Pagina 2 van 2
Geplaatst: 14.11.2008 - 11:45
door Ramon&Ramon
Sorry,maar ik moet je helaas teleurstellen,die bakken zijn niet af te stellen..Ik repareer namelijk deze bakken...
Geplaatst: 14.11.2008 - 19:50
door hadico
Dus daarom zou het er niet op zitten????????
Geplaatst: 14.11.2008 - 21:19
door hadico
--------------------------------------------------------------------------------
Je rembanden kun je zelf afstellen. Bij de 4HP14 van ZF moet je de afstelbout aan de onderkant op 10 nM zetten, en dan 1 volle slag terug.
------------------------------------------------------------------------------------
Deze vond ik in een frans merk forum die gebruiken dezelfde bak, laat vd week wel even weten wat de afstelgegevens van volo zijn.
(of is er iemand die vadis heeft daar moet het dacht ik ook in staan,er is in ieder geval een serv bulletin over dit onderwerp)
Geplaatst: 15.11.2008 - 09:54
door P.K.
hadico schreef:--------------------------------------------------------------------------------
Je rembanden kun je zelf afstellen. Bij de 4HP14 van ZF moet je de afstelbout aan de onderkant op 10 nM zetten, en dan 1 volle slag terug.
------------------------------------------------------------------------------------
Deze vond ik in een frans merk forum die gebruiken dezelfde bak, laat vd week wel even weten wat de afstelgegevens van volo zijn.
(of is er iemand die vadis heeft daar moet het dacht ik ook in staan,er is in ieder geval een serv bulletin over dit onderwerp)
:signthanks:
:smilebowtie:
Geplaatst: 22.11.2008 - 13:23
door hadico
Hoi P.K. Ik heb twee manieren van afstellen gevonden :volgens het boek rep/onderh :
De borgmoer los ,stelschroef op 10NM vast en dan twee volle slagen los.
Volgens serv bulletin:
De borgmoer los ,stelschroef op 10NM vast en dan een volle slag los. (is dus gelijk aan de franse broeders)
Er zijn dus twee mogelijkheden ,ik denk dat die van jou nog op de twee slagen staat af fabriek het bulletin was bedoelt om de schakelkarakteristiek te verbeteren.
Succes, hoor graag hoe het afloopt.
Geplaatst: 22.11.2008 - 15:12
door P.K.
Cool!
Als je me nu nog s.v.p. uit zou willen leggen waar ik de stelschroef kan vinden... ::oops:
Superrr!

Geplaatst: 22.11.2008 - 15:23
door Ramon&Ramon
het nastellen van de rembanden is meestal maar voor even,de banden zijn dan meestal al dusdanig versleten,dat het probleem weer snel terug komt.
Volvo adviseerd dit dus ook niet...
En ook ZF ziet niets in deze handeling.
Geplaatst: 22.11.2008 - 15:24
door Ramon&Ramon
[quote="hadico"]Dus daarom zou het er niet op zitten????????[/quote]
Een DAf 33 is inderdaad geen ZF is de voorloper van de latere CVT bak..
Geplaatst: 22.11.2008 - 15:27
door Ramon&Ramon
Geplaatst: 22.11.2008 - 15:28
door Ramon&Ramon
In moderne ZF bakken komen rembanden ook niet meer voor,die zijn vervangen door natte koppelingplaatjes...
Geplaatst: 22.11.2008 - 15:57
door hadico
Hoi P.K je vind hem door de dekplaat te verwijderen onder de auto hij zit langs de rand van de carterpan van je bak .
Als je onder de auto staat kan je hem niet missen het is op de bak de enigste moer met een stelbout in het midden.
Inderdaad een van de laatste met remband hoort ook bij de beurt gesteld te worden maar ook dat word nogal eens vergeten.
Dit is dan ook geen <knutseltip> maar een fabrieksgegeven.
Geplaatst: 22.11.2008 - 16:01
door P.K.
hadico schreef:Hoi P.K je vind hem door de dekplaat te verwijderen onder de auto hij zit langs de rand van de carterpan van je bak .
Als je onder de auto staat kan je hem niet missen het is op de bak de enigste moer met een stelbout in het midden.
Inderdaad een van de laatste met remband hoort ook bij de beurt gesteld te worden maar ook dat word nogal eens vergeten.
Dit is dan ook geen <knutseltip> maar een fabrieksgegeven.
'k Had even zitten loeren in een Duits PDFje en 'm net gevonden, maar iig. bedankt!
Ik ga het z.s.m. proberen en dan ook meteen de olie verversen!

Geplaatst: 22.11.2008 - 16:10
door hadico
Als er nog niet aan gesteld is denk ik dat hij nog op de twee slagen staat stel hem dan af op de gegevens volgens het bulletin dit zegt : 10NM en een slag los.
Als dit niet het gewenste resultaat geeft staat niets je in de weg om het met 10NM en twee slagen te proberen temeer omdat je niet weet hoe hij nu staat afgesteld
succes.
Geplaatst: 22.11.2008 - 16:13
door P.K.
Bedankt! :thumbright:
Geplaatst: 18.12.2008 - 13:12
door P.K.
Kleine update:
Ben nu zo'n 750km verder na de verversing van de olie, afstelling van de rembanden en Lubegard toevoeging en heb de atomaat nog niet
één keer horen/voelen 'twijfelen'.
Zeer blij dus!
\:D/