's en niet met de rest in het leven! Mijn persoonlijke motto.
Natuurlijk: als je geen geld uitgeeft voor goed onderhoud en tijdige vervanging van slechte onderdelen dan worden de prestaties vanzelf minder.
Het kost af en toe best een hoop geld, maar daarom rijd ik Volvo's en geen Aston-Martins (die kan ik echt niet betalen)
Mijn 144 presteert gewoon zoals het hoort, en heeft dus een goede topsnelheid (die ik trouwens ook regelmatig benader!)
Niet met auto's en niet met de rest in het leven! Mijn persoonlijke motto.
Natuurlijk: als je geen geld uitgeeft voor goed onderhoud en tijdige vervanging van slechte onderdelen dan worden de prestaties vanzelf minder.
Het kost af en toe best een hoop geld, maar daarom rijd ik Volvo's en geen Aston-Martins (die kan ik echt niet betalen)
Mijn 144 presteert gewoon zoals het hoort, en heeft dus een goede topsnelheid (die ik trouwens ook regelmatig benader!)
1967-122S Combi B18D....1972-144deLuxe B20A overdrive LPG....1988 244DL .....1986-780 Bertone B280E....1987-780 Bertone B280E....1997-940 2,3 LPT Estate Sports Edition.....MY 2016-XC60 AWD D4 XENIUM......................en een 1986 Land Rover Series III 110
BLOG over mijn Volvo's: http://klassiekevolvo.jouwweb.nl/
BLOG over mijn Volvo's: http://klassiekevolvo.jouwweb.nl/
- biadman
- 4th Gear member
- Berichten: 862
- Lid geworden op: 30.09.2007 - 23:09
- Locatie: hilversum
vind 110 a 115 ook te langzaam om mee te komen met het huidige verkeer... komt het dus neer op achter vrachtwagens hangen... :S
Volvo 245 DL 1976
volvo v40 1998 1.8 g3
volvo 145 S 1974
volvo 144 1974
honda novio, pc50, ps50, c310
het forum voor honda 4 takt oldtimer brommers
volvo v40 1998 1.8 g3
volvo 145 S 1974
volvo 144 1974
honda novio, pc50, ps50, c310
het forum voor honda 4 takt oldtimer brommers
- dave145
- 2nd Gear member
- Berichten: 99
- Lid geworden op: 17.10.2008 - 15:59
Hhahahahahahahahahah
NOU IK MOET OOK TOE GEVEN DAT MIJN 145 UIT '70 OOK EEN BEETJE INHOUD BIJ 200KM,,,HAHAHAHA
met z'n oude wagen moet je ook niet willen dat hij hard gaat 100 waar het mag en iets harder waar je 120 mag,, en voor de rest gewoon geniet van de rit waar die ook toe leid..
succes dave
NOU IK MOET OOK TOE GEVEN DAT MIJN 145 UIT '70 OOK EEN BEETJE INHOUD BIJ 200KM,,,HAHAHAHA
met z'n oude wagen moet je ook niet willen dat hij hard gaat 100 waar het mag en iets harder waar je 120 mag,, en voor de rest gewoon geniet van de rit waar die ook toe leid..
succes dave