Pagina 2 van 2
Geplaatst: 27.11.2008 - 19:33
door mga1600
Beste T5Play, het voelbare erschil is enorm groot. Het ding gaat nu echt als de brandweer. Hij hangt nu lekker aan het gas, terwijl de automaat in de oude situatie steeds even na moest denken, dan terugschakelen en dan kwam er wat. Nu is er instant response. Heerlijk. En nog steeds lekker soepel. Volgens opgave van Ziptuning is het vermogen gestegen van 163 pk naar 228 pk en het koppel is van 230 nm naar 360 nm gestegen. Ik kan de gegevens niet controleren, maar het is een enorm verschil in beleving
Een T5 is natuurlijk nog rapper, maar hier ben ik buitengewoon content mee.
Geplaatst: 07.12.2008 - 04:30
door RobbertC70
Dat is wel een flinke verhoging, even de Dyno op voor de echte cijfers!
Voor het gevoel ....
Geplaatst: 07.12.2008 - 10:14
door mga1600
.... is hij nu ook behoorlijk wat pittiger dan de standaard 2.4T waar ik ook in gereden heb. Het mooie is dat het koppel al bij weinig toeren beschikbaar is en mooi soepel verloopt.
Ook anderen die erin gereden hebben (zoals mijn zoon, die zelf in een BMW rijdt) waren onder de indruk. Voor ik uiteindelijk bij Ziptuning erech kwam (vanwege de aanbieding voor 395 E), heb ik ook bij de andere bekende tuners informatie gekregen. Het opgegeven vermogen en koppel ontliep elkaar allemaal niet zo heel veel.
Ik ben het eens met RobbertC70 dat de toename volgens opgave wel heel erg hoog is (vooral het koppel), maar waar-of-niet, wat nu de "cijfertjes" precies uitwijzen vind ik eigenlijk niet zo belangrijk.
groet
Geplaatst: 09.12.2008 - 19:39
door cabriorijder
Er wordt bij ziptuning ook geclaimd, dat het brandstof verbruik minder wordt.
Is dit juist, of heeft iemand daar ervaring mee?
Geplaatst: 09.12.2008 - 20:01
door mga1600
Ik kan niet zeggen of het verbruik echt minder is geworden omdat ik niet weet wat het eerst was. Nu na 1000 km na de tuning-operatie is het verbruik volgens de BC gemiddeld 9.2L/100km. Daarin zit zowel snelweg als stad als fileverkeer, dus het valt me neit tegen. Ter vergelijking we hebben ook een V70II 170pk benzine en die gebruikt zo'n beetje hetzelfde gemiddeld, maar daar wordt bezadigder mee gereden.
Kortom het valt me niet tegen.
Geplaatst: 10.12.2008 - 10:41
door cabriorijder
dank je mga voor je reaktie.
Het zal denk op hetzelfde neerkomen denk ik,
omdat je toch ook ongemerkt gebruik maakt van het voorhanden zijnde vermogen.
Geplaatst: 10.12.2008 - 16:55
door raymond01
Dat zou mooi zijn een auto opfokken en dan proberen zuinig te zijn.
Dan zeg ik niet doen en tevreden zijn met wat je hebt.
Ik ben persoonlijk niet zo snel tevreden en wil altijd meer dus alles wat haalbaar is.
Dus opfokken die handel of iets kopen wat ballen heeft.
Dus al om al kost het geld ten eerste tunen dan de brandstof.
:roll:
Geplaatst: 10.12.2008 - 17:29
door cabriorijder
Het is toch leuk om te weten of de auto inderdaad zuiniger wordt na het tunen.
Men, althans de tuners beweren dat in hun reclame.
Geplaatst: 10.12.2008 - 19:15
door raymond01
Ja daar zeg ik ook niets van maar in het algemeen is het zo dat ie niet echt
zuiniger wordt, maar daar gaat het bij mij ook niet om.
Je moet eens tegen een tuner zeggen of hij het teveel aan gebruikte brandstof bij betaald.
Ik denk dat ie het in Keulen hoort donderen.
